Maahantulokortti ( Incoming passenger card)

Aloittaja Jouko, elokuu 22, 2007, 06:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouko

Alla linkki maahantulokorttiin (Incoming passenger card) joka on täytettävä ennen maahan saapumista. Kortti jaetaan yleensä lentokoneessa hyvissä ajoin ennen laskeutumista.

Incoming passenger card >>

Linkistä kiitokset Leokattille,



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

lepa

Moi !

Kortissa kysytään osoitetta Ausseissa. Mitähän siihen kannattaa vastata, joa on vaan menossa pariksi kuukaudeksi kiertelemään siellä täällä, eikä siis mitään kiinteää osotetta ole?

Leokatti

Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.


Jipa

Nonii tuli lippujen mukana mokoma kaavake malliksi ja rupesin tässä pohtimaan muutamaa kohtaa. Siispä ajattelin tulla varmistamaan :) Jotenki oon saanu kuvan että kyseessä ei kuoleman vakava kaavake ole, mutta eipä tarvi ainakaan stressata sitte...

Eli:

8.3. Tuotteko Australiaan tavaroita yli AUD 400 arvosta?
- Tämä jo rupes ihmetyttämään, on niin alhainen raja että eikös tuo täyty about kaikilta?

10. Lennon lähtömaa?
- Hong Kong vai Helsinki jos HK:ssa on parin tunnin välilasku? HK kai, mutta...

Ja sitte ehkä suurin tenkkapoo, eli 14B3, viisumi on mallia working holiday niin minkä valitsen? Loma se kai on silti?

Alkaa mennä aika stressipallohenkiseksi nämä kyselyt, mutta koittakaa kestää  :pepsodent

MH

Se on laillinen dokumentti, kaikki pitää olla oikein, jos et ole varma mitä laitat niin jätä tyhjäksi ja kysy tullissa mitä siihen tulee täyttää.

Tuolta lisää:

http://www.immi.gov.au/managing-australias-borders/border-security/travel/passenger-cards/

jounij

Minä tulkitsen asian näin:

8.3. Kyse on uudesta tavarasta, jonka tuot Australiaan aikoen myös sen jättää tänne. Jos raja ylittyy, niin ylimenevältä osalta voi mennä tullia ja/tai arvonlisäveroa.

10. Suomesta ei tule lentoja Australiaan.

14B3. Holiday.


Jeesaa
Jouni
Canberra

Leokatti

Mikähän kaavake Jipalle oikein on annettu? Ettei vaan olisi vanha versio tuosta kortista? Lueskelepa täältä nuo sallitut määrät. $900 on tuo duty free raja ollut jo monta vuotta (alle 18-v. $450).
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Jipa

Lainaus käyttäjältä: jounij - helmikuu 05, 2009, 07:57
Minä tulkitsen asian näin:

8.3. Kyse on uudesta tavarasta, jonka tuot Australiaan aikoen myös sen jättää tänne. Jos raja ylittyy, niin ylimenevältä osalta voi mennä tullia ja/tai arvonlisäveroa.

10. Suomesta ei tule lentoja Australiaan.

14B3. Holiday.


Jeesaa

Kiitoksia! Enköhän mie näillä tiedoilla pääse maahan :) Ja nyt tuossa 8.3. kohdassa on huomattavasti enemmän järkeä!

Lainaus käyttäjältä: LeokattiMikähän kaavake Jipalle oikein on annettu? Ettei vaan olisi vanha versio tuosta kortista? Lueskelepa täältä nuo sallitut määrät. $900 on tuo duty free raja ollut jo monta vuotta (alle 18-v. $450).

Voipii olla joku matkatoimiston oma versio, jota ovat jakaneet viimiset 30 vuotta.

Minttuli

Ollaan lähdössä kesäkuussa Brisbaneen ja pari kysymystä askarruttaa vielä

-Laitanko siis maahantulokaavakkeessa rastin kohtaan yes jos minulla on mukana lääkärin määräämät verenpainelääkkeet ja buranaa ja zyrteciä (kysymys kohtaan 1)

-Entäpä jos minulla on mukana koivufanerista tehty hedelmälautanen tuliaisiksi?(kohtaan 7)

Marssinko itse tullin tiskille laitettuani rastin kohtaan yes tullessani Brisbanen kentälle vai tulevatko ne repimään minua hihasta?

jounij

Lainaus käyttäjältä: Minttuli - maaliskuu 13, 2009, 15:59
-Laitanko siis maahantulokaavakkeessa rastin kohtaan yes jos minulla on mukana lääkärin määräämät verenpainelääkkeet ja buranaa ja zyrteciä (kysymys kohtaan 1)

Itse en ole koskaan merkinnyt Yes mukana aina olleiden käsikaupasta myytävien peruslääkkeiden vuoksi. Luultavasti en merkitsisi myöskään reseptilääkkeitä, elleivät ne sattuisi olemaan huumaavia ja siksi joidenkin tuontirajoitusten alaisia. Sinä tai joku muu saattaa tehdä tämän asian suhteen erilaisen johtopäätöksen.

Lainaa-Entäpä jos minulla on mukana koivufanerista tehty hedelmälautanen tuliaisiksi?(kohtaan 7)

Vaneri on puuta ja sen takia karanteeniviranomaiset haluavat sen tarkistaa. Vanerin maahantuonnin kanssa ei kuitenkaan ole ongelmia. Korttiin siis Yes.

LainaaMarssinko itse tullin tiskille laitettuani rastin kohtaan yes tullessani Brisbanen kentälle vai tulevatko ne repimään minua hihasta?

Maahan saapuminen menee - mahdollisesti lentokentästä riippuen - suurinpiirtein näin:

Lentokoneesta tultuasi menet vain samaan maahantuloviraston passintarkastusjonoon kuin muutkin matkustajat. Passintarkastaja tarkastaa myös tämän täyttämäsi kortin ja kysyy tarvittaessa selventäviä lisäkysymyksiä ja voi raapustaa korttiin "salakielisiä lisämerkintöjä" karanteeniviranomaisen tulkittavaksi. Jos olet esimerkiksi vastannut Yes tuohon lääke-/huumekohtaan tai kortin muihin kohtiin, niin tässä vaiheessa joudut sitten selvittelemään suullisesti, millaisia lääkkeitä, puuesineitä yms. kuljetat mukanasi. Joskus tämä virkailija voi vastaustesi perusteella jopa muuttaa Yes-merkintäsi kortilla No-merkinnöiksi tai päinvastoin. Seuraavaksi menet hakemaan koneen ruumaan mahdollisesti jättämäsi matkalaukkusi hihnalta. Lopulta kaikki kamat mukanasi jonottelet kohti karanteenitarkastusta muiden matkustajien mukana. Siinä jonossa ollessasi karanteeniviraston hemmo myös lukee maahantulokorttisi vastaukset ja tekee päätöksen siitä, tarvitseeko sinun näyttää mitään mukanasi olevaa kamaa vai voitko poistua tullialueelta suoraan karanteenin ohittaen. Tämä viranomainen siis näyttää sinulle suunnan, mihin menet seuraavaksi. Jos joudut tarkastukseen (kuten luultavasti joudut sen vanerilautasesi kanssa) niin avaat vain "kiinnostavaa" tavaraa sisältävän laukkusi ja näytät esineen/esineet tarkastajalle, minkä jälkeen sitten viimeinkin poistut tullin alueelta.


Opastaa
Jouni
Canberra

RUU

Minttuli, seka kohtiin 1 etta 7 merkitset Yes, koska tuot rajan yli vastaavia tavaroita. Mina siis itse asiassa tekisin laakkeiden osalta eri tavoin kuin Jouni tassa asiassa reseptilaakkeista johtuen.
Mieluummin neuvoisin ilmoittamaan hiukan liikaa tai jattamaan tyhjaksi ja kysymaan tullissa neuvoa ja siten antaa heidan paattaa asian kohtalo. Sinun selustasi on siten turvattu ja homma natisti hoidossa.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Minttuli


MH

Anoppi just eilen meni tullista läpi ja ohjeistin että merkkaa 1 kohtaan kyllä koska sillä on reseptilääkkeet. Sanoivat että oikein toimittu ja kysyivät mihin lääkkeet ovat. Vastasi että astman hoitoon, jolloin virkailija sanoi että ok eikä kysellyt enempää.

jenniwoo

WH-reissu lähenee ja kyseisen lomakkeen pari kohtaa aiheuttavat hieman päänvaivaa...

Ensinnäkin kohta 8, jossa kysytään eläinperäisistä tuotteista. Mukaan lähtee vyö ja lompakko, jotka mahdollisesti ovat nahkaa. En ole varma, ovatko tekonahkaa vai aitoa.. Täytyykö kohtaan siis laittaa "yes"?

Paluupäivämäärä on vielä auki, joten mitä minun tulee vastata kysymykseen matkan kestosta? Kannattaako varalta vastata 1 vuosi, vaikka voi olla, että palaan Suomeen paljon aikaisemmin? Maalaisjärjellä ajateltuna tuntuisi, ettei siitä voi olla mitään haittaa...




MH


Akupe

onko näitä "incoming passenger cardeja" vielä olemassa ja pitääkö se täyttää etukäteen, vai saako esim. lentoyhtiöltä lennolla moisen kortin täytettäväksi?

MH

On, saa lennolta ja myös kentältä ennen tulliin menoa.

ausseihin!

Onko noita koreteja mitenkään mahdollista saada etukäteen so. että ne täyttäisi ennen paluumatkan alkua. En inhoa mitään muuta niin paljon kuin noiden lappujen täyttämistä viisin kappalein ahtaissa oloissa lentokoneessa, mutta en myöskään halua jättää sitä siihen, kun koneesta on noustu. Voisiko niitä esim. pyytää menomatkalla jo valmiiksi?

Hosuli

Lainaus käyttäjältä: ausseihin! - joulukuu 09, 2011, 18:32
Onko noita koreteja mitenkään mahdollista saada etukäteen so. että ne täyttäisi ennen paluumatkan alkua. En inhoa mitään muuta niin paljon kuin noiden lappujen täyttämistä viisin kappalein ahtaissa oloissa lentokoneessa, mutta en myöskään halua jättää sitä siihen, kun koneesta on noustu. Voisiko niitä esim. pyytää menomatkalla jo valmiiksi?

Kysele lähtiessä lentokentältä. Itselleni on pienempi vaiva täyttää kuponki koneessa tai terminaalissa kuin pitää huolta siitä, että etukäteen täytetty kuponki on varmasti mukana, ja että ennusteeni mukana tuomistani tuliaisista pitää paikkansa.

eevis

Oman kokemukseni mukaan pääsee aina nopiammin karanteenista läpi maahan kun ilmoittaa maahantulokortissa ainakin jotain tuovansa 8) - "vihreällä linjalla" ovat ne kaikki omenoiden ja käärmeiden sun muiden bongorumpujen ja sulkapäähineiden salakuljettajat, jotka jäävät kiinni ja tulppaavat sen puolen. :) Karanteeniviranomaiset ovat tottuneet kysymään juuri ne oikeat, asiaa edistävät kysymykset maahantuomisistasi, ja hommaa voi itsekin auttaa miettimällä hiukan etukäteen, esim. Turun Sinappia tuodessa julistaa heti kysyttäessä että "mustard paste, no seeds", koska ei niitä muu kiinnosta siinä sinapissa kuin että onko siemeniä, joita ei saa tuoda. Jalostajan Lihapullia (nam) tuodessa taas alustan asian että "canned, baked meatballs" ja aina ne sitä purkkia kääntelevät, mutta toteavat, että juu saa tuoda. :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Anssi

Itsekin pistin aikoinaan siihen lääkekohtaan että on mukana vaikka ne oli Zyrteciä ja jotain suunnilleen ruokakaupasta saatavia maitobakteeritabuja joka mutsi tunki mukaan. Virkailija kysyi että mitä on messissä ja sanoin että allergialääkettä ja maitobakteeritabuja ja viitattiin vaan eteenpäin ilman että piti kaivaa edes purkkeja esiin.

Kuten jo aiemmin sanottiin, jos merkkaat jostain tulkinnanvaraisesta jutusta että sulla on sitä kamaa mukana niin pääset luultavasti parin kysymyksen jälkeen menemään ellet oikeasti ole roudaamassa jotain rikollista.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: eevis - maaliskuu 23, 2012, 17:43
Turun Sinappia tuodessa ...

Vähän off-topic, mutta...
Turun sinappi on esiintynyt foorumilla muutamaan otteeseen esimerkinä herkullisesta suomalaisesta tuliaisesta. Todellisuudessa Turun sinappi on tänä päivänä yhtä suomalaista kun vaikkapa Vegemite, eli suomalaisuusaste on 0%.
Turun sinappi on hollantilais-englantilaisen Unileverin tuotemerkki, ja tuotteen tekee nykyisin joku puolalainen :peukkua sinappisekoittamo.

Erinomaista perinteisellä menetelmällä tehtyä suomalaista :peukkuy sinappia on esim. Jalostajan Auran sinappi

eevis

Saas nähdä, koska maahantulokorttikin muuttuu, nääs riaapa oli bongannut tämmöisen uutisen (kiitti!):

Airport joy for fed-up Australian travellers

Että siis kaupalliset, pakatut ruuat saisi jättää ilmoittamatta... ne kun tulevat läpi kummiskin. Säästettäisiin aikaa siis karanteenissa...
Dees - We will bloody bounce back!!!


b9leto00

Lainaus käyttäjältä: Haagalainen - maaliskuu 24, 2012, 04:54
Lainaus käyttäjältä: eevis - maaliskuu 23, 2012, 17:43
Turun Sinappia tuodessa ...

Vähän off-topic, mutta...
Turun sinappi on esiintynyt foorumilla muutamaan otteeseen esimerkinä herkullisesta suomalaisesta tuliaisesta. Todellisuudessa Turun sinappi on tänä päivänä yhtä suomalaista kun vaikkapa Vegemite, eli suomalaisuusaste on 0%.
Turun sinappi on hollantilais-englantilaisen Unileverin tuotemerkki, ja tuotteen tekee nykyisin joku puolalainen :peukkua sinappisekoittamo.

Erinomaista perinteisellä menetelmällä tehtyä suomalaista :peukkuy sinappia on esim. Jalostajan Auran sinappi

Ainakin mulle on ihan sama missä sinappi pullotetaan ja kuka yhtiön nykyisin omistaa, sillä turkulainen on yksinkertaisesti parasta. :)