Töihin Australiaan kaivoksille

Aloittaja godless, kesäkuu 18, 2012, 04:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

godless

Moro!

Sellaista vain hiukan kyselisin että mikä olisi kohdallani paras tapa yrittää päästä töihin kaivosalalle Australiaan,
kun ikää on 43 ja en ole vielä ollut Suomessa 3 vuotta töissä kaivosalalla joten 175 visa ei tule kysymykseen.

Kaivosalan perustutkinnon olen suorittanut ja teen tällä hetkellä töitä kultakaivoksella vaijeripulttauksessa jossa myös porataan.
Immin listasta löytyy driller, tarkoittaen et sellaisia tarvitaan siellä?

Mitkä mahdollisuudet on saada 457 visa, ja pitääkö siihen olla valmiiksi jo työpaikka Australiassa?
Vaiko tuleeko jo ikärasismi eteen minun kohdalla ja täytyy tyytyä vain lomailemaan siellä.

Kiitoksia.

Hosuli

Meinasin sanoa, että älä innostu liikaa kaivoshommista, mutta koska sinulla on jo kokemusta, voi työpaikka jopa lohjeta.

Kaivosyhtiöt voivottelevat skilled workforce -pulaa. Samaan aikaan kuulee lukuisia tarinoita siitä, kuinka paikalliset ovat kurssittaneet (kalliilla rahalla) itsensä kaivosalalle ja töitä ei vaan löydy. Eli meikäläisen kyyninen näkemys on, että työvoimaa riittäisi kyllä, mutta valittelemalla työvoimapulaa saadaan viisumit ulkomaiselle halpatyövoimalle. Minä en ymmärrä, miksi ammattiliitoilla ei ole kiinnostusta tähän asiaan.

Valitettavasti en osaa auttaa sinua varsinaisessa asiassasi. Toivottavasti löytyy joku viisaampi. Työviisumiin pitää olla työpaikka valmiina ja työnantaja sponssaamassa. Koeta ottaa yhteyttä suoraan kaivosyhtiöiden rekryosastoille. Onnea matkaan!

muru

En osaa auttaa tuon viisumin suhteen mutta mikali haluat tietaa enemman paikallisista kaivoksista, niiden toiminnasta seka avoimista tyopaikoista niin loydat lisatietoa http://www.miningaustralia.com.au

ozzyman

Kaivos alan ympärillä on bisness eli maksullisia kurssa riittää. Itse olen hakenut 4 vuotta kaivoksille töihin ja koskaan ei edes haastatteluun päässyt vaikka alalla olen ikäni työskennellytkin. Lisäksi alan työpaikat ovat todella korvessa eli kannattaa ajatella sitäkin viihtyykö keskellä ei mitään esim. 3 viikkoa töissä viikko vapaata rosterilla. Aina kannattaa yrittää, mutta tuntuu ausseilla kaikilla tavoite olevan kaivoksille dollarien perässä ja jos hakijana on suomalainen vs aussi...arvaa kumpi voittaa! WA taitaa olla vieläkin buumissa kun Queenslandissa suljetaan jo kaivoksia alhaisen hinnan vuoksi.