Viisumi Uuteen Seelantiin

Aloittaja paippi, syyskuu 28, 2004, 23:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

paippi

Heippa,
Onko kellään kokemuksia, kauanko kestää sen Uuden Seelannin  working holiday -viisumin saaminen? Tajusin just, että passihan on lähetettävä sinne Hollantiin, New Zealand Immigration Serviceen ja mun lähtö Ausseihin on 17.11... Meinaan vaan, että voipi olla lähteminen aika vaikeaa ilman sitä passia...:? Eikä tunnu kyllä yhtään kivalta lähettää sitä passia näin lähellä lähtöä, mutta pakko kai se on?

Ja toinen kysymys, joka tuli mieleen on, että eikö se maksa meille suomalaisille mitään hakea sitä viisumia? Näin ymmärsin noilta NWIS:n sivuilta, mutta tätä ei voi uskoa!?!? :? Hyvä tietytsti, jos näin on! :D

-Paippi-

Anski

Niin minakin ymmarsin, ettei sen pitais mitaan maksaa, vahan hullulta kuulostaa, mutta uskottava kai se on.
Ei silla,etta valittaisin!
Itsekin pitais laittaa nyt paperit postiin, mutta vahan mietin tuota passin lahettamista, miten sita etes todistaa henkilollisyytensa millaan taalla Australiassa, eihan ne mun suomalaista ajokorttia ymmarra.
Mutta nayttaa olevan ainut keino, ein kuulemma onnistunu vaikka menis Sydneyn toimistoonkaan..
Kiva olis kuulla kokemuksia, jos jolla kulla sellasia jo on!

Larska

Ihan mututuntumalta voisin kuvitella että passin valokopio riittäis lähetettäväks, mutta kun ei ole kokemusta asiasta niin en varmaks tiedä :??

Soittelin tuonne WorkingHolidayCompanylle ja tiedustelin Uuden-Seelannin w&h-visan saantia niin kuulemma pitäis helposti saada kun ei vielä niin paljoa menijöitä ole.. myöntämiskiintiö taitaa olla n.200-250 viisumia/vuosi.

-Lauri-
World\'s for discovering.

Anski

Ei nayta olevan kellaan viela paljon tietoa tuosta viisumin hankkimisesta.
Lahetin mailia NWSI:n ja sielta tuli vastaus, etta sorry, mutta suomalaisille ei myonneta noita wh viisumeita ollenkaan!
Pitanee lahettaa vastaus, etta josko tarkistaisivat uudelleen, kyllahan tuolla nettisivuilla melko selvasti lukee, etta myonnetaan 200 suomalaiselle vuosittain.
Soitin myos Sydenyn toimistoon ja siellakin vaittivat ensin, etta ei kuulu Suomi listalle.
Luulisi, etta "alan ihmisilla" olis ajankohtaista tietoa, mutta tietavat nakojaan viela vahemman kun me!:D

Anski

Ehdit Lauri valiin :D

Niin minakin ajattelin,etta kopio riittais, mutta mulle sanoivat Sydneyn toimistosta, etta ei riita, sinne pitaa ihan lahettaa itse passi:o

Larska

LainaaAlkuperäinen postittaja Anski
Niin minakin ajattelin,etta kopio riittais, mutta mulle sanoivat Sydneyn toimistosta, etta ei riita, sinne pitaa ihan lahettaa itse passi:o

Jos tosiaan noin on niin johan on kumma..:o

Mitkähän kaikki henkilötodistukset muuten kelpaavat maailmanlaajuisesti, muut kuin passi siis? Ajokortilla, sotilaspassilla tai vastaavalla ei taida tästä maasta (Suomi) päästä EU-maita pidemmälle, jos edes niihinkään..? Ja onkohan mahdollista saada kahta passia? esim. joku väliaikanen, jonka sitten lähettäisi tuonne eteenpäin..
Ihmettelen näitä jo näin etukäteen kun lähtö ja viisuminhankinnat taitaa mennä ensi vuoden puolelle.. :)
World\'s for discovering.

MH

Eihän tuossa passin lähettämisessä ole mitään ihmeellistä juuri käytimme meidän passit Berliinissä lähetystössä ja reissu kirjattuna kirjeenä kesti noin viikon. Se viisumi liimataan passin yhteen sivuun kiinni joten ymmärrät varmaan miksi mikään kopio ei kelpaa.

Larska

Niin no eipä siinä mitään ihmeempiä taida tosiaan olla.. tosin jos sitä passia vaan sattuisi tarvitsemaan hakuaikana muuhunkin tarkoituksiin, mutta eipä siinä viisumihakemuksessa montaa päivää mene :P
World\'s for discovering.

O.B.Makkonen

Löysin Uuden Seelannin muukalaisviraston kotisivuilta ohjeet lähettää hakemus ja passi US:n Muukalaispalvelun toimistoon The Hagueen, eli Haagiin Alankomaihin. Pistin sinne kuitenkin ensiksi s-postia ja sain vahvistuksen että kyllä, sinne vaan palautuskuoren kera, ei maksa mitään ja käsittely vie n. viikon.

Mutta yksi alkeistason kysymys vaivaa: onko viisumissa samat ehdot kuin ausseilla siten, että myöntämisestä on vuosi aikaa mennä sinne ja siitä vuosi aikaa olla perillä? En vain saanut vastausta silmiini em. sivuilta. Hakemukseen pitää arvioida tulo- ja poistumisajankohdat, ja mulla ne on niiiiin arvailun varassa - meinaan ensin rysähtää WH-viisumilla Austraaliaan ja jatkaa siitä toisella samanlaisella Kuuteen Seelantiin sitten kun siltä tuntuu. Täytyykö niistä viisumiin laittamistaan veikkauksista mukamas välittää jälkeenpäin?

-Ornette

Anski

Hyva tietaa, ettei pitais viikkoa kauempaa vieda hakemuksen kasittely.
Vielakin on vahan ristiriitaista tietoa virkailijoilla, ensin sanottiin Sydneyn toimistossa, etta voin hakea australiasta kasin, toisella soittokerralla eri virkailija sanoi, etta taytyy olla suomessa.
Onko kellaan virallista tietoa tasta?
Mutta eihan ne sita tietais, vaikka en suomessa oliskaan, jos laitan hakemuksen postiin suomen kautta..
OB Makkonen,en usko, etta silla on mitaan valia, mitka paivamaarat sinne laittaa, viisumi on voimassa vuoden ja kuhan sita ennen poistut maasta tai hommaat uudet viisumin, ei pitais olla mitaan ongelmia!

O.B.Makkonen

Mä oon tukeutunut Njyyden Seelannin virallisiin kotisivuihin, pannaan sulle osoitetta vaikkapa tuosta kohtaa, noin:

http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/howdoiapply/

Vaan oot tietysti jo käynyt siellä. Ootko kirjoittanut s-postia Haagin toimistoon? Mulle vastasivat ripeästi.

O.B.Makkonen

Täällä on jotain menneillään kun viestiketjun lopusta on kadonnut pari kirjoitusta. No, jatkan kuitenkin nyt selostamalla että viikko sitten postitin passin ja hakemuksen Haagiin ja tänään sain paluupostia. Passi tuli takaisin viisumilla varustettuna ja koko hupi maksoi alle 20 ?. Sillä hinnalla kirje kulki kirjattuna molempiin suuntiin.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja O.B.Makkonen
Täällä on jotain menneillään kun viestiketjun lopusta on kadonnut pari kirjoitusta.

Selitys täällä:

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=1530


Valaisee
Jouni
Canberra

paippi

Sen viisumin saaminen Uuteen Seelantiin onnistuikin todella kivuttomasti! :D Viime maanantaina lähetin hakemuksen ja passini kirjattuna kirjeenä ja tänään noudin passini (joka sisälsi) viisumin postista! ;)

Vielä 13 työpäivää jälellä!!! Sitten kutsuu Sydney ja joskus myöhemmin NZ!!! :D:D:D

T:Kati

O.B.Makkonen

Allrighty! Ollaan sitten menossa samoihin aikoihin: mulla on matkakassa koossa, viisumit hallussa, kämppä lopultakin tyhjennetty ja omaisuus jemmassa. Nyt alkaa lentolipun metsästys ja ensi viikolla pitäisi päästä lähtemään - ennen kuin pakastuu liikaa... houkuttelevaa tässä kahden viisumin hallussapidossa on mahdollisuus viettää vaikka kaksi vuotta Oseanian korkeuksilla jos hyvin käy. Toivottavasti käy. Miten oot Paippi meinannut tehdä, ootko ensin vuoden täyteen Ausseissa ennen kuin heilahdat Uuteen Seelantiin?

paippi

Mullakin on matkakassa koossa ja viisumit ja lentoliputkin jo taskussa. Töitä enää 7 päivää jäljellä!:D:D:D

Mä lähdän 17. päivä tätä kuuta ja lennän ensiksi Hong Kongiin. Siellä hengailen 4 päivää ja Ausseihin (Sydney) pitäis saapua 22. päivä. Tarkoitus ois olla Ausseissa ainakin toukokuuhun saakka ja sit oon herkutellut ajatuksella, että menisin laskemaan (lautailemaan) talveks eli kesä-elokuuks Uuteen Seelantiin. :D

Mun Aussi-viisumihan sit umpeutuu marraskuun lopussa -05 eli sit pystyis vielä menemään takas Uuteen Seelantiin. Saas nähdä, miten käy...:o

Mikäs sulla on suunnitelma? Ensin vuosi Ausseissa ja sit NZ:ssa?

T:Kati

O.B.Makkonen

Jepu jee, ei ole suunnitelmia. Semmoista oon funtsinut että Suomeen ei ois mielekästä palata keskellä talvea, eli siinä mielessä reissu pitäisi venyttää reiluun puoleentoista vuoteen. Eli jos spekuloi lähtevänsä paluureissulle viim. vuoden 2006 puolessa välissä, voi NZ:iin mennä kesä-heinäkuun 2005 kantturoissa. Rahattomana sinnekään ei ole menemistä, joten sekin täytyy huomioida eli tehdä töitä ja kaikkee... no, nyt on marraskuu 2004 joten tämähän on nimenomaan spekulointia, mutta tuollaisia ohjenuoria voi pitää mielessä. Ainoat suunnitellut asiat on opetella lainelautailun salat, löytää hyviä rullalautailupooleja sekä yhyttää tammi-helmikuussa kaveri joka saapuu Caloundraan, joten vaihde on vapaalla ja virta vie. Tänään ostin Intiakeskuksesta menolennon Sydneyyn hintaan 860 eukkua. Lähtö torstaina 11. päivä, vaihto Frankfurtissa ja kyyti on Finskillä ja Thai Airilla. Viikonlopuksi shortsit jalkaan! Uh ja am! Ah ja um!

Katri

Terve.

Teillä kuulostaa olevan sen verran maukkaat suunnitelmat (lautailua kaikissa muodoissaan), että pakko kysellä hieman tarkemmin suunnitelmistanne?

Ootte kaiketi jo paikan päällä miltäs siellä näyttää?
Uuden Seelannin lautailumahdollisuudet taitaa olla rajattomat, mutta onkos tietoa miten sieltä mahtaa saada hommia, vaikka jostain hiihtokeskuksista?

Pari vuotta ei kuulosta pahalta ollenkaan, paljonkos ootte keräilly matkakassaa näinkin pitkälle lomalle?

Pitäkäähän hauskaa ja kertoilkaa kuulumisia!!!

paippi

Moi,
ja terveiset taalta Sydneysta! Saavuin tanne maanantaina ja hyvalta nayttaa... ;)

Tosta lautailusta Katri sen verran, etta tutustuin hotellissa yhteen etela-afrikkalaiseen poikaan, joka on opiskellut Uudessa Seelannissa kolmisen vuotta. Hanen mukaansa tyon saaminen Uudesta Seelannista ei pitaisi olla ongelma, kun kerroin hanelle suunnitelmistani lahtea sinne lautailemaan... Joten toiveikkaana pitaa sitten suunnata sinne joskus kesakuun alussa! ;)

Nyt ois tarkoitus ensin opetella surffausta taalla Ausseissa ja tyopaikka pitais loytya, mutta en ole viela kauheesti jaksanut stressata asiasta ku taalla on vasta on 2 paivaa takana...:D Eilen oltiin hengailemassa Manly beachilla ja oli ihan pakko ottaa pari kuvaa surffareista juoksentelemassa lautojensa kanssa ku ei sellasta paljon Helsingissa nay! :D

Kati

Katri

MoiMOi!!!

Onpa kiva kuulla terveisiä sieltä päin!

Itekin oon tulossa siinä touko-kesäkuun vaihteessa kunhan saa täältä Suomen alpeilta työt loppumaan ja rahnaa keräiltyä.

Eipä muuta ku onnea surffailun opetteluun!!
Niin ja huomennahan juhlitaan nimppareita, että onneks olkoon!:D

MH

Hyvää nimipäivää!!

Myös näille muille:Katri, Kaisa, Kaija, Katja, Kaarina, Katariina, Katriina, Kati, Kaisu, Riina   Katarina, Karin, Kajsa, Katja

Surffari

Tässä ketjussa sanottiin ettei NZ WH:n hakeminen maksanut muuta kuin postikulut Haagin lähetystöön?

Kuitenkin NZ Immigrationin sivuilla olleen laskurin mukaan
maksu on 65EUR / 120NZ$.

Onko homma muuttunut matkan varrella?

Jari_2

Surffari,

En tieda saitko jo asian selvitettya...
Kavin kuitenkin kokeilemassa laskuria ja kylla se naytti viisumin olevan suomalaisille edelleen ilmainen.