"Neuvolaa" Australiassa??

Aloittaja AnNiCa K., lokakuu 11, 2007, 12:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnNiCa K.

Hei vaan,

Muutimme juuri Sydneyyn (Rhodes) ja kävimme Medicaren toimistossa. Eipä sieltä tietoa juuri saanut ja ajattelin, että täältä saa varmaankin nopeammin ja paremmin tietoa.

Onko Australiassa samaa käytäntöä kuin Suomessa lasten neuvolan suhteen? Eli seurataanko kehitystä ym. jossain tietyssä keskitetyssä paikassa vai onko koko homma itsestä kiinni ja oikean lääkärin löytämisestä? Mistä myös osaa sanoa mihin lääkäriin menee, kuulemma taksat ovat kaikilla eri ja eri summia saa Medicaresta takaisin?? Varmaan vain astelemalla sisään ja kysymällä? Vertailukohdetta kun ei ole... ??? Ensimmäisenä aikankin pitäisi mennä rokotukset päivittämään. Onko kellään omakohtaista kokemusta lääkäreistä Rhodesin lähettyvillä?

Kannattaako ottaa yksityinen Health Insurance ennen kuin menen töihin vai voiko työpaikan kautta saada "paremman diilin"? Mitkä ovat paikalliset mahdollisesti parhaimmat yritykset jotka näitä myyvät? Entä onko suosituksia kotivakuutuksen suhteen? Kenen kautta kannattaisi ottaa tai ainakin vertailla hintoja? Muutamia yrityksiä olen nähnyt mainostavan, mutta kun ei ole niistä tietoa en tiedä kenen suuntaan kannattaisi kallistua.

Etukäteen tuhannesti kiittäen  :god:,

ANC

Heidi

Etsi asuinalueesi Maternal and Child Health Centre, se on takalainen neuvola. Rokotukset ainakin Victoriassa jarjestaa paikallinen council kerran kuussa eika sinne tarvitse varata aikaa vaan menna vain kyseisena aikana paikan paalle jonottamaan. Itse asun Victoriassa, mutta en usko etta kaytanto on sen erilaisempi Sydneyssakaan. Omien kokemusteni mukaan palvelu on erinomaista seka neuvolassa etta rokotusten suhteen seka myos maksutonta. Varmaan googlettamalla loydat nama palvelut omalla asuinpaikallasi. Toivottavasti tasta on apua, muihin kysymyksiisi en osaa vastata.  :)

jounij

Jotkut yksityistä terveysvakuutusta tarjoavat yritykset tarjoavat hieman halvempia taksoja tiettyjen firmojen henkilökunnalle. Tämä on alkanut yleistyä viime aikoina, muttei käsittääkseni kuitenkaan ole vielä kovin yleistä. Jos haluat ottaa vakuutuksen jo ennen työn aloittamista, niin voit silti vaihtaa tällaiseen halvempaan vakuutukseen myöhemmin, jos työnantajasi kautta on sellaisia saatavilla.

Itselläni on kokemuksia seuraavista erilaisia kotivakuutuksia tarjoavista vakuutusyhtiöistä: GIO, NRMA Insurance ja CGU. Näistä olen ollut kaikkein tyytyväisin CGU:n palveluihin ja vakuutuksien hintoihinkin. Yllättävää mielestäni ovat hintaerot CGU:n ja NRMA Insurancen välillä, sillä molempien omistaja on sama eli Insurance Australia Group (IAG).


Suosituksia jakaa
Jouni
Canberra

Milka

Taalla on paljon ihmisia, joilla ei ole yksityista terveysvakuutusta lainkaan ja kuulemma hyvin parjaa ilmankin. En sano siihen kuitenkaan juuta en jaata, silla se on jokaisen henkilon oma valinta.

Jos haluat vertailla eri terveysvakuutuksia niin kavaise seuraavalla webbisivulla http://www.iselect.com.au/.

Firmojen kautta saadut alennukset ovat usein 5% luokkaa. Jos oikein hyvin kay jotkut firmat maksavat tyontekijan maksut, mutta perhe pitaa maksaa itse.

Joidenkin tyontantajien kautta paasee ns. 'suljettujen' terveysvakuutusten piiriin, eli niihin otetaan jaseniksi vain esim. tietyn ammattikunnan edustajia ja heidan perheita. Nama vakuutukset ovat usein halvempia ja takaavat paremmat edut, valittavasti ne ovat aika harvinaisia.

Eli kuten Jouni sanoikin laheskaan aina ei ole minkaanlaista alennusta tai etua tarjolla.



Heidi

Juu hyvin on parjatty ilman yksityista vakuutusta tahan saakka, mutta jokin aika sitten kavin tuolla Milkan mainitsemilla sivuilla etsimassa tietoa, kun nain sita televisiossa mainostettavan. Mulla meni kylla paa ihan pyoralle, niin paljon oli vaihtoehtoja ja en osannut paattaa, mita niista tarvitsen ja mita en... Mieluiten juttelisin itse naista asioista kasvotusten jonkun asiantuntijan kanssa, joka osaisi neuvoa paatosten teossa. Ei nimittain huvittaisi maksaa turhaan jostain palveluista, joita ei tarvitse, mutta toisaalta eihan sita terveyteen liittyen koskaan tieda, mita tulee mahdollisesti tarvitsemaan...  ???

AnNiCa K.

Hei vaan

ja tuhannesti kiitos antamistanne neuvoista. Tulivat tosi tarpeeseen  :god:

Arvasinhan, että täältä "tietotoimistosta" tietoa on saatavana.  :)

Terkuin

ANC

muumi

Tervetuloa Rhodesin Sydneyyn. :)

Onkin tuttu paikka. Asuimme itse siellä n. puolisen vuotta...me kaksi ja silloin yksi vuotias Danielimme (nyt 2).
Ja saman ongelman edessä olimme kumpikin. medicaren kortin kanssa vaan varaamaan Rhodesin Shoppariin varaamaan aika ja pikkusen suomen rokotustiedot mukaan. Rokotukset nyt ei aivan samat ole mutta pääsääntöisesti kyllä.

Eivät kyllä samalla tavalla seuraa kehitystä mutta lähettävät aina kirjeitse kutsun seuraavaan rokotukseen.
ja siis ilmaistahan tuo on. Aussilalla ja Suomella on asiasta diili.

Ja hei, itse asumme Homebush Bayssa ja ikea näkyy ikkunasta joten lähellä ollaan. Meilatkaa jos haluatte enemmän apuja tai muutenvaan turista  :D

admika@unwired.com.au

Traveller

Muumi,
tämä ei liity aiheeseen, mutta huomasin, että meiliosotteesi kielii siitä, että teillä on Unwired?
Toimiiko se hyvin teillä? olen muuttamassa Sydneyyn (Maroubraan) 10 päivän päästä ja olen yrittänyt etsiskellä sopivaa nettiyhteyttä. Kysyinkin siitä eri "threadissa".
Eli kysymys oli täysin aiheen vierestä ja voit myös vastata ihan u2u tai siihen threadiin, jos haluat! :)

Paula_Liina

Lainaus käyttäjältä: Traveller - lokakuu 13, 2007, 06:09
Muumi,
tämä ei liity aiheeseen, mutta huomasin, että meiliosotteesi kielii siitä, että teillä on Unwired?
Toimiiko se hyvin teillä? olen muuttamassa Sydneyyn (Maroubraan) 10 päivän päästä ja olen yrittänyt etsiskellä sopivaa nettiyhteyttä. Kysyinkin siitä eri "threadissa".
Eli kysymys oli täysin aiheen vierestä ja voit myös vastata ihan u2u tai siihen threadiin, jos haluat! :)


Joo minäkin vastaan aiheen vierestä  ;) Meillä on Unwired käytössä, koska ei haluttu lankalinjaa ja tuo vaikutti suht edulliselta ja oli heti käyttövalmis. Meillä on kaksi konetta kytkettynä siihen, piuhalla, ja ihan hyvin on mielestäni toiminut. Alkuun oli aika paljon katkosta ja huonoa verkkoa, mutta nyt kolmen kuukauden käytön jälkeen ollaan oltu ihan tyytyväisiä. Ei se niin nopea/luotettava ole kuin meidän aiemmassa asunnossa missä oli lankalinjan kautta, mutta ihan ok. Tosin meillä käyttökin on lähinnä netissä surffailua, ei ladata isoja tiedostoja juurikaan.

Traveller

Kiitos tiedoista Paula-Liina!  :)