Lasten kanssa matkustamisesta?

Aloittaja Latvajo, kesäkuu 03, 2003, 22:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukka

Heippa,

Mulla on hyviä kokemuksia tästä. Kun varaat lennon niin kerrot että sulla on alle 2 vuotias lapsi ja haluat saada paikan niin että voit laittaa lapsen "koriin" sun edessässi, elikä saat paikan eturivissä heti väliseinän jalkeen, seinässä on koukut mihin voit ripustaa korin. Lentoyhtio antaa "korin" ilmaiseksi.

Sulla on kaikki vapaudet, voit syodä ja liikkua vapaasti.

Toivottovasti tästä oli apua.

Jukka



headwind

Jukka hyvä vinkki! Ja eikö ole niin että muuten lapsi voi olla korissa mutta lentoonlähdössä ja laskussa pitää olla vanhemman sylissä omissa vöissään? Ja meneekö se sitten yli 2-vuotiaitten osalta niin että joka tapauksessa on oltava oma penkki (vaikka sen penkin ehkä vähän halvemmalla saisikin)?. Oman uhmaikäisen, juuri 2v täyttänyt tytön ego tuntuu vievän tilaa enemmänkin kuin oman penkin verran... saas nähdä miten käy.

-HW
Riku Aho

Jaaks

HW,

Olen kerran lentanyt Suomesta tanne pienen lapsen kanssa siten, etta istuimme juuri tuollaisella "kori" paikalla.  EI enaa koskaan.  Seuraavilla reissuilla on lapsilla ollut oma istuin vaikka on maksanutkin.

Olet oikeassa, etta nousu ja lasku on oltava vanhemman sylissa omassa extra vyolenkissa kiinni.  Se onkin se ainoa helppo osuus matkasta.  Se loppu "30" tuntia onkin sitten pikkuista piinaa.  Jos varaat pikkuiselle oman penkin, ajattelepas kuinka paljon sinulla ja vaimolla tulee olemaan lisatilaa jos esim varaatte 4 vierekkaista penkkia? (muistaakseni teilla on kaksi lasta :XXXX) Voitte helposti vuorotellen oikaista vaikka koko pituudellenne nukkumaan.

Cheers
Jaaks
:XXXX

arixmel

Meilla on vain hyvia kokemuksia lasten kanssa matkustamisesta,
Poika oli allle vuoden eka reissulla ja emme varanneet hanelle paikkaa, han nukkui kaikki lennot korissaan ja me saimme mukavasti jalkatilaa, jopa lentokentilla sai vauvan kanssa paremman kohtelun (esim aasiassa tullimiehet vetivat jonon hannilta diplomaatti tiskille ja suoraan muodollisuuksien lapi (toinen mahdollinen syy siihen on etta olen tietamattani kuuluisuus aasiassa).
nyt ollaan lennetty aika paljon sisaisia lentoja pojan kanssa alle kolmen vuoden, ja kaytetty mahdollisuutta jossa hanellle ei ole tarvinnut varata paikkaa,,,,aina on lahdon jalkeen loytynyt paikka hanelle, ainut ongelma tulee hanen innokuudestaan lentamiseen ja ikkuna paikkaan,,,eli ei valttamatta halua istua sylissa enaa lahtoakaan. no nyt han on yli kolme vuotta ja lahdossa ympari pallon reissulle,,,eika ole huolen haivaa
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Jaaks

Lasten kanssa on aina ellei nyt hauska niin mielenkiintoista matkustaa ja itse ainakin nautin nahda lasten vilpittoman mielenkiinnon kaikkeen uuteen ja ihmeelliseen. :o

Kaikki lapseni sattuvat viela olemaan tosi blondeja sinisin silmin ja sehan menee varsinkin aasian maissa kuin vaara raha.  Aasialaisille tuo hyvaa onnea jos he paasevat koskemaan vaaleisiin kutreihin.  Sita kun vahan kayttaa hyvakseen koneissa, lentokentilla, hotelleissa tai missa vaan noissa maissa niin ei tarvitse extra apua pyydella - sita tarjotaan liiankin kanssa.

Nyt muistinkin - ex-vaimostani (kaunis blondi) tarjottiin Dubain lentokentalla 13 kamelia :D  Harmi kun ei silloin nuorena tajunnut kauppatavaran arvoa :D

Cheers
Jaaks
:XXXX

Jukka

Jaaks,

13 kamelia, otan osaa! Muistan kun olin Omanissa niin kun ajoit miehen taikka kamelin kuoliaaks, niin hinta oli sama. Nainen puolet siitä ja intialinen taikka filippiino "free of charge"

Muutama vuosi myohemmin olin 8 vuotta Filippiineillä ja jos tuli jotain erimiellysyyksiä niin otin edellisen asian esille.

Ps. ajoin siellä yhden kolarin paikallisen kanssa, ei puhunut englantia mutta kun sanoin ne muutamat sanat mitä osasin arabiaksi niin kyllä ukko oppi pikaenglannin.

Ps2. viime yona mulla oli kolari, mun auto tormäsi autotallissa naapurin autoon, olin unohtanut vaihteen päälle ja enkä käyttänyt käsijarrua.

Jukka
:??

Raiwå

Jukka.

Mitäs sanoi naapurin setä, kun väänsit ne muutamat tuntemasi Arabian kielen sanat ????


:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jukka

Raivo,

Kyse ei oikeastaan ollut mitä hän sanoi, en kuitenkaan ymmärtänyt mitään, mutta voit kuvitella miten hän sen sanoi, se jäi mieleen.

Raha vaihtoi omistajaa.
Jukka
:XXXX:XXXX

Raiwå

Siis tarkoitin sitä autotallissasi tapahtunutta yöllistä kolaria.   :XXXX

Selvisitkö vanhalla tempulla ??
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jukka

Raivo,

Ei käynyt tuuria, kaveri oli "umpivenäläinen", firman auto eikä suostunut neuvotteleen. Nyt naarmut meni vakuutusyhtion maksuun.

Joskus miettii että kirves olis kyllä hyvä olla olemassa.
Jukka
:))

[Editoitu 7/6/03 @: Jukka]

Milka

No nyt on maailmankirjat sekaisin. Jukka tapasit siis 'umpivenalaisen' joka ei suostu neuvottelemaan...

Kaikkien venalaisvitsien mukaan venalaiset neuvottelee aina, jos hinta on sopiva :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Luulin muuten aluksi etta 'Vanha Temppu' tarkoittaa, etta vaimonihan se ajoi...

:XXXX:XXXX:XXXX:XXXX

Raiwå

Ja taas meni aihe puolukasta makkarankuoreen että kilahti :coolh

ja itse vielä apuna :??

Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Latvajo

Onko kenelläkään kokemuksia lasten kanssa matkustamisesta pitkillä lennoilla?
Miten ovat sujuneet?
Oletteko varanneet oman paikan alle 2-vuotiaalle?

Vähän alle 2- vuotiaan pitäminen sylissä 13 tunnin lentomatkalla tuntuu aika rankalta, onko kellään kokemuksia?
Jos taas varaa paikan, siitä joutuu pulittamaan melko hyvän hinnan!
Johanna

Marko

Palatakseni takaisin itse aiheeseen totean että lasten kanssa matkustaminen on erittäin tapausherkkää ja tuskin on yhtä ohjetta siitä miten hommat toimii. Ensimmäisellä ulkomaanmatkalla vanhempi tyttäreni oli alle 2v ja matka Pariisista Miamiin meni seistessä huutava lapsi sylissä koneen käytävällä takana, että silleen. Kun sitten tuli Aussi-matkan aika sattui nuorempi olemaan tuossa samassa iässä. Ensimmäinen suositus on että stop over jossain Aasiassa (varsinkin SARS-hysterian lauettua) säästää etenkin vanhempia, hyvin nukuttu yö tai kaksi ilmastoidussa hotellissa ei matkabudjettia kaada ja on aivan eri meininki jatkolennolla. Lasten kannalta vaikkapa Singaporen eläintarha tarjoaa kivaa viihdettä ja vie matkan pois ajatuksista.

Pitkille lennoille suositellaan myös lämpimästi viihdeosastoa, vaikka lentoyhtiötkin sitä tarjoavat. Lelut ja vaikkapa rusinat aina silloin tällöin ilmestyessään nostavat kummasti pikku matkalaisen energiatasoja. Tiettyä omatoimisuuttaa myös kannattaa suosia eli pikkuisen kannattaa kaikesta huolimatta antaa vähän nuhjuta penkkien jalkatilassa (laita vaikka huopa alustaksi jos lika kammottaa) ja hyvien tapojen mukaistahan on joka tapauksessa käydä käsien pesulla ennen ruokaa???

Lennoilla Australiaan olimme hyvissä ajoin varanneet alle 2v matkalaiselle kopan ja siinä tulee ottaa huomioon pari seikkaa: jos lapsi on ikäisekseen pitkä se on tosi ahdas kiulu ja toisekseen se sijaitsee koneen ilmastointiaukkojen lähellä mikä merkitsee raikasta viileää ilmaa mutta peiton puuttuessa myös takuuvarmaa flunssaa (ja etenkin täpötäydessä isossa koneessa ilmastoinnin off-asento ei ole kovin mukava sekään). Toiseksi ainakin allekirjoittanutta vaivasi koko ajan että putooko se nyt sieltä vai ei ja nukuin ne muutamat hassut tunnit mitä nukuin toinen silmä auki ihan noin varmuuden vuoksi (figure of speech tietenkin).

Jos muuten ottaa 12 kuukauden lipun ja palaa siten että lapsi on jo täyttänyt 2v on mahdollista palata myös sylipaikalla (ainakin finskillä tämä onnistui). Tosin liki 3vuotias sylissä on rankempaa kuin 2v mutta joka kustannuksia miettii voi miettiä myös tätä.

Pahvimukien ja niiden sisään tungettujen märkien käsipyyhkeiden vaikutus korvien tukokseen on testattu ja silloin 6v testiryhmä antoi suosituksen jatkokäytölle. Todistetusti lennon nousujen ja laskujen vaikutusta lapsen korviin voi lieventää a)tikkarilla (perustuu sen aiheuttaman mielihyvän pientä kivunsietoa suovaan puskuriin) b)purkalla (leukojen liikutus tuntuu pitävän korvat auki) c)keskustelulla (jostain syystä lapsi joka on syventynyt keskusteluun ei tunnu reagoivan ilmanpaineeseen).

Lentoyhtiökohtaisesti ollaan eri mieltä lattian käytöstä makuutilana, sekoitan aina yhtiöt tässä mutta jos lentää finski-qantas yhdistelmällä toisella se onnistui ja toisella ehdottomasti ei.

Vielä sen verran että finskin kaukoidän koneissa on takabaari auki koko yön ja jos lapsikin herää voi sieltä hakea juotavaa tai banaania tai suklaata yms.

Pois mainostaminen minusta mutta tietyt asiat ovat suomeksi helpompia selittää...

Latvajo

Meillä taitaa matkasuunnitelmat venähtää ja matka siirtyä vähän tuonnemaksi, odotetaan että lapsi kasvaa vähän isommaksi. Nyt on 1 v 3 kk ja aika rankkaa olisi lento Australiaan asti ainakin sylissä, kun ei tahdo pysyä yhdessä paikassa sylissä edes 10 minuuttia saati sitten noin 20 tunnin lentomatkan. Ajateltiin että jos olis yön välilaskupaikoissa, mutta siitä huolimatta yksi pätkä olisi vähintään 11 tuntia, joten hoh hoh.  No täytyy seurata tilannetta, toisina päivinä tuntuu että eihän tässä mitään, kyllähän tämän kanssa voisi matkustaa, mutta sitten kun tulee se huono päivä ja tuntuu että :nuttu::nuttu::nuttu:
Johanna

Marko

Jos sitä hyvää päivää jäät odottaan, menee vielä noin 5 vuotta. Sitten Pokepeli hoitaa homman. Pois turha jännittäminen, isompi hyppy tuntemattomaan on uusi manner kuin lento sinne.

Raiwå

Latvajo :)

Markon tarina omasta kokemuksesta on ihan sopiva omeillekkin kokemuksilleni, en tosin ole joutunut omien lapsieni takia kärsimään.
Mutta kun tarpeeksi matkustaa, näkee monta versiota.

Mollaamatta ketään tai muita: Niinkuin Marko sanoi, omaaloitteinen aktiiviteetti lasten viihtyvyydeksi on ehdoton aloituspiste.
Se että lapsi itkee lennolla, on yleensä kiinni keinopaineesta; ie; korvia särkee sen verran että pitää ilmoittaa toisille.

Suurinosa lapsista on kiitettävästi saanut lahjan nukkumista varten suihkumoottoreiden hyrinän läsnä :)

Mutta mitään helpoittavaa ratkaisua joka toimisi jokaiselle lapselle, EI OLE.


:nuttu::coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

ampsukka

Kävinpä tässä keväällä lomamatkalla veljeni vaimon kanssa ja mukana oli kolme lasta. Kummitytöllä, hieman alle 2-vee, oli vain sylipaikka. Nätisti oli tyttö koneessa kun sai puuhata kaikennäköistä ja sitten ruuan jälkeen nukahti. Ei herännyt edes laskeutumiseen, eikä siihen kun kone osui maahan. Kyllähän se nyt aina jonkun verran heilauttaa, mutta tyttö heräsi vasta myöhemmin ja hienolla tuulella uudessa paikassa. :) Mutta se oli tietty lyhyt lento, joten pitkiin lentoihin varmasti mahtuu monenlaista tuulta pikkukavereille. :(:mad::o:P:D:(

Jukka

Lasten kanssa lentäminen:

Olen itse sukeltaja, joten jos menen 10 m veden alle niin se on sama kuin "koko ilmakehä" elikä kaksinekertainen paine.

Lentämisessä ei koskaan mennä niin suureen paineen pudotukseen taikka nousuun.

Elikä käytännössä siihen on vain yks asia, paineen poistaminen korvista ja nenäonteloista. Parhaisten se tapahtuu näistä kahdesta eri menetelmestä - poista paine nenän kautta (siis nenäonetelot kiinni ja ulospäin puhallus), taikka nielaisu, (paras varmaankin lapsille, esim. syö purkkaa!).

Paine tasantuu automaattisesti. Ihan helppo juttu.

Ps. mulla on myöskin kokemusta miten saadaan nenäontelotulehdukset kuntoon sukeltamalla.

Jukka

Raiwå

Jukka :cool:

NOH !!!!

Kerro heti
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Jukka

Raivo,

Joskus tossa 90-luvun  puolivälissä Suomessa ollessani sain pahan nenäontelotulehduksen ja siihen antibioottikuurin. Lääkkeillä tauti lähti, mutta jätti yhden oudon asian useaksi viikoks - joka päivä ennen lounasta haistoin sen liman jonka olin saanut aikaisemmin:??

Muutama viikko myohemmin menin sukeltamaan. Yleensä sukelluksessa ekaks mennään maksimisyvyyteen ja siitä sitten ylospäin. Me sukellettii yhdessä vanhassa espanialaisessa aluksessa, mentiin alas 35m, takaisin 10m, alas uudestaa jne. (näinän ei saisi tehdä ), mutta kakki se räkä joka oli jonnekkin jäänyt niin nýt sitten tuli ulos ja voit arvata sitä hajua kun maski oli täynnä limaa :))

:XXXX
Jukka
:god:

Raiwå

Jukka :9

Saat pitää menetelmän ihan omanasi :)



YÄK
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Heidi

Ajattelin ottaa taas esille taman vanhan keskustelun lasten kanssa matkustamisesta, kun olen itse lahdossa heinakuun lopussa kuuden viikon lomalle Suomeen vauvan kanssa, joka tulee lahtohetkella olemaan viiden kuukauden ikainen. Olen saanut paljon vinkkeja lasten kanssa matkustaneilta (ja matkustamattomilta myos) ja kaikki sanovat, etta tissi vaan vauvalle suuhun koneen noustessa ilmaan, mutta mitenkas se kaytannossa onnistuu, jos lapsen pitaa olla aikuisen sylissa omassa turvavyossaan?? Nain ainakin epailivat/ tiesivat Jaaks ja Headwind jossain taman keskustelun alkupuolella. Olen lahdossa matkaan yksin lapseni kanssa ja nyt jo jannittaa, etta mitas jos se huutaa koko matkan Melbournesta Helsinkiin... Meidan Ellan huuto kun ei ole mitaan hiljaista vaikerrusta vaan suoraa huutoa, kun se sille paalle sattuu! Yleisesti ottaen Ella on kuitenkin aika hyvantuulinen vauva, kunhan on maha taynna... Olen varannut sellaisen "koripaikan" ja olen kuullut Qantas/ Finnairin henkilokunnan olevan hyvin lapsiystavallisia. Kaikenlaisia vinkkeja ja vakuutteluja otan kuitenkin mielellani vastaan!! :D

Tuipa

Hei vaan Heidi!
Me olemme itse asiassa k?yneet Suomessa ja kahteen otteeseen (ensi kerralla typy oli menness? 10 vko ja palatessa 4 kk, toisella kerralla 20 kk) ja ongelmia ei ole ollut.
Pit?? ihan paikkansa tuo imett?minen, laita vaan ensin turvavy?t kiinni, ja k??nn? Ella siihen eteen, kyll? se onnistuu! Mutta jos Ell? ei siihen suostu, niin mik? tahansa imeminen (tutti, pullo) ja nieleminen pit?? korvat auki. Toisaalta ei niill? pienokaislla ole niin ongelmia korvien kanssa, kun kaikki rakenteet eiv?t ole kehittyneet.
Koppa on loitoasia! Meill? Riinuli nukkui siin? kaikki unet, paitsi turbulenssin aikana lapset pit?? ottaa syliin. Korin p??lle me otettiin mukaan lelukaari, jolla sai sitten leiki? hereill? oloaikana. Unien aikaan sen p??lle laitettiin viltti, jotta saatiin v?h?n pimeytt?, kuitenkaan v?hent?m?tt? hapen m??r??! Lis?ksi meill? oli mukana leluja, kirjoja, pari vaatekertaa (oli tarpeen pikkuvauvan kanssa!). Baby bj?rn oli ehdoton!! Sen avulla liikuttiin kentill? ja rauhoiteltiin tarvittaessa koneessa (kerran ekalla reissulla kun neiti oli siis 10 vko). K?yt?v?ll? kulkeminen on aina pop kun n?kee uusia naamoja!
Muutamat yst?v?t ovat turvautuneet my?s l??kkeisiin (mit?n en kyll? itse tekisi! Mutta mainitaan nyt t?ss? kuitenkin...). L??ke nimelt? Phenergen on lasten antihistamiini, jolla on aika turruttava vaikutus. Tosin er??ll? yst?v?ll? k?vi p?invastoin, ja muutenkin vilkas poika oli ylivilkas koko matkan ajan!
Meill? matkanteko on mennyt vallan loistavasti. Riina on yhteens? itkenyt ehk? tunnin, ja on aina ollut todella ilopilleri. Aktiviteetteja kannattaa olla, viime kerralla tiny teddy pusseja meni varmaan 5 menomatkalla. Isompana sitten muovailuvahan, tarrat, magnadoodle miniversion... Pieneen lasten reppuun mahtuu yll?tt?v?n paljon tavaraa!

Heidi

Kiitos vastauksesta Tuipa!!
Minulle on kanssa moni kehunut tuota Phenergenin vaikutusta, mutta se on kylla viimeinen keino, enka oikein edes jaksa uskoa, etta tilanne menisi siihen pisteeseen. Toivottavasti ei ainakaan, silla en haluaisi "huumata" lastani oman mukavuuteni takia. Baby Bjornin rintareppu meilla on kovassa kaytossa muutenkin ja tulee varmasti matkalle mukaan. Saattaa olla kadet taynna, kun pitaa tosiaan ottaa niita varavaatteita ja kaikenlaista viihdyketta... Mulle sanottiin matkatoimistosta, etta sellaiset kokoontaittuvat pienet rattaat saa ottaa koneeseen sisalle mukaan, eika ne sisally siihen 20 kg painorajoitukseen. Vauvalle saa muuten ottaa 10 kg matkatavaroita, ihan reilua, silla eihan vauvakaan ilmaiseksi matkusta. Olin muuten aina ollut siina uskossa, etta alle kaksivuotiaat matkustavat ilmaiseksi, mutta ainakin Ellan lippu maksoi $345. Olin suunnitellut ottavani kunnon rattaat mukaan, mutta matkatoimistossa mulle sanottiin, ettei niita kannata ottaa, kun matkatavaroiden kasittelijat heittelevat tavarat hihnalle miten sattuu ja ne saattavat menna rikki??? :?
Odottelen jo matkaa innoissani, samoin kuin isovanhemmat siella toisessa paassa! :D

Tuipa

Hei uudelleen Heidi!
Meill? oli ensimm?isell? kerralla kunnon vaunut mukana, eik? matkalla tapahtunut mit??n. Ja jos tapahtuu, niin sillloinhan matkavakuutus korvaa. Jos niin sattuu, niin Finski l?hett?? vahinkoraportin meilitse ja se sitten vakutusyhti??n korvaushakemuksen kera.
Meill? vaunut oli ehdottomat, sill? Riina nukkui p?ikk?rit mieluiten rattaissa, ja samalla mekin p?stiiin aina liikkeelle. Koneessa p?rj?ttiin Baby bj?rnin turvin.
Toisella kerralla hankittiin kolmipy?r?iset konetta varten. Menomatkalla lennettiin Singaporella ja rattaat saatiin pit?? mukana portille saakka, tai itse asiassa koneen ovelle saakka, jossa kaikki k?rryt (niit? olikin aika monet...) kuskattiin omaan paikkaansa ruumaan. Koneen laskeuduttua rattaat oli taas odottamassa ovella. N?in mukavaa palvelua Singaporella (meid?n vakkari yhti?). Tullessa kaikki ei mennytk??n n?in hyvn, kun ensimm?inen lento oli SASilla helsingist? k?pikseen... Eli virkailija sanoi ett? rattaat ruumaan, portille ei voi vied?. Pohjoismaissa kun kentill? on rattaita tarjoilla. K?vime siin? sitten aikamosen sananvaihdon palvelun heikkoudesta ja ymm?rt?m?tt?myydesta kaukomatkailijoita kohtaan, jolloin m??r?np??ss? ei ehk? sama palvelu pelaa... Joka tapauksessa, rattaat meni ruumaan ja ne n?htiinkin sitten seuraavan kerran vasta Melbournessa, ja esim Singaporessa Riina istui ostosk?rryiss?, ett? sellaiasta byrokratiaa... (Suoraan sanottuna eniten harmitti se, ett? jos olisin tuon tiennyt olisin laittanut rattaiden kanssa pakettiin pulkan ja sukset :-))En kyll? itse uskoisi matkatoimistovirkailijan sanaa tuossa ratasasiassa, pieni?k??n rattaita ei v?ltt?m?tt? saa vied? koneeseen, vaan ne j?? sinne portille, ja pienen kanssa ne ei ole parhaat 6 vko:n ajan, vallan jos Ella yleens? nukkuu rattaissa. Tarkasta suoraan Qantasin kentt?henkil?kunnalta mik? on niiden "policy" asian suhteen.
Sitten painorajoituksista - meill? on ehk? vain k?ynyt tuuri, mutta painorajoituksista ei ole koskaan v?litetty, kun matkustaa lapsen kanssa. Tokihan mekin niit? mietittiin (kauhun sekaisin tuntein...), mutta ensimm?iselta vauvamatkalta palatessa painoa oli jopa 125 kg (!!!!!) eik? maksettu mit??n. Jos joku valittaa, niin hyssyttelet vaan vauvaa... Tosin en tied? miten Finski ja Qantas suhtautuu asiaan...

Kaitlin

Meidän junnu kun ei ole mistään pienimmästä päästä ja silloin kun lähdetään on noin 1v 8kk. Nyt on jo sen 85cm eli mahtuukohan tuo siihen koriin enään koisiin?

Muuten en usko että matkassa mitään erikoista tulee. Tää on reipas poika reissaan, aina ollut mukana matkoilla. Vaunut tosin joudutaan reissun ajaksi hankkiin, varmaan jotkut aurinkorattaat riittää Austraaliassa Joulu-Tammikuussa kun on sen verran lämmin...

Muuten kentällä jne. turvaudumme kantoliinaan =)

Heidi

Kaitlin! Mulla ei ole viela tietoa korin koosta, koska me lahdetaan matkaan vasta muutaman viikon kuluttua, mutta kun me varattiin lippuja ja sita koripaikkaa matkatoimistossa kysyivat lapsen ikaa - muistaakseni mulle sanottiin etta ne koripaikat on lahinna tarkoitettu alle puolivuotiaille?? Voin olla kylla ihan vaarassakin, ehka Tuipa osaa vastata tahan kokeneena lapsen kanssa matkaajana?? Itseani mietitytti se, etta montakohan niita koripaikkoja koneissa yleensa on? Vaikka meille on sellainen varattu olen silti ajatellut menna kentalle hyvissa ajoin, ettei joku muu vahingossakaan vie meidan paikkaa...;)

Tuipa

Muistaakseni painoraja on 15 kg, pituus taisi olla 75 cm... Riina oli jo viime reissulla yli tuon pituuden, mutta otettiin se kori kuitenkin, ja niinpä neiti nukkui polvet koukussa... Ja vaikka ei olisi nukkunutkaan, niin istuskeli siellä leikkien ja lukien, kun me syötiin illallista.  
Muistakaa myös tarkistaa lasten ruuat, varsinkin isommilla. Esim. Singapore tarjosi purkkiruokaa jo ihan vauvoille ja viime reissulla, silloin siis 1v 8 kk, saatiin ihan kunnon ruokaa lasten annokset. En tiedä onko muut Firmat yhtä hyviä, muistaakseni ainakaan Thai ja SAS eivät tarjonneet sapuskaa... Meillä on muutenkin "Tiny Teddies" mukava matkahitti, meillä kun ei muuten juuri oltu syöty keksejä.
Niitä koripaikkoja on aika lailla (tietty riippuu koneesta...) kun joka osastossa ensirivillä on ainakin 4 koria (keskellä siis 2 koria). Ja jos kori puuttuu, niin nostat vaan haloon varaamisesta...
Onnea matkaan Heidi!

Heidi

Kiitos Tuipa! Lueskelin tassa juuri yhta suomalaista keskustelupalstaa, jossa joku kyseli, kuinka parjaa kahden tunnin lentomatkan ajan vauvan kanssa ja mieskin taisi olla matkalla mukana avustamassa vauvan hoidossa... Itse en ole mielestani neuroottista tyyppia, mutta vuorokauden lentomatkalle vauvan kanssa ehka pitaa varustautua vahan paremmin, mutta pari tuntia nyt menee vaikka paalla seisoen!!

Asiasta toiseen - saako kahdestasadasta postituksesta palkinnon Brisbanessa vieraillessaan?? :hahhaa

Jaaks

Heidi :D

Eipa nyt juuri sen 200 takia, mutta kaljat tarjoan kun tulet tanne :D

:XXXX

Kaitlin

LainaaAlkuperäinen postittaja Tuipa
Muistaakseni painoraja on 15 kg, pituus taisi olla 75 cm...

Hmm...no painon mukaan menee vielä kun on hoikka poika ;)  ja muutenkin tuo nukkuu sellaisessa ihme asennossa polviensa päällä, että varmaan riittää =)

Toi lasten ruokajuttu pitääkin selvittää...Poika kun nytkin jo syö samoja mössöjä kuin me, että sais jotain murkinaa. Muutaman purkin otan joka tapauksessa mukaan varmuuden vuoksi.

Ja juu...toi 2h lentomatka menee tosiaan kuin vettä valaen vaan :D:D Mutta tää 16-18 tuntia alkaa jo vähän hirvittään :o

Kiitos teille! :peukkuy