Juha Kangas

Aloittaja Raiwå, huhtikuu 26, 2003, 07:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jouko

Hei

On se luja jässi tuo Juha Kangas, kaveri vaan rantautuu autonsa kanssa tänne jostain Euroopan perukoilta, ja survaisee heti semmoisen vauhdin päälle, ettei paikalliset kaverit meinaa pysyä vauhdissa mukana.

:XXXX

No niin kuin raivo sanoi, Juhalla ei varmaan ole helpoin homma ajaa tienauraajana, kuten toisena ajava Cody Crocker valittelee, Crokckerin mielestä olisi helpompaa jos sais startata pakan puolivälistä.

Olen tässä vähän salaa toivonut Juhalta jotain tämän kaltaista, toivotaan että vehkeet pysyy kasassa ja vauhti vastaavanlaisena läpi koko kisan.

Kävin muuten Rally Canberran virallisella websivulla http://www.roc.com.au/ sivulla ei ollut tuloksia, kovasti näyttää sivut olevan Subarun väriset :D ja saman firman logoin varusteltu, mahtaisiko tällä olla mitään tekemistä tulosten puutteen kanssa. :D:D

Samoin kuin raivo, toivotan onnea uudelle kansallisankarillemme!!!!!!


Seurataan tilanteen kehittymistä, jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

mattip

Tervehdys Ray täältä pohjolasta!

Nyt on alkanut aurinko paistaa jo täälläkin ja kova hinku olisi takaisin sinne, mutta voi olla että muutama vuosi vielä menee ennenkuin on varaa/mahdollisuus tulla.
En tiedä saitko postiani, jonka lähetin joskus tammikuussa mutta ei sen kummempaa kuin että kiitos vielä vieraanvaraisuudesta, oli mukavaa aikaa pari kuukautta ja toivottavasti se kesä kohta tulisi tänne Suomeenkin. Ja kesäloma...

//Matti

Raiwå

Terve vaan Matti :coolh

Kyselin vaimolta sitä postia :??
Mutta kulkeehan ne näinkin ne postit :XXXX
Vieraanvaraisuudesta ei tarvitse kiittää, se on osa maan tapoja. Ainakin meillä :XXXX

77 Vuonna kun tänne muutimme, asuimme ystävien luona viikon/kaksikin.
Saatuamme oman talon, isäni kysyi vieraanvaraisuuden hintaa.
Saimme selvän hinnan, tee sinä joskus sama palvelus jollekin toiselle.:coolh

Sitä neuvoa minä olen sitten itsekkin noudattanut :XXXX
Rajansa siinäkin:D Kun vieraat alkaa laatimaan ruokalistaa varten allergia ja kaloritaulukkoa, Sekä suihkuvuorolistaa.
Silloin palaa käämit ja vieraat löytävät itsensä ulkoruokinnan alaisuudesta.

:XXXX:XXXX

Hauskaa kevättä ja kerro kaikille terveisiä
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Raiwå

Pitää laittaa äkkiä uutinen, ennenkuin Jouko kerkiää :XXXX

Canberran rallissa ensimmäinen päivä pulkassa.

4 erikoista on ajettu, kaikissa ajoi pohjat Juha Kangas.
Johto lauantaille lähtiessä, 10,5 sec.
Mahtaako olla etu? pääsee harjaamaan tiet toisille puhtaaksi.:??:??

Onnea kuitenkin uudelle kansallisankarillemme :coolh:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sheila

Raiwo :coolh + rally friends...

Mikäs on paras kanava saada Aussie ralli tietoutta ? rally.com.au ?

Oliko Raiwo jo kuullut uutisen Rovanperän tallipaikasta - Peugeot ... lisää taitavia poikia huippupaikoille :XXXX:XXXX

Jännittäviä hetkiä - ajaako Juha Kangas ?

Jouko

Sheila,

Joukon välikommentti: En ainakaan minä ollut kuullut kyseistä uutista, MAHTAVA JUTTU!!!


Tässä pari linkkiä lisää...
http://www.rallysportnews.com.au/index.html



http://www.ausrallyworld.com/

:XXXX


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Raiwå

Sheila & Jouko :)


Kiitos uutisista, olin jo sen kyll?kin viimeviikolla kuullut huhuna, mutta luulin taas vaatimattomana; ett? kaikki muutkin sen jo tiet?? :)



Olihan se valitettavasti Burnsille takaisku, mutta kun ei suksi luista ? on etitt?v? uusia voiteita ?




Sheila
Yleisesti Aussiralliviikonlopuista raportoi liven? Subaru.com.au

Hullua ? mutta totta.



:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Urul


Sheila

Rovanperän tallipaikasta on huhuttu jo pitkään mutta ennen kuin thefatladysings ei mikään ole varmaa! :XXXX

Raiwo oliko nauhat ok - kun käyttää lapsityövoimaa ei aina ole ihan varmuutta ! Mukavia suomenkielen sessioita pääsi Grönholmiltakin välillä - or what ?? ;)

S-Man

Päevee....:D

Kait se pitää minunkin "sotkea" käteni ja kirjoittaa tänne maailman parhaalle Aussi-foorumiin:god:

Kysymys!!! :??

Kummalta puolelta nämä Aussi-kuskit ajavat? Eli onko ratti vasemalla vaiko oikealla puolella?:??

Tuli vaan tälläinen tässä mieleen tyon ohessa...:eye:

Raiwå

S-Man

Voin ihan äkkiseltään kertoa pari satua.
Juha Kangas ajaa Vasemmalta.
Ja edesmennyt Possum Bourne ajoi vasemmalta, oli nääs Subarun tehdasauto.
Menee vähän vaikeaksi.
Mutta jos annan sinulle linkin, saat katsella kuvia joista saat päätellä itse ?



http://www.rally.com.au/index.cfm?fuseaction=home.view&cfid=6488631&cftoken=66779495  

Etsi sieltä kuskit, ja heidän kuvia (auton kanssa).



Onnea matkalle :)




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Raiwå

Sheila :)


Kiitos jälleen kerran nauhoista :)

Tosi mahtavaa nähtävää, ja varsinkin nuo Ouninpohjan hyppyrit :)
Niissä silmä lepää, kun auto luonnonlakeja rikkoo?

Laitoin ne heti kierrätykseen täällä Sydneyssä, ja ensikuussa sitten Queenslandiin matkaamaan :)



:coolh

Ps Vaimo kiitteli lehdestä myös.:XXXX
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sheila

Hyvät raporitit jälleen kerran viikonlopun rallista. Juha Kangaksesta hyvä haastattelu. Vertasi Australiaa -> Eurooppaan rallien vaihtelevyyden kannalta ! Hänhän oli 7 päivää "liian vanha" etuvetoisten nuorten sarjaan, joten päätti lähteä uutta etsimään from down under .. pari onnistumista ja parit keskeytykset kehui tililleen tähänasti. Sääli kun kesteytti tässäkin rallista niin aikaisin.. (kiva karturi hänellä ;)  - tuli kait tiimin mukana)

Ehdotin miehellenikin tallipaikan ostoa Ausseista - ja nyt tuli jo myöntävä vastaus ?? Tätä en ole osannut käyttääkään aiemmin.

Grönholmilla pienilapsonen - mutta rallisarja muuttuu todella jännittäväksi pitkästä aikaa. Ei aina "vakio" voittajia vaikka ne on ollut yleensä Suomesta ja siten mukavaa. :god:

Kiitos Raivo  :coolh  kun varmistit nauhojen sisällön - en tarkistanut läpikotaisin niitä, joka on toki äärimmäisen viisasta kun lähettää maailman ääriin postia :o

[Editoitu 9/9/03 - Sheila]

Reijo

Sheila,

Olin yksi niistä onnellisista joka pääsi näkemään kyseiset nauhat....kiitoksia vaan minunkin puolesta :D

On se niin mukavaa päästä näkemään suomalaista ralli osaamista omalla kielellä

:XXXX:XXXX
Reijo

Sheila

Moicca Reijo :XXXX

Tulipa hyvä mieli ajatella Teittiä siellä rallia kahtelemassa !!

Hyvät raportit tulevat nykyisin joka rallista mutta Jyskälä on on ylitse muiden. Jos oikein muistan tuli 11 tuntia raporttia - joskin toistoa aina välillä ...

Täytyypä pitää Teidät jatkossakin mielessä siellä down under ja lähetellä toistekin koosteita ... vaikka koostetut omat mokat - siinäkin puhutaan suomea todella kovalla äänellä .. :XXXX

Reijo

Sheila,

Oli niissä toistoa aika paljon mutta ei se haittaa.....fastforward kun on keksitty :)

Jos koosteita vielä lähettelet niin varmasti meitä katsojia löytyy yllin kyllin :XXXX
Reijo

Raiwå

Ja sitten kaikille rallin ystäville uutisraportti.
Laitan liitteenä alle kirjeen jonka minulle postitti John Alatalo Wodongasta.
Olen jo aiemmin saanut luvan heidän aineiston julkaisusta Dunderissa



JUHA KANKAAN MATKA SUUNTAA 2005 AUSTRALIAN MESTARUUSSARJAAN


Kahtena edellisenä kautena on ylihärmäläinen Juha Kangas ajanut Suomea Australialaisten rallifanien
tietoisuuteen. Tulevana lauantaina Juha aloittaa kolmannen kautensa hänelle jo tutuksi
tulleella mantereella starttaamalla Aasian ?Tyynemeren rallisarjan Canberra Rallyyn.
Kansainväliseen tietoisuuteen Kangas ponnahti vuonna 1998, jolloin Subarun kilpailutoimintaa pyörittävän
Prodriven järjestämien testien kautta Subaru nappasi Juhan ?oppisopimuskoulutukseen?, jonka
tavoitteena oli leipoa nuoresta kuljettajasta tehdaskuljettaja. Projekti oli idealtaan hyvä, mutta taloudellisten
resurssien puute kuivatti sen kasaan. Juha ehti ajaa yhden rallin tiimin WRC-kalustolla, joka tapahtui
Uuden-Seelannin rallissa vuonna 1998.
N-ryhmäläisellää ajetun MMohjelman ja SM-sarjassa ajettujen WRC vuosien jälkeen alkoi tapahtua.
Vuonna 2002 Kangas hyppäsi Suzukin vastaperustetun tehdastiimin mukana junioreiden MM-sarjaan.
Kausi oli merkille ensimmäinen Euroopassa, joten vuosi kului ymmärrettävästi kehitystyön merkeissä ja oikeita ratkaisuja
hakiessa.
Tästä työstään on Juha saanut paljon kiitosta ja nykyiset
tulokset näyttävät silloin alulle pannun kehityksen kantavan runsaasti hedelmää.
Suzukista on kehittynyt luokkansa paras auto, joka kulkee voitosta voittoon.
Tiimejäkin oli aluksi useampia, joista vahvimmaksi osoittautui juuri Kankaan tukijoitten johdolla rakennettu  ?Härmäläisryhmä?.
Sääntömuutosten myötä jatko Suzukilla ja osoittautui Juhalle mahdottomaksi. Suzuki olisi halunnut
ajattaa Ylihärmäläistä edelleen, mutta autourheiluliitto FIA:n uusien sääntöjen mukaan jouluaaton kynnyksellä
syntynyt Juha oli sarjaan seitsemän päivää liian vanha. Urallaan mm. junioreiden Suomen
Mestaruuden ja lukuisia SM-mitaleita kahminut Ylihärmäläinen joutui FIA:n uusien sääntöjen myötä
selkä seinää vasten.
Vuodelle 2003 Juha taustajoukkoineen kehitteli eri vaihtoehtoja, joista mielenkiintoisimmaksi alkoi
nousta Australian ja Aasian -tyynenmeren rallisarjat. - Tiimit ovat omavaraisempia kuin Euroopassa ja
ne hankkivat osan rahoituksestaan itse. - Pidän kovasti maasta ja sen ihmisistä, Juha kertoo.
Kaksi vuotta Australiassa on sujunut mainiosti. Ensimmäisenä vuonna Juha voitti yksityiskuljettajien
mestaruuden ja sijoittui kokonaispisteissäkin kolmanneksi. Viime kaudeksi Juha sai kiinnityksen Australian
Mitsubishin tehdastiimiin. Kangas oli kiinni mestaruudessa aina viimeiseen kisaan asti, jossa
tekniikka puuttui peliin ja sarjasta jäi käteen neljäs sija.
Juhan kartanlukijana on toiminut alusta alkaen Englantilais-syntyinen naiskartturi, Julia Rabbet, joten
nuottikieleksi valittiin luonnollisesti Englanti. ? Omat haasteensa siinä oli, mutta helpompi minun oli
omaksua englanninkieliset nuotit, kuin opettaa hänelle Suomea, Juha naurahtaa.

Uusi kausi tuo uudet haasteet Subarun ohjaimissa
Tämän vuoden alussa Kankaalla avautui mahdollisuus tehdä visiitti SM-sarjaan. Ohjelmaa ei oltu vielä
tammikuussa vielä lyöty lukkoon, joten Juha päätti verestää muistoja SM-sarjan avauksessa Arctic
Lapland Rallyssä. ? Lapin kisa on ollut aina mielikisojani joten, Rally Rent Europen tarjotessa hyvää
pakettia, päätin lähteä mukaan. Kisa itsessään oli takkuinen. Lumettomuus vei testipäivämme ja kisassa
oli turbosta paineet hukassa, joten haastetta oli riittämiin, lopulta ajo päättyi lauantai-aamuna öljynlauhduttimen
rikkouduttua, Juha huokaa.
SM-sarjan kilpailut päätettiin jättää vähemmälle, kun Australiasta alkoi tulla hyviä tarjouksia tulevasta
kaudesta. -Tiimeissä ja autoissa on tapahtunut paljon muutoksia viime kauden jälkeen, Juha kertoo.
- Kankaan tiimi kahdelta edelliseltä vuodelta, Les Walkdenin rallitiimi halusi jatkaa hyväksi todettua yhteistyötään
nopean suomalaisen kanssa. Tiimistä tulee Subarun viralliselle joukkueelle ?Satelliittitiimi?
ja he ottavat käyttöönsä Subarun rallikaluston. Tiimi saa käyttöönsä samanlaiset autot ja tietotaidon,
kuin muutkin merkillä ajavat huippukuljettajat. Panokset ovat kovia, sillä Australian rallisarjassa kilpaillaan
virallisin tiimein automerkkien mestaruudesta.
- Kautemme jatkuu Canberrasta, josta lähdemme tavoittelemaan ykköspaikkaa. Olen ajanut autolla
vähän testiä menneellä viikolla ja Subaru tuntuu Mitsubishiin verrattuna melko erilaiselta peliltä. Tässä
vaiheessa onkin aika vaikea sanoa miten kellot tykkäävät, kun aletaan vetämään kisavauhtia. Uskoisin
kaiken olevan kunnossa, kunhan vain päästään kunnon ajohikeen, Juha kertoo.
Avauskilpailussa ajetaan ainoastaan merkkikohtaisista pisteistä. Sarjan mestaruudesta ajetaan Nryhmän
kalustolla ja ralleissa nopein "ännäläinen" voittaa myös yleiskilpailun, Juha kertoo.
Tiimikaverikseen Juha saa paikallisen Subaru Challengen edellisenä vuonna voittaneen 20 vuotiaan
Benni Tirantin, joka saa näin hienon palkinnon sarjan voitosta.


2005 GLOBALSTAR AUSTRALIAN RALLY CHAMPIONSHIP CALENDAR
Subaru Rally of Canberra* 22-24 April
Quit Forest Rally 13-15 May
Falken Tyres Rally Q 3-5 June
Subaru Safari Tasmania 8-10 July
Rally SA 5-7 Aug
NGK Rally of Melbourne 2-4 Sept
Premier State Rally 28-30 Oct
Telstra Rally Australia* - 11-13 Nov WRC

Link to the Australian rally series
http://www.rally.com.au
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

KELF

hei dunderin porukka :) heti ensimmäisenä täytyy sanoa, että helvatun hianoa että on jaksettu tehdä näinkin hieno asia, kun ihan oma sivusto australiassa asuvalle ja muuttoa suunnittelevalle, toisinkuin ihan mihin muuhun vain (vrt. esim. USA, espanja ja canada) :)

asiani ei nyt täysin tähän aiheeseen liity, mutta liippaa kuitenkin läheltä, enkä kehtaa uutta "täysin turhaa" topiccia aloitttaa..

elikkäs tuota noinnii, australissa kun tota rallia seurataan näköjään (te ainakin) ja ralliuutiset pystyy lukemahan netistä, mutta mitenkäs olisi sitten ihan tuo rallin ajamisen laita? miten tämä australiasa tapahtuu? mistähän voisi löytää tietoa luokista tms.? mikä on australian AKK-motorsport?

australiaan tulen vielä jokupäivä, ensin käymään WH-visalla opiskelemaan kielen, että VARMASTI menee kielikoe läpi, ja hommaan sen skilled independent migration hässäkän :)

tarkoituksena olisi sitten PR viisumin saamisen jälkeen tulla australiaan, mennä töihin ja varmasti harrastaakki jotain, vaikka rallia, tai jos asfalttisella mutkaradalla ajetaan jotain, olis vielä vähän lähempänä syräntä :) eli joku entisen F-ryhmän vastaava, tais sitten radalla jotain kivaa; ratoja australiassa on ainakin pilvinpimenin (tai sit ei, tiedän vaan melbournen[albert park] ja adelaiden:))

erittäin sekava kysymys :D toivottavasti joku ymmärtää mistä on kyse :) myös yhtä selkeät vastaukset ovat tervetulleita, luultavasti tajua kyllä jos jollakulla on yhtä omituinen kirjoitustyyli ;)