WH-viisumi vai mikä?

Aloittaja smlvsjck, heinäkuu 08, 2004, 05:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

smlvsjck

Heippa taas,

lueskelin viisumiaiheisia viestejä täällä, mutten oikein saanut selvää yhdestä asiasta:

kun menee Australiaan WH-viisumilla, niin ymmärtääkseni sen voi siis Australiassa ollessaan vaihtaa toiseen visaan, jolla oleskelu pitkittyisi vielä?
Voiko oleskelua "pitkittää" niihin kahteen vuoteen, jonka avulla voi hakea kansalaisuutta/pysyvää oleskelulupaa/työlupaa Australiassa?

Eli mitä ajan takaa olisi saada selville, että
onhan unelmani ihan realistisia, jos haaveilen joskus pääseväni muuttamaan Australiaan lopullisesti.  Vai onko kuin USA, ettei pääse millään? Toivottavasti ei! Nimittäin kupsahdan täällä kylmässä suomessa kohta.....................krrrh! Tosin onhan täällä hyviäkin puolia kyllä joo.
No mutta kuitenkin, toivottavasti saitte selvää mitä tarkoitin, kun välillä olen hieman epäselvä itseni ilmaisemisessa.

Yst. terv. Marjo (smlvsjck)

RUU

En nyt lukenut mitä aiemmin mietit asioistasi ja matkastasi Australiaan mutta jos ensisijaisesti tavoittelet "migroitumista" Australiaan, niin minä ainakin lähtisin ensin tavoittelemaan skilled independent-viisumia, jos vain rahkeet riittävät (ts. ammatti on jo ja kokemustakin mielellään).
Sehän turvaa selustasi paljon paremmin ja pystyt etabloitumaan maahan kunnolla ilman jatkuvaa työpaikan vaihtoa, yms ja saat paremmin töitäkin, sillä ainakin vähänkin asiantuntemusta vaativiin hommiin selvästi preferoidaan vähintään permanent residence -statusta.

Tämän jälkeen voit rauhassa keskittyä sen kansalaisuuden vaihtamiseen.
Tosin - ihan sivukysymyksenä - taidat olla kovasti vakuuttunut siitä, että tulet viihtymään Australiassa niin hyvin että olet valmis välittömästi vaihtamaan myös kansalaisuutta. How come you want that so soon?
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Tony

Jaaha, taas on aika muistuttaa elämäänsä liian pitkälle suunnittelevia nuoria, että parasta on vain lähteä wh- viisumilla kiertelemään ja katselemaan Australian ihme maata, kun se nykyään on mahdollista, ja vasta sitten aloittaa pohdiskelu erilaisista mahdollisuuksista jäädä maahan pysyvästi. Ja voihan aina käydä niin, että Australia osoittautuu todellisuudessa  aivan erilaiseksi kuin ne haavekuvat, joita koto-Suomessa olet päiväunilla nähnyt.

Australia on hyvä maa ja siksi olen sen jo kolmeen kertaan kiertänyt, ja varmaa on, että takaisin vielä menen ja useita kertoja.

Mutta jos minulla olisi sellainen tunne, että Suomi ahdistaa, niin olen varma, että vapautusta ahdistukseen en saisi muuttamalla pysyvästi Australiaan, koska se ei olisi mikään ratkaisu ongelmaan.

Australiassa on sekä hyviä että huonojakin puolia, kuten Suomessakin, joten parasta on itse käydä paikanpäällä tarkistamassa tilanne ja vasta sitten tehdä päätös muutosta.

Nurmikko ei ole aina vihreämpää aidan toisella puolella, vaikka joskus heinäkuun "pakkasilla" niin saattaisi kuvitella.

:)Tony

Jaaks

Edellisiin kommenteihin yhtyen - kokeile ensin silla WH viisumilla ja sitten anot pysyvampaa, jos tuntuu etta tama on sinun maasi :D

Oikotieta onneen ei ole.  Kansalaisuutta pystyt anomaan vasta kun olet ollut permanent resident vahintaan kaksi vuotta.  Siihen PR viisumin saantiin on sitten lukuisia eri mahdollisuuksia, jotka loydat Department Of Immigration sivuilta  http://www.immi.gov.au/

smlvsjck

Kiitoksia mielipiteistänne! :)
Menenkin tuonne sivulle katselemaan hieman
lisää.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja RUU
Tosin - ihan sivukysymyksenä - taidat olla kovasti vakuuttunut siitä, että tulet viihtymään Australiassa niin hyvin että olet valmis välittömästi vaihtamaan myös kansalaisuutta. How come you want that so soon?

Kansalaisuutta ei muuten enää nykyään välttämättä tarvitse vaihtaa: sekä Suomi että Australia hyväksyvät kaksoiskansalaisuuden.

Minä muuten menettelin omassa Australiaan muutossani juuri kuten RUU kehottaa. Tuolloin ei tosin WH-viisumi ollut suomalaiselle edes mahdollinen, mutta sellaisen saamismahdollisuuksista huolimatta olisin mahdollisesti hakenut suoraan siirtolaisviisumia juuri noista RUUn mainitsemista syistä. Ei se kerralla siirtolaisviisumin hakeminen ja saaminen silti estä joskus takaisin Suomeen palaamista. Rahaa sen siirtolaisviisumin hankkimiseen tosin uppoaa aika rutkasti.
Jouni
Canberra