Lento Hesa-Hong Kong-Sydney

Aloittaja Emilia6, heinäkuu 31, 2008, 17:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Renee86 - elokuu 11, 2008, 23:04
Soitin Kilroylle ja saisin nyt lennot 1560€ ja sit siihen se peruutusturva ni se olis n.1650€... pysähtyisin Hong Kongissa 4 yöksi... tuskinpa mistään halvemmalla lähtee?  ???

nii siis lennän Brisbaneen, enkä Sydneyyn :)

Riippuu matkustusajankohdasta lähteekö halvemmalla ja kuinka paljon.
Esim. Supersaver antaa menopaluulle hintaa reitille HEL - HKG - BNE veroineen
n. € 1000 v. 2009 alun joillekin lähtöpäiville.
Ei tuo stop-over ole ainakaan meidän kohdalla lentohintaan vaikuttanut.

jossuv

Mä sain saman lennon paitsi Perthiin 1450e peruutusturvan kanssa. Lähtö 30. syyskuuta ja varasin lennon kesäkuussa. Jos ois aikasemmin varannu ois saanu halvemmalla.  :)

Toivottavasti lennot menee hyvin, vaihtoajat tuntuu tosi lyhyiltä, oisko ollu 3h Lontoossa ja 1,5h HongKongissa.
-Jossu

Ella

Halvin lento jonka mä löysin oli 1030e (vertaa.fi), mutta siinä oli sitten se "catch" että olis pitänyt odottaa 10h Hong Kongkissa joten ihan mielelläni maksoin extra satasen että ei tarttee sitä tehdä, tarpeeksi voimia vievä reissu varmasti muutenkin...minun lippu siis maksoi 1130e.Peruutusturvaa siinä tosin tuskin on.

Renee86

Miten sitten voisin varata supersaverilta sellaisen lennon, että voisin pysähtyä Hong Kongissa pariksi päivää? Kun suoraan netistä varaamalla sitä ei pysty tekemään...

Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Renee86 - elokuu 12, 2008, 19:35
Miten sitten voisin varata supersaverilta sellaisen lennon, että voisin pysähtyä Hong Kongissa pariksi päivää? Kun suoraan netistä varaamalla sitä ei pysty tekemään...

Kokeile sähköpostia. Supersaverista ei kyllä ole omia kokemuksia asiasta, mutta esim. Ebookers'in kohdalla joku vuosi sitten ei ollut tässä ongelmia.
Aika halpaa lentoa Australiaan on löytynyt myös esim. Kalevatravels'istä, Suomiseuran matkatoimistosta ja Matkantekijöiltä. Ja ei ongelmia stop-overin kanssa.

Polttoaine on kallista, mutta ihan noin korkeaa hintaa kun € 1560 ei ole minun tarvinnut Ossilan lennoista kertaakaan maksaa. Ei edes "Finnair lisän" kanssa.

Honkkari on hyvä stop-over kohde matkalla Australiaan, mutta jos ei ole jo ennestään liian tuttuja paikkoja, niin Kuala Lumpur ja Singapore on nekin näkemisen arvoisia minun mielestä. Malaysia Airlinesin stop-over hotellit KL*ssä on edullisia, ja lentokenttäkuljetukset - 60 km per sivu -sisältyy hotellihintaan, kuten myös ylelliset buffet aamiaiset.

EDIT. Supersaver ilmoitti, että heidän järjestelmään ei saa stop-over'ia millään tavoin >:(

Renee86

Aijaa.. no onpas ihme ettei Supersaver sellasta tee :( Mut kokeillaan noita muita  :peukkuy toivottavasti löytys joku vähän halvempi vaihtoehto.. täytyy varmaan oikeen soitella niihin toimistoihin ensi viikolla, kun on vapaata :) KIITTI vinkeistä Haagalainen!! :XXXX

Renee86

Kyllä taas kannatti kirjottaa tänne  :peukkuy soitin Kaleva Travelsiin ja 1467€ tuli hintaa lipuille! Kiitos vinkeistä :) Olisi varmaan löytynyt lennot vielä halvemmalla, mutta halusin tosiaan ton Hong Kong stop-overin! Vietän siellä sitten 3 yötä... ja kaikki sukulaiset ja ystävät on ihan paniikissa "Oletko siis YKSIN siellä?" kertokaas nyt minkälaista siellä sitten on? Onko turvallista liikkua yksin päivällä? Ajattelin jotain päiväreissuja muiden turistien kanssa tehdä (eiköhän sieltä löydy joku turisti info mistä niitä voi sit varata?). Minkä nimisissä hotelleissa/hosteilleissa ootte asunu? Mulle riittää, että tavarani saan johonkin luotettavaan paikkaan ja pääni kallistaa johonkin ilman, että tarvii pelätä koko ajan :) ja eihän Hong Kongiin tarvitse viisumia?

RUU

Lainaus käyttäjältä: Renee86 - elokuu 18, 2008, 06:11
eihän Hong Kongiin tarvitse viisumia?
Suomalaisella passilla paasee turistimatkalle ilman viisumia (taisi olla max 90 pv).
Huomaa kuitenkin, etta jos liityt jolelkin turistiretkelle, jossa kaydaan manner-Kiinan puolella, tarvitset viisumin Kiinaan. Ja niitakin on erilaisia kayntikertojen maarasta riippuen.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Traveller

Lainaus käyttäjältä: Renee86 - elokuu 18, 2008, 06:11
Kyllä taas kannatti kirjottaa tänne  :peukkuy soitin Kaleva Travelsiin ja 1467€ tuli hintaa lipuille! Kiitos vinkeistä :) Olisi varmaan löytynyt lennot vielä halvemmalla, mutta halusin tosiaan ton Hong Kong stop-overin! Vietän siellä sitten 3 yötä... ja kaikki sukulaiset ja ystävät on ihan paniikissa "Oletko siis YKSIN siellä?" kertokaas nyt minkälaista siellä sitten on? Onko turvallista liikkua yksin päivällä? Ajattelin jotain päiväreissuja muiden turistien kanssa tehdä (eiköhän sieltä löydy joku turisti info mistä niitä voi sit varata?). Minkä nimisissä hotelleissa/hosteilleissa ootte asunu? Mulle riittää, että tavarani saan johonkin luotettavaan paikkaan ja pääni kallistaa johonkin ilman, että tarvii pelätä koko ajan :) ja eihän Hong Kongiin tarvitse viisumia?

Ite tein 3 yön stopin matkalla tänne viime syksynä. Hong Kongissa on turvallista ja siistiä, no worries! Ja siellä on vaikka mitä puuhaa.


Iltasin on klo 20 aikaan aina ns. valoshow, jossa pilvenpiirtäjät Hong Kong islandilla väläyttelee valoja musiikin tahtiin... olihan se vähän kornia...mutta vastaranta on muuten upean näkönen iltavalaistuksessa!

Käy kattomassa päiväretkellä vaaleanpunasia delfiinejä! http://www.hkdolphinwatch.com/ Tää oli mun suosikki, ovat harvinaisia.

Jos tykkäät Disneystä, käy Disneylandissa.

Kowloonin puolella on eräs paraatipaikalla sijaitseva hostelli nimeltään YMCA. En tiedä onko niillä pelkkiä punkkapaikkoja, jossain vaiheessa oli. Se on 5 tähden Peninsula -hotellin naapurissa!

Shoppailu erittäin edullista, sielllä on iltamarkkinaa ja outlettejä, jossa myyvät mm. kuteita ja kosmetiikkaa.
Kiinan puolella kuulemma vielä edullisempaa, mutta sinne tosiaan tarttee sen viisumin.

Victoria's peakilta näät kokolailla koko cityn, jos on selkeetä.

Toivottavasti näistä oli jotain apua!


sim

Mitäs vinkkejä ihmisillä on kun Hong Kongissa on aikaa vajaat 7 tuntia? Edellämainitulle delfiinireissulle varmaan ehtisi, mutta mitä muita suosituksia on pikavisiitille?

Tilanne kun on että matkaan kohta Suomesta Aucklandiin ja edessä on "mukava" 8 tunnin koneen vaihto Hong Kongissa - siinä ajassa luulisi ehtivän piipahtaa kaupungillakin.

Renee86

Kiitos vinkeistä! nyt on sitten liput maksettu :) Oon jo innolla suunnittelemassa Hong Kong reissua. Toi Disneyland on varmaan pakko kokea, kun tsekkasin päivälipun hinnan ja se on niin halpa, että tällänen disneyhullu sen kyllä ilomielin maksaa  :coolh ja toi delfiinijuttu kuulostaa kivalta kans! tuskinpa manner Kiinaan lähden sen viisumin vuoksi ja kyl Hong Kongissa riittää varmaan nähtävää tarpeeksi 3 päivää :)

MH

Tässä tuohon aiempaan viitttaukseen parhaista lentoyhtiöistä.

MAALMAN PARHAAT

1. Singapore Airlines

2. Thai Airways

3. Cathay Pacific (Hongkong)

4. Qatar Airways

5. Qantas (Australia)

6. Malaysia Airlines

7. Air New Zealand

8. China Airlines

9. Emirates (Yhdistyneet Arabiemiraatit)

10. British Airways

Lähde: Skytrax

Traveller

Lainaus käyttäjältä: sim - elokuu 19, 2008, 05:39
Mitäs vinkkejä ihmisillä on kun Hong Kongissa on aikaa vajaat 7 tuntia? Edellämainitulle delfiinireissulle varmaan ehtisi, mutta mitä muita suosituksia on pikavisiitille?

Tilanne kun on että matkaan kohta Suomesta Aucklandiin ja edessä on "mukava" 8 tunnin koneen vaihto Hong Kongissa - siinä ajassa luulisi ehtivän piipahtaa kaupungillakin.


Heh, Sim, mulla oli vastaava tilanne Tokiossa kuin sulla, mulla piti olla 10 tuntia aikaa käydä lentojen välillä pyörimässä kaupungilla. No, Finnair oli pari tuntia myöhässä, mun piti roudata kamat säilöön (mulla oli erilliset liput tokiosta sydneyyn) ja junamatka keskustaan kesti tunnin. ehdin pari tuntia käppäillä kaupungilla ja sitten piti lähteä takas. otinkin sit paikallisjunan ja sepä kestikin sit 1,5 tuntia...

toivottavasti sulla on parempi tuuri! käy pyörimässä waterfrontin alueella, siinä sitä ihmeteltävää riittää just pariks tunniks!  :D

Merja

Lainaus käyttäjältä: sim - elokuu 19, 2008, 05:39
Mitäs vinkkejä ihmisillä on kun Hong Kongissa on aikaa vajaat 7 tuntia? Edellämainitulle delfiinireissulle varmaan ehtisi, mutta mitä muita suosituksia on pikavisiitille?

Ehkä kannattaa olla vain Lantaun saarella (jossa kenttäkin on), siellä on kukkula, jolla on iso Buddhapatsas. Samoin paikallisliikenteellä pääset muutamassa minuutissa rannalle, jossa voi käydä uimassa ja nähdä mereneläviä. Metrolla menee noin puoli tuntia (tai vähän yli) keskustaan, ehdit käydä Peakillä tai vain katselemassa miltä katukuva näyttää.

Reneelle, HK on turvallinen paikka, jossa kuitenkin on paljon taskuvarkaita. Minä olin siellä yksin kolmen lapsen kanssa eikä yhtään pelottanut. Ei kannata välttämättä syödä kadunvarsikojuista, HK ei ole mitenkään yltiöhygieeninen ja siisti paikka, ja vaikka meillä ei ollut ongelmia, moni työkaveri on saanut vatsapöpöjä.

Savanna

Moro!

Oon pari kertaa aikasemmin lentänyt Ausseihin ja toisella kerralla otin tarkoituksella 16 h stopin HongKongiin ja kiertelin kaupungilla. Ikää oli 20 vuotta ja yksin tyttönä matkustin ;) Ei ollut mitään ongelmia. Victoria Peakkia suosittelen käymään katsomassa. Ihan hyvä käydä vähän jalkoja verryttelemässä :)
Viime vuonna lensin Ausseihin Kuala Lumpurin kautta ja silloinkin otin 3 päivää välilaskuun ja teki ihan hyvää.

Nyt on syyskuussa taas lähtö Ausseihin, mutta tällä kertaa vuodeksi. Liput MR Travelilta 1305 € veroineen!
Eli reitti on:

Helsinki-Amsterdam-Honkong-Sydney ja paluu sitten Uudesta-Seelannista syksyllä 2009 Auckland-HongKong-Frankfurt-Helsinki

:)

sim

Kiitos kaikille vinkeistä. Peakia tuntuvat monet suosittelevan - ehkä pitää tehdä päätös vasta paikan päällä säästä ja lennon ajoissa olosta riippuen. Jos aikaa jää vähän niin sitten mielummin käyn vaan kaupungilla pyörimässä ja vähän jaloittelemassa.

Haagalainen

Kun Honkkaria on ihan aiheestakin täällä hyväksi pysähdyspaikaksi sanottu, niin sanotaan nyt jotain negatiivistakin, tai mistä ainakaan minä en erityisemmin pidä
- ilma osaa olla joinakin kesäpäivinä tosi saastaista savusumun takia
- pohjoisen pallonpuoliskon keskitalven tienoilla Honkkarissa on usein aika viileää

Ja lentoyhtiöt; jyvät on taas uudelleen eroteltu akanoista 8)
http://www.worldairlineawards.com/main/aoy-2008-release.htm

Renee86

Millasia hintoja taksit velottaa siellä Hong Kongissa? varmaan saa tingata aika paljon hinnasta, ettei maksa itteään kipeeks? Vai miten pääsee parhaiten lentokentältä hostelliin? Kattelin tossa tota Yiu Fai Guest Housea ja se vaikutti ihan siistiltä ja turvalliselta (ja tärkeintä, halvalta) vaihtoehdolta.. sinne olis google mapsin mukaan 32 min matka... onko siellä sillat sitten saarien välillä? ja tossa luki, että tiemaksu vaaditaan useammassa kohtaa  ??? onko se aina siltaa ylittäessä ? kyselen koko ajan, mutt ku tääl on nii hyvä kysyy asiantuntijoilta :D

Savanna

Moi!

Mä ite matkasin ainakin kentältä pois ihan sillä junalla keskustaan saakka. Makso mun muistaakseni joku 18 € lippu edes takas..en ihan muista, se oli vuonna 2002. Keskustassa liikuin sitten kävellen ja taksilla. Oli HongKongissa aika kallista, kahvi jossain lentokentällä oli muistaakseni jotain 4, 5 euroo!

ja negatiivistä se, että kun muissa Aasian maissa joissa olen käynyt on ollut juuri tämä "kasvojen menetys" kamalan tärkeetä, niin HongKongilaiset oli kyllä kamalan tylyjä ja kiireisiä.
Taksilla kun ajoi, niin huutivat ikkunoista ja nyrkkiä puivat muille autoilijoille. Taksoin takapenkille kun maksaessani tiputin vahingossa kolikoita niin hyvä kun taksikusi ei työntänyt mua ulos. Hänellä kun ei olisi ollut aikaa jäädä odottamaan että kerään rahani, vaan ne olisi sinne pitänyt jättää.

Nyt kuitenkin on vaihto taas HongKongissa, koska Cathay keskittänyt tänä vuonna lennot kotikenttänsä kautta. Se oli halvin.

Tämmöisiä kokemuksia mulla.



Haagalainen

Lainaus käyttäjältä: Renee86 - elokuu 21, 2008, 19:50
Millasia hintoja taksit velottaa siellä Hong Kongissa? varmaan saa tingata aika paljon hinnasta, ettei maksa itteään kipeeks? Vai miten pääsee parhaiten lentokentältä hostelliin? Kattelin tossa tota Yiu Fai Guest Housea ja se vaikutti ihan siistiltä ja turvalliselta (ja tärkeintä, halvalta) vaihtoehdolta.. sinne olis google mapsin mukaan 32 min matka... onko siellä sillat sitten saarien välillä? ja tossa luki, että tiemaksu vaaditaan useammassa kohtaa  ??? onko se aina siltaa ylittäessä ? kyselen koko ajan, mutt ku tääl on nii hyvä kysyy asiantuntijoilta :D

Taksit on melko halpoja, mutta Airport Express, bussit ja metro vielä halvempia. Ennen matkaa voi tietty yrittää neuvotella taxiin paremmankin hinnan.

"For a red taxi, the minimum fare is HK$15 for the first 2 kilometers. Additional fare of $1.40 is chargeable for every 200 meters "
http://www.hkstreet.com/misc/taxi.htm

Moni tulee lentoasemalta Airport Expressillä Hong Kong Stationille, mistä pääsee sitten
kaikilla mahdollisilla joukkoliikennevälineillä eteenpäin.

Yiu Fai Guesthouse neuvoo näin:"Take Airbus No. A21 from Hong Kong International Airport and get off at Cameron Road (No.13th Bus stop)"
http://www.yiufaiguesthouse.com/location.html

Onhan Honkkarissa muutama silta ja tunneli, joissa kolehtia kerätään 8)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tunnels_and_bridges_in_Hong_Kong

EDIT Näyttäisi että taxien perushintaa olisi korotettu tänä vuonna.
http://www.td.gov.hk/transport_in_hong_kong/public_transport/taxi/taxi_fare_of_hong_kong/index.htm

Merja

Matka taksilla keskustaan on noin 300HKD eli noin 30e (noin 30 min meni aikaa). Yksin ei ehka kannata taksia ottaa, meita kun oli 4 (ja sata matkalaukkua kun menimme Suomeen pitkalle lomalle), niin se oli sita. Matkalla taisi olla yksi tietulli.

Aussilasta tulevalle hongkongilaisten tylyys oli shokki, Suomesta tulevalle ei varmaan niinkaan  ;) Lentokentilla on aina kallista, makkari(McD)-indeksin mukaan HK on vahan halvempi kuin Australia (2 lasten ateriaa, BigMac-ateria ja salaatti juomineen kustansi yhteensa 10e).

Ja sita Peakia kannattaa miettia sen takia etta erittain usein siella on kesaikaan pilvista (ja erittain kosteaa) ja jos ei erityisesti halua vahakabinettiin ja tramilla seikkailla, maisemien takia ei kannata menna. Talvella on paljon suurempi mahdollisuus nauttia kirkkaista paivista.



typsy

Varasin alkuviikosta vertaa.fi kautta Supersaverilta lennot HEL-Hongkong-Melbourne. Finnair & Cathay Pacific molempiin suunitiinEn halunnut pitkää odotusaikaa, joten otin suorimmat mahdolliset. Lähtöön oli aikaa alle 3 viikkoa, eli syyskuun alussa, paluu lokakuun lopussa. Hintaa tuli n. 1150, viikkoa aiemmin olisivat olleet n. 100 € halvemmat. Suunnilleen samaa hintaa olen maksanut reitillä Berliini- Frankfurt - Singapore - Melbourne.

Kannattaa katsoa myös esim. opodo.de - sieltä saa hyviä multi-stopp-tarjouksia, eli spotovereita tai lentoja joissa paluu on eri kaupungista (esim. lento Brisbaneen, paluu Perthistä). Muistaakseni sen saa enkuksikin, jos saksan kieli on ruosteessa.







typsy

Voi käsi, nyt aloin selailemaan, ja tuolta Terminal A:sta löytyi ihan samat lennot, ja tänäänkin vielä 120 € halvemmalla. Tiedän kyllä, mistä seuraavan kerran aloitan etsimisen...

Ella

Lensin taman kyseisen reitin siis to-pe aikana joten kerronpa nyt siita.

En ymmarra mika siina Finnairissa nyt oli niin pahaa. Mutta toisaalta en lentanyt lapsien kanssa. Lentokone oli aikataulussa. Tv ruutu toimi moitteettomasti ja mulla oli mukava istumanaapuri. Myos lakto-ovo-vegetariini ateria hoitui mulle ilman onlgelmia. Miehisto oli ystavallinen. Ruoka oli tooooosi hyvaa, en tajuu miks sita haukutaan :D

Saavuimme Hong Kongiin ajoissa, vaihtoaikaa mulla oli n. 1h mutta se tosiaan riitti ihan mainiosti. Koneesta kun lahti pois niin oli valmiina odottamassa henkilokuntaa jotka ojasivat oikeaa reittia kohti. Muuten kannattaa ottaa sellaset tyontokarryt jos on paljon kamaa koneessa, nimittain HKI koneelta Sydney koneelle pitaa kavella varmaan 1km!! Ite en tajunnu ja kasissa kylla tuntu sen jalkeen :D Mulla ei ollut viinoja mukana mutta ostin hajuveden HKI-Vantaalta eika sen kanssa tullut ongelmia tarkastuksessa.

Hong Kongista kone lahti ajoissa, mulla oli tosi hyva tuuri kun ilmeisesti siella oli joku myrsy ja meidan kone oli viimeinen joka silta kentalta tahti. Muuten olisin jaanyt jumiin Hong Kongiin. Mutta siis lennosta, se oli Cathay Pacific. henkilokunta hymyili tassa koneessa enemman mika mm.lentopelkoisena rauhoitti mua paljon. Kone piti enemman aanta kun Finnairin kone mutta saatto tosin johtua koska mulla oli paikka aika takana. Ruoka ei ollut yhta hyvaa tassa koneessa, varsinkin paivallinen, yok!!! Mutta se ei haitannut ja selvittiin Sydneihin oikeastaan 10min etuajassa :XXXX

Miinuksia molemmissa tietty tilanpuute, mutta sain venyteltya ihan ok eika tullut mitaan lihaskipuja.

Eli nain yksin matkustavana tama reitti oli tosi hyva, en tosin mene sanomaan lapsiperheiden puolesta mitaan. Mut jos yksin matkustaa niin suosittelen!!

Emilia6

Hei, lähtöpäivä lähestyy ja päätimme lentää perille ilman hotelliyöpymisiä. Vielä eräs asia mietityttää, pärjäänkö tällä reitillä Visalla vai onko syytä varautua johonkin esim. ulkomaalaiseen valuuttaan? Kiitos kaikille vastanneille, täältä olen saanut hyviä vinkkejä tulevaisuutta ajatellen. Vuosi tulee Australiassa vierähtämään ja pieni kutina on, että palaammeko koskaan pysyvästi Suomeen.....

sim

Jatketaanpa vielä hiukan tätä ketjua parilla tuoreella kokemuksella:

Hong Kongissa ehtii hyvin muutamassa tunnissa piipahtamaan keskustassa ja Victoria's Peakillä. Hieno paikka etenkin selkeällä ilmalla. Kaupunki muuten ihan normaali, kohtuullisen siisti suurkaupunki. Aiemmin kehuttu HK:n waterfront on tällä hetkellä massiivinen rakennustyömaa joten siinä ei paljon nähtävää ollut. Lentokenttäjunalla pääsee erittäin kätevästi ja halvalla keskustaan (~10eur meno-paluu). Lentokenttä on, kuten aiemmin jo todettiin, moderni, siisti, iso mutta tehokas.

Cathay Pacific:in palvelu oli molemmilla lennoilla (HK->Auckland ja Sydney->HK) hyvää ja ystävällistä, mutta ei nyt kuitenkaan mitään varsinaisesti tavallisesta hirveästi poikkeavaa. Uudempi ei kuitenkaan aina ole parempi; CP:n uudempi kone (Airbus A330 vm 2007) palatessa oli nimittäin varustettu infernaalisen huonoilla, kääpiöille suunnitelluilla ja muotoon "prässätyillä" istuimilla joissa pitkän ihmisen oli harvinaisen tuskallista istua. En siis suosittele pitkille ihmisille, mutta voi olla hankala etukäteen tietää tarkemmin minkä ikäisellä kalustolla mikin lento lennetään.

Finnair:in lennot (HKI<->HK) olivat molemmat uudella A340-kalustolla ja matka oli mahdollisuuksien rajoissa ihan miellyttävä; palvelussa ei mitään moittimista ja viihdejärjestelmässä riitti katsottavaa. Yhden 10h:n lennon jälkeen on ihan sama hymyileekö cabin crew aina ohi mennessään kunhan tuovat pyydettäessä ruokaa ja juomaa ;)

En siis keksi mitään - CP:n uusia istuimia lukuunottamatta - kovin pahaa sanottavaa niin Cathay Pacificista kuin Finnairistakaan.