Business viisumin kustannukset

Aloittaja vekman, kesäkuu 29, 2007, 21:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vekman

Heips kaikki pitkästä aikaa!

Kuulun näihin on/off foorumilaisiin, eli ennen Australiaan lähtöä kovinkin aktiivinen mutta kun lentokone nousee Helsinki-Vantaalta niin eipä äijästä enää kuulu.. :)

Kiitos kaikille vielä kovasti avusta 2005 lopussa saaduista neuvoista ja vinkeistä, 2006 tulikin vietettyä suurimmaksi osaksi down under. Oli mahtava reissu, muistellaan harva se päivä lämmöllä "seikkailuamme" ja lukuisia uusia ystäviä joita saatiin ja joihin yritetään enemmän ja vähemmän aktiivisesti pitää yhteyttä.

Reissun aikana virisi idea toimimisesta yrittäjänä Australiassa. Suomessa olen toiminimellä tehnyt hommia jo useita vuosia, joten jotain ideaa asiasta on. Lueskelin vanhempaa viestiketjua, ja siitä löytyi hyviä neuvoja ja linkkejä. Se vielä jäi auki, että kun business visa maksaa tuon n. 2500 dollaria, ja se on non-refundable, niin onko asia nyt sitten niin uhkapeliä että jos hakemusta ei hyväksytä niin good by $$$.. ??

Sekin mietityttää että kun voi saada noita osavaltioiden sponssaamia business viisumeita niin osallistuvatko ne tuon viisumin hinnan sponssaamiseen myös vai onko se hyvä varautua kuitenkin maksamaan?

Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen!
-vekman-

Jaaks


vekman

Alussahan se olisi joka tapauksessa provisional visa, jos olen oikein ymmärtänyt, riippumatta siitä sponssaako sitä mikään taho vai ei.. sitten joidenkin vuosien päästähän sen voi saada pysyväksi.

Eli jompikumpi kahdesta ensimmäisestä vaihtoehdosta seuraavalla sivulla:
http://www.immi.gov.au/skilled/business/provisional-visa-options.htm

-vekman-

Reijo

Fyrkkaa vaan pitää olla vähän takataskussa sitä varten

Business assets
You (and your spouse combined) had net assets in a qualifying business of A$200,000 for at least two of the four fiscal years immediately before you apply, and If the business was a publicly listed company, you (and your spouse combined) must have owned at least 10% of the business for at least two of the four fiscal years immediately before you apply.

The annual turnover of your main business (or two main businesses combined) was at least A$500,000 in at least two of the four fiscal years immediately before you apply.

Total assets
Your (and your spouse's) total assets have a net value of at least A$500,000, and were legally acquired and are capable of being transferred to Australia within two years of being granted this visa.

You have sufficient assets (additional to those above) to settle in Australia. More info?

Reijo

vekman

Ookei, olisi pitänyt lukea pitemmälle. Eli ei ole näköjään business viisumi vaihtoehtoja yksityisyrittäjille, joiden liikevaihto ja varat ei ole pk-firmojen tasolla.

No, eipähän tarvi tässä vaiheessa ainakaan pähkäillä enää asian kanssa :)
-vekman-

Milka

Vekman,

Eihan sinun tarvitse business viisumia kayttaa, vaikka olisitkin yksityisyrittaja. Vilkaise Immin sivuja ja siella varsinkin skilled migration viisumi luokkaa.  :peukkuy

vekman

Milka,

Olen ymmärtänyt että tuolla skilled migration viisumilla ei voi omaa businesta aloittaa, vaan siihen ABN-numeron saamiseen vaaditaan kansalaisuus tai tuo business-viisumi. En tosin aivan selkeää vastausta saanut mistään mistä kysyin kun Australiassa oltiin.

Korjatkaa jos olen väärässä.. tässä asiassa mielellään olisin! :)
-vekman-

simon

Itse aikoinani sain kyllä ABN numeron vaikka temporary residence viisumilla liikenteessä olin.
Marssin paikalliseen verotoimistoon ja esitin tarvittavat paperit ja näytin viisumini ja hetken ihmeteltyään lupasivat käsitellä asian. On muuten paljon helpompi työskennellä / saada hommia maaseudulla kun ei työnantajan tarvitse murehtia..
Muutaman viikon kulutta postista kolahti ilmoitus myönnetystä ABN numerosta.
Tosin eikö pelkkä numero oikeuta vaan tekemään töitä samaan malliin kuin Suomessa toiminimellä.. ( jos isompaa yritystä meinasit voi homma olla eri )?
Itse tein niin ( Toimistosta saatujen ohjeiden mukaan ) ja hoidin verot ynnämuun paperisodan verotoimistoon sitten ajallaan.
Chris

Milka

Vekman,

Mielestani kun olet saanut pysyvan viisumin, esim. skilled migration viisumin saat taalla toki toimia yrittajana. ABN:n  saa taalla kuka vaan kun vain tayttaa hakemuksen ja maksaa vuosimaksun (eika ole konkurssissa).

Jaaks joskus muinoin liitti tanne hyvan linkin taalla yrittajanatoimimisesta. Siina neuvottiin mita kaikkea taytyy / kannattaa ottaa huomioon ja tehda.  Etsi se viesti tuolta arkiston katkoista ja lukaise kannattaa.

:peukkuy

Jaaks

Eipä se ABN mitään maksa ja kyllä sen saa vaikka olisi konkurssissakin  :o .  Business nimi maksaa jos sen haluaa rekisteröidä.

ABN voi hakea : Australian Business Register mutta kannattaa ensin lukea : Is the entity entitled to an ABN?

ps.  Tässä yksi hyvä linkki: business.gov.au
business.gov.au offers you simple and convenient access to all the government information, transactions and services you need. It's a whole-of-government service providing essential information on planning, starting and running your business.

vekman

Kiitos neuvoista! Eli olenko nyt ymmärtänyt oikein, eli jos on mikä tahansa viisumi jolla saa tehdä töitä, niin on mahdollisuus saada tuo ABN?
-vekman-

Jaaks

Vekman,

Periaatteessa kylla, jos sinulla on myos TFN.

vekman

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - heinäkuu 19, 2007, 14:10
Vekman,

Periaatteessa kylla, jos sinulla on myos TFN.

Kiitos tiedosta.. voi kun olisin tämän ymmärtänyt kun olin WH-viisumilla Aussilassa :(
-vekman-