Työt, viisumi ja järjestys

Aloittaja Mas, tammikuu 22, 2004, 04:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouko

MH,

Ihan mielenkiinon vuoksi, siellä toimistossa tuskin oli se sama leipiintynyt maatuska jonka tapasin v. -88. Vakaasti uskon etteivät edes Guantanamo bayn kuulustelijat olis saanneet häneltä mitään infoa Australian viisumeista.:??


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

MH

sanna77

Eivät avusta viisumeissa mutta lääkärin paprut sieltä saa

Jouko

Tässä tais käydä niin että vaimo kun soitti sinne pyyteli anteeksi että soitti mutta kertoi asian olevan kiireellinen ja kun huomasi että virkailia ei ollu aussia nähnytkään vaan puhui englantia saksalaisella aksentilla niin kysyi haluaako että esittää asiansa saksaksi jolloin ääni kellossa muuttui täysin.
Vähän sama kuin ranskassa jos et puhu niiden kieltä niin tylyä kohtelua tulee joka paikassa mutta kun avaat pelin sillä että anteeksi että en puhu kaunista kieltänne voinko esittää asiani englanniksi niin ovet aukeaa joka paikkaan

Marko

Jaaks

MH :D

Tyypillista eurooppalaista jaykkaniskaisuutta (varsinkin Sakasalaisille ja Ranskalaisille hyvin hyvin luonteenomaista)

Taalla voit kylla yrittaa ihan milla kielella vaan ja jos virkailija ei ymmarra, niin yleensa kylla apu loytyy :D  Onhan taalla esimerkiksi ilmaiset tulkkauspalvelut kaikissa valtion palvelu puhelinlinjoissa :D

MH

Joo sen olen kyllä siellä huomannut. Esim. sillä kielitaidolla mikä on sydneyläisillä taksikuskeilla(ainakin osittain) ei kyllä täälläkään olisi moiseen ammattiin mitään asiaa:D:D

Jaaks

MH :D

Ne taksikuskit on samanlaisia kaikkialla taalla, mutta siksihan onkin nuo kasimerkit ja karttakirjat GPS'sta puhumattakaan :D:D:D

MH

Täytyy sanoa että siellä teidän puolella (qld) on kyllä enemmän paikallisia kuskeja oho kello juoksee täytyy vissiin lähteä välillä töihin:D:D

Jaaks

MH :D

On kylla ehka enemman "paikallisia"  koska taalla on enemman yksityisia operaattoreita kuin "renkeja", mutta kylla niita "kielisia" loytyy taaltakin ihan tarpeeksi.

Philippiinot on hyvia, koska ne yleensa kysyy ensin haluatko mittarin paalle vai ei :D eli saat joskus tosi hyvia dealeja :D

Jouko

MH,

Sorry, empäs maininnut että tarkoitin tuota Museokatua, missä kohtelu oli ainakin tuolloin erittäin huonoa. Tuohon aikaan lähin lähetystö oli Ruotsissa, jossa virkailijat olivat erittäin ystävällisiä. :god:

Olen samaan mieltä tuosta kielen vaikutuksesta asoita hoidettaessa.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

MH

Jouko

Museokadulta me ei edes kysytty mitään muuta kuin haettiin lääkärin paperit kun tiedettiin ettei ne siellä hoida viisumi asioita

Marko

Milka

Museokadulta minulle lahetettiin aikoinaan taydellinen setti viisumihakemuskaavakkeita laakarin papruja myoten ja vielapa ilmaiseksi. Ystavallisia neuvojakin annettiin.

Onkohan siella konsuli vaihtunut, jos kerran ei enaa saa niin hyvaa palvelua?

:?:?:?:?

Jaaks

Milka :D

Eihan se Museokadun toimisto ole edes konsulaatti vaan pelkka Australian valtion tiedoitustoimisto.

riaapa

Kun mä soitin Museokadulle reilu vuosi sitten, niin puhelimeen vastasi erittäin palveluhaluton, mistään tietämätön poika. Kävi mielessä, että mikähän talkkari sattui vastaamaan puhelimeen... Päätin silloin että tästähän selvitään ilman heitäkin! Ja hyvinhän on selvinnytkin, kaikki löytyy netistä! :god:

Riina.
Riina

MH

Kuten Jaakko sanoi niin sehän on vaan tiedotustoimisto eli sen kaverin ei tarvikkaan osata muuta kuin sanoa että ota yhteyttä saksaan ja niille jotka kysyy lääkäristä niin lyödä nippu papereita käteen.

Marko

riaapa

Näin on, MH.

Minun tapauksessani ei ole tarvinnut ottaa yhteyttä Saksaan, kun nettisivustonsa on niin yksiselitteinen, ja siellä neuvotaan myös tämä lääkärintarkastus-nivaska tilaamaan heiltä, joten ei muuta kun työtä käskettyä. :) Toisinaan kuulemma myös "valtuutetuilla" lääkäriasemilla on noita papereita valmiina, mutta parempi kai ottaa varman päälle ja hommata ne etukäteen.

Tiedotustoimisto, yeah right, tällä hemmolla jolle minä puhuin ei vaikuttanut olevan mitään tietoa yhtään mistään... Olisi ehkä pitänyt soittaa joku toinen päivä. :?

Riina.
Riina

MH

Meillä tuo meni silleen että nettisivuilta selvisi mitkä lääkäri asemat hoitaa noita juttuja ja sen jälkeen soitettiin lääkärille joka sanoi että normaalisti sillä on kaavakkeita siellä mutta olivat lopussa ja suositteli hakemaan ne itse tuolta museokadulta niin homma joutuu nopeammin

Marko

Jaaks

Oli sitten tiedoitus- tai mika tahansa toimisto, niin sehan on kustannettu Australian valtion (=veronmaksajien) rahoilla ja oikeata tietoa tulisi saada :D

Taytyisi kait taalla tehda pieni ilmoitus takalaiseen virastoon, etta hommat (palvelu) ei oikein tapahdu niin kuin pitaisi :D

Taytyy ensin ottaa selvaa kenen alaisena se toimisto toimii; Lontoo, Bryssel, Hampuri vai Tukholma :??

MH

Kaveri on ainakin sukunimestä päätellen suomalaista alkuperää ja nimi viittaa vahvasti kainuuseen ja kainuulaisethan ei tunnetusti ole niitä suulaimpia ihmisiä vaan kaikki tieto pitää ottaa pakottamalla ja uhkailulla (Jouni tosin saattaa olla poikkeus tässä joukossa). Itse mitä olen tuolla muutamia kertja aiemminkin vieraillut niin tuntuu siltä että kaveri on pitkästynyt työhönsä jossa ei ole sisältöä tai sitten katkera kun on joutunut palaamaan tänne pakkasiin:D:D:D

Jaaks

MH :D

Miten niin joutunut palaamaan pakkasiin :??

Tuskin Hankoa etelampana kaynyt koskaan kuitenkaan :cool:

Silloin aikoinaan kun se sama toimisto oli Kasarmintorilla ja sitten myohemmin Museokadulla niin en usko kenenkaan tyontekijoista edes koskaan kayneen Australiassa :??

MH

Etunimi stephen viittaa kuitenkin jonnekin muualle kuin Hankoon:D:D

riaapa

Jaaks,

pikaisen tiedonhaun perusteella veikkaisin että Museokadun pulju on Tukholman alaisuudessa. Ei sitä missään sanota suoraan, mutta monessa linkissä oli Australian Consulate in Finland ja perässä suluissa Stockholm tai linkki: www.austemb.se (tuo osoite on muuten vanha, mutta sieltä ohjautuu uudelle sivustolle: http://www.sweden.embassy.gov.au/ )

Riina.
Riina

Jaaks

MH :D

Eikohan tuo etunimien perusteella kotipaikkojen paatteleminen nykyaikana ole melko epa toivoista :??

Tunnen suomesta melko monta varsinkin nuoremman sukupolven edustajaa joilla on alkuperin englanninkielinen etunimi :?? ja eivat ole aina kayneet edes Hangossa asti :D:D

Vahan sama juttu taalla sikali, etta "eksoottiset" eurooppalaiset nimet ovat suuressa suosiossa :D

riaapa

MH,

olisin varmaan saanut saman neuvon jos olisin ensin soittanut lääkäriasemalle, mutta minulla oli jo sinne soittaessani paprut hankittuna. Mutta tuohan on hyödyllinen tieto niille jotka ovat tulevaisuudessa samassa tilanteessa; säästyy postimerkin verran rahaa kun käy ne hakemassa sieltä (nyt jo surullisen kuuluisalta) Museokadulta...

Riina.
Riina

Jaaks

Riina :D

No loydan kylla sen tiedon taalta kun menen toihin huomenna, mutta kiitos kuitenkin :D

Aikaisemmin, kun se tiedotustoimisto oli siella Kasarmintorilla, se oli Moskovan Aussi Suurlahetyston alaisena (vaikka hakupaperit toimitettiinkin Tukholmaan :?? ) , mutta asiathan tietysti muuttuvat :D

MH

Pitää paikkansa itselläkin kolme kummilasta joilla kaikilla vierasperäinen nimi tosin ovat kyllä huomattavasti nuorempaa ikäluokkaa. Niistä tosin vanhin oli viime vuonna meidän mukana siellä ja ihmetteli miks pitää lähteä takas suomeen kun sai vielä lähes kuukauden loman koulusta keskellä talvea:D:D

MH

Riina

Ei tuossa säästöä niinkään ajateltu vaan sitä että soitin torstaina lääkärille ja sain ajan saman viikon lauantaiksi niin viikon toimitus aika olisi ollut vähän turhan pitkä:D

riaapa

Niin, MH,

eihän sillä väliä miten sinä tahi minä olemme asian hoitaneet (kun se molemmilla on jo hoidossa), vaan kuten sanoin, on hyvä tietää että papruja saa myös sieltä, jotta tulevat hakijat voivat saada ne sieltä helposti, nopeasti ja ilman postimerkkiä. En tarkoittanutkaan vihjata että teillä olisi ollut kustannussäästö mielessä. Minulla opiskelijana kylläkin. :D

Riina.
Riina

MH

Riina

En tarkoitanutkaan sitä ja tosiaan on hyvä jos täällä saadaan jaettua tietoa muillekin ettei kaikkien tarvi mennä läpi sen kuuluisan harmaan kiven. Ei sen puoleen onhan se aina hyvä jos rahaa säästyy vaikkaa muutaman:XXXX:XXXX:XXXX verran

Jaaks

Kaikki nuo paperithan on nakyvilla tuolla Immigration - sivuilla :

http://www.immi.gov.au/allforms/index.htm

Kuten laakarin tarkastus:

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1071i.pdf

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/26a.pdf
 

ja X ray :

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/160a.pdf

Jostain syysta ikava kylla nama julkaistut kaavakkeet ovat vain Australiassa viisumin anomista varten, vaikka ovatkin aivan samoja mita muualla maailmassa kaytetaan :??

No, voivathan tulevat hakijat ainakin etukateen katsoa mita tullaan kyselemaan :D

riaapa

En käsitä miksei myös nuo meikäläisten tarvitsemat lääkärintarkastus-nivaskat ole netistä tulostettavissa kuten KAIKKI muutkin kaavakkeet. Kysymykset ovat prikulleen samat kuin noissa mitkä Jaaks tuohon linkitti. Väri ei tosin ole keltainen vaan purppurankukertava. Syyn täytyy siis olla se "attached envelope", joka onkin siis ainut ero meidän ja teidän papereissa. Kai se on sitten tärkeätä että röntgenit ja muut laitetaan purppurankukertavaan kuoreen, eikä ihan mihin tahansa ruskeaan..? Go figure.

Riina.
Riina

MH

Veikkaisin että ei voi tulostaa koska tuohan oli sellainen monisivuinen vihko jonka lekuri sitten liimasi kiinni ja laittoi asiaankuuluvat leimat päälle edes itse ei saanut noita paperita nähdä vaan noudettiin parin päivän kuluttua suljettuna lekurilta:o:o:o

riaapa

Niin, se ainut ero on tosiaan siinä että meidän nivaska on jo valmiiksi yhteen nidottu ja siihen on liitetty se kuori joka leimataan jne. Mutta siis Australiassa hakiessa luotetaan siihen että ihmiset osaavat itse nitoa paperit yhteen ja lääkäri osaa sinetöidä kirjekuoren... Minusta olisi silti helpompaa jos ne olisivat netistä tulostettavissa myös täällä meillä.

Riina.
Riina

Jaaks

Riina & MH :D

Onko se siella taytettava kaavake sellainen kopioiva :?? jossa on mm oma kopio laakarille :??

riaapa

Jaaks :D

Ei ole kopioiva, vaan ihan normaalille A3 paperille tulostettu, ja sitten nidottu vihkoksi. Mutta viimeinen sivu on kuoren muotoinen ja repäistään irti varsinaisesta nivaskasta, suljetaan, sinetöidään jne.

Riina.
Riina

Jaaks

Riina :D

Eli siis se viimeinen sivu ikaankuin toimii kirjekuoren tehtavassa :??
Taas valtio luulee saastavansa rahaa :??
Ja ne varmaan kulkee kuitenkin kuriiripostina OHMS (On Her Majesty's Service), niinkuin kaikki meidankin sisainen valtion posti taalla :D

MH

Ei ne kulje kuriiri postilla vaan noudat ne ja hillitön kuori jossa oli röntgenkuvat ja sitten ne liitetään itse muiden papereiden mukaan. Itseäni ihmetytti ne kuvat kun olivat varmaan 50x70cm kuoressa ja postissa ei ollut niille sopivaa kuorta vaan jouduttiin teippaamaan useampi pienempi yhteen ja sitten kun palauttivat Saksasta paperit niin ne kuvat olikin a4 kokoisessa kuoressa samanlailla sinetöitynä aika erikoista.

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja MH
...kainuulaisethan ei tunnetusti ole niitä suulaimpia ihmisiä vaan kaikki tieto pitää ottaa pakottamalla ja uhkailulla (Jouni tosin saattaa olla poikkeus tässä joukossa).

Nyt naurattaa! Ja itse asiassa mielestäni suurin osa suomalaisista - eikä vain kainuulaisista - on hiljaisempaa sorttia kuin minä.


Myöntelee
Jouni
Canberra

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja MH
Etunimi stephen viittaa kuitenkin jonnekin muualle kuin Hankoon:D:D

Ettei vain olisi kyseessä K---paisen Stephen Tasmaniasta!? Noh, Tasmaniaa saa minun luvallani pitää Australian Kainuuna, kun näitä Suomi-Australia rinnastuksia on ollut tapana viime aikoina tehdä näissä keskusteluissamme.


Miettii

Jouni
Canberra

[myöhemmin tulin toisiin ajatuksiin ja sotkin tuon sukunimen osittain tunnistamattomaksi]
Jouni
Canberra

MH

Jouni!

Kyllä se sama tyyppi on ja hyvin arvasit kun vihjasin kainuusta kun siellä suurin osa on heikkisiä tai sitten näitä toisia. Toi hiljaisuus tuli siitä kun siellähän on tien viereen tehty taidetta eli pelto täynnä variksenpelättimiä ja iso plakaatti että tässä on hiljainen kansa kainuusta tai jotain sinnepäin. Sen mitä olen siellä liikkunut niin voin sanoa että tuskin olisit päätynyt sinne asti jos edustaisit tyypillistä kainuulaista ellei joku ole sitten kotoa väkisin hakenut:D:D:D:D:D:D

jounij

Niinpä. Olen nähnyt yhden näistä Suomussalmella pellolla olleista "variksenpelätintaidenäyttelyistä" videolta, ja aika erikoisena pidin sitä minäkin.

Kainuun maakuntalaulussa eli Nälkämaan laulussa sanotaan "raukat vain menköön merten taa", mikä hyvin kuvastaa suuren osan (ainakin) 1900-luvun alun kainuulaisten tuntemuksia siirtolaisuutta kohtaan.

Tuo Stephen on käsittääkseni ihan Tasmaniassa syntynyt, tai ainakin pikkupojasta aikuiseksi siellä kasvanut. Sitä en sitten tiedäkään, mistä hänen vanhempansa ovat kotoisin.


Kommentoi
Jouni
Canberra

mette

Kunniakonsuli Mr. Stephen on suomalaista sukujuurta Tasmaniasta "vahvistetaan"  loytamassani Australia-aiheisessa artikkelissa Tulijat valitaan tarkasti.