Brisbane

Aloittaja Tarja, heinäkuu 03, 2003, 13:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tarja

Moikka!

Saavuin Ausseihin PR-viisumilla taman vuoden tammikuussa ja olen (nopeahkosti myonnettakoon) tullut siihen tulokseen, etta Sydney on mulle liian iso kaupunki, joten edessa olisi muutto pohjoisempaan rennomman elaman perassa, siis Brisbaneen. Sydneyssa kun joutuu istumaan toimistolla ylitoissa palkatta ihan liian paljon ja sitten istumaan liikenneruuhkissa viela kaupan paalle. Olisin kysellyt paikallisilta vinkkeja Brisbanen asuinalueista, toivelistalla olisi junaradan laheisyys, rauhallinen alue mielellaan puiston tms. laheisyydessa eika mahdottoman kaukana citysta. Miehen toivelistalla olisi viela meren laheisyys.

Vinkeista kiitellen,

Tarja :)

Jaaks

Tarja :D

Juna...puistoja...n 20 minuuttia city keskustasta... meren rannalla... kohtuu hintaiset vuokrat...kaikki palvelut...

Katsopas taalta:  http://www.wynnummanly.com.au  

Olen itse asunut alueella 10 vuotta enka voisi oikein kuvitellakaan asuvani muualla.

Onhan noita muitakin merenranta lahioita kuten Cleveland, Redcliffe, Sandgate etc ,mutta ne ovat kaikki huomattavasti kauempana citysta.

Tulehan joskus kaymaan vaikka viikonlopuksi niin voin esitella paremmin tai jos haluat nyt jotain tarkempia tietoja niin ...shoot :D:D

Cheers
Jaaks

Tarja

Hey Jaaks :D,

as it happens.... mun mies katseli vuokrakamppia JUURI NIMENOMAAN tuolta mainitsemaltasi alueelta ja oli ihan innoissaan Wynnumista.

Mut sitten toiset tutut Brisbanesta sanoi etta ranta on ko. alueella mutaista ja "not esthetic". Samaan aikaan olivat kylla sita mielta etta merenranta on parempi asuinalue kuin sisamaa, jossa tulee liian kuuma kesalla (mina kun katselen/katselin alueita Ferny Groven junalinjan varrella... kun siina on valtava national park vieressa...).

Me aiotaan jossain vaiheessa elokuuta tulla vuokrakampanetsintareissulle sinne yllamainitsemieni tuttavieni luokse, joten saatanpa hyvinkin tarttua ehdotukseesi, ta! :)

Cheers, Tarja

muriel

Hei Tarja,
Koskas se sun mies saapuikaan Ausseihin?
Alkaa nyt pois muuttako ennenkuin ehdit esitella miehesi!
Mulla on pian Partyt tulossa (Tama on virallinen kutsu), sain tanaan hyvaksyvan kirjeen kansalaisuus hakemukseeni!!
Toivottavasti nahdaan pian,
Terveisin
Ulla

Jouko

Hei Ulla!

Onnittelut täältä Brisbanesta myönteisen kansalaisuuspäätöksen johdosta. Oletan että se oli Australian kansalaisuus.

Terveisin
Jouko
!:cool:


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

Tarja :D

"not esthetic"

No se nyt johtuu siita vuoroveden vaikutuksesta, joka Moreton Bayn alueella on suurimmillaan n 2 metria.

Tietyin paikoin ranta on laskuveden aikana "mutaista", mutta on taalla hiekkarantojakin.

Kuten sanoit merenranta-alueella on tasaisempi ilmasto kuin sisamaassa.  Kesaisin on viileampi (merituuli) ja talvisin on lampimampi (merivesi ei juuri koskaan laske alle +20).

Loytyyhan niita puistoja Brisbanesta vahan joka kaupunginosasta.  Yksi parhaita puolia Wynnum-Manlyssa on tuo aikaisemminkin mainitsemani Moreton Bay ja sen saaret.  Siina on sinulle national park joka vertaistaan hakee, eika sen koluamiseen tarvitse edes omaa venetta silla vesitaksit kulkee.

Tervetuloa vaan elokuussa.  Jos ilmoittelet tarkemmasta ajasta voin ottaa etukateen selville vapaista vuokra-asunnoista.  :D  Kerro myos minkalaista asuntoa olette hakemassa (talo, unit, montako makuuhuonetta etc).  Sattuu nimittain lahi ystavapiirissa olemaan puolisen tusinaa paikallisia real estate agentteja, joten tarvittavien referencien saantikaan ei ole ongelma :D

Cheers
Jaaks

Tarja

Hei Ulla,

sinakin siis taalla...:D Meilla taitaa olla pienet piirit!!!:D Mina loysin tan saitin ihan vahingossa, tein Soneraplazalla jotain hakua ja tanne paadyin LOL.

Onneks olkoon kansalaisuuden johdosta ja toki tulen juhlintaan mukaan!!

Mies saapuu elokuun ekana paivana ja annan hanen (jalo ihminen kun olen....) ensin vahan selviytya jet lagista ennen kuin me suunnataan Brisieiin. Me voidaan vaikka ensin leikkia vahan turistia Sydneyssa :XXXX

Terkuin, Tarja

Tarja

Jaaks,

Kiitos, joo ilmoittelen tarkempia koordinaatteja kun tiedan tarkemman ajankohdan.

Asunto... hmmmm.... unit tai house (tai miksei townhouse), 1 iso bedroom tai 2 bedroom - viela kun ei ole juurikaan tavaraa ehtinyt kertya niin pienempikin luukku kay. Kuulemma Brisiessa oma takapiha on 'must' etta saa vilvoitella kesalla.... (tai unitissa parveke).

Moreton Islandin National Park kuullosta upealta, jees!

Tana iltana paasen ensimmaisen kerran Suomesta lahtoni jalkeen SAUNAAN, jippiaiei!!!!!!!!!
 :XXXX:

Hauskat viikonloput,

TArja

Jaaks

Oikein hauskaa saunailtaa :D:D:D

Tassa ihan vaan aluksi mita loytyi hausta:

http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=d&t=ren&ty=&c=28439589&tm=1057276578&ag=&s=qld&f=0&p=10&snf=rbs&cu=&fmt=&header=  

Valinnan varaa kylla on, mutta paras on kayda paikanpaalla katsomassa.:D

Cheers
Jaaks

Milka

Tervetuloa Tarja uutena talle palstalle!
:XXXX

Uteliaana savolaisena kyselen, etta oletkos sina sama Tarja, jonka kanssa olen vaihtanut privaatti meilia ammatillisiin ja tyonhakuasioihin liittyen?

Jos olet niin mites sina nyt niin akkia Sydneyyn kyllastyit? Mika alkoi tokkimaan?
Muutkin dunderin lukijat etenkin maahan muuttajat varmaan kovasti arvostaisivat kokemuksiasi.

:XXXX:XXXX:XXXX

Raiwå

Tarja !!!  

Mitenniin kyllästynyt ?? :o:o:o:o:o


eihän täällä niin paha ole olla ??:D:D:D

Kerro ny jo :eye:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Tarja

Moi Milka (ja Raivo)!

Jees Milka, sama Tarja olen :D

Nyt taytyykin vahan miettia miten sanani parhaiten laittaisin.... hmmm... No, ainakin accounting-puolella kun tekee duunia puolella Suomen palkasta ja ylitoita odotetaan myoskin tehtavaksi samaisen palkan puitteissa saannollisesti (ainakin siina firmassa missa olen toissa nyt), niin tama ei nyt ihan tunnu silta kuuluisalta "laid back Aussie" meiningilta. Jollain toisella alalla tilanne voi olla toinen (tai jossain toisessa firmassa), joten tilanne ei sikali ole vertailukelpoinen kaikkien meidan Sydneylaisten kesken. Onneksi olkoon kaikille teille jotka ette ole tallaiseen tilanteeseen tormanneet, good for you!!!  

Kieltamatta myos se etta tulen maasta jossa on kaiken kaikkiaan vain reilut 5 miljoonaa ihmista johtaa siihen etta alkaa nopeasti tuntua pikkaisen hurjalta kun melkeinpa koko Suomen asukasmaara on pakkautuneena yhteen kaupunkiin (eli siis Sydneyyn)....

Edelleenkin olen kylla sita mielta etta taa on todella kaunis kaupunki ja upea vierailukohde, mutta ei ehka ihan niin "livable" kaupunki kuin minka perassa mina olen.... No, makuja on monia...

Ja koska pohjoista kohti mentaessa elamantahti rauhoittuu (kuumuus imee ihmisista liiat energiat), niin siksi nokka kohti Brisbanea. Ei mulla tosin alun alkaenkaan ollut sellaista nakemysta etta Sydneyssa ollaan ja pysytaan, se oli mulle vaan tyoelaman kannalta erityisesti se looginen aloituspiste ja matkan varrella koitan pysya avoimena miettimaan tarpeen tullen aina uusia vaihtoehtoja.

Cheers, Tarja :)

Jaaks

Tarja :D

Hyvin diplomaattisesti vastattu :D:D:D
ja tuntuu sinulla olevan aivan oikea asenne tanne asettumiseen :D

Jos jossain pain ei ihan taysin miellyta niin kamat kassiin vaan ja kokeilemaan jotain toista paikkaa.  Sittenhan sen tietaa.

En tieda missa "accounting" hommissa olet, silla niitahan on paljon erilaisia, mutta  ikava kylla myos taalla on varsinkin yksityis sektorilla tyopaivat pidentyneet.

Useat takalaiset firmat kyllakin kayttavat ns "flexi time" eli jos teet ylitoita niin et saa rahallista korvausta, mutta sitten hiljaisempana aikana teet lyhempia paivia taydella palkalla.

Myos erittain hyva ideasi oli aloittaa Sydneysta missa tyonsaanti mahdollisuudet alallasi ovat paremmat.  Nyt kun sinulla on takalaista tyokokemusta on huomattavasti helpompaa saada haluamaasi tyota missa tahansa :D

Jos haluat rauhallisempaa hieman "laid back" elamantyylia niin olen varma, etta tulet viihtymaan Brisbanessa.
Taytyy kylla sanoa, etta ennekuin siihen itse taysin tottuu niin pienia frustraation hetkia kylla tulet kokemaan.  Niin monta kertaa kun jokin menee hieman pieleen on yleinen kommentti:" she's alright mate" :??:??:??

Myoskin kuten joskus aikaisemmin keskusteltiin niin ei ole aina helppoa saada joitain (esim korjaus) hommia tehtya niin nopeasti kuin itse haluaisit, mutta kaikkeen tottuu. :cool:

Cheers
Jaaks
:XXXX

Milka

Tarja,

Palkkatasosta viela. Olen vahan yllattynyt kommentistasi, etta saat vain puolet palkkaa siita mita sait Suomessa. :o

Tulin siihen tulokseen, etta joko Suomessa on accounting alalla palkkataso muutaman vuoden aikana noussut hirveasti, tai mina oli aikoinaan erittain huonosti palkattu Suomessa :D:D:D, silla mina tienaan taalla noin 40% enemman kuin tienasin Suomessa.

Taisivat Suomessa vetaa hyvauskoista blondia taas kerran nenasta. :eye: :eye:

Totta muuten on, etta tyopaivat alalla ovat Ossilassa pidempia kuin Suomessa, mutta luulin asiaa tasoitettavan palkkauksella. Noh luulo ei nakojaan ollut tiedon vaarti...

:??:??:??

Tarja

Heippa Milka,

saattaapa hyvinkin olla niin ettei mun Suomen palkka ollut yhtaan sen kummoisempi kuin sunkaan ja etta tarinan blondi olen mina - eli ero tulee siita etta mun Aussi-palkka on alle normaalitason.

Mun tarkoitus ei oikeastaan ollut niinkaan harmitella nykypalkkaani - ennen kaikkea  haikailen "good work/life balance"n peraan. Ma selvian kylla pienemmallakin palkalla (ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot... tai jotain sinnepain...), mutta ma en henk.koht. nauti ollenkaan ylitoissa istumisesta.... en vaikka siita maksettaisiin (ja nyt siis ei edes makseta). Raha ei oikein korvaa mulle vapaa-ajan menetysta.

Cheers, Tarja ;)

Milka

Tarja,

Tiedan tunteen hyvin. Minakin olen tahollani miettinyt, etta miten ihmeessa saisin tyopaivat pidettya lyhyempina. Olen tullut siihen tulokseen, etta tyon loytaminen lahempaa kotia toisi minulle heti noin kaksi ja puolituntia lisaa vapaa-aikaa. Sydneyssa tyomatkoihin menenee viela enemman aikaa kuin taalla Melbournessa. :(:(:(:(:(

Varmasti viela loydat sinulle sopivan tyo- ja asuinpaikan ja elamaasi sopivan tyo/vapaa ajan suhteen. Lykkya tyko!

:XXXX:XXXX:XXXX

headwind

Mielenkiintoista kirjeenvaihtoa Tarjalla ja Milkalla ja juuri siitä aiheesta jota itsekin mietiskelen, työn, vapaa-ajan ynnä muiden tasapainoa ja lopulta sen pohdiskelua missä sitä oikein haluaa asua ja mitä tehdä saavuttaakseen tämän tasapainon koko perheen osalta. Insinöörin näkökulmasta selvä (tai epäselvä) monimuuttujain optimointiongelma. Ongelma tässä ongelmassa on että muuttujat eivät ole kovin spesifisti määriteltyjä tai osittain ovat tuntemattomia ainakin aluksi. Siispä miksi miettiä sitä nyt tämän enempää, koettaa olla vain avoimella mielellä.
-HW
Riku Aho

Jaaks

Milka,

Kaksi ja puoli tuntia tyomatkoihin :??:??

Feel sorry for you :(  Tiedan kylla etta se on normi "suuressa savussa", mutta jos minulla menee yli puoli tuntia yhteensuuntaan n 22kilometrin matkaan kaupungin ydinkeskustaan, niin silloin on jotain pahasti pielessa.

Palkkatasosta -
Keskiarvopalkat taalla ovat omalla alallani suurinpiirtein samat kuin Suomessa.  Tietysti on suuriakin eroja tyonantajien kesken.  Jotkut maksaa hyvin ja saa tulosta jotkut ei ymmarra etta: "if you pay peanuts, you get monkeys".

Ero tulee kylla sitten verotuksessa.  Vaikka olenkin pahus siella ylimmassa (47%)veroluokassa niin kokonaisveroni on alle 30% johtuen verotuksen porrastuksesta:

Taxable income Tax on this income
$0 ? $6,000 Nil
$6,001 ? $20,000 17c for each $1 over $6,000
$20,001 - $50,000 $2,380 plus 30c for each $1 over $20,000
$50,001 ? $60,000 $11,380 plus 42c for each $1 over $50,000
Over $60,000 $15,580 plus 47c for each $1 over $60,000

En ole ihan taysin perilla Suomen verotuksesta nykyisin, mutta ainakin ennen se oli kylla kovempi :??


Tyon ja vapaa-ajan tasapaino
:?? eihan ne voi eika saa olla koskaan tasapainossa.  Vapaa-aikaa taytyy olla enemman ja siihen on pyrittava :cool::cool::cool:

Taytyy sanoa, etta kohtalaisen hyvin on onnistuttu.  Meilla kun on "shop" kiinni kaikki viikonloput, public holidays (13 Qld), jouluna 10 paivaa, paasiaisena 6 paivaa ja sen paalle 5 viikon vuosiloma :D:D:D

Cheers
Jaaks

Tarja

Milka - joo, mulla tyomatkat lisaa kanssa paivan pituuteen 2 tuntia. Mun ratkaisu: asuttava lahempana tyota & pienemmassa kaupungissa (vahemman liikenneruuhkissa jonottelua).

Headwind - Olen samaa mielta, kaikkia optimointiyhtalon tekijoita ei voi tietaa etukateen, pitaa vaan tunnustella tietaan eteenpain ja tehda uusia paatoksia matkan varrella. Ei ole epaonnistuneita paatoksia, ainoastaan paatoksia jotka tehdaan senhetkisen tietamyksen valossa...

Jaaks - nauratti toi peanuts & monkeys - juttu, pitais sanoa se tassa firmassa aaneen... :D. Niin ja ehdottomasti olet oikeassa siina etta oikea tyon ja vapaa-ajan suhde on se, etta vapaa-aikaa on enemman!!!!!!!!! :D :X

Jaaks

Tarja :D

Siita vaan kerro pomollesi ainaskin just ennen kuin lahdet firmasta :cool: voi vaikka menna perillekin :??

Monet varsinkin pienemmat yritykset ei aina ymmara kuinka paljon henkilokunnan vaihtuminen maksaa.  

Esimerkiksi jos vakanssi maksaa $30.000 palkkaa vuodessa ja henkilo vaihtuu joka 12. kuukausi on ylimaaraiset ns firman hukkaan heittamat rahat 15 - 20% ko palkasta maksettuine superannuation, lomarahat ja loma-loading puhumattakaan alunperin henkilon ja uuden henkilon mahdolliseen ja todennakoiseen koulutukseen kaytetty aika ja kouluttajan palkka etc etc... listaa voisi jatkaa ja lisata vaikka mahdollisesti kaytetyt sairaspaivat, uuden kokemattoman henkilon tekemat virheet etc etc........

Brainpower ja henkilon ammattitaidon, kokemuksen ja kykyjen arvostus on taalla viela usein valitettavasti asia jota tyonantajat eivat ymmarra rahanarvoisena :(  :nuttu:

Cheers

Milka

Jaaks,

Ala vaan unohda kustannuslaskelmistasi rekrytointiyhtioiden palkkioita, jos kyseisten yritysten paleveluita joutuu tyontekijoiden etsinnassa kayttamaan.

Olen elamani varrella nahnyt summia, jotka ovat olleet jopa 30% uuden tyontekijan vuosipalkasta. Normaalisti toki hieman vahemman n. 12-20% vuosipalkasta.

Ja sen paalle viela Jaaksin mainitsemat muut kulut. Kallista lystia.

:nuttu::nuttu::nuttu:

Jaaks

Milka :D


Siis summa summarum :??

 Yrityksen kustannukset yhden ihmisen korvaamiseen on helposti tasan tuplat vuosipalkka :??

Hurjaa menoa :D:D:D

Tarja

Joo, mulle on tullut ihan sama mielikuva siita etta taalla ei viela ymmarreta henkiloston arvoa, ajatellaan vaan etta "otetaan sitten temppi-tyontekija tilalle" kun joku lahtee (ja taa firma on tosiaan hyva esimerkki siita etta ovi kay tiuhaan tahtiin ihmisten lapatessa firmaan sisaan ja firmasta ulos).

Ja sitten jotkut kommentit mita oon kuullut on ollu ihan uskomattomia: "Jos oot yhden paivan sairaslomalla, niin ok, mutta jos oot perati kaksi paivaa, niin sitten sun on parempi olla TODELLA kipea..." Kattelin pomoani aanettomana ja ajattelin etta "onpas sullakin henkilostopolitiikka, kiitti vaan (ma oon suomalainen ja ma oon tollaisen kommentointitason ylapuolella...)!"

Milka

Tarja,

Tyopaikallani ei nyt kylla sairaslomista sentaan narista. Mutta kylla tassakin puljussa ovi kay paljon tiuhempaan tahtiin kuin mita olen Suomessa tottunut. Mutta lahinna yritysfuusioiden seurauksena.

Nyt kun sinulla alkaa jo olla tyokokemusta, niin uuden tyopaikan saamisen luusisi olevan helpompaa.

:god::god::god:

Jaaks

Sairaslomista :D

Meilla annetaan uusille tyontekijoille 10 paivaa sairaslomaa ilmaiseksi heti kun aloittavat, heilla kun ei muuten olisi ainoatakaan.

Sen jalkeen ne kasvaa 10:lla joka vuosi jos ei niita kayta.  Sairaspaivia voi ottaa kolme perakkain ilman laakarintodistusta :)

Sairaspaivia voi kayttaa myos puolison tai lasten sairastuessa.

Jos olet kayttanyt kaikki sairaslomasi meidan Super (=elakerahasto) maksaa 75% palkasta seuraavan kahden vuoden ajan vakavemmissa sairaus tai loukkantumis tapauksissa ennenkuin voidaan todeta tyokyvyttomaksi ja mahdolliselle elakkeelle :D

Cheers
Jaaks

Milka

Jaaks,

Teidan firman systeemi on antelias, kun antaa paivia heti tyosuhteen alussa. Tassa puljussa sairaspaivia alkaa kertymaan vasta kun aloittaa tyosuhteen ja niita kertyy 10 vuodessa.

Eipa silti, jos joku nyt tarvitsee sairaspaivia enemman kuin niita hanella on kertynyt firma antaa tarvittavat sairaspaivat vahan niin kuin etukateen.

Sairaspaivia voi kayttaa lasten ja puolison sairastuessa.

Jaaks

Milka :D

Juu on hyvin antelias monessakin suhteessa, mutta se on kaytanto julkisella sektorilla :D:D:D  ja aikoinaan ammattiliittojen taistelemia etuja.

Meilla ei enaa, mutta jollain kunnallisilla aloilla viela maksetaan jopa sairaspaivat kun lopetat tyosuhteen :??

Raiwå

Jaaks.

meillä alalla kertyy heti alusta 8pv per vuosi, ja ensimmäisen jälkeen saat 10.
Mutta ne ei keräänny millään tavalla.
Eli ne mitä et käytä ei seuraa perässä bonuksina.
Ihan oikein toisaalta.

:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Heidi

Aika paljon eroja nayttaa olevan seka ala-etta tyopaikkakohtaisesti noiden sairaspaivien suhteen. Minun tyopaikallani sairaspaivia on 10 per vuosi ja aika paljon katsotaan sormien lapi, jos valilla menee vahan ylikin. Jalkeenpain paivien voi sitten antaa taas kertya, ennen kuin tulee uudelleen "kipeaksi" :P

Paivat myos kertyvat vuodesta toiseen, eli niita ei koskaan meneta - ainoastaan silloin, jos tyosuhde paattyy. Tyokaverini juuri kertoi, etta kun hanen aikaisempi tyosuhteensa paattyi, hanella oli pitamattomia sairaspaivia noin vuoden verran ja niista ei siis maksettu korvausta. Kannattaa siis aina silloin talloin ottaa sicky, ei kande olla liian tunnollinen, vai mita! ;)

Raiwå

Heidi :)

Toisaalta kannattaisi ottaa firman kanssa bonusjärjestelmä.
Joka palkitsisi (terveen) hyvän työläisen.
Mielestäni tämä ruokkisi positiivisemmin suhdetta ??
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Heidi

Hyva idea, onkohan sellainen systeemi kenties jossain kaytossa vai keksitko sen itse?? Mina taitaisin silti jaada ilman bonusta, kun saan aina kaikki liikkeella olevat popot. Nytkin on flunssapiikista huolimatta hirvea tauti menossa jo toista viikkoa, mutta eikohan se siita pikku hiljaa helpota. :(:(

Raiwå

Heidi :)

Kaikki työsuhteet on itsenäisiä sopimuksia firmojen sisällä. ?

Se miten vuosittain haluat sopia seuraavan vuoden olosuhteet? on itsestäsi kiinni, jos et pyydä ? et saa.

Eli ei ole laajaa skaalaa jonka mukaan kaikki menee läpi.
Omakohtainen panos/tulos on se millä luodaan olotila sisäisessä hierarkiassa :)
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Firman sisainen bonusjarjestelma toimii kylla

Ainakin Origin Energy (kaasufirma = entinen Boral) antaa jokaiselle tyontekijalle $200 lahjakortin haluamaansa liikkeeseen jos ei ole yhtaan sairaspaivaa vuodessa :D:D:D:

Sehan nyt ei rahallisesti ole sinansa paljoa, mutta kuitenkin.

Tarja

Jaaks,

Tassahan tulee vihreaksi kateudesta :(

Mun aussi-kaverit Brisbanessa koittaa kovasti puhua julkisen sektorin duunin puolesta, juuri koska julkinen systeemi pitaa tyontekijoista paljon parempaa huolta :D - niinkuin sunkin tapauksesta huomaa.

Tasan ei kay onnen lahjat... *huokaus*. Ei no, taytyy kylla sanoa taman nykyisen tyonantajani puolesta nyt se, etta aikovan jarkata mulle (ainakin joksikin aikaa) mahdollisuuden tehda duunia meidan Brisien toimistosta kasin - enemman kuin mita olisin voinut olettaa oltuani firmassa vasta nipin napin 3 kuukautta toissa...

Tarja

:)

Jaaks

Tarja :D

Sehan on tosi hyva, etta nykyinen tyonantajasi jarjestaa homman taalla vaikka vahaksikin aikaa.  Sitten kun olet taalla niin ei muuta kuin tyonhakuun valtiolle :D

Katselepa taalta aluksi:

http://www.qld.gov.au/services_for_queenslanders/jobs_and_work/jobseeking.html

Sielta kun katsot esim. taman missa on wages and conditions ja superannuation etc niin ymmarrat, etta olot on melko hyvat.  

http://www.qld.gov.au/services_for_queenslanders/jobs_and_work/work.html

Naiden lisaksi on sitten viela agency kohtaisia sopimuksia niinkuin meillakin eduskunnassa.

Hommia kylla loytyy ja jos tarvitset apua hakemuksen teossa niin autan mielellani.
Hakeminen ei sinansa ole vaikeata, mutta valtion valintaperusteet ja menettely poikkeaa hieman yksityisesta sektorista.

Cheers
Jaaks
:XXXX

Tarja

Jaaks,

Muutamat selection criteria -runoilut (runoilut, INDEED!!) oon jo ehtinytkin vaantaa muutamaa julkisen sektorin duunipaikkaa helmikuussa hakiessani "luntaten" kavereiden hakemuksista vastauksia niihin common selection criteria osuuksiin...

Menee vaan moninkertainen aika yhden julkisen hallinnon duunipaikan hakuun kuin privaatin sektorin tyohakemuksen pikkuraatalointeihin.... mutta mita sita ei ihminen tekisi paastakseen valtion hellaan hoivaan LOL. Teillahan on superannuation contributionkin ihan eri luokkaa kuin privaattipuolella.

Cheers, Tarja :cool:

Jaaks

Tarja,

Se onkin se tarkein vaihe se selection criteriaan vastaaminen.  Siita riippuu heti paasetko edes ekalle haastattelukierrokselle.

Super on tosi hyva; siita loydat lisatietoakin jos haluat

http://www.qsuper.qld.gov.au

Cheers
Jaaks
:D

Raiwå

Jaaxs :)

Selection criteria ??? for public sector

persistency of a punch drunk rugbyplayer
 And the intelligence quotient of a newborn mite :XXXX

:XXXX:coolh:XXXX

PS: kenenkähän tällä kommentilla suututan ????
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jaaks

Raiwo :D

Eihan tuosta nyt voi suuttua :)

Monin paikoin voisin jopa yhtya kommenttiisi, mutta minahan en olekaan Public Servant vaikka onkin kaikki niiden edut ja lisaksi ne jotka olen itse neuvotellut :D

Minulla on nimittain Private Contract eduskunnan kanssa

Raiwå

Jaaxz :XXXX

Onko se vuosittainen ?
Vai sitova määräajaksi ?

Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.