partner-viisuumi

Aloittaja tintzen, marraskuu 22, 2011, 05:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tintzen

  Tervehdys kaikille lukijoille! Olen lukenut näitä viisumi juttuja jo vaikka kuinka paljon ja ne ovat saaneet pääni aivan sekaisin. Tuntuu, että kaikki tapaukset ovat hyvin erilaisia. Toivon suuresti, että joku voisi auttaa mua, koska tarvitsen apua pikaisesti.
  Olen tavannut aussi mieheni 4vuotta sitten lomamatkalla. Hän muuttti luokseni kesäkuussa 2009. Menimme naimisiin Suomessa lokakuussa 2009. Hän muutti takaisin Australiaan tammikuuussa 2010, koska työtä ei vaan löytynyt Suomesta. Olemme siis kohta olleet "erossa" lähes kaksi vuotta. Olemme nähneet n.4 kertaa vuodessa. Nyt olen hakemassa tätä partner viisumia ja muuttamassa jouluksi Australiaan. Saimme tarpeeksemme tästä kaukosuhteesta. Nyt olenkin eniten huolissani siitä miten todistaa parhaiten suhteemme "vakaavuuden"??!!. Meillä on molemmilla omat asunnot, ei yht. pankkitiliä, ei postia...Valokuvia tottakai löytyy,kavereilta saamme lausunnot,mutta varsinaisia yhteisiä dokumentteja ei meistä löydy. Vihkitodistus toki löytyy ja passeissa molemmilla leimoja yht. tapaamisista/reissuista. Onko tämä todella huono juttu?? Onko kenelläkään mitään vinkkejä miten saada lisää todisteita?
  Pistäisin hakemukseni menemään Suomesta ja menisin ausseihin odottelee päätöstä. Jos/kun sellaisen edes saan....onko olemassa mitään muuta viisumia(edes väliaikaista) yli kolmekymppiselle naiselle, jolla voisi tehdä töitä???
  Kaksi sydäntä on löytänyt toisensa, miten saisimme niille vielä yhteisen kodin? Pikkusydänäänistä puhumattakaan:))Pliis apuanne kaivataan!!!Kaikki vinkit ovat tervetulleita!!

Brisvegas

Tuntuu kyllä että joka viisumitapaus on hieman erilainen...itse juuri muutin tänne aussimieheni kanssa, mutta olemme jo naimisissa ja asuneet yhdessä vuosia. Tuli mieleeni, että jos olette kuitenkin asuneet yhdessä niin onko teillä vielä yhteistä postia tallessa, missä teidän molempien sama osoite Suomessa asuessanne näkyisi, esim Kelalta, migriltä tms? Siinä yksi todiste lisää, että olette ainakin asuneet yhdessä.

drpain

Kun mina ja nykyinen vaimoni haimme 175 viisumia, olimme de-facto pariskunta ja siten meidan piti todistaa suhteen aitous. Paras aineisto on aina se jolla voi todistaa "financial dependence" eli jonkinlaisen taloudellisen riippuvuuden kuten yhteiset pankkitilit, vakuutukset, oikeastaan mitka tahansa sopimukset, lainat, jne.

Mutta muitakin juttuja loytyy. Me kaytimme lisaksi "statutory declarations" lausuntoja kavereilta suhteemme aitoudesta, seka vanhoja valokuvia jossa olemme yhdessa vuosien varrelta. Taakse vain lyhyt kuvaus missa ja milloin otettu - meilla tosin oli niin pitka suhde jo hakuvaiheessa etta kuvista naki hyvin vuosien vierimisen junnusta nykypaivaan. Ei jaanyt epaselvaksi etta ollaan oltu yhdessa kauan.

Ei muuta kuin keksimaan muitakin juttuja todisteeksi. Mutta luulenpa etta ei varmaan vihkitodistuksen lisaksi ihan hirveast matskua tartte antaa. Ja noi passin leimat on kylla hyva juttu, nekin kertovat paljon.

Paula_Liina

Ehdottomasti kannattaa laittaa kaikki todistusaineisto teidan yhteydenpidosta sina aikana kun olette asuneet eri maissa (lentolippuja, maileja toisillenne, chatteja, vaikka puhelinlaskuja joissa nakyy australian-suomen valiset puhelut yms mita ikina keksitkaan) ja sitten siina vapaamuotoisessa lausunnossa kannattaa selittaa se etta miksi olette olosuhteiden pakosta joutuneet VALIAIKAISESTI asumaan erossa. Olette kuitenkin naimisissa niin se on jo aikas puoltava todiste.

Me asuttiin yhdessa kun hain viisumia mutta laitoin sinne kylla kaikenlaista todistusaineistoa suhteen aitoudesta, kuten maileja miehen vanhemmilta minulle yms. Haastattelussa eniten aikaa se kaytti valokuvien katseluun ja lukaisi meidan vapaamuotoisia lausuntoja jonkin verran, muuten vaan juteltiin sekalaisia ja se pikaisesti plarasi mun mittavan paperinipun lapi ja homma silla selva (me siis henkilokohtaisesti vietiin Sydneyssa hakemus Immiin - etukateen soitin ja varasin ajan - ja viisumi myonnettiin samantien).