Etsimme suomenkielista aupairia!!!

Aloittaja april, kesäkuu 11, 2010, 19:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

april

Etsimme suomenkielista aupairia sydneyssa ilm jos olet kiinnostunut tata kautta kiitos! :)

Sarri

Hei!
Milloin työ alkaisi ja kuinka kauan tarvetta olisi? :)

Sarri

Olen tulossa syyskuussa australiaan wh viisumilla, jolla saa työskennellä enimmillään 3kk samalle työnantajalle, joten en taida olla sopiva henkilö, ajankohdan ja työn keston kannalta..

lissu

Eikös WH viisumilla saa nykyään työskennellä 6 kk samalle työnantajalle?

Boomerang

Itse työskentelin samalle työnantajalle 4kk, mutta olisi muistaakseni saanut tehdä 6kk. Tämä oli 2008. :)

ode87

Aupairien ei tarvitse huolehtia tuosta working holiday viisumista, koska aupair tyo on Australiassa ns "pimeeta duunia" eli eivat maksa veroa, joten voivat vaikka olla koko viisumin ajan samassa perheessa. Voivat olla kusessa sitten joskus lentokentalla kun poistuvat maasta, jos viranomaiset ovat saaneet vihia, etta on ollut aupairina. Pelkka turistiviisumi riittaa, mikali ajatteli tulla Australiaan pelkastaan tekamaan aupairin toita eli ei kannata tuhlaa vuoden working holiday viisumia pelkastaan aupairina oloon.

Sarri

Ahaa, no mulla on sitten taas jotain väärää tietoa, sekoittanut asioita varmaan.. Ihan hukassa kaikkien asioiden kanssa vielä.. :) Mutta kuitenkin, olen lähdössä sillä wh-viisumilla ja tarkoituksena on kierrellä maata sen vuoden verran, mitä siellä tulen olemaan. Erilaisia töitä on tarkoitus tehdä, esim. aupairina olo lyhyen aikaa olisi yksi vaihtoehto, sillä kyselinkin työnkestoa tarvetta. :)

Aikis

Nuo monet 'au pair Australiaan' -sivut ovatkin mielenkiintoisia kirjoitusvirheineen päivineen jo siksikin että niitä näytetään domainin perusteella hallinnoitavan enimmäkseen Australian ulkopuolella.

Jos olen oikein ymmärtänyt - ja joku asiaa tuntevampi varmaankin korjaa jos olen väärässä - au pairien ongelma tai haaste on siinä, että niiden suhteen ei täytetä niitä työnantajavelvotteita vakuutuksineen ja eläkemaksuineen, joista aussi-yhteiskunta on aika tarkka. Ja siksi viranomaiset katsovat niitä kieroon.

Tietenkään tämä  ei estä perhettä hankkimasta itselleen ulkomailta tulevaa vierasta, joka siinä sivussa hoitaa lapset ja vähän huusholliakin.

Sinällään myös kiinnostavaa, että tuollaisia sivustoja on tänä päivänä noinkin runsaasti - tilanne taitaa olla muuttunut sitten puolen vuosikymmenen.  ???

RUU

Lainaus käyttäjältä: ode87 - kesäkuu 14, 2010, 13:56
Aupairien ei tarvitse huolehtia tuosta working holiday viisumista, koska aupair tyo on Australiassa ns "pimeeta duunia" eli eivat maksa veroa, joten voivat vaikka olla koko viisumin ajan samassa perheessa. ... Pelkka turistiviisumi riittaa, mikali ajatteli tulla Australiaan pelkastaan tekamaan aupairin toita eli ei kannata tuhlaa vuoden working holiday viisumia pelkastaan aupairina oloon.
Nain asia varmaan kaytannossa on monen kohdalla. Se ei kuitenkaan tee siita sallittumpaa, sorry.  :(

eVisitor ja pitkan turistiviisumin ehdoissa selkeasti sanotaan, etta satunnaista vapaaehtoistyota saa tehda, kunhan matkan todellinen tarkoitus on turismi. Tyota vastaan voidaan tarjota majoitus + ruoka + kayttorahaa, mutta ei palkkaa.
Aupairin yleensa saama korvaus mahtuunee helposti tuohon kategoriaan mutta tyo on yleensa saannollista ja jatkuvaa koko "tyosuhteen" ajan.

Yksi rajaava tekija yleisella tasolla on myos se, voisiko tyon tehda joku paikallinen palkattu tyontekija? Australiassa tunnetaan ammattikunta 'nanny', joka tekee palkallisena juuri sita, mita aupair'kin, silla erotuksella etta nanny menee omaan kotiinsa illalla (live-out nanny vs live-in nanny).

Kannattaa siis hetki harkita sita kuinka tiukasti sitoutuu lasten- ja taloudenhoitoon turistiviisumilla. Kovin ammattimaista siita ehka ei kannata tehda...  8)
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Ruth_

Hei April, jos etsitte suomenkielistä lastenhoitajaa, niin olisin ehkä mahdollisesti käytettävissä syksymmällä. Laitoin sinulle yksityisviestiä.

hemppulii

[Henkilökohtaisuudet poistettu viestistä. //ruu 5 July, 10.30 EDT]

Eli jos oikeasti haluaa kunnon perheeseen aupairiksi, niin itse suosittelen menemään toimiston kautta. Sydneyssä, Melbournessa sekä muutamassa muussa paikassa on erittäin hyvälaatuisia välitystoimistoja, jotka löytävät jokaiselle täydellisesti sopivan perheen.
Watch out world, I'm coming!

RUU

Tämä ketju on tilapäisesti lukittu, sillä keskustelu kääntyi henkilökohtaisten erimielisyyksien selvittelyksi.
Henkilökohtaiset konfliktit pyydämme selvittämään yksityisviestein ja sähköpostin avulla, ei julkisesti. Kiitos!

Edit 7.7 10.30 EDT: Ketju avattu takaisin tavanomaiseen ja siivoon keskusteluun.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Tintti

Heipsan,

Suomenkielisiä au paireja saa nykyään ihan virallisesti Allianssin kautta! Katso oheinen linkki:
http://www.alli.fi/sivu.php?artikkeli_id=5298


Terkuin,

Tintti