Elämä ennen muuttoa

Aloittaja Elaine, huhtikuu 05, 2005, 22:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Elaine

Miten te muut olette selvinneet viimeisistä kuukausista ja viikoista Suomessa ennen muuttoa? Tuntuu että ei oma kiinnostus tai motivaatio riitä täällä enää mihinkään mikä ei liity muuttoon.

Päivät menee asuntosivuja selatessa, vaikka poikaystävä paikanpäällä on luvannut hankkia meille uuden kämpän (nykyiseen poikien kimppakämppään kun ei yhdessä mahduta). Vaatteita en ole täältä jaksanut ostaa  (kun ei tiedä millanen se talvi Perthissä on) yli puoleen vuoteen (suuri sosiaalisen elämän menetys ja ärtyneitä kavereita) ja nyt kun on muuttoon enää noin kuukausi aikaa olen alkanut miettiä mitä ruoka-aineita ja hygieniatuotteita enää kannattaa ostaa. Siis riittääköhän tämä shampoo vai pitäisikö nappasta jostain testereitä viimeisiksi päiviksi. :P

Kaikista pahinta on varmasti se etten jaksaisi enää millään keskittyä opintoihini, gradusta puuttuisi muutama kymmenen sivua mutta ah, kun ei enää millään kiinnostaisi. Helsingin kevätkään ei tätä helpota.

Ja nyt alkaa jo tulla ahdistusta siitä että olen valmistellut asiat jo sille tolalle ettei ole päivisin enää edes muuttoon liittyviä asioita hoidettavana :hahhaa

Olenko ainoa?

Vilja

Vastaan, vaikka en todellakaan ole aikataulullisesti samassa tilanteessa.

Mutta fiiliksiisi voin samastua!

Jos meidän suunnitelmat menevät putkeen, niin me lähdemme vasta ehkä  1, 5 vuoden kuluttua ja jo nyt esim. töissä saa oikein muistuttaa itseään olemaan läsnä tässä ja nyt! Shampoopulloja ostan vielä :D

Pitkään voisin "puhua", mutta nyt toivotan vaan jaksamista ja ajattele, miten onnekas olet, kun kaikki järjestelyt on jo tehty ja matkaan enää kuukausi! Minulla on KAIKKI järjestelyt vasta edessä ja silti jo KAUHEE MATKAKUUME! :P :itke :hahhaa  

Niin, että kärsivällisyyttä ja sitten kk kuluttua HYVÄÄ MATKAA!!!

RUU

Moi molemmille, Elaine & Vilja,

meikkis kun on jo vanha ja kyyninen ;) niin on matkakuumekin vaihtunut sitkeään odottamiseen.
Ensimmäiset kuukaudet meni kovalla innolla ja nokka tuhisten tuli haettua kaikkea tietoa Australiasta. Kun se oli tehty siinä laajuudessa kuin äkkiseltään kohtuudella voi, ei ole oikein mitään tekemistä asian suhteen. Nyt siis vain odotellaan ensi talvea, jolloin alkaa olla aika ryhtyä käytännön toimenpiteisiin.

Mutta sen verran on vaikutusta tulevalla muutolla ollut, että vaikka saippuat toki vielä ostetaan, kaikki merkittävät investoinnit ovat olleet jäissä jo vuoden ja vaatevarastoakin täydennetään enää vain soveltuvin osin. Lapsillekaan ei taideta hankkia ensi talvena enää mitään uutta talviasiaa ellei ole ihan pakko (tänäkin talvena hankinnat oli jo paljon valikoivampia kuin vuosi sitten).
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jaaks

Elaine :D

Ollut samassa tilanteessa parikin kertaa ja ainoana neuvona voin sanoa, että : "Don't Burn Any Bridges Behind You".

Koskaan et tiedä milloinka tulet takaisin sinne mistä lähdit  :?

Laiskaksi tuleminen opiskelun tai työnteon kanssa siksi koska olet muuttamassa maapallon toiselle puolelle on hyvin "silly".

Olen aina opettanut omille työntekijöilleni, että he ovat ainoastaan yhtä hyviä kuin heidän viimeinen työpäivänsä.
Eli, ei ole mitään merkitystä kuinka hyvä olet ollut aikaisemmat 10 vuotta työpaikassasi, jos teet pahan mokan viimeisenä päivänä - se on mistä sinut muistetaan.

Opiskeluun tämä ei tietysti ole suoraan vertauksellinen, mutta siinä sinä itse kannat ne mahdolliset hedelmät tai tappiot tuloksista riippuen.

Anjo

Heippa Elaine,

Itellä on lento 2vk:n päästä ja Sydney kaupunkina seuraava vuosi! Kyllä nyt rupee oleen semmonen tuli persuksen alla koko ajan ja mulla sit taas tuntuu etten saa mitään loppuun asti hoidetuksi... :confuse Shampoot on ostamati ja testerit käytössä:peukkuy
Tuntuu vaan niin kauheelta jättää kaikki kaverit tänne koko vuotuiseen kylmän kalseaan kevääseen:hahhaa ja passata kaikki riennot, esim juhannus::peukkua
Se on niin omituista että yhtäaikaa tahtoo todella paljon jo lähteä, mutta toisaalta tahtoisi salakuljettaa matkalaukussa edes yhden kaverin mukaan! No kyllähän niitä kavereita sitten sieltäkin...
Hirveesti oon kans kattellu erilaisia matskuja Ausseista netistä, mut jotenki en vaan saa niistä mitään irti, ompahan sitten aikaa tutstua lähemmin!

Ja jos olet jo keksinyt tekemistä 23,5h lennoille niin kerrohan mullekkin
:?

Mukavaa matkaa!

Elaine

Jooh, ei tarvitse huolehtia Jaaks, vielä hymyssä suin paiskitaan töitä, vaikka moni on jo kysynyt että "oletko jo irtisanoutunut?" heheh ihan kun ne haluais musta eroon :hahhaa  :roue
.. no ei vaineskaan, joka puolella jo itketään perään, mutta mihinkäs minä irtisanoutuisin vielä, kun on vaan 2 viikon irtisanoutumisaika! Ja kyllä se gradukin tehdään niiltä osin valmiiksi kun on pakko tehdä täällä päässä, viilattavaa jää kyllä vielä sinnekin, mutta se on jo proffan kanssa sovittu. Eikä muutenkaan täällä olla mitään kokonaan jättämässä, vaikka sunnuntaina kannankin ison kasan vanhoja vaatteita ja astioita joita en muutenkaan enää käytä kirpparille. Takaisin Suomeen kun on tarkoitus tulla tammi-helmikuussa 2006. Ja kai mä olen vaan perinpohjainen luonne, kun asunto on jo paluuta varten diilattu ja vähän jo valmiiksi hirvittää se tänne paluu työnsaannin osalta. No, vanhaan hommaan otetaan kuulemma koska vaan takaisin, sitä ei vaan enää akateemisen loppututkinnon jälkeen heti haluaisi palata myymään sukkahousuja :hahhaa


Lentotekemisiä en ole vielä kyllä miettinyt.. osta joku hyvä kirja, niin minä lensin viime kerralla. Tai toivo viereen yksin matkaavaa aussia, silleenkin saa matkan hyvin menemään :hahhaa ainakin jos tuo on puheliasta sorttia (ja niinhän nuo tuntuu olevan).

Muuten siinä ei kyllä koneessa ehdi paljon muuta tehdä kun syödä ja syödä snacksejä ja syödä vähän lisää ja katsoa jokunen leffa. Kyllä se lento hyvin menee. :peukkuy

Mua ei kaverien jättäminen niinkään harmita, perillä kun on oma iki-ihana mies. Enemmän näin kevään tullen tuntuu vähän harmilta lähteä Australiaan talvea vasten.. Vaikka viime kesä-elokuussa Perthissä oli lähes samat, jollei lämpimämmät kelit kuin Suomessa, ajattelen että mitä jos tämä kesä olisikin se semmoinen ihana ja lämmin ja minä hytisen vetoisessa asunnossa toisella puolella maapalloa. Tosin onpahan sekin sitten koettu!!

Kuukausi ja yksi päivä lähtöön!

Hennu

Voi kuule viela muistan milta tuntui lahtea vaikka siita on "jo" reilut puoli vuotta. Mulla aika meni niin hirmuisen nopeasti vaikka paatoksen tekemisesta itse lahtopaivaan oli reilut kuusi kuukautta... ja vaikka olikin se kulta odottamassa taalla paassa.

Jaaks... olen samaa mielta noiden tyojuttujen kanssa. Itse sain vuoden virkavapaata vaikka onkin tarkoitus jaada pidemmaksi aikaa (ihan varmuudeksi otin jos vaikka tulen katumapaalle ja haluan palata Suomeen). Paiskin toita viimeiseen paivaan ja perehdytin seuraajani niin hyvin hommiin etteivat ole paljoa joutuneet peraan soittelemaan. Se on tietenkin hyva juttu silla asiat unohtaa niin kovin nopeasti.

Kampan vuokrasin veljelleni joka muutti jo kaksi viikkoa ennen lahtoa samaan asuntoon... alkoi tulla ahdasta mutta toisaalta se oli korvaamatonta sisar-veli aikaa, omalla tavallaan aika mukavaakin.

Hassu tunne tuo kun toisaalta haluaa lahtea ja toisaalta on ikava jattaa perhe ja kaverit... niiden peraan itkin parit itkut. Kylla niita laksiaisia sitten riittikin ihan kyllastymiseen asti (tai siis en tarkoita pahalla jos nyt joku kaveri lukee taman). Eli todella kamala kiire piti toisaalta myos pahimman matkakuumeen aisoissa.

Etta vaan tallaisia aatoksia otsikon tiimoilta.... on rohkeaa lahtea reissuun joten nostan hattua jokaiselle joka sen on tehnyt tai tulee tekemaan!!!

:peukkuy

Yatungka

Hei Elaine,
samassa tilanteessa olen minäkin. Lähden Perthiin toukokuun lopussa useammaksi kuukaudeksi (luultavasti juuri tuonne helmikuulle 2006 asti). Pari tenttiä ja muutama viikko töitä on vielä jäljellä, mutta koiralle on jo löytynyt hyvä hoitopaikka ja asuntoasiatkin on sekä täällä Turussa että Perthissä jo järjestyksessä.
 
Jos kaipaat suomalaista juttuseuraa jossain vaiheessa Perthissä, laita vaikku u2u-postia. Minä kun en Perthistä paljon muita tunne kuin poikaystäväni ja hänen kavereitaan...
Kaunista kevättä sinulle, ja hyvää matkaa! :)
-Yatungka