Hyviä hostelleja Perthissä?

Aloittaja AnXu, marraskuu 08, 2007, 06:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnXu

Moikka moi,

täällä suomessa alkaa olla jo todella pimeää, kylmää ja märkää. Onneksi pääsen Australian lämpimän auringon alle 1.1. Suuntana ensin Perth. Ensimmäiseksi kuukaudeksi on majapaikka, mutta sen jälkeen...?

Olisiko jollakin kokemuksia/suosituksia hyvistä hostelleista sieltä? Muitakin vinkkejä otan vastaan mitä kannattaa ottaa huomioon, kun etsiskelee ja katsastelee hostelleja.

Kiitos jo etukäteen.

katjamaaria

Heippa.

http://www.yha.com.au/

Youth Hostels Associationin hostellit ovat yleensaottaen siisteja ja tasokkaita paikkoja. Niissa saa jopa nukkua yonsa rauhassa.

Perthin YHA oli ihan ok, ei mitenkaan erityinen mihinkaan suuntaan. Sijainti oli lahella keskustaa. Sitten rannan tuntumassa oli yksi toinen toinen hostelli, joka oli tosi surkea. En kyllakaan muista mita ketjua se oli.

Hauskaa matkaa!

K.

katjamaaria

Hei viela,

joo, se Perthin Beach YHA oli todella surkea paikka. En suosittele sinne menemista missaan tapauksessa, mm. talo vaikutti ihan laholta, ylakertaan johtavat portaat olivat niin ruosteessa etta hyva etteivat tippuneet yms. yms.

www.tripadvisor.com on hyva.
Tassa linkki Perthin juttuihin: http://www.tripadvisor.com/Search?where=body&returnTo=&pid=214&SearchTeaser=%28your+destination%2C+hotel+or+attraction%29&q=Perth

Lisaksi suosittelen ostamaan Let's Go -sarjan opaskirjan AUSTRALIA. Sielta loytyy hyvia neuvoja hostellimatkailijalle.

Tsemppia!
K.

Isa03k

Britannia on William on hyva. Sijainti William St. Northbridge. Asiallinen, siisti, toimiva jne. Olen asunu tuolla eri otteeseen yli 2,5kk. Kayn Perthissa kaantymassa nyt kun otan lennon Melluun ja meen taas Britanniaan.

SunSet

 jep. Britannia on williams on ihan ok, mutta melu voi olla melkoinen koska lahella on kuppiloita joista kuuluu musiikit aika kovaa. En tieda sitten onko jotkut huoneet hiljaisempia, kun niita kuppiloita tuntu olevan vahan oka puolella. Mutta muuten ihan jees paikka. :peukkuy

Isa03k

Itse olen asunut siella tahan mennessa viidessa eri huoneessa, olin kuukauden 8 hengen huoneessa, joka on oleskeluhuoneen vieressa. Kerran tai pari kavin sanomassa etta pliis telkkua pienemmalle mutta ikina ei ravintoloiden melu haitannu. Nyt kun oon Melbournessa toista paivaa niin huomaa kuin pieni (ja mukava  :D) paikka se Pertti on. Yolla liikennetta ei oo juuri nimeksikaan vaikka melko keskustassa hostelli on. Ihmiset on lungimpia pienemmassa kaupungissa myos, siita ei paase mihkaan. Tai siis paremmin tutustuu, sanotaan niin.

AnXu

Moikka moi,

kiitos hyvistä vinkeistä. Katotaan mihinkä sitä päädytään. Oletteko muuten yleensä varannut etukäteen vai onko niissä niin väljää, että kyllä jostain majapaikan löytää?
Enää 41 päivää !

SunSet

 Niin, mina olinkin paatyhuoneessa, ja voin sanoa etta sinne kuului humpat ihan kohtuullisen kovaa, ei auttaneet ees korvatulpat. Meikaa kun ei enaa pikkumelut ees helposti hatkayta kun on tullut hostelleissa niin paljon punkattua.  :-X

jossuv

Hei!!! pitäs alkaa hostellia varaamaan Perthistä. Saavun sinne siis 1.10. Onko kokemuksia Sunset Coast Backpackersista?? Kuulostaa ihan mukavalle mutta kuvista näyttää vähän.. kuluneelle..?  8) Suositelkaa! Rannan läheisyys plussaa ja halpuus tietysti. 25 dollarilla pitäs dormi löytyä  :)
-Jossu

hmclehto

En sinansa tieda Hostellista, mutta se on varsin vilkkaan West Coast Highwayn varrella (melu???) ja Scarborough on kylla rannalla, kuten mainitsit mutta sielta ei valttamatta ole kovin hyvat kulku yhteydet, jos siis ei ole autoa. Ehka Cottesloe, Fremantle parempi siina mielessa, etta junaradan varrella. Anyway good luck, kohtahan sina jo tanne meidan kulmille saavutkin :)

jossuv

Jooo.. koitan etsiä jotain vähä rauhallisempaa hostellia, en siis haluaisi sellaiseen jossa on bileet joka ilta. Mitenkäs tuo underground hostelli? Yks kaveri sitä suositteli. Millaisella paikalla sijaitsee, onko kellään tietoo? Onko pitkä matka rannoille..?  :)

Liikaa vaihtoehtoja..  :D
-Jossu

Vilkku

Itse asustelen talla hetkella juurikin tuossa Sunset Coast Backpackers hostellissa, jo kolmatta viikkoa. Tama hostelli ei kylla sijaitse minkaan Highwayn varrella vaan Scarborough Beach Radin varrella. Sillakin tiella on kylla liikennetta, mutta ei ole minun yo unia vaikeuttanut vaikka nukun viiden metrin paassa tiesta ikkuna auki. Uniani on ainoastaan hairinnyt, kun saksalainen kamppis tulee keskella yota toista kovan mekkalan saattelemana. Taalta on todella hyvat liikenne yhteydet keskustaan ja muuallekin. Tuota viereista tieta pitkin kulkee bussi numero 400, jolla paasee joko suoraan keskustaan tai sitten voi Glendalouhghin asemalla vaihtaa junaan ja menna silla loppu matkan. Niin ja ranta on ihan kavelymatkan paassa. Bileita taalla on jonkin verran, mutta ne on onneksi keskittynyt pihan peralla olevaan "bile huoneeseen", jossa on biljardipoyta ja dartsitaulu. Niin tama on todellakin vahan kulunut, mutta ovat aloittamassa syyskuun lopussa jonkinnakoista remppaa taalla.

hmclehto

Sorry taisin sekoittaa Scarborough Beach Backpackers joka West Coast Highwayn varrella, mutta ei se Scarb Beach Roadkaan ole mikaan pikku kylatie.....Vielakin olen sita mielta, etta hanki Hostel radan lahelta. Paaset helposti keskustaan (vaikkakaan siella ei niin paljoa ole)Subiaco kiva shoppailuun, ravintoloita, kahviloita, Fremantle (mielestani kivempi kuin Perth itself), Cottesloe parempi ranta uimiseen kuin Scarborough. Suosittelen myos paiva retkea Rottnestille ja Swan Valleyyn, muutaman mainitakseni.

Anyway mita ikina paatatkin enjoy, kevat hyvaa vauhtia alkamassa!

jossuv

huh joo.. pää ihan sekasin kun enhän mä tiiä missä noi tiet ja rannat on ja mitä niitten lähellä on   :D ehkä varaan yön jostain hostellista eka pariks yöks ja sitten katon missä oon ja missä haluaisin olla tulevaisuudessa  :peukkuy

Jos jotain tulee vielä mieleen niin kertokaa ihmeessä kaikki :peukkuy 2 viikkoo matkaan ja alkaa jo vähä jänskättää  ;)
-Jossu