apuja kaivataan

Aloittaja Nettani, syyskuu 22, 2009, 23:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nettani

Hei

Tarvitsisin hieman neuvoja viisaammilta. Eli olen 28 vuotias lähihoitaja suomesta ja suunnittelemassa muuttoa australiaan ( brisbane) tämän vuoden lopulla tai ensi vuoden alusta. Opiskelen tällähetkellä suomessa sairaanhoitajaksi. Etsin työpaikkaa, mutta tietääkseni Ausseissa ei ole vastaavaa tutkintoa olemassakaan.
Toinen vaihtoehtoni olisi suorittaa sairaanhoitaja tutkintoni loppuun tai aloittaa opiskelu alusta Australiassa.
Australiaan on kuitenkin päästävä hinnalla millä hyvänsä. Poikaystäväni on Australiasta ja asuu siellä.
Kuinkahan minun pitäisi toimia ja minkälaista viisumia hakea? mieluiten menisin ensin töihin ja miettisin myöhemmin kuinka suoritan tutkintoni loppuun.
Kiitos paljon avusta

George

Itse tuossa tilanteessa menisin naimisiin välittömästi  :)

Andreasyan

Huomenta,

siis mita tutkintoa ei ole Australiassa? Sairaanhoitaja vai lahihoitaja? Ihan aikuisten oikeesti molemmat tutkinnot loytyvat nimilla; Sairaanhoitaja= Registered Nurse ja lahihoitaja/perushoitaja= Enrolled Nurse (laakkeenjako lupaiselle se on Endorsed Enrolled Nurse).

Suorita tutkinto loppuun Suomessa, silla taalla se ei ole ilmaista/halpaa. Ja riippuu myos viisumistasi saatko opiskella ollenkaan tai jos saat, niin voit joutua maksamaan tuhansia dollareita lukukausimaksuja etukateen.

Naista asioista on kirjoitettu todella paljon tassa foorumissa, eli kirjoita "haku" laatikkoon (joka loytyy "ohjeet" ja "profiili" valista) esim. sairaanhoitaja tms. ja sielta pitaisi loytya infoa alkajaisiksi.

Cheers; AA