Halvat puhelut/internet FAQ

Aloittaja eevis, elokuu 15, 2006, 01:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eevis

Dees - We will bloody bounce back!!!


hande

onko kellään antaa pientä vinkkiä siitä, että mistä kannattaisi lähteä hankkimaan jonkinlaista prepaid-liittymää tai minkä hintaisia ne mahtavat olla?

Kottarainen

Yleisimpien operaattorien prepaidit (Telstra, Optus) saa ihan Colesista ja Woolliesista ja joiltain kiskoiltakin voi saada. Sit on tietty operaattorien omat liikkeet, jos isoissa kaupungeissa on.

Puhelut on suhteellisen kalliita (jopa 40 snt/min) samoin kuin tekstiviestit, halvin minkä oon löytänyt on Virginin prepaid, jota itsekin käytän. Puheaikaa voi ostaa 10 dollarista ylöspäin.

Liittymä itsessään on ilmainen, ainoastaan puheaika maksaa. Aktivoimiseen tarvitset Australialaisen osoitteen ja huonossa tapauksessa myös toisen puhelinnumeron. Jos mahdollista, yritä käydä aktivoimassa operaattorin omassa liikkeessä, face to face ollaan paljon joustavampia kuin puhelimessa tai netissä.

Operaattoreita on ainakin tosiaan Optus, Telstra, Virgin, 3... muut voi jatkaa listaa. Netistä löytyy lisätietoa ja hinnat.

Assa

Itselläin ja varmaan suurimmalla osalla reissaajista oli Vodafonen liittymä. Itse olin tyytyväinen vaikka kuuluvuus loppu heti kun meni 5km ison kaupungin ulkopuolelle. Tai ei se ehkä ihan noin pieni se kuuluvuusalue ollu. Mutta esim. suurimmalla osalla länsi rannikosta ei ollu Vodalla kuuluvuutta. Se oli myös siihen aikaan (2006) halvin.

http://vodafone.com.au/personal/plans/prepay/plans/index.htm

tästä Vodan hintoja...

Silppu

Virgin mobilella on edullisimmat puhelut ainakin kun soittaa saman operaattorin liittymään. Vastaavat operaatorin sisäiset tekstarit ovat ilmaisia. Liittymiä saa Virginin liikkeistä tai Woolworthsin asiakaspalvelutiskiltä (ainakin luulen niin).

Lisäksi kannattaa harkita Tokivaa kun soittaa Suomeen, lankaan tai muihun kuin oman operaattorin liittymiin.

hande

jees.. Kiitos näistä! Kun ainakin näin aluksi hyvä olisi hankkia sellaiset liittymät joilla olisi edullista puhua kaverini kesken (jonka kanssa olen reissussa) Toi maininta suomeen päin soittaessa oli hyödyllinen.
Excellent...

hardflip

3 Mobilella taitaa olla halvimmat hinnat jos soittaa toiseen 3 Mobile liittymaan, meinaan ainakaan minulla ja vaimolla ja kavereilla puhelut eivat maksa mitaan en nyt just laita munuaisia pantiksi).
Sama pitaisi patea myos noissa prepaid-liittymissa. 3 Mobilen liittyma ei toimi puhelimessa joka ei ole 3G.

Jos dataa tarvitsee, Optus prepaid lienee paras vaihtoehto. 3 Mobilelle data tulee Joulukuussa prepaid liittymiin ja Vodafonella datan siirto on todella kallista esim. verrattuna Optukseen. Muita en ole katsonut.

Hit the body...head will follow
-Trevor Gillies

Silppu

Epäilenpä vaan että backpackerille tulisi 3 mobile halvimmaksi, niissä kun on "cap" eli kuukausimaksu joka pitää maksaa, jotta pääsee soittamaan niitä "ilmaisia" puheluja tiettyyn rajaan saakka. Ja lisäksi tulee tuo 3G rajoittuneisuus, joka ei tässä maassa ole ollenkaan kovin kattava.

jounij

Minun kännykkäni on tällä hetkellä Optuksen verkossa. Sopimukseen (ei siis prepaid) kuuluu kello 20 jälkeen puhelut toisiin Optuksen puhelimiin ilmaiseksi ensimmäisen 20 minuutin ajalta. Ongelmana on vain, etten useimmiten tiedä, missä verkossa kaverini puhelimiaan pitävät. Ostin sopimukseeni myös $10 kuukaudessa maksavan datapaketin. Siihen sisältyi alunperin 30 MB liikennettä, mutta juuri viime viikolla Optus lisäsi tätä sopimukseen kuuluvaa dataliikenteen määrää huomattavasti käyttökelpoisempaan 200 MB:een asti. Mutta en siis tiedä, mitä etuja Optukselta saa ennalta maksettuun liittymään.


Kommentoi
Jouni
Canberra