LAFHA

Aloittaja Ice, maaliskuu 23, 2006, 16:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ice

Huomasin, etta tasta oli aiemminkin ollut puhetta ja kyseisessa viestiketjussa todettu, ettei WH-viisumilaisilla ole oikeutta LAFHA:an.

Ihan vain varoituksen sanasena ajattelin nostaa asian uudelleen otsikoihin. Itse aloittelin tyonhaun viikko sitten taalla Melbournessa ja nyt olen jo tormannyt kahteen puljuun, jotka LAFHA:a markkinoivat. Kummatkin firmat mainostavat varsin suuresti noissa backpackereitten lehdissa. Se mita mainoksista ei kay ilmi, on ettei kumpikaan (Freespirit,Geoffrey Nathan) putiikki itseasiassa ole job agency, vaan payroll firma. Eli kun annat heille cv:si he toimittavat sita eteenpain agencyille, joiden kautta vasta loytyy toita. Nama valissa olevat firmat sen sijaan toimivat valikatena palkanmaksussa kayttaen Laftaa. Heidan mallissaan varsinainen tyontekija voittaisi 20 dollarin tuntipalkalla 80 dollaria viikossa, verrattaessa tilanteeseen, jossa maksettaisiin normaalit verot. Nama kyseiset firmat sen sijaan ottavat 12.5% palkastasi eli 20 dollarin tuntipalkan tapauksessa heille tulee 100 dollaria viikossa...
Heidan malleissaan puolet palkasta tulee suoraan kateen ilman etta siita pidatetaan mitaan....

Monet sen sopimuksen allekirjoittivat.

Raiwå

Ice,

Kiitos asian esille kaivamisessa.

Ja taas annan oman mielipiteeni, joka ei välttämättä ole kaikkien mieleen.
Jos et halua leikata nurmikoitasi, soitat leikkaajalle.
Jos et halua pestä autoasi, soitat pesijälle.
Jos et halua pestä koiraasi, soitat pesijälle.
Jos et halua tehdä verojasi, soitat kirjanpitäjällesi.
Jos et halua tehdä häittesi eteen mitään, soitat konsultille.
Jos et halua rakentaa taloasi alusta loppuun kaikkine paperitöineen, soitat konsultille.
Jos et halua korjata autoasi, soitat mekaanikolle.
Jos et halua hakea viisumia WH varten itse, soitat konsultille.
Jos et halua järkätä tavaroiden lähetystä paikasta toiseen itse kaikkine paperitöineen, soitat konsultille.
Jos et halua itse hakea töitäsi, soitat konsultille.



Siinäpä miettimistä rakkaille lomalaisillemme





:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.