Äitiysloma ja skilled viisumi

Aloittaja Anny, tammikuu 26, 2004, 05:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anny

Hei!

Skilled viisumin ehtona on että on ollut viimeisen 18 kk aikana työssä 12 kk. Minua askarruttaa se, että katsotaanko äitiysloma ja vanhempainvapaa kuuluvaksi tuohon työssäoloehtoon.

Jään äitiyslomalle/ vanhempainvapaalle yli vuodeksi, jonka jälkeen viimeisen 18 kk aikana en ole ollut työssä 12 kk.

Toisaalta en tiedä tuleeko työtodistukseeni merkintää äitiysvapaasta.

Vastauksista kiitollinen,

Anny

MH

Ei tule merkintää koska äitiysloman aikanana ei työsuhde katkea eli on sitten sinun asia aiotko mainita asiasta mutta itse mitä olen työnantajana todistuksia kirjoitellut niin koskaan en ole tuosta mainintaa laittanut vaan työsuhde on ollut yhtenäinen koko ajalta

Marko

Jaaks

Anny :D

Ole huoletta - taalla koko aitiyslomaa ei yleisesti edes tunneta, joten eivathan osaa edes kysya siita.  Taalla jos otat aitiyslomaa niin se on palkatonta ja tyosuhde jatkuu ihan kuten MH:kin edella sanoi :D

Sitapaitsi jos ne ei kysy, niin ala kerro :D:D:D

Cheers
Jaaks

Anny

Moi,

Kiitos vastauksista. Varmistin työtodistusasian työnantajaltani. -Ei tule merkintää äitiyslomasta, virkavapaasta tms. jos ei niin halua.

Sen sijaan julkisessa hallinnossa tulee tällaisessa tapauksessa merkintä, että "työtodistus ei kelpaa palveluslisää ja eläkekertymää laskettaessa".

Toivottavasti maahantuloviranomaiset eivät ala kyselemään että miksei kelpaa....

Anny

Milka

Anny,

Jos kyselevat niin selita sen olevan Suomen omia sisaisia juttuja ja kyseisissa tapauksissa vaaditaan tyonantajaa tayttamaan standardilomake. Immigration ohviisissa ymmarretaan kylla etta jokaisella valtiolla on omat byrokratiansa ja omat lomakkeet jokaiseen pikkuasiaan.

:pyhimys:pyhimys:pyhimys

Jaaks

Anny :D

"...Toivottavasti maahantuloviranomaiset eivät ala kyselemään että miksei kelpaa.... "

Sano niille vaikka, etta niihin tarvitaan toisenlainen todistus
:D  Niinkuin totuudenmukaisesti tarvitaankin.  Sita paitsi en usko, etta heita kiinnostaa Suomen palvelulisa ja elake jarjestelyt.

Anny

Hei!

Olen yrittänyt selvittää, että onko mahdollista lähteä vanhempainvapaalla, Australiaan, ja saada tukea siltä ajalta. Kelan sivuilla kerrotaan että tuen saamisen edellytyksenä on että asuu Suomessa. Lomamatkoja saa tehdä.

http://193.209.217.5/in/internet/suomi.nsf/NET/090801112236EH

Voisinko tulla maahan ensin turistina vaikka pariksi kuukaudeksi, ja sitten kävisin leimauttamassa itseni sisään skilled viisumi -kategoriassa. :? Voiko maahan tulla turistina vaikka on jo skilled viisumi?


-Tää on muuten tosi hyvä paikka tämä Dunderi! Olen saanut jo monta hyvää vinkkiä!!:D:D:D

Anny

MH

Tuollaistahan kutsutaan sosiaaliturvan väärinkäytöksi toivottavasti jäät kiinni ja kärykäy

T. Eräs joka tuollaista joutuu rahoittamaan vasten tahtoaan

PS. tyypillistä suomalaista ahneutta ja omaan napaan tuijottamista


Anteeksi oli pakko

Anny

Hui...:(
Vilpitön tarkoitukseni ei ollu yrittää tehdä mitään väärää, joka ei kestä päivänvaloa.

Olen pahoillani ajatusvirheestäni.

Anny

Jaaks

Anny,

"..Voiko maahan tulla turistina vaikka on jo skilled viisumi?.."  - EI

Voithan silti tulla tanne vaan lomalle vaikka olisikin skilled viisumi.

Kannattaako tuollainen leikki muutaman dollarin tahden :??

Itselleni ainakin nimeni on paljon enemman arvoinen, kuin jaada kiinni muutaman dollarin tahden ja mahdollisesti menettaa muita hyvia etuja lopullisesti :??  Sitapaitsi, jos tulet tanne skilled viisumilla olet ns "permanent resident" ja kaikki Suomesta mahdollisesti saamasi tuki- tai apurahat on silloin verotettavaa tuloa Australiassa :o

Ajattele nyt kahdesti, etta kannattaako :??

Anny

Kiitos Jaaks ja MH

Viesti meni perille. Ehkä ajattelussani vain oli taustalla pelko taloudellisista huolista lapsen kanssa.

Mutta parempi oli silti kysyä ensin. :) Sitä olis voinu tehdä tyhmiä juttuja helposti.

Helpottuneena (ja vähän säikähtäneenäki)

-Anny:sorry

Jaaks

Anny :D

Ei millaan pahalla, mutta kannattaako tanne asti muuttaa ja varsinkaan viela lapsen kanssa, jos on heti alusta lahtien pelko taloudellisista huolista :??

Kylla taytyisi varautua tulemaan toimeen ilman kunnon ansiotuloja ainakin ensimmaisen puolen vuoden ajaksi :D

Ystavallisesti neuvoen
Jaaks