Yllatystarkistus

Aloittaja zetax, syyskuu 18, 2004, 13:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zetax

Herasin oven hakkaamiseen viime Keskiviikon vastaisena yona, ajattelin etten laske sisalle koska kello oli jo lahella puolta yota. Parin minuutin jalkeen tuntui, etta tulevat vakisin sisalle. Koska naapuritkin oli heranneet niin sitten avasin oven ja sielta naytettiin virkamerkkia, maahanmuuttoviraston ratsia oli kyseessa. Laskin heidat sisalle mutta en valittanyt valojakaan sytyttaa ennenkuin he pyysivat ja alkkareissa kiikutin heille passin.

Arsyttavaa toimintaa kun pitaa herattaa kesken younien , tosin ymmarran ajan koska silloin "kaikki ovat kotona" Myos laittomat oleskelijat.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? :mad:

Jaaks

Zetax :D

On kokemuksia, mutta ei kotoa vaan tyopaikalta, jolloin Immigration viranomaiset periaatteessa sulki koko paikan(kiireinen ravintola - Huom !!) keskella lounas aikaa ja halusi kaikki tyontekijat riviin ja paperit esiin.  Jos ei ollut papereita mukana, niin poliisiasemalle vaan selvittamaan asia :o

Tuo tuntuu varmaan melko raa'alta toiminnalta, mutta tassa maassa on niin paljon laittomia ihmisia, etta moni ei uskoisikaan ja kaikkien laillisesti olevien hyvaksihan nuo tarkistukset tehdaan :D

laatire1

Karulta tuntuva kokemus...karisti varmaan unet.

Kerran meikä pysäytettiin poliisin toimesta keskellä perifeeriaa Espanjassa, auto tongittiin perusteellisesti ilman selityksiä ja sitten annettiin jatkaa matkaa. Pikkuisen erikoinen kokemus sekin.
Reiska

Heidi

Olen kylla kuullut ratsioista farmeilla ja farmeille johtavien teiden varsilla, en tosin itse koskaan sattunut silloin poiminta-aikoinani olemaan paikan paalla ratsian sattuessa. Mita hauskimpia juttuja olen kylla kuullut laittomasti tyoskenneilta: pari poikaa piileskeli mangopuun latvassa kun tarkastajat tulivat ja yksi matkusti toihin aina auton takakontissa... :roue

Minkalaisessa paikassa Zetax oikein asut? Siis asuuko siella paljon backpackereita, vai sinuako ne vain tulivat etsimaan??? Onneksi olivat luvat kunnossa! Tunsin henkilokohtaisesti yhden suomalaisen, jolla ei kiinnijaamishetkella ollut passia eika viisumia ja virui aika kauan detention centerissa ennen kuin laittoivat lentokoneella takaisin Suomeen iso lasku takataskussa... :(

zetax

Heidi

Ma asun Wentworthvillessa joka on Sydneyssa Parramatan kupeessa. Vuokrasin asunnon real estate agentilta ja tarkastajat tuli kuukauden asumisen  jalkeen. Talo missa asun on omakotitalo jaettuna 4 osaan jokaisella omat sisaankaynnit ja keittiot, suihkut. Siina toisinaan on asunut kai joskus jotain laittomia ehka koska se on aika halpakin.

Pari kuukautta sitten ne teki ratsian mun tyopaikalle ja sielta lahti silloin 4 tyontekijaa. Ma en ollut tosin silloin viela aloittanut toita.

Kyllahan ma naita ymmarran. Toitahan ne tekee, mutta ei se kiva ole herata kun aamu6 pitaa jo nousta.

MItahan sitten jos en olisi ollut kotona? Sorkkaraudalla sisaan vai joskus toiste kaymaan...