Mistä löytäisin oikean henkilön?

Aloittaja Anne Kristiina, toukokuu 19, 2014, 18:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anne Kristiina

Etsin erään australialaisen apuna suomalaistaustaista henkilöä, joka ei ole minulle sukua.

Tiedän henkilön nimen, syntymävuoden (1950), syntymäpaikan (Suomi) muuttovuoden (1958), muuttopaikkakunnan (Mount Isa)  ja jotain hänen taustastaan nuorena aikuisena. Silti hänestä ei löydy mitään mainintoja. Kyseessä on nainen, jolla saattaa olla nykyään avionimi. 

Olen etsinyt Siirtolaisinstituutin matkustajaluettelot, Australian synnyin-, muutto- ja kuolinrekisterit, muutaman muun rekisterin läpi, mutta ei vaan löydy. Maksulliset palvelut (MyHeritage ja muut) antavat vinkkejä, mutta en haluaisi maksaa tyhjästä, kun tulos voi olla aivan väärä.

Osaisiko joku neuvoa, mistä voisin vielä etsiä?

Kiitos ennakkoon!

Anne

vuokko

Hei

Laitoin sinulle sähköpostia

Vuokko

jounij

Jouni
Canberra

Silppu

Entä muutamia puhelinsoittoja saman sukunimen omaaville henkilöille, jos vaikka olisivat sukua (Olettaen että hänellä on sukulaisia Australiassa). Entisiä Mount Isalaisia on paljon kaakkois-Queenslandin alueella. Suomalaiset olivat paljon keskenään tuolloin, ja monet naisista hoitivat lapsia, kun miehet olivat töissä.  Joten he tunsivat hyvin toisensa, ja todennäköisesti samaa ikäluokkaa olevat lapset tunsivat toisensa. Suomi-lehteen voisi laittaa maksullisen ilmoituksen. Pienetkin ilmoitukset luetaan tarkkaan.

jounij

...ja joskus tällä palstalla suoraan esitetyt kysymykset voivat myös toimia. Oletetaan vaikkapa, että minä tuntisin ko. henkilön. Jos näkisin hänen perään "huudeltavan" täällä, ottaisin kyseiseen henkilöön yhteyttä ja kysyisin saako hänen yhteystietojaan luovuttaa. Moni muu varmaan tekisi samoin.


Ehdottaa
Jouni
Canberra

Anne Kristiina

Juu, puhelinluettelo on ollut käytössä. Ja Mt Isassakin olen ollut huhtikuussa. Tosin muutakin etsimässä kuin tätä henkilöä. :-)

Tämä asia on sen verran hankala ja arkaluontoinen, etten tänne voi nimeä laitella.  Ja kun kyseessä on avioitunut henkilö, nimi on vaihtunut. Mutta laitan viestiä asianosaiselle, jos hän itse haluaa ilmoituksella etsiä. Se on hyvä vinkki!

Kiitokset vaivaa nähneille, taas kerran. Uskon, ettei ihminen voi ihan kadota jäljettömiin, edes Australiassa.

Y.t. Anne

Sixone