ISKATER!

Aloittaja osiris3, heinäkuu 10, 2003, 23:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

mette

Iskater :D

Anna kirjoitussuonen pulputa ja muista ilostuttaa meitä rustailemalla tänne nimikkopalstallesi.

Oli joo  kiva tavata ja toivottavasti tapaamme uudestaan :D

iskater

noosasta. lamminta pitaa, kuten jaakskin tuolla mainitsi. mutta monta hyvaa rantaa, sunshine beach on aika pitka, ja rauhallinen, hyva. main beachilla paljon enemman tungosta. paljon kalliin nakoisia taloja, hienoja ja hyvilla paikoilla. ja noosa national parkissa monta kavelyreittia, rantaa pitkin kiersin, ja nain toisen koalan luonnossa!!! jippii. noh, ensin nain kymmenkunta ihmista polulla zoomailemassa kameroilla puihin. ja koalahan se siella.
no mita taalla voi tehda? emmina tieda :?? vaan paljon taalla on turisteja ja jonkun verran backpackereita. kuulemma hyvia aaltoja surffaamiseen, josta en mitaan tieda.
hostelli, koala beach resort, ei tosin ole rannalla. parasta taalla......baari! jonne ilmeisesti kaikki kylasta saapuvat aina alkuillasta. ja onhan taalla se lammin uima-allas. huoneet ok, suihkut ja vessat loytyy. 21aud yolta.......ja tapahtumaa on jokapaivalle/illalle. eilen oli sisajalkapalloa, hostellin joukkue vastaan paikallinen. 12-6 havittii :( mutta vaittivat etta joskus hostellikin voittaa.
huomenna sitten harvey bayhin.....japanilaisen kyydilla. auto on ainakin erittain "luotettavan" oloinen. saas nahda selvitaanko sinne saakka. ja sellainen on tosiaan tullut mieleen noista japanilaisista. rohkeita ovat. monet tulee tanne ensin parin viikon kielikurssille ja sitten reissaavat vuoden. ja vaittavat etteivat juuri mitaan osanneet (englantia) ennen australaain saapumista. ja tamakin kaveri on saanut jo auton ostettua.

Jaaks

Iskater :D

Kun tulet Hervey Bayhin, niin kayppa sitten samalla tarkistamassa Fraser Island.  Saat sielta hyvia vaikka vain yhden paivan 4WD-bussi matkoja.  Olisi tietysti parempi jos voit olla siella muutaman paivan. Sita paitsi valas sesonki on nyt juuri parhaillaan.

Kay myos katsomassa Hervey Bay Boat Club :o On nakemisen arvoinen paikka ja tosi halvat ruoat:D

Keep up the good work Buddy :XXXX

iskater

on taa vaikeeta kun jaa muutama paiva valiin ettei ehdi kirjoittamaan ja taas unohtaa kaikenlaista todella tarkeaa kerrottavaa :D
mutta kyyti oli hyva, mita nyt pariin kertaan vahan eksyttiin, mutta perille siis paastiin ja viela hengissa :) taalla tosin tuulee. ja on vahan hiljainen paikka. mutta ei se haittaa tassa hostellissa. 18dollaria ja hintaan sisaltyy aamiainen ja paivallinen, siis oikeaa ruokaa. joka on myos hyvaa. etta nyt on sitten rauhallinen projekti menossa, miten menna fraserille. ja kaipa noita valaitakin voisi kayda katsomassa. mutta kunhan tassa rauhassa koitan selvittaa etta mika yhtio on hyva ja halpa. tata tehtavaa vahan vaikeuttaa tuo yhtioiden maara jotka tarjoavat noita fraserin paketteja. ja hostellin nimi on siis kookaburra backpackers.
tappajaharakat. alkoivat kayttaytya uhkaavasti. kun aurinko paistaa suoraan takaa keskipaivalla, niin se suureneva magpien varjo kun se lahestyy on aavistuksen pelottava naky. ja kun kaantyy katsomaan ja lintu on alle metrin paassa yhta tulossa kohti tulee aika vikkela vaistoliike tehtya. kaksi tallaista tapausta oli eilen, ei kumpikaan kaynyt viela kiinni tai nokkimaan, mutta lahelta lentavat.

Lauruski

iskater :P

eivatkohan kaikki ymmarra, etta et ihan joka paiva voi koneen aareen paastakaan.  sita ei siella suomessa tajunnut, kun netti oli koko ajan ulottuvilla, mutta taalla on huomannut, etta ei tanne nettiin millaan joka paiva ehdi/paase :(  olet itseasiassa ihan tosi paljon ehtinyt nettiinkin.  itse olen ollut taalla nyt keskiviikosta asti ja vasta tanaan paasin ensi kerran nettiin.  osasyy tahan kylla lienee se, etta vaihdoin aivan liian vahan euroja dollareiksi.  kaikille tanne tulijoille annankin siis vihjeen, etta vaihtakaa tarpeeksi rahaa.  ainakin jotain 300euroa (ja tama on mielestani minimi).  sita rahaa menee ihan yllattavan paljon ja jos netinkin kautta suomalaiselta tililta siirtaa aussitilille, niin rahojen tulemiseen aussitilille voi menna pahimmassa tapauksessa viikko:(  etta nain.

on tama kylla kaunis maa :)  (puhun kokemuksesta...onhan sita tullut jo aavistus sydneyta nahtya :D )  kaupungilla olin kylla tulla hulluksi.  niin paljon kaikkia ihania vaatteita ja kenkia ja mitaan ei voinut ostaa :nuttu:  kylla otti koville :P *hih*  

tassa vahan tyttonakokulmaa :D tarjoilee

-laura :P

Jaaks

Laura :D

Kiitos tyttonakokulmasta, vaikka tassa maassa ei enaan ollakaan seksistisia - on naes "Equal opportunities" :)  Edes tyohaastatteluissa et saa nykyaan enaan kysya hakijan sukupuolta :??  Jos se nyt sitten olisi vaikea paatella yleensa :??

Mitas jos aloitettaisiin sinulle ihan omat Aussi matkailija Tyttonakokulma sivut :??

Ymmarrathan tietysti, etta siihen kuuluu tiettya vastuuta ja minimi postitusmaara eika muuta kuin maailmanlaajuista kunniaa sen lisaksi :D:D:D

Cheers
Jaaks
:XXXX

Lauruski

Jaaks :P

Ai, etta saisin ihan ihka oman keskustelun :god: Vautsi vau :)  Sittenhan sita taytyy kylla ryhdistaytya tassa surffailussa ;)  Loydettiin tassa kylla tyttojen kanssa halpa nettikahvila, joten ainakin taman ajan mita Sydneyssa olen, niin aion ihan paivittain taalla kayda.  Tanaankin oli pakko tulla uudestaan, kun alkoi vieroitusoireet iskemaan :D  Kohta ollaan lahdossa oopperataloa pallistelemaan.  Ensi viikolla ajateltiin lahtea tuonne pohjoiseen pain, mutta saa nyt nahda saadaanko itseamme liikkeelle.  Intoa ei kylla ainakaan puutu.  Eilisestakin :XXXX on selvitty ihan mallikkaasti :D

-Laura :P

Jouko

Hyvä Lauruski,

Kiva saada tyttönäkökulmaa peliin, :D:D

Niin ja tervetuloa Ausseihin nyt kun noi ilmatkin ovat jo lämmenneet, (ainakin täällä qld:ssä). Iskater pääsi hieman maistamaan aussien viileätä puolta.

Saas muuten nähdä mahtuuko kaikki ausseissa ostetut vaatteet loppuvuodesta matkalaukkuihin...:D


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Tiimi10

Tässä naisnäkökulma: Saas muuten nähdä mahtuuko kaikki ausseista ostetut vaatteet loppuvuodesta. :D


[Editoitu 20/9/03 - Tiimi10]

Jaaks

Tiimi 10 :D

Siis mahtuuko paalle vai matkalaukkuun :??:??:??

Welcome to the land of OZ
:XXXX:XXXX:XXXX

JP

Laura

Mistas loysitte halvan nettikahvilan? Ite asustelen tallahetkella ydinkeskustassa ja siella nettikahviloiden hinnat on aika suolasia. Parhaat (=halvimmat) paikat olen itse loytanyt Kings Crossilta. William St:lla ihan Cokis mainosten lahella on William's on William niminen kahvila, josta saa pienta purtavaa ja netin. He tarjoavat netin 2 dollarilla (unlimited) ja voi menna nettiin ostamatta mitaan muuta. Toinen on sitten Darlinghurstilla Porky'sin vieressa. Porky's edustaa tata 24/7 ihmispallistelya ja ostoa (kaverit kertoneet :D), siis varmasti huomaa. No anyway taman paikan lahella on toinen nettipaikka (nimea en muista), joka myy matkamuistoja netin ohella. Nettiin paasee 50 sentilla 15 minuutiksi tai sitten 2 dollarilla vaikka koko paivaksi. Naita olen itse kayttanyt, ei tarvi hoppuilla sahkoposteja kirjotellessa.


Allianssin Go Australia -ohjelmasta:

Kun tuntuu silta etta naita "valmispaketteja" (etenkin Allianssia) on tallottu maan rakoon, niin taytyy vahan yrittaa parantaa mainetta. Totuushan on se etta paketti maksaa 450 euroa, ja sisaltaa mm. viisumin, 2 yon majoituksen, vip backpackers jasenyyden...

http://www.alli.fi/nuorisovaihto/australia.htm

Itse olen ollut tyytyvainen saamaani palveluun heidan toimipisteessaan York St:lla. Heidan osoitettaan voi kayttaa ainakin aluksi, esim. medicaren, tax file numberin ja pankkiasioiden hoidossa. Nama kannattaa tietysti ensin hoitaa pois alta. Eli ilmainen postilokero. Orientaatiotilaisuutta en itse pitaisi niin tarkeana mutta antaa pikaisen katsauksen Australiasta lomakohteena, tyopaikkana ja yleensa paikka elaa. Todennakoisesti olet jo kaiken taman lukenut dunderista tai lonelyplaneteista.

Tarkeimpana etuisuutena pitaisin heidan Employment Services osastoa. Kun tuntuu silta etta kaikki Oziin lahtijat ovat huolestuneita tyopaikan saannissa. He neuvovat resumen kirjoittamisessa, mika tuntuu olevan tarkkaa taidetta taallapain. Lisaksi he valittavat tyopaikkoja. Annat heille vain omat tietosi puhelinnumeroineen, niin luultavasti alle viikossa he jo ottavat yhteytta ja tarjoavat jotain paikkaa Sydneyssa. Jos etsit pitkaaikaisempaa paikkaa kannattaa ilmoittaa heille jo heti kattelyssa ettet halua rekisteroitya minkaan henkilostovuokrausfirman palveluun. Kyllahan noidenkin firmojen kautta voi loytaa jotain pitempiaikaisia hommia ja kohtuu palkaa, mutta itse suosin enemman suoria kontakteja. Olen varma etta Employment Servicesin Felicity auttaa sinua loytamaan sinulle sopivan tyopaikan! (kuulostaa ihan mainosTV:lta, sori) Itse loysin mukavan tyopaikan, ihan kohtuu backpackerpalkalla, 15AUD/h.

Nettia heidan toimistossaan saa kayttaa 30min/paiva, mutta yleensa saat lisaaikaa kysymalla, jos paikka ei ole pullollaan muita nettimatteja. Samalla voit kayda lukemassa paivan lehdet. Yleensakin saat vastauksen kysymykseen kuin kysymykseen. Suosittelen Allianssia, etenkin jos ajattelet pysyvasi Sydneyssa pari kuukautta.

Huom. En ole Allianssin tileilla, minulle EI siis makseta tasta! :D:D:D


Eilen kavin kattomassa Sydney Swans - Brisbane Lions AFL "semifinal" matsin. Katsojia 71000 kolosaallisella Telstra Stadiumilla, eli taytta oli. Hieno tunnelma, mahtava kokemus ja (melkein) kaikki saannotkin oppi yhen pelin aikana. Suosittelen kaikille, myos niille jotka ei ole niin kiinnostuneita urheilusta. :eye: Mutta taman kauden pelit alkaa olemaan vahissa. Viikon paasta pelataan finaali Melbournessa ja liput sinne menee aika akkia ja muutenkin taitaa backpackerin kukkarolle olla liian kalliita, oliskohan joku puhunu jostain 130 dollarista :o, mustasta porssista puhumattakaan.

Jaaks

JP :D

Hyva juttu Allianssista :D Kiitos siita :god:

Palveluiden varsinaisilta kayttajilta tulee juuri arvoikkainta tietoa kaikille :o

Hyvahan niita on meidan taalla asuvien ja Suomessa viela olevien arvostella kun ei ole sitten minkaanlaista kaytannon kokemusta ko asioista.

Kuten on jo aikaisemminkin sanottu, niin jos palvelut pelaa ja auttaa matkailijaa, niin voihan siita jotain maksaakin jos saa vastinetta rahoilleen :D:D:D

iskater

palanneena. mutta nyt kun ehtisin lukea kaikki postitukset mita on tullut kolmen paivan aikana, ja sitten se uskomaton ruoka. etta jos sitten ehtisin kirjoittamaan. tosiaan fraser islandilla olin.....mutta siita lisaa......postitukset, ja sitten syomaan......toivon ehtivani viela tanaan koneelle......

viltsu

Kun lahdin tanne ilman minkaan firman avustusta, niin ajattelin etta luvassa tulisi olemaan vaikeuksia. Varsinkin alussa. Mutta toisin kavi. Kaikki asiat sujuivat todella hyvin. Se kylla varmasti riippuu myos ihmisesta, etta haluaako toisten turvaa vai eiko. Joillekkin sopii se etta menee jonku firman kautta ja joitain se taas ei kiinnosta patkaakaan. Jos rahaa on, niin ihmeessa kannatta menna vaikka tuon Allianssin kautta. Mutta jos olet budget reissaaja niinkuin mina, ei sinulla varaa moisiin hienouksiin ole:) Ilmasiks oon saanu suurimman osan palveluista taalla ja saanut silla tavalla turvaa kun on hieman enemman rahaa elamiseen ennenkuin loytaa toita.

Meista on moneksi..

iskater

no niiin koneella vihdoin. venahti tuo eilinen paivallinen pahasti yli ilta yhdentoista, ei ehtinyt koneelle sen jalkeen. harvey baysta taisin jo aiemmin kirjoittaa, taalla ei mitaan kovin kummallista ole, aktiviteetteja joita kukaan ei kayta/harrasta. kaikki joihin taalla tapaa on menossa tai tulossa fraserille/lta. ja sukeltaminen taalla taitaa olla edullista, nain olen ymmartanyt. valaiden katseluita kaikki kehuvat jotka ovat kayneet, taidan silti jattaa itse valista ja vaihtaa huomenna kaupunkia.

Fraser island
peter panista varasin pakettini, pitkallisen harkinnan jalkeen, ja samassa paketissa whitsundays, katsotaan kun sinne paasen. ja linkki peter panin sivuille, epailen etta niille on halvin paketti moneen asiaan, eika huonoin.
http://www.peterpans.com
eli peter paniin soitin torstaina kello 12, aavistuksen oli saatoa mutta onnistuin lahtemaan perjantaina aamulla 6.45 fraserille. itse ajo paketti se periaatteessa oli, autoihin ilmeisesti angetaan 11 henkiloa jos sellainen maara on ihmisia, se on ihan liian ahdasta. meita oli kaksi ryhmaa kookaburrasta, ja autoissa 7 ja 8, itse olin 7:n ryhmassa. ja tuntuu silta ett 8 on viela sopiva mutta sen jalkeen tulee ahdasta. ja pitakaa huoli etta tavarat saa auton katolle muuten ei sisalle todellakaan mahdu jos siella on tavarat ihmisten lisaksi. autot kaytiin....jostain hakemassa, kun nailla kaikilla hostelleilla taitaa taalla olla naita matkoja tarjolla, etten tieda mitka kaikki kayttaa samoja nelivetoja ja milla on omat. itse kaytiin ruuat ja juomat ostamassa, ruokiin meni 11dollaria per nuppi ja hyvat safkat oli ja aika sopivasti laskettiin mita menee. pieni vinkki tahan valiin, ensimmaisena paivana kannattaa syoda reilusti ja kylmaa tarvitsevat tavarat, jaa seuraavalle paivalle enemman tilaa kaljoille kylmaan :D:XXXX
ja kuten aina, niista ihmisistahan se on kiinni millainen reissu tulee, meilla oli "erikoinen ryhma" ikahaarukalla 19-22 ja kaikki osasivat yhtailaisesti kertoa miten on aina nuorin kaikkealla, ja nyt oltiin kaikki yhdessa. fraser island oli uskomaton paikka, ja mina kun alkuun jopa harkitsin etta kannattaako sinne menna, sehan on vaan saari missa on paljon hiekkaa. nyt en voi uskoa etta meinasin jattaa sinne menematta. alkuun kun saarelle saavuttiin tuli ihan jurassic park fiilis. nelivedolla kapeita hiekkatieita sademetsan keskella, muutama goanna nahtiin juoksentelemassa. pettymys oli etta sinnekin saarelle on niita hostelleja ja hotelleja pystytetty, netti yhteyskin olisi loytynyt. 75 mile beach, no siina oli paljon rantaa :D ja enpa ole ennen kaljaa juonut vuoristoradalla (silta se tuntui kun siina rantaa pitkin pompittiin) :XXXX
eli creek oli ensimmainen pysakki, ja se on ihan pakollinen pysahdys, kun kaikki nyt lahtee sinne fraserille, en enaa ymmarra miksi niitakin loytyy jotka eivat fraserilla kay. sopiva viilentava puro joka virtaa metsan keskella ja tulee rannalle, ah. ja kun nousuvesi oli ohi jatkettiin matkaa indiand headsille saakka ensimmaisena iltana. hyva leirinta paikka, ja sielta kuulemma yleensa nakee haita ja muita veden elavia. champagne pools oli lauantai aamun ensimmainen pysakki, eli suolavesi altaita joissa mahtuu pulikoimaan. niin, meressa ei ole kovin suositeltavaa uida fraserilla, haita pesii siina ymparilla, etta jarvissa ja siella altailla. siita ehdittiin matkaa jatkamaan viela lake wabbylle ennen uutta nousuvetta, ja matkalla pysahdyttiin mahenon hylylla, siis laiva joka on ajautunut siihen hiekalle....joskus. lake wabby oli hienoin paikka mita olen koskaan nahnyt!! sinne ilmeisesti on kolme reittia miten sinne paasee. rannalta kaveltiin ensin kilsa sademtesan lapi pienta polkua jonka jalkeen aukeni aavikko, keskella sademetsaa, toinen kilsa sita, ja siella aavikon ja metsan valista loyti lake wabby. ja se oli todellakin sen kavelyn arvoinen. varsinkin kun ensimmainen ryhma lahti sielta pois ja koko jarvi oli pelkastaan meidan seitsaman kaytossa reilun tunnin. sen jalkeen taas uusi ryhma joka vahan latisti sita paratiisi-tunnelmaa.
lake wabby!!
sielta lahdettiin etta loydettiin sopivasti leirinta paikka rannalta ennen pimean tuloa. ja tuli jopa ranger meille kertomaan sinna illan varella etta muistakaa olla ruokkimatta niita dingoja, ei kysynyt camping-lupaa. niin ja nahtiinhan me dingokin ensimmaisena paivana.
kolmas paiva, aamulla taaas ylos ja teltat kasaan ja lake mckenzielle. sinne kun paasee autolla loppuun saakka niin siella oli paljon ihmisia, kaunis paikka sekin, kirkasta vetta ja kohtalaisen valkoista hiekkaa.
fraser island, oli todellakin hintansa arvoinen, vaikken siita paljoa maksanutkaan....sen paketin, enpa tieda mika on fraserin osuus siita. ja alle kolmen paivan siita ei saa yhta paljoa irti, silloin kun ei ole yhtaan taytta paivaa! ja mun mielesta siella ei voi yopya taloissa, pelkastaan teltoissa. ja omatoimi matka, niin meilla oli kolme kuskia, kortti pitaa olla ja yli 21v, tosin sita ei siella saarella kovin moni katso, vahan saman tuntuista tuo hiekassa ajaminen kuin syvassa lumessa, ja kun maailmasta loytyy niin paljon niita jotka ovat aina ajaneet automaatilla ja asfaltilla, todella monet juuttuvat hiekkaan jatkuvasti. mutta se oli osa sita hauskaa tyontaa sita autoa aina valilla irti :D
eli sitten kun fraserille, omatoimi matka, hyvassa porukassa (joo se valitseminen yhdessa illassa ja viela matkaa lahteminen seuraavana iltana on oma kikka) lake wabby ja eli creek aivan ehdottomia, dingoja ei saa ruokkia, suolavedessa ei saa ajaa, muuten tulee iso lasku ja ovat todella tarkkoja siita jos nakyy vahankin etta on suolavetta roiskunut.
eipa muuta kuin omaa hyvaa matkaa suunnitelemaan!

iskater

lisaanpa viela vahan nyt kun muistuu (ja muuten olisin editoinut mutta talla nimenomaisella postituksella saavutan victoria's basementin, toivon)
fraserilta kun tulee, hiekkaa on kaikkealla, sille ei vaan voi mitaan, ja saarella, hiekkaa on kaikkealla. on turha edes kuvitella etta kun siella syo jotain ettei hampaissa rouskuisi kun nakkileipaa syodessa. ja veikkaanpa etta viela kuukauden paasta loydan hiekkaa makuupussista tai housujen taskuista siita riippumatta etta ne tulee tassa valissa pestya.
mita mukaan fraserille, makuupussi, uimavaatetus, jotain lampimampaa iltoja varten, aurinkorasvaa ja kamera. ja kameraa pitaa varoa paljon sen hiekan takia. pyyhe taitaa monille olla myos tarkea juttu, itse en kertaakaan kayttanyt vaikka mukana oli, auringossa kuivuu niin mukavasti. toinen asia etta muita vaatteita, mutta ei niitakaan tullut itse juurikaan kaytettya, uikkareissa jatkuvasti ja iltaisin lamminta paalle. kengat, sandaalit tai flipflopit (thongs, lapsyt) mutta paljain jaloin olin valtaosan ajasta, kun flipflopitkin uppoaa siihen hiekkaan.

mita viela.....ai niin. aiti kertoi loytaneensa taman palstan kotisuomessa kun joskus annoin vahan vinkkia. etta aitille terkkuja! :D

Jaaks

Iskater :D

Well done :god:

The Most Replied Topic

Keep up the good work :XXXX:XXXX:XXXX

Kertomuksesi perusteella todella pidit Fraserista ja et varmaan nyt yhtaan ihmettele jos sita joskus kehuin :cool:
Vaikka olen kaynyt siella lukuisia kertoja, niin silti menee aina uudelleen kun vain voi :D:D:D

iskater

todella pidin! enka yhtaan ihmettele etta sinne aina uudestaan. paljonhan se tallakin kertaa oli siita seurasta kiinni etta oli niiiiin hyva reissu. mutta vaikka sinne eksyisi pappojen ja mammojen kanssa opastetulle kierrokselle, se olisi silti hyva!
etta kylla hinku takaisin varmaan kohta alkaa, mutten nyt kuitenkaan heti peraan toista reissua tee. toinen paikka joka tulee myohemmin tarkastettua on ne whitsunday islands jota monet ovat kanssa ylistaneet. ja joitan ennen kuin kavin fraserilla kuvittelin paremmaksi paikaksi. saa nahda miten on kunhan sinne saakka ehdin.

Jaaks

Iskater :D

Whitsundays on aivan eri asia :o
Paljon turisteja, mutta kylla sinansa mahtava paikka, varsinkin jos menet riutoille ja Whitehaven Beach on pakko nahda :D  Hienointa hiekkaa koko maailmassa.  Se on oikeastaan melkein puhdasta silikonihiekkaa :D

Airlie Beach on mukava pikku kaupunki ja taynna mukavia kapakoita varsinkin Backpackereille ja tulet takuulla tapaamaan paljon mielenkiintoisisa ihmisia:cool:

Roninator

Ozkater

Pidithan sina Clevelandistakin. ;)

(ja se ei varmasti johtunut seurasta :D:D:D)

Ja sitahan kautta paasee mihin pain vaan Australiaa. (Ainakin jos Jim ja Bob ovat toissa.)

            -®-

Reijo

LainaaAlkuperäinen postittaja iskater
lisaanpa viela vahan nyt kun muistuu (ja muuten olisin editoinut mutta talla nimenomaisella postituksella saavutan victoria's basementin, toivon)

Iskater,

Hyvin tehty..Itse tuon yllämainitsemasi ketjun aloitin ja en ikinä uskonut sen venyvän niin pitkäksi kuin se teki.....täytyy varmaan aloittaa uusi jotta kilpailu jatkuisi :D

Jatka vaan juttujasi...niitä varmaan kaikki innolla lukee.

:XXXX:XXXX
Reijo

jounij

Roninator, mitäs vikaa Clevelandissa on? Kävittekös esim. Light House -hotellissa tai Grandview-hotellissa bissellä? Siinä pari toppimestaa seuraaville Clevelandin vierailijoille vinkiksi.


Clevelandissa useinkin QLD:n reissuillaan rentoutuva
Jouni
Canberra

iskater

eihan clevelandissa mitaan vikaa ollut :D:D:D oikein hauskaa oli. ei ehditty kuin coles tarkastaa ja autiota autiompi satama, paitsi etta jim ja bob taisivat molemmat olla toissa kyseisena paivana. ongelma oli siina etta meilla oli aivan liikaa valinnanvaraa eika pystytty paattamaan minne sita haluaisi. eikos se nain mennyt? :D

iskater

hiphei!
nyt "mun" palsta hyppasi jo top 5 katsoitumpiin aiheisiin. kiitos teille kaikille!!! jatkakaa lukemista! :D

tunnin paasta siis bussilla bundabergiin, ja siella sitten ihmettelen etta mitas, mites. mutta siita lisaa. toivottavasti siella on halpaa paasta nettiin.

Heidi

Iskater, oli niin ihanaa lukea sun Fraser Islandin kokemuksista, tuli mieleen oma reissu vuonna 1997... Mulle jai kanssa erityisesti mieleen Lake Wabby, jossa kavimme ensin koko porukalla ja seuraavana aamuna viela kavelimme  sinne mieheni kanssa uudestaan leiripaikaltamme, kun muut viela nukkuivat - ja Indian Heads, jonka huipulta bongasimme parven delfiineja... Upea kokemus, kuten sanoit sita ei kannata kenenkaan missata!!

Nautit ihan varmasti myos Airlie Beachista ja Whitsunday-saaristosta. Me asuimme siella lahistolla jonkin aikaa ja siella tuli kaytya usein, purjehtimassa ja snorkkeloimassa etc. Paasisinpa sinne taas lomailemaan... :cool:

iskater

valilla etenee asiat nopeasti.
rauhallisin mielin viela harvey baysta (hervey se oikeasti kirjoitetaan muttei sovi suomalaiseen suuhun) lahdin bundabergiin. niin ja bussilla, nelja kyytia olisi ollut viime viikolla mutta nyt ei ollut ketaan maisemissa. mielessa, kaipa sita hedelmanpoimintaa voisi nyt kokeilla kun tuli hyva "loma" (loman keskella myonnan) tuohon alle. bussin saapuessa bundabergin keskustaan nain hostellin jossa oli kyltti "workers wanted" totesin kaipa tuolla voisi kayda kysymassa jos sinne loydan. bussi asema oli sitten tien toisella puolella -> loysin perille. respaan kun kavelin sisaan ensimmainen kysymys oli haetko tyota, vastasin kylla. toinen oli haluatko aloittaa huomenna, tah, joo, no miksipa ei. seiskalta tulee seuraavan paivan listat, ettei se nyt viela varmaa ole, kun oikeastaan tekisi mieli viettaa loysa paiva bundyssakin tahan alkuun. ei taida onnistua.
siis luulen olevani menossa :??:??:??toihin :??:??:?? huomenna.
ja se tarkoittaa etta joudun aamulla nousemaan ennen kuutta!!!! mutta jos nyt nain ikavasti kay niin huomenna kokemuksia ensimmaisesta hedelmanpoimintapaivasta australiassa. etta paaset heidi taas muistelemaan :D lisaa hyvia muistoja tastakin aiheesta :D

Jaaks

Iskater:D

Siita vaan: "hard labour for a while"

Tee nyt edes yksi paiva toita lomallasi, niin voit edes jollekin kehua, etta tuli siella Ausseissa toitakin tehtya :o:o

iskater

aamulla nousin ennen kuutta, 4.30. sinallaan hassu ajatus etta suomessa ei silloin olla viela edes nukkumassa :nuttu:
sweet potatoes poimittiin. aamu seiskasta vahan yli yhteen, eli 6h (jaa miksi herata sitten niin aikaisin, no kun meidan kuski ei tiennyt missa taman paivan farmi oli niin sita etsittiin reilu tunti :nuttu: )
ja yleensa kun sanotaan etta ensimmaiset paivat ovat pahimmat ja useimmat lopettavat sen jalkeen. ei tassa mitaan vikaa ollut, siina se menee kun mika tahansa muukin. myonnettakoon etta on kuulemma monta paljon pahempaakin hedelmaa (mutta eikos tama ole juures?). etta jos tama tasta viela helpommaksi kay....mikas siina. tosin huomenna taitaa olla taas eri kasvis vuorossa. ja kyllahan sielta pellolta kaksi kaveria heitettiin tanaan menemaan, tyonvartija vaan tuli sanomaan etta olen jo varoittanut etta olet liian hidas, se on moro.
muita havaintoja, tama kun nyt sattui olemaan maassa, vahan niinkun suomalainenkin peruna, aurinkorasvalle ei ollut paljon kayttoa kun oli sellainen paksu multa/hiekkakerros ihoa peittamassa :D hiiria, hamahakkeja ja sammakoita oli paljon, ei ollut cane toadeja vaan joku vihrea sammakko, eli hyva kaveri. hamahakeista ei tietoa, lahes kaikki jaivat kengan tai kiven alle.
ruotsalaiset tyot olivat yllattaen tyonvartijan suosiossa ja paasivat paljon vahemmalla kuin muut. japanilaiset sen sijaan olivat erittain tarkassa vartioinnissa ja saivat jatkuvasti kuulla miten pitaisi "poimia" nopeammin.
rahaa, 13.50aud ennen veroja tunnilta. ja jaaks :D ajattelin ainakin viikon viipya ja katsoa etta pieneneeko saldo edelleen vai tienaanko talla oikeasti jotain pennosia :D
ja sitten kun joku seuraavaksi menee niin ottakaa paljon vetta mukaan, ja evaita. ja kuten aiemminkin on ollut esilla hattu, aurinkorasvaa, kasineet pakollisia joillakin hedelmilla, mutta ei niista varmaan koskaan mitaan haittaa ole. monilla tanaankin oli kadessa, oli meita muutama joka ei vaivautunut, nyt ihmettelen kauanko menee ennen kuin kynnenaluset puhdistuu. ohut pitkahihainen tai t-paita, sortsit tai pitkat housut, ihan miten luulee pahaiten selviavansa. suljetut kengat ja mielellaan ei samat joilla aiot menna ulos! and lots of energy! taman kuulin n.4kertaa eilen illalla viidessa minuutissa kun varmistelin etta muistan ottaa kaiken aamulla mukaan.

[Editoitu 24/9/03 - iskater]

johki72

Iskater,

Tää on ehkä hieman hölmö kysymys, mutta kysynpähän kuitenkin:D:D

Eli kirjotitko sä siellä farmilla jonkin näkösen työsopimuksen?! Ja miten ja kuka pitää kirjaa siittä kuinka monta tuntia hommia on tullut tehtyä?
Eli kuinka varmistaa ,että saa taatusti palkan minkä on ansainnut....

iskater

hostellilla kirjotin, se oli todellakin vain jonkin nakonen. noh. ja farmilla se kaveri kirjas ylos etta kauanko siella oltiin oltu. tosiaan, heh, kukakohan sen varmistaa. mutta hostellilla on joku sopimus naitten farmareitten kanssa, ja jos jossain mattaa niin en sentaan oo ihan yksin tan asian kanssa, talla pellolla meita oli.....alkuun 17 mut lopussa 15, ja hostellilta eri farmeille......paljon. mutta luotan sinisilmaisesti etta kaikki toimii. ja jossei, nii sit pitaa keksia jotain........nii, ja kylla me nyt jo keskusteltiin siita etta mihin aikaa me sitten oikeesti sinne saavuttiin ja millon lahettiin, kun talla tyonvartijalle/kirjurilla ei ollut kelloa kadessa, pelkastaan autossa. mutta kylla se siihen lappuunsa suostui lopulta kirjaamaan kuten me.....7 sanottiin. (luvut vaihtelee jatkuvasti, no ne japanilaiset oli talla kertaa taustalla hiljaa, eivat tainneet ymmartaa mista puhutaan)

[Editoitu 24/9/03 - iskater]

johki72

Varmaan kannattaa itekin pitää kirjaa ja jos huomaa että tunnit heittää,niin vaihtaa paikkaa...

Kuinkas usein sitä palkkaa on sitten odotettavsissa?

iskater

viikottain tai kun vaihtaa farmaria.

heh, ja huomasin just, kas kun en ennen ole, etta oot rekisteroityny samana paivana kun lahin tanne ausseihin :XXXX

johki72


Jaaks

Iskater, Johanna :D

Toivottavasti se on vaan hyva enne :god::??

iskater

enpa oo vahaan aikaan nauranu aaneen yleisen koneen vieressa niin ett muut kaantyy katsomaan......

iskater


viltsu

iskater:D

oon huomenna kuuden jalkeen bundyssa, ja toivottavasti seuraavana paivana jo toissa.ainakin hostellissa sanovat etta yrittavat hommata toita. kysyin etta paljon paivas voi saada. niin se aija sano etta 200 dollaria. olin etta hoh hoijjaa. kunhan paasis omilleen ekana ja sit plussan puolelle ni se ois jo hyva. mut 200 dollaria paivas, yeah right!

iskater

200dollaria paivassa. no siina saa teha aika pitkaa paivaa ja aika kovalla palkalla ja olla aika kova poimimaan! mutta kaipa jaaks ja heidikin on joskus tollasissa lukemissa ollut? :D
mihin hostelliin oot menossa?

Heidi

Joo pojat, kylla se mahdollista on, mutta silloin ei paljon smoko ja lunch taukoja pideta vaan painetaan takamus taivasta kohti niin lujaa kuin paasee... ;) Ja voin kertoa, etta tyopaivan jalkeen kylla maistuu :XXXX

Hauskoja poimintapaivia ja painakaa aikaisin aamulla niin lujaa kuin jaksatte, silla kunhan aurinko alkaa porottaa, alkaa vauhtikin hyytya!

PS. Mun kokemukseni siis perustuu lahinna urakkapoimintaan, aloittelijalle tuntipalkalla tyoskentely tosin on varmempi tulonlahde.

viltsu

taytyy kyl yrittaa pistaa kaikki peliin siis etta ei jattais mitaan energiaa varastoon etta sais sita hilloo sit. urakkapalkka kuulostaa paremmalta. koska 13 dollaria tunnissa ei kauheesti motivoi keraamaan nopeemmin jos tyonvalvoja niin sanoo;)