Henki-tapaturma yms vakuutuksista

Aloittaja kati80, kesäkuu 17, 2005, 21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kati80

Moikka

Ajattelin kysaista etta onko kenellakaan muista aussi-suomalaisista asukeista kokemuksia vakuutuksien ottamisesta.
Olen elanyt todella silmia avaavan kokemuksen kun nuori tyokaverini, 3:n lapsen isa on sairastunut eika koskaan parane, elinaikaa vain muutama vuosi. Laakari kulut, tulonmenetykset, puhumattakaan tulevaisuudesta, ovat ajamassa perhetta pahoihin rahaongelmiin. Heilla ei ollut mitaan henki tms vakuutuksia.

Kaytin nettia ja etsin sellaista pakettia jossa kaikki tuollainen ikava olisi rahallisesti korvattavissa. Pari vakuutuksen vuosi hinta on lahes $3000. Voiko tama olla totta?

Tein vastaavan haun ja laskelman Pohjolan sivuilla ja vuosi hinta oli 470 euroa.

Jos joku tietaa naista asioista enemman olisin tosi kiitollinen vastauksesta.

Hyvaa viikonloppua toivottaa KATI

Jaaks

Kati80,

Minulla on hyvät vakuutukset kaikkeen mahdolliseen joka maksaa jopa palkan vakavassa sairastumis - tai loukkaantumistapauksessa 2 vuoden ajalta, kuolemantapauksessa puolisolle ja lapsille eläkkeen (75% nykyisestä palkastani) siihen asti kun olisin täyttänyt 65 eikä vakuutus maksa mitään, kun on osa Superia :D

Sen lisäksi on myös henkivakuutus $150.000 joka maksaa jotain vähän yli $15 / kuukausi (se on pankin kautta).

jounij

Taikasana on tuo Jaakon mainitsema "Super". Eli työssäkävijöille kuuluu usein "työeläkekassan" myöntämä henkivakuutus. Jos ei työantaja maksa noita vakuutusmaksuja, niin superin kautta saa kuitenkin henkivakuutuksen normaalisti edullisimmin, sillä nuo eläkemaksut voi maksaa tuloistaan ennen verotusta. Jos et ole Australiassa töissä, niin silloin tietysti tarvitsee tutkailla muita vaihtoehtoja.


Lisää
Jouni
Canberra

kati80

Kiitti paljon, olen itse Sunsuperin jasen, laitanpa kysymykseni sinne pain.

KATI