Australiaan muuttamassa

Aloittaja Rintala, helmikuu 27, 2003, 16:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jounij

Luepa ensin tällä palstalla olevat vanhat samaa aihetta käsittelevät viestit. Esimerkiksi aiheen "Työlupa Australiaan" alla on paljon tietoa.

Lyhyesti:

- Etukäteen hankittu työpaikka ei ole pakollinen työviisumin saadaksesi, mutta silloin sinun tai puolisosi pitää täyttää erinäinen määrä Australian asettamia vaatimuksia. (Viisumikategorioita on vaikka kuinka paljon - niistä saat tietoa esimerkiksi Immigrationin kotisivuilta http://www.immi.gov.au/ .)

- Työviisumi on pakollinen töitä saadaksesi. Toki on mahdollista, että joku ottaa luvatta töihin, mutta sen varaan ei kannata mitään laskea. Jos jäät kiinni laittomana työntekijänä, lennät maasta ulos aika haipakkaa. Työnantajallekin on laittomien työntekijöiden palkkaamisesta seuraamuksia, eli harva työntantaja ryhtyy sellaiseen peliin. Eikä tarvitsekaan, sillä työvoimasta ei tällä hetkellä ole suurempaa pulaa.


Onnea joka tapauksessa yrityksellesi toivottaa

Jouni Juntunen
Canberra

Jouni
Canberra

Rintala

Joo, sitä just meinasinkin että ei voi tehä töitä ilman viisumia. No, ei pidä luovuttaa, täytyy hankkia sellainen viisumi. Olisi lähtöajankohta ollut vaan 2vk sisään..

Kiitos vastauksesta.

Richardov

Moi Rintala,

Hmnnn itselläni on ollut samanlaisia suunnitelmia Ausseja kohtaan ja olen myös samalta alalta kuin sinä (IT).
Joten kiinnostaisi kuulla kuinka sun suunnitelmasi etenee,
itse olen ollut ausseissa -96 ja kaveri jäi sille reissulle (meni naimisiin). mitä ikä luokkaa olet?
oletko kovankin luokan IT ammattilainen?onko monta vuotta työkokemusta alalta/certejä?
Mitä itse olen seuraillut OZ landian palkka tasoa se ei kyl taida pärjätä suomen vastaaville tai ei ainakaan pahasti yliyä sitä?
Millaisia työtehtäviä etsit sieltä, ylläpitoa vai mitä?
Minnepäin Australiaa olette menossa?
Olisi kiva kuulla miten suunnitelmasi menee ja jos olet jo Ausseissa pystyisitkö kenties auttamaan asioissa jos itsekkin sinne joskus tulisin...




Rintala

LainaaMoi Rintala,

Hmnnn itselläni on ollut samanlaisia suunnitelmia Ausseja kohtaan ja olen myös samalta alalta kuin sinä (IT).
Joten kiinnostaisi kuulla kuinka sun suunnitelmasi etenee,
itse olen ollut ausseissa -96 ja kaveri jäi sille reissulle (meni naimisiin). mitä ikä luokkaa olet?
oletko kovankin luokan IT ammattilainen?onko monta vuotta työkokemusta alalta/certejä?
Mitä itse olen seuraillut OZ landian palkka tasoa se ei kyl taida pärjätä suomen vastaaville tai ei ainakaan pahasti yliyä sitä?
Millaisia työtehtäviä etsit sieltä, ylläpitoa vai mitä?
Minnepäin Australiaa olette menossa?
Olisi kiva kuulla miten suunnitelmasi menee ja jos olet jo Ausseissa pystyisitkö kenties auttamaan asioissa jos itsekkin sinne joskus tulisin...



 
En ole todellakaan kovan luokan IT-ammattilainen.
Olen ollut tietokoneiden korjaus hommissa ja kasaillut niitä. Nyt olen työskennellyt IT-tuessa viimeksi.
Ei ole tämä matka suunnitelma nyt edistynyt yhtään, mieleni halajais kuitenkin edelleen kovasti ausseihin...
Taidan laittaa sen työviisumi hakemuksen sinne berliinin, ja odotella mitä ne sieltä sanoo. Lähden siksi aikaa jonnekkin eu:n sisä maahan, jossa asuminen ja paperisota helpompaa. Onnea omalle yrityksellesi...

[Editoitu 3/3/03 by Rintala]

wizactive

Itseäni kiinnostaa myös australiaan muutto ja paperisodan aloitus olisi kun intin tuosta suorittaisi ensin pois(tullut lykkäiltyä =)). Eli ikää on tullut 20 vuotta ja IT-alan ammattilaiseksi voi alkaa laskea kun työkokemustakin alkaa olla riittämiin.

Millainen työtilanne australian IT-alalla on? Muutamia työpaikkoja olen netistäkin löytänyt. Ottavatko australialaiset helposti ulkomaalaisia duuniin?

immi.gov.au on luettu läpi ja tuo "töihin kutsuminen" vaikuttaa "helpoimmalta tavalta". Miten tuo normaali maahanmuutto onnistuu eli työviisumin saanti ilman työpaikkaa(tai siis ilman työpaikkaa joka ei kestä tuota kolmea vuotta). Itselläni on vain ammattikoulun tietotekniikka/informaatiotekniikka linja takana eli muodollinen koulutus on vähäistä.

hmm... mainitaan nyt sitten nuo taidotkin:
Eli pääasiassa PHP/MySQL ohjelmointia tehnyt, hieman Perliä,Ceetä,C++ ja Javaa ohjelmoinut ja tietokannoista myös Oracle ja PostgreSQL kokemusta on jonkin verran. Tietysti normaalit HTML,DHTML,Javascript,CSS,XML(ja johdannaiset) on hallussa.

[Editoitu 6.3.2003 by wizactive]

Rintala

Unelmani on aina ollut australiaan pääsy...
Nyt olisi sellainen aika minun elämässä että pitäisi jotain suuntaa valita ja ajateltiin kaverini kanssa lähteä australiaan.
Luulin ensin, että sen kun pakataan tavarat ja tullaan. Noh, yllätykseksi minulle sanottiin joka virastosta, missä kävin, että on TODELLA vaikea ja kivinen tie päästä sinne?

Eli olen käynyt ammattikoulun ja siellä automaalari linjan, en muuta. Suomessa olen työskennellyt Song Networksilla ja parissa muussa tietotekniikka alan yrityksessä IT-tuessa.

Ilmeisesti joudun hakemaan työviisumia berliinistä, mikä kestää n.2-3kk ja silloin kuulema pitää olla jo tiedossa työpaikka sieltä, muuten ei viisumia myönnetä? pitääkö tämä mahdollisesti paikkansa?

Working and holiday ei meille oikein käy, koska kaverillani on lapsia ja vaimo, ketkä tulisi perässä sinne, kun työ ja asunto asiat olisi saatu kuntoon.
Minulla on tuttuja canberrassa, jotka asunto asioissa voisi minua jonkin verran aluksi auttaa.

Pitääkö esimerkiksi raksalle olla työviisumi.
Olisimme valmiita tekemään aluksi melkein mitä vaan työtä, kunhan toimeen tulisi.
Mistä saisin tietoa paikallisista suomalaisten yrityksistä missä tarttettais työmiehiä?


-help me, please :D



[Editoitu 26/2/03 by Rintala]