Ajokortti ja siihen liittyvät asiat

Aloittaja Jouko, marraskuu 27, 2002, 09:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reijo

Itsellä omaan tsettiin tuli vaan leima mikä mitätöi sen käytön Australiassa, mulla tosin on se ainoo oikee punainen läpyskä
Reijo

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: RUU - elokuu 22, 2007, 11:48
Tuossa se nyt on Kela-korttien kanssa nipussa pölyyntymässä.

Kela-korttien??  :o Hui, kuinka nyt Suomessa Kelan käy, pasmat täysin sekaisin? Kela-korttihan tulee palauttaa Suomesta pois muuttaessa...  :pepsodent

Victorian käytäntö poikkeaa muista ja siellä kannattaakin vedota siihen, että ajokortti on myös ID-kortti. Sillä verukkeella sitä ei pitäisi mitätöidä.  ;) Tässä samassa ketjussa jossain aiemmin kopsasin sitä tekstiä Victorian korteista ja käytännöistä.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Milka

Minun korttia ei mitatoity Victoriassa, mutta se olikin vuonna yks' ja kaks', joten kaytannot on varmaan muuttuneet.

Joskus kun tasta aiheesta kaytiin viimeksi keskustelua ihmisten kortit oli mitatoity NSW;ssa juuri lyomalla reika kortin kulmaan.

Jos ei muistini peta jollekin oli sanottu syyksi, etta Australialaisella ajokortilla voi ajaa EU:ssa visiteeratessa ja sen pitaisi kansainvalisten sopimusten mukaan kayda henkilotodistuksesta myos muissa maissa, eli vanhaa Suomen korttia ei tarvita.  >:(

Mina jouduin 'ristikuulusteluun' Suomessa poliisilaitoksella viime kerralla siella kaydessa. Yritin nimittain vaihtaa vanhaa suomalaista ajokorttiani uudeksi EU-kortiksi, jota vilauttamalla voisin matkustella EU:ssa ilman passia. No nakivat sitten vaestotietojarjestelmasta minun asuvan EU:n ulkopuolella ja halusivat ottaa Suomen korttini pois, kun tyhmana menin myontamaan etta juu on minulla Australialainen ajokortti.    :nuttu: :nuttu: :nuttu: 

Kuulemma joidenkin kansainvalisten sopimusten mukaan henkilolla pitaisi olla vain yksi voimassa oleva ajokortti kerrallaan ja seka Suomi etta Australia ovat allekirjoittaneet moisen sopimuksen. Siella poliisilaitoksella virkailijat vaan ihmetteli  etta onpa aussilaiset levaperaisia kun minun entista ajokorttia ei ole mitatoity.  Kun he halusivat ottaa korttini pois, mina hataisesti aloin anelemaan, etta koskapa minulla ei ole aussikorttia mukana, enka tiennyt tallaisesta sopimuksesta, voisivatko he antaa minun pitaa Suomen korttini, kun minun valttamatta taytyy ajella autolla siella ollessa. Pienella paikkakunnalla tunsivat minut ja antoivat armon kayda oikeudesta ja sain pitaa korttini.  :pepsodent  :pepsodent  :pepsodent  :pepsodent

Aikis

MInäkin ihmettelen Ruun pölyisiä Kelakortteja...???!!! Ja nyt ei voi edes syyttää Australian leväperäistä ja epäloogista systeemiä (josta olenkin jo luopunut huomattuani että täällä Suomessa on ihan tyhmää touhua viljalti!!)...siis että ensin on ohje ja sitten ohjeen tulkinta. Ainakin meidän kelakortit virkalija halusi ihan himosti itselleen - ovat nyt sitten kiltisti toimittaneet meille uudet ja kiiltävät.

Ajokorteista ja niiden reijistä on tosiaan puhuttu ennenkin kuten Milkkis muisteli...itse kuulun näihin NSWssä reijitettyihin!! Ei siinä kyllä mikään protestointi auttanut, reikä tuli mutta aika huomaamattomasti tosin yläkulmaan. Ja itse kortin vaihto paikalliseen korttiin oli simppeli juttu, tietokonetesti ja 39 dollaria. Valokuva tuli talon puolesta (ja sen oli näköinenkin).

Olen aiemmin jo luvannut kertoa, mitä tapahtuu kun SUOMALAINEN viranomainen näkee reikäisen korttini...kun siis minulle Mirandan toimistossa vakuutettiin että kyse EI OLE MITÄTÖINNISTÄ vaan juuri tuosta mainitusta sopimuksesta, että reikä on merkkinä asianomaisen useammasta kortista. Vielä ei ole tuota tilannetta tullut, olen korttia henkkarina esitellyt siellä sun täällä eikä kukaan ole kysynyt mitään. Poliisiin en ole vielä törmännyt eikä se minuun. Eli siltä osin tarina vielä jatkuu...mutta eihän siinä pitäisi mitään ongelmaa olla, jos kerran sopimus on sellainen.

Että Räyhäkin ottaa rauhallisemmin.

Zara

Juuri nain Milka, eli minulle sanottiin toimistossa, etta ei voi olla kuin yksi voimassaoleva ajokortti kerrallaan.
Ei siina itkut auttaneet. Muuten en olisi saanut Aussi-korttia ollenkaan.

No, nyt nimen vaihtuessa ehdin uusia ajokorttini Suomessa ja sitten taalla Australiassa... joten
kylla taman byrokratian pystyy kiertamaankin!  ;)

Toivottavasti Rayha sait korttisi hyvin!

Milka

Zara,

Sait siis uusittua ajokorttisi Suomessa  :god:  :god: :god:
Ja minulle siis sanottiin etta ei tule kuuloonkaan! :o

Tasta nakee etta olipa Suomessa tai taalla niin viranomaiset tulkitsevat lakeja ihan omalla tavallaan ja heidan paatos riippuu auringon pilkuista, lounaan tasosta, asiakkaan hymysta ja tietenkin siita kummalta puolelta sankya ko. virkailija on noussut aamulla ylos sangysta.  >:( >:( >:(

RUU

Tuo yhden ajokortin tarina on metka. Onko Räyhällä tai jollain perässä tulevalla intoa udella pykälää tuohon? Ja miksi ihmeessä sitten QLD:ssä päästetään EU-kortit läpi takaisin liikenteeseen? Tai no, tiedetäänhän se: täällä moni asia on tietty mukavammin...  :coolh

Ihan mielenkiinnosta silmäilin läpi Geneven tieliikennesopimuksen 1949 ja Wienin vastaavan 1968 (?) eikä niissä mainittu mitään moisesta. Tai sitten en tajunnut sitä sieltä kapulakielestä.  :confuse Niissä kyllä sanottiin, että kullakin valtiolla on oikeus vaatia paikallisen ajokortin käyttöä maassa vakituisesti asuvilta. Toisaalta vierailla on em. sopimusten mukaan oikeus ajaa kotimaansa kortilla niiltä osin kuin täyttävät kohdemaan säädökset ajokelpoisuudesta, yms (ts. jos täyttää kohdemaan ajokorttiehdot saa käyttää kotimaansa korttia visiitillään). Samoin viranomainen saa tilapäisesti ottaa pois vieraan maan ajokortin niissä tilanteissa joissa se otettaisiin pois paikallinenkin ajokortti (liikennerikkomus).

Mutta mitään mainintaa en huomannut siitä, että henkilöllä saisi olla vain yksi kortti kerrallaan voimassa. Australia on ratifioinut tuon Geneven sopimuksen eli sen mukaan liikutaan tällä mantereella. Mites nimittäin sitten tehtäisiin, jos muuttaja olisikin maasta, joka ei hyväksy aussikorttia omalla maaperällään? Milläs se henkilö sitten ajelisi käydessään kotimaassaan? Tai me muut vieraillessamme sellaisessa maassa (etenkin, jos siellä sattumoisin EU-/US- tai mikä tahansa muu kortti olisi validi)?
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

jounij

Tuota, tuota... Siis mikä estää menemästä Suomessa poliisilaitokselle ja sanomasta, että vanha ajokortti on mennyt hukkaan? Paitsi tietysti uusimiseen vaadittavan rahan puute ja se mahdollisuus, että ajokortti on mennyt vanhaksi? (Eikös suomalainen ajokortti mene vieläkin vanhaksi 45-vuoden iästä alkaen viiden vuoden välein, ellei poliisille toimita lääkärintodistusta ajokelpoisuudestaan?)


Ihmettelee
Jouni
Canberra

Milka

Jounij,

No ei varmaan mikaan estakaan. Minun onnettoman tilanteessa kun he poliisilaitoksella saivat selville etta mina asun pysyvasti Australiassa ja sitten he alkoivat kyselemaan etta sinullahan varmaan on paikallinen ajokortti. Mina siihen tietty tyhmana vastamaan etta onpas hyvinkin, ja sitten nousikin seina vastaan eli en saa suomalaista ajokorttia jos en asu pysyvasti Suomessa ja anna pois aussiversiota, kun saa olla vain yksi ajokortti kerrallaan. Jne jne..

Tyhmyydesta siis sakotetaan taas...  :nuttu: :nuttu: :nuttu: :nuttu:

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: jounij - elokuu 24, 2007, 11:36
Eikös suomalainen ajokortti mene vieläkin vanhaksi 45-vuoden iästä alkaen viiden vuoden välein, ellei poliisille toimita lääkärintodistusta ajokelpoisuudestaan?

Jaa-a, miten lie? Minun kortissani ainakin lukee viimeinen voimassaolopäivä xx.xx.2040... Taitaa tulla tuo 45 vuotta täyteen pari vuotta ennen sitä... :pepsodent
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Leokatti

Haa! Oli pakko laittaa vielä yksi posti niin pääsin Milkan kanssa tasoihin.  :XXXX :XXXX

Kamoon! On sentään perjantai!!!
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Milka

Kati,

Pitaahan minun nyt naapurin likka voittaa  :XXXX

Hah hah!

Hyvaa Viikonloppua kaikille!  :XXXX

jounij

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - elokuu 24, 2007, 13:17
Minun kortissani ainakin lukee viimeinen voimassaolopäivä xx.xx.2040...

Heh heh, sainpa ovelasti tässä samalla ongittua selville ikäsi - vaikkei kai sillä sen suurempaa merkitystä olekaan (olisit nyt laittanut syntymäpäiväsikin samalla, niin olisi voitu onnitella, kun päivä sattuu kohdalle)!

Joo, mullakin on samalla tavalla ajokortin viimeinen voimassaolopäivä kaukana edessä päin, mutta muistelen, että ajokorttia varten "opiskellessani" olisi kerrottu, että 45. ikävuoden lähestyessä tulee nimismieheltä postia, jossa kehotetaan menemään lääkärintarkastukseen. Noh, sitä postia mahtaa olla turha odotella saapuvaksi Ossilaan.


Tuumaa
Jouni
Canberra

Leokatti

No ei ole ikä ollut salaisuus. Synttäripäivä on 06.02., nyt sitten vaan miettimään, missä pidetään pippalot. :pepsodent

Montakohan litraa jalokiviä Jouni mulle tuokaan...?? Muista nyt sitten, että olen niitten safiireitten perään... :pepsodent
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

MH

Suomalainen ajokortti vanhenee kun täytät 70v, mutta 45 ikävuodesta eteenpäin pitää toimittaa lääkärintodistus ajokelpoisuudesta.

MH


Suomalainen ajokortti vanhenee kun täytät 70v, mutta 45 ikävuodesta eteenpäin viiden vuoden välein pitää toimittaa lääkärintodistus ajokelpoisuudesta.

Aikis

Sitähän täällä on aiemminkin joku (ehkä Jaaks) yritetty todistella, että tuo reijittäminen plus ns. yhden kortin periaate on jos nyt ei aivan laiton niin ainakin turha toimenpide...mutta alapas siinä sitten vasta maahan muuttaneena ja kipeästi paikallista ajokorttia tarvitsevana RTAn tädille Geneven sopimuksia kaivelemaan ja muuten pullikoimaan. Ja jos tuosta ei haittaa sitten täällä kotimaan päässä aiheudu niin so not. Pitäkööt luulonsa ja nauttikoot vallastaan. Siitähän viranomaiskotkotuksissa loppujen lopuksi on kyse.

Mutta Ruu, et vieläkään paljastanut meille suhdettasi Kelaan...miten olet voinut tuota vallankäyttöä vastustaa? Vai oletko peräti hämärämiehiä?

Zara

Moikka taas,

Juuri nain Aikis!

Milka, ma ehdin anoa uutta suomalaista ajokorttia juuri ennenkuin ilmoitin KELAan oleskelevani nyt Australiassa pysyvasti
(sita ennen olin ilmoittanut olevani taalla vain valiaikaisesti).

Ja tosiaan menin naimisiin ja sukunimi vaihtui (joten olisin uuden kortin joka tapauksessatarvinnut), ilmoitin myos etta olen
hukannut vanhan suomalaisen ajokorttini (juuri kuten Jouni sanoikin).
Jouduin tayttamaan katoamisilmoituslomakkeen, siina vaan tiedusteltiin onko minulla voimassa olevaa ajokorttia
johonkin toiseen EU-maahan. Eli en siis edes valehdellut!  ;)

Taalla uutta Aussi-korttia hakiessani, en siis todellakaan kertonut mitaan uudesta Suomen kortistani!
Eli nain tuli siis kierrettya tama byrokratia ja saatua seka Suomen etta Australian ajokortit (jotka EIVAT ole rei'itettyja!)  :pepsodent  
Huomaa kylla, etta liian rehellinen ei kannata naissa asioissa olla, vai mita Milka!?  :XXXX

Jaaks

Queenslandin Transport Operations (Road Use Management—Driver Licensing) Regulation 1999

Sanoon nain:
Lainaa13 Other provisions about general eligibility

A person is not eligible for the grant or renewal of a
Queensland driver licence if—
(c) the person is the holder of another driver licence, unless
the person gives the chief executive—
(i) the driver licence; and
(ii) a written notice of surrender of the driver licence
addressed to the person who granted it; or...

(2) Subsection (1)(c) does not apply if the chief executive is
satisfied it would be unreasonable for it to apply to the person.
Example of subsection (2)—
The chief executive may not require a person to surrender a foreign
driver licence that forms part of the person's identity documents for the
foreign country.

ja viela soitto Transport Department vahvisti, etta heidan ohjeidensa mukaan ulkomaisia kortteja ei ehdottomasti saa tarvella millaan tavalla.

Samainen Act sanoo mm Qld'n omasta kortista :
Lainaa41 Defacing or destroying licences
A person must not wilfully deface or destroy a Queensland driver licence.
Maximum penalty—20 penalty units.

RUU

Lainaus käyttäjältä: Aikis - elokuu 24, 2007, 15:44
Mutta Ruu, et vieläkään paljastanut meille suhdettasi Kelaan...miten olet voinut tuota vallankäyttöä vastustaa? Vai oletko peräti hämärämiehiä?
No, okei, perjantain kunniaksi, että saatte Cab Savit kulautettua kurkusta alas.  :XXXX
Mulla on erityinen nainen vaimona, nääs. Siinä se. Hänen ansiostaan meillä on Kela-kortit täällä ainakin 5 v ajan. Se on sitä poikkeussäännön alaviitteen sivulauseen hyväksikäyttöä (viitataanpa samalla Kaitlinin aiempaan lapsilisäuteluun: pitää vain löytää oikea pykälä). Hänen ansiostaan meillä on yhä suomalainen vakuutus. Hänen ansiostaan me olemme täällä. Moni muu hyvä siinä siivellä, tietty, mutta ne sitten voidaan juoruta erikseen.

Muuten, Zaran kommentti kiteyttää yhden tämän maan opeista: pitää vastata vain siihen, mitä nimenomaisesti kysytään. Jos ei ole kysytty, ei ehkä kannata vastatakaan ennen kysymystä...  ???
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

jounij

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - elokuu 24, 2007, 14:00
Montakohan litraa jalokiviä Jouni mulle tuokaan...??

Aijaijaijai... kuulostaa siltä, että seuraava Perthin vierailuni tulee vielä kalliimmaksi kuin Goalla käynti!


Huolestuu
Jouni
Canberra

RUU

Lainaus käyttäjältä: jounij - elokuu 24, 2007, 18:06
Lainaus käyttäjältä: Leokatti - elokuu 24, 2007, 14:00
Montakohan litraa jalokiviä Jouni mulle tuokaan...??
Aijaijaijai... kuulostaa siltä, että seuraava Perthin vierailuni tulee vielä kalliimmaksi kuin Goalla käynti!
Jos mä kerrankin tekisin matkan sinne länteen samaan aikaan ja koitan kiinnittää Safiirikatin huomion muualle niin ettei hän aktiivisesti muista noita.  :-X Pääsisitkö sinä sitten kevyemmällä kuormalla?

Pakoreittiä sinulle suunnitelee...
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Leokatti

Epistä! Nyt ne alkaa jo suunnittelemaan pakoreittejä...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

jounij

Ei tässä nyt mitään pakoreittejä, mutta tiedäthän varmaan, että litrat olivat ennen vanhaan paljon pienempiä - aivan kuin myös puolikarkeat vehnäjauhot olivat puolikarkeampia?


Inflaation pahusta harmitellen
Jouni
Canberra

Leokatti

Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

R?yh?

Meinasi aivan unohtua laittaa loppukaneetti talle meikalaisen ajokorttijutulle. Kortti saatiin ilman mitaan pullikointeja, kaannokset tarvittiin ja oli onneksi hankittu, eika sahkolaskukaan ollut unohtunut kotiin! Reikaa ei tullut suomikorttiin, kopion vain ottivat siita. Kokonaisuudessaan varttitunnin vierailu VicRoadsin toimistolle, vaikka neljalla luukulla pitikin tuossa ajassa kayda: 1)ilmoittaudu tahan, tayta hakemus ja palaa tahan 2)varsinaisen kasittelijan luukku 3)kassan tadin luukku 4)valokuvaus ja kortin teko. Kiitos ja nakemiin!

Kylla nyt kelpaa ajella, kaksi korttia plakkarissa :XXXX

Rayha

Aikis

Nyt sitten selvisi osaltani aiemmin keskusteltu mysteeri ajokortin reijittämisestä...eli siis että kun NSW:n RTA ystävällisesti reijitti suomalaisen ajokorttini myöntäessään minulle paikalllisen perustellen säädöksillään että näin kuuluu tehdä että polliiisit ympäri maailman tietävät, että omistan useampia ajokortteja...ja kun sitä sitten on pähkäilty että onko tällainen reijällinen kortti sitten mitätön todellisuudessa...

Dodiiin, tuli tuossa pyhänä ajatuksissa leveää kehäkolmosta vähän leveästi ajettua ja vilkkilän kissat olivat siellä liikennevaloissa odottelemassa. Konstaapeli tai mikähän komisario lie olikaan sanoi suomalaisen korttini nähdessään vain että 'mihinkäs tämä on tarttunut kun on tommonen reikä tullut'. Selitin asian eikä hän oikeastaan ollut siitä lainkaan kiinnostunut...Australiasta toki, ja siitähän sitten puhuttiin pidempäänkin.

Että ei siinä sitten sen kummempaa ollut sen reijän kanssa.

Niin,  >:D  :nuttu: tietysti - ne sakot.

rysae

Sydneyn RTA:n (City South) täti antoi suomalaisen lisenssini turmelemattomana takaisin viime lauantaina, kun kävin hakemassa NSW:n ajokortin.

rysae

Sattui sitten aika valitettava muistutus RTA-byrokratian mielivallasta.

Avokki lähti hakemaan ajokorttia oman menestykseni saattelemana. Ajokorttia ei myönnetty, koska RTA:n policy kuulemma on, että skandeja ei sitten voi kääntää ä->a, ö->o ja å->a, vaan niiden pitää olla ä->ae, ö->oe ja å->aa. Ongelma siis on, että nimi åman (tekaistu) pitää kirjoittaa aaman eikä aman. Kirjoitusasun pitää olla yhtenevä 100-pointsissa eli käytännössä pankki/medicare-kortissa ja vuokrasopparissa pitää seisoa kaikissa Aaman, kun viisumissakin niin seisoo. Ongelma tässä tietty on se, että medicare/pankki/ATO/työnantaja/vuokranantaja kaikki tuntevat heebon jo nimellä Aman. Toisekseen, suomalaiselle ja kenelle tahansa englantilaiselle passinvilkaisijalle Aaman tai Haemaelaeinen on aika pirun epäintuitiivinen kirjoitusmuoto.

RTA:n hommissa järjellä ajattelu on tietenkin kiellettyä, joten järkipuhe kaikui kuuroille korville. Kävimme kahdessa RTA:ssa kokeilemassa ja molemmissa supervisorilta tarkistettu kanta oli tyly. Ratkaisuksi viskaalit ehdoittivat lennokkaasti a) viisumin uusimista ja b) pankki- ja vuokrasuhteen päivittämistä uudelle nimelle. Tervejärkinen ymmärtää heti, mikä haaste on uusia pankki- ja luottokortit selityksellä "Sori, mä avasin tän pankkisuhteen väärällä nimellä." Toisekseen duuni, mikä kovalla työllä hankitun identiteetin korvaamiseen menee ei ole ihan vähäpätöinen.

Koomisinta tässä on se, että oma nimeni päättyy ä-kirjaimeen ja passissa/viisumissa seisoo siis ae. Sattui vaan pirullinen tuuri, että omalla kohdalla arvottiin tiskin taakse viskaali, joka ei tajunnut antaa pakkasta. Muuten vissiin joutuisi ajelemaan ilman korttia. Onni onnettomuudessa on, että avokki ei erityisesti korttia tarvitse ja minä taas tarvitsen.

Eli tälläiset tuulet meillä NSW:ssä. Uusille tulijoille en oikein voi kuin suositella identiteetin hommaamista Vaeinoe Maekaeraeisena (vai miten se nyt sitten tavataankaan), vaikka sillä kyllä myöskin tekee elämästään aivan helvetin haastavaa. Mutta saapahan ainakin ajokortin!

Onko mitään instanssia, jonne voisi jättää aiheesta protestin? RTA:lle protestointi noin äkkiä tuntuu vastatuuleen kusemiselta sähköaita selän takana.

RUU

Rysä, on pakko sympatiseerata rakkaan vaimosi saamaa kohtelua. Minunkin kaikin puolin parempi puoliskoni sai kaikin puolin pykälien mukaista mutta huonoa kohtelua Queensland Transportista samoilla asioilla ollessaan. QT noudatti pykäliään, ei siinä mitään, mutta pykälät eivät tuntuneet kovin järkeviltä.

Tausta: omasta onnistumisestani innostuneena rohkaisin häntäkin hakemaan paikallista korttia. Hänellä on sellainen muovinen suomi-versio ajoluvasta (eli kahden luottokortin kokoinen muovilätkä). Siinä lukee kyllä nätin vaaleanpunaisesti 'Driving license' mutta ei muuta paikallista kieltä. Sitä vaimoni säesti kansainvälisellä ajokortilla. Ei kelvannut vaan olisi - tietenkin - pitänyt olla NAATI-käännös ajokortista.
No, näinhän sen pykälien mukaan pitää mennä eikä virkailija päästänyt vaimoa lähelleään paikallista korttia.

Hiukan kuitenkin jäi ihmetyttämään tuo heidän policynsä: miksi kv ajokortti ei käy muiden dokumenttien säestämänä kun se kuitenkin hienosti käy varsinaisille lain valvojille? Poliisille tuo kv-kortti käy hienosti todisteeksi ajo-oikeudesta ja osoitukseksi sallituista ajoneuvoluokista. Ja saman voisi kuvitella pätevän myös oikeuslaitoksessa niissä puitteissa missä laki sallii yhdistelmän vieraskielinen kortti + kv-kortti käännöksenä. Miksi sama kombinaatio ei mene läpi hallintoinstanssissa, joka ei edes ole lakia säätävä eikä sitä valvova taho?

Rysän mietteitä mukaillen: mikä yleisö olisi oikea, kun haluaa ihmetellä tätä(kin) epäloogisuutta ääneen?
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: RUU
Rysän mietteitä mukaillen: mikä yleisö olisi oikea, kun haluaa ihmetellä tätä(kin) epäloogisuutta ääneen?

Queenslandissä on mahdollisuus tehdä E-Petition

LainaaQueensland Parliament Petitions
Petitioning is one of the traditional forms by which citizens can make requests direct to Parliament. A Petition is a formal request signed by at least one person and placed before the Parliament with the object of persuading the Parliament to take some particular action. For example, a petition may request the alteration of the general law or the re-consideration of some administrative decision.

Rysälle:
Ikävä kyllä "Mexico" eli NSW ei vielä ole yltänyt tietokoneajassa samalle tasolle ja heidän "Petition" täytyy tehdä ihan kirjallisena paperi kopiona  :pepsodent
Petitioning NSW Parliament

rysae

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - maaliskuu 08, 2008, 20:12

Queenslandissä on mahdollisuus tehdä E-Petition

LainaaQueensland Parliament Petitions
Petitioning is one of the traditional forms by which citizens can make requests direct to Parliament. A Petition is a formal request signed by at least one person and placed before the Parliament with the object of persuading the Parliament to take some particular action. For example, a petition may request the alteration of the general law or the re-consideration of some administrative decision.

Rysälle:
Ikävä kyllä "Mexico" eli NSW ei vielä ole yltänyt tietokoneajassa samalle tasolle ja heidän "Petition" täytyy tehdä ihan kirjallisena paperi kopiona  :pepsodent
Petitioning NSW Parliament


Tämä Petition kuullostaa juuri oikealta metodilta saada avokille ajokortti taskuun täpärästi ennen auringon pamahtamista punaiseksi jättiläiseksi!

Vakavissaan: Jaaks, kiitos vinkistä. Näinköhän vaan tuo petition pelittää, kun kyseessä ei ymmärtääkseni ole kansalainen (citizen) vaan ulkomaanpelle - tosin vakituinen asukas sentään.

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: rysaeNäinköhän vaan tuo petition pelittää, kun kyseessä ei ymmärtääkseni ole kansalainen (citizen) vaan ulkomaanpelle - tosin vakituinen asukas sentään.

Tuohon petition tarvitaan vain yksi kansalainen allekirjoittamaan se.  Jos et ketään muuta löydä, niin minä allekirjoitan  :pepsodent

Milka

Rysae,

Ottakaa selvaa kayko NSW:ssa ns. statutory declaration todisteeksi henkilollisyydesta ajokorttia haettaessa (eli olisi yksi osa juuri tuota 100 pisteen tekstia). Jos kay niin sitten joku puoliskosi tunteva ihminen kirjoittaa statutory declarationin ja sen sitten allekirjoituksellaan oikeaksi todistaa henkilo, jolle osavaltio on antanut ko. oikeuden. Pitaa vain muistaa sitten kirjoittaa nimi siihen todistukseen samalla laila kuin passissa ja sitten vaan marssitte todistuksen ja passin kanssa sitten taas RATA:n.  :nuttu: