APUA.. asuminen ja työt: D

Aloittaja volcom, tammikuu 11, 2006, 04:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

volcom

hei kaikki!

Olen pohtinut muuttamista australiaan tulevana syksynä. Alustavasti tarkoitus olisi viipyä matkalla ainakin 6 kk.

Matka kassaa olen koittanut kartuttaa jo jonkin aikaa.  Matkaan lähden etsimään uusia kokemuksia, avoimin mielin: D.  Olen miettinyt muuttoa joko sideneyyn tai brisbaneen, mutta en ole sulkenut pois muitakaan mahdollisuuksia. Olisin todella kiitollinen jos voisitte kertoa molemmista hyviä ja huonoja puolia. Olen kiinnostunut kaikesta mahdollisesta informaatiosta.

Haluasin myös kovasti tietää mistä kannattaa aloittaa asunnon etsiminen ja missä hintaluokassa vuokra-asunnot pyörivät. En ole kovin vaativa asunnon suhteen, ole miettinyt joko yksiön tai kaksion vuokraamista, riippuen siitä lähteekö matkalleni seuraa :).

Mieltäni askarruttaa myös töiden hankkiminen kyseisissä paikoissa. Omaan mielestäni melko hyvän englannin kielen taidon ja koulutukseltani olen merkonomi. Millä tavalla te jotka olette hankkineet töitä, olette niitä löytäneet? ja millaisia töitä olette tehneet. Itse en myöskään työn suhteen ole nirso ja olen valmis tekemään töitä laidasta laitaa.  Kannattaako töitä yrittää hankkia ennen matkaa.. jos niin mitä kautta?..  Onko paikan päälllä töiden hankkiminen vaikeaa?

Olen äärettömän kiitollinen jo etukäteen kaikesta avusta ja informaatiosta!

Toivon, että te joilla on tietoa näistä asioista jaksaisitte kertoa ja informoida minua mahdollisimman paljon!!! : D

volcom

Pari kirjoitusvirhettä näköjään: D, Kirjottelin ilmeisesti liian nopeesti.. Taisin olla vähän liian innoissani tämän sivuston löytämisestä...

MH

Tervetuloa joukkoon!

Noita kaikkia kysymisiä asiaoita on täällä käsitelty useasti, joten otapa tuolta ylhäältä laatikko HAE auki ja kirjoittele sinne avainsanoja niin saat muutamaksi päiväksi luettavaa:pepsodent:pepsodent

eevis

Jep teretulemast joukkohon, volcom. Haulla löytyy tosiaan kaikkiin noihin vastauksia, tai aloita lukemalla tuo meidän FAQ-osio... :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Disturbance

Brisbanessa on kivaa, tuu vaan tanne :)
"Who lives in Cairns?"
"Baked beans, spaghetti, tuna..."

volcom

Kiitos kiitos:D !!

Arvelinkin, että nämä kysymykset ovat varmasti niitä kysytyimpiä : )

Taidan tästä aloittaa tutkimaan noita vanhoja keskusteluja..

..Alunperin tarkoitus oli osallistua EF- kielikurssille ja sitä kautta lähteä tutkailemaan australiaa. Olen kuitenkin pohtinut asiaa hieman tarkemmin ja ajattelin lähteä matkaan toista kautta. Tämä siksi, että EF- kielikurssit ovat todella suolasen hintaisia. 6kk opiskelu sydneyssä maksaa 7450?, jos nyt muistan oikein.. kuitenkin yli 7000?. Tämä kyllä sisältää majoituksen ja myös ruokailun 2 kertaa päivässä, mutta silti..

Onko jollain täällä kokemuksia EF- kielikursseista australiassa?.. kiinnostaisi kuitenkin tietää mitä mieltä ihmiset ovat tästä vaihtoehdosta olleet..

volcom

niin.. tietysti kun miettisin osallistumista EF- kielikurssille ajattelin, että tämä olisi paras tapa oppia lisää englantia.
Tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin lähinnä tuon kurssin hinnan takia: D.
Uskon kyllä oppivani englantia ihan vaan puhumalla ja käytännön harjoittelullakin.. varsinkin jos siinä säästää rahaa..

Nordman

Volcom

Muistahan että kielikurssin aikana et saa tehdä töitä kuten ei myöskään turisti visalla:D

WH- Viisumi olisi kaikkein paras vaihtoehto sinun tilanteeseesi näin äkkiä ajatellen:eureka

Asuntoa olen myös itse katsellut kuin  myös autoa ja huomasin että molempien etsiminen on huomattavasti helpompaa paikan päällä:hahhaa

Brisbanea suosittelen myös:D
"Tyyli ennen tarkoitusta, asenne ennen kaikkea"

Jouko

Kyllä kielikurssin aikana voi työskennellä mutta se pitää erikseen anoa eli viisumissa pitää olla, student (condition 8105, 8104) sekä visa subclass 573, 574 ja 576.

Lisää info immin sivuilta

Working While Studying  

How to apply to work while studying

Lisäille myös Brisbanea suositteleva Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

RUU

Te kaikki suosittelette Brisbanea... Ei ihme, että se kasvaa kohisten - yhden Turun / Tampereen verran viidessä vuodessa (suurkaupunkialue). Tosin tuohon kasvuun voidaan tarvita jo vähän muutakin kuin vain suurta ja mahtavaa Dunderia. Pari korealaista ja papualaista meidän lisäksemme... ;)
http://bcc-communitydirectory.com/statistical_portrait/brisbanes_regions/population_growth/
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Milka

RUU,

Varmaan huomasit, etta vain Brisbanessa asuvat suosittelevat Brisbanea. Varmaan kaikki Perthissa asuvat suosittelisivat Perthia jne. Jokainen kehuu omaansa :hahhaa

Timo

LainaaAlkuperäinen postittaja Milka
Varmaan huomasit, etta vain Brisbanessa asuvat suosittelevat Brisbanea. Varmaan kaikki Perthissa asuvat suosittelisivat Perthia jne. Jokainen kehuu omaansa :hahhaa

Minäkin suosittelen Brisbanea!  Paras paikka suomalaiselle ehdottomasti. :peukkuy

Pysykää vaan tsuhnat siellä ja  tunkekaa Suomestakin kaikki sinne, mutta älkää vaan tulko tänne pohjoiseen, ettei rauha järky :hahhaa

Sääntöä vahvistavana poikkeuksena toimii

Timo

jounij

Ja minä kanssa suosittelen Brisbanea (jos vain Sydney on toisena vaihtoehtona). Etenkin kun omistamme vaimomme kanssa Brisbanen seudulla pari asuntoa, niin on hyvä, että siellä päin väestön määrä kasvaa... :)

Tosin ei Canberrassakaan mitään valittamista ole ollut sen jälkeen, kun on saanut lämpimän kämpän ympärilleen. Kova työvoimapulakin täällä kuulema on lehtikirjoitusten perusteella, joten kyllä täälläkin elämän syrjään pääsee käsiksi.


Suositteluihin osallistuu
Jouni
Canberra

volcom

Onpahan tullut selailtua noita vanhoja foorumeita paljon: D..
 ja on kyllä löytynyt todella paljon hyvää informaatiota.
Matkainto tässä kasvaa ku lueskelee ja kuulee asioista lisää..

Kiitos tosta tiedosta, että kielikurssin aikana ei saa työskennelle. Ei ollut tosta mitään tietoa.
Joo olen kanssa miettynyt, että toi WH- viisumi olisi varmaan paras vaihtoehto.

Harmittavaisen vaikealta tuntuu toi kämpän ettiminen näin netin välityksellä. Johtuu kyllä siitä että olen vielä  tietämätön ja kokematon näissä asioissa, enkä ole ennen tutkinut vastaavia asioita.
Yks asia mikä tuottaa vaikeuksia kun hakee noita asuntoja on se ku ei tunne noita alueita, eikä siis tiedä miltä alueilta olisi hyvä asuntoa hakea. Oliskin mukavaa jos jengi jaksais laittaa tietoa 'mukavista' alueista tänne. Vaikka juuri Brisbanesta ja Sydneystä..
Sori jos on epäselvästi laitettu..
tarvii tässä vähän kiiressä nyt kirjotella..
jos jää todella epäselväksi niin voin kyllä tarkentaa kun taas koneelle kerkeän

Olen saanut sellasen kuvan, että asuntoa on hyvä alkaa hakea vasta paikan päällä.. tai että paikanpäälle se ainakin olisi huomattavasti helpompaa. Kertokaa minulle jos olen aivan väärässä!
Tuntuis paljon paremmalta vaan lähteä matkaan sillain, että asunto olisi jo valmiina paikan päällä.. mutta ei se mikään aivan välttämätön juttu taida olla.

Vastauksia odotellessa ja matkakuumetta nostatellen... :XXXX
tänks

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja volcom
 Oliskin mukavaa jos jengi jaksais laittaa tietoa 'mukavista' alueista Vaikka juuri Brisbanesta  

Cleveland:D:D:D

jounij

Niin mukava alue kuin Cleveland (mielestäni) onkin, niin se ei kuitenkaan ole ihan lähellä itseään Brisbanea. Itse asiassa tuosta Brissyn naapurikunnan Redlandin keskuksesta on Brissyn keskustaan hyvinkin 30-35 kilometriä tietä pitkin. Siellä asuminen sopii parhaiten sellaisille (työikäisille), joiden työpaikka on Brisbanen keskustasta kaakkoon. Tämän "varoituksen" sanottuani kuitenkin mainittakoon, että tunnen monia Clevelandin välittömässä läheisyydessä asuvia henkilöitä, joiden päivittäinen työmatka käy junalla tai autolla Brisbanen keskustan kieppeille.


Kuvailee
Jouni
Canberra

Tanja74

Asunnon hakuun voit mennä osoitteessa www.realestate.com.au   sieltä löytyy koko maan vuokra ja myyntiasunnot haku vaan alueen ja toivomuksen mukaan. :peukkuy
Hintojakin saat katsastettua samalla.

Tanja74

Niin ja Perth on meikäläisen haaveissa, serkkutyttö asuu myös siellä. Vaikuttaa jotenkin minulle sopivalta paikalta...:P