Hyvää päivää.

Aloittaja Jallu13, elokuu 14, 2008, 03:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jallu13

Onkos täällä kukaan tehnyt niin että olisi ostanut ekaks lipun vaikka thaimaaseen ja sit sieltä ostanut vasta lipun australiaan.
Mulle vaan ehdotettiin tuota ja sanottiin et sieltä saattas saada halvallakin lipun sinne.
Mut mahtaako siinä tulla jotain ongelmia matkanvarrella??

Andreasyan

Paivaa,

no jos on hirveasti rahaa tuhlattavana, niin tuskin tulee ongelmia. En oikein usko etta em. idea on kovinkaan paljon edullisempi vaihtoehto. Kannattanee enneminkin ottaa valilasku Thaimaassa muutamaksi paivaksi mikali mieli tekee matkan varrella pysahtya. Matkat voi toki vaikuttaa halvoilta, mutta lipun hintaan ravahtaa mukava maara kenttaveroja. Myos voit joutua odotttelemaan Thaimaassa jatkolentoa ja siitakin koituu tietysti lisakustannuksia.

AA

lissu

Thaimaaseen lennettäessä pitää olla myös lippu pois maasta...itse olen lentämässä Thaimaan kautta Aussilaan ja mietin tuota aivan samaa, että ostaisin lentolipun vasta sieltä. Oltuani yhteydessä Bangokissa asuvaan tuttavaani, niin hän muistutti minua tuosta lentolipusta pois maasta. Sata ja kymmenen prosenttisen varma en ole, mutta jollakin varmaan pitäisi pystyä todistamaan se ettet ole maahan jäämässä (jos siis ei ole viisumia)...

lissu

Suomalaiset voivat matkustaa Thaimaahan turisteina ilman viisumia. Lentokentällä tai rajalla passiin lyödään saapumisleima, jolla saa oleskella maassa 30 päivää.

Passin tulee olla voimassa kuusi kuukautta saapumisen jälkeen. Lisäksi ilman viisumia matkustavan on esitettävä maahan tullessaan paluulippu tai muu todiste siitä, että poistuu maasta 30 päivän kuluessa.

Pidempää maassa oleskelua varten voi hakea turistiviisumia. Suomessa viisumeja myöntää Thaimaan Helsingin-suurlähetystö. Turistiviisumiin voi myös ostaa yhden asemesta kaksi tai kolme maahantuloa, jos tarkoitus on käydä välillä jossakin naapurimaassa. Yhdellä maahantulolla maassa voi oleskella 60 päivää, johon voi halutessaan anoa 30 päivää lisäaikaa maahanmuuttovirastolta (Immigration).


tuommoinen löytyi eräältä Thaimaasivustolta...

Itse muuten tilasin netistä liput Bangkok-Perth TigerAirwaysin kyydillä...menolippu maksoi 10750tbh eli 210 euroa...

RUU

Lainaus käyttäjältä: lissu - elokuu 14, 2008, 15:22
Thaimaaseen lennettäessä pitää olla myös lippu pois maasta...
Tarkemmin noita viisumi- ja muita saantoja voi zoomailla vaikka Thaimaan Suomen edustuston tietopaketista.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: lissu - elokuu 14, 2008, 16:11
Itse muuten tilasin netistä liput Bangkok-Perth TigerAirwaysin kyydillä...menolippu maksoi 10750tbh eli 210 euroa...

Tiedäthän lissu Tikrun tiukasta matkatavarapolitiikasta? Kiloja vain 15 sallittu ja jokaisesta ylimääräisestä tulee iso lasku... Ja muistahan sitten jättää paikallista valuuttaa lentokenttäveroa varten.  ;)

Korjausta edelliseen: ei Tikrulla enää nykyisin olekaan ilmaista matkatavaraa, vaan kaikesta ruumaan menevästä joutuu maksamaan. Enemmän asiasta löytyy: Tikrun kotisivuilta
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

lissu

Juu maksettu on ruuman tavarat :) Ne meni kätevästi siinä samalla kun netissä matkaani varailin...vähän sama systeemi kuin RyanAirilla.
Tietääkseni Thaimaassa on tuo 500tbh:n lentokenttävero poistunut.

jounij

Lainaus käyttäjältä: lissu - elokuu 15, 2008, 14:12
Tietääkseni Thaimaassa on tuo 500tbh:n lentokenttävero poistunut.

Ainakaan minun ei tarvinnut maksaa Thaimaassa latin latia sieltä pois lähtiessäni kesäkuun alussa. Riippuneeko sitten siitä, onko kyseinen lentoyhtiö sisällyttänyt lentokenttäveron lipun hintaan?


Vahvistaa
Jouni
Canberra

Silppu

En minäkään maksanut mitään viime lokakuussa Thaimaan stop-overin jälkeen, mutta kävi mielessä, että meninkö jonkun luukun ohi.

Silppu

Jallu13

Kiitos teille vastauksista...
Yhtä ongelmaa vielä mietein että kun tulen suorallla lennolla thaikuista niin lyövätkö he minut kentällä karanteeniin.. Olen siellä sitten jossain häkissä missä ottavat pitkillä tikuilla musta koepaloja  ;)
Kun suomikin vissiin lasketaan keskiriskitason ryhmään...


jounij

Thaimaan ja Ossilan välillä on varsin paljon säännöllistä lentoliikennettä. Ei siltä väliltä ketään panna karanteeniin, mitä nyt ne huumeiden salakuljettajat pannaan häkkiin, joita ei Thaimaassa ehditty hirttää...


Toteaa
Jouni
Canberra