töitä mainostoimistosta?

Aloittaja Enni**, heinäkuu 08, 2005, 00:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Enni**

Auttakaa! Ryhdyimme mieheni kanssa haaveilemaan muutosta Ausseihin, ja kiinnostaisi kovasti oman alan työmahdollisuudet...
AMK-tutkinto (graafinen suunnittelu), yht. n 3v työkokemusta: pakkaussuunnittelu, mainonta, yritysgrafiikka, taittaminen, web-suunnittelu, uutisgrafiikka. Hyvät työnäytteet ja suositukset tarvittaessa. Tällä hetkellä olen vakityössä mainostoimistossa.

Miltä alalta töitä voisi parhaiten löytyä? Mainostoimistosta, viestintätoim., lehdestä / uutispuolelta ?? Onko mitään mahdollisuuksia?

Niin, ja mikä olisi se seuraava askel?:?:?

Raiwå

Enni ;)

Kysyit; Niin, ja mikä olisi se seuraava askel? :?:?.

Otappas auki tuolta ylänurkasta Haku laatikko.
Sinne kun yksisanaisia hakuja laitat, alkaa aukeamaan ennen käytyjä keskusteluita jotka voivat olla lähellä omaasi.

En näin aluksi osaa neuvoa sinulle mitään tarkkaa paikkaa hakea töitä, tai mitkä ovat mahdollisuutesi.
Mutta jos oikein muistan, on Huhtamäki täällä edustettuna aika isoilla kirjaimilla rekkojen kyljessä.
Olisiko siinä kenties vinkki josta voisit aloittaa haun ihan sieltäkäsin?

Onnea prosessille toivottaa.




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Enni**

Olen jo koittanut tuota hakemista, mutta ei mitään erityisen hyödyllistä. Täytynee siirtyä tutkimaan työnvälitysfirmojen sivuja...

Huhtamäki valmistaa pakkauksia, mutta tuo pakkausten rakennesuunnittelu ei ole minun alaani. Pakkaussuunnittelulla tarkoitin pakkausten visuaalista suunnittelua, siis yleensä mainostoimistossa tehtävää työtä.

Kiitos kuitenkin. ;)

jpelkone

Toi on tietysti vähän ympäripyöreä kuvaus. Jos kommentoit vähän tarkemmin mistä kaupungista kuinka korkealla profiililla ja millaisella CV:llä haet töitä niin voin heittää jotain tarkempaa informaatiota. Toimistoja on todella paljon ja töitä kyllä on osaaville. Itse suoritan Postgrad puolella Mainonnasta maisteria ja ala on silleen melko tuttu. Itse aloitan elokuun alussa Aussien suurimmassa toimistossa. Viisumiasia kannattaa olla silleen kunnossa ettei lähde hakemaan noita töitä Working Holiday viisumilla jolloin vastaanotto saattaa olla tyly.
Tuollaset saitit

http://www.seek.com.au/
http://www.bandt.com.au

on varmasti hyviä lähtökohtia. Onnea metsästykseen.

Juha

riaapa

LainaaAlkuperäinen postittaja jpelkone
 Itse aloitan elokuun alussa Aussien suurimmassa toimistossa.  

Onneks olkoon Juha!! :peukkuy :peukkuy Mitenkäs SUUUURI tuo toimisto on, että jos lähtee käymään kahvihuoneessa niin ehtiikö työpäivän aikana takaisin? hehheh... Missäpäin Melbua?
Riina

Enni**

Kiitos ja onnea! Pääsimme mieheni kanssa yksimielisyyteen siitä, että yritämme nyt ensisijaisesti Uuteen-Seelantiin, joten poistun anteeksi pyytäen tältä foorumilta. Viisumiasioista olen jo ottanut selvää ja yritän käynnistää hakuprosessin mahd. pian.

Itse en oikeastaan halua SUUREEN :) toimistoon, koska graafisen suunnittelija / ad-assarin duuni on useimmiten sitä alimman portaan koneenkäyttäjän hommaa. En siis ole vielä siinä tilanteessa, että minut sijoitettaisiin välittömästi osaston 'luovaksi johtajaksi'. Onnea Juha, jos olet sellaisen työn napannut!

Joyan

LainaaAlkuperäinen postittaja jpelkone
Viisumiasia kannattaa olla silleen kunnossa ettei lähde hakemaan noita töitä Working Holiday viisumilla jolloin vastaanotto saattaa olla tyly.

Juha

Onko niin, että siellä ei ole samanlaista tarvetta lomien tuuraajana kuin Suomen kesäaikaan?

Olen ehkä suunnittelemassa lähtöä, ja haaveilen mahdollisuudesta työskennellä esim. kuvankäsittelijänä tms. reprotyö kiinnostaa. Useamman vuoden työkokemus yhdessä Suomen suurimmassa mainostoimistossa löytyy ja koulutus alalta ja suosituksiakin siis taitaisi olla tarjolla.

Onko haaveet ihan turhia ja mun kannattaa painella suoraan pellolle kyykkimään?

Paula_Liina

Ei tietenkään ole haaveet turhia ja aina kannattaa yrittää, kyllä joitakin onnistaakin! Pointti oli varmaan se, että ei kannata olettaa varmuudella saavansa jonkin tietyn alan töitä.

Kyllähän täälläkin kesälomien tuuraajia tarvitaan, mutta kuten Suomessakin, kesällä myös on paljon paikallisia opiskelijoita työmarkkinoiden saatavilla.