Footyn salat?

Aloittaja Aikis, syyskuu 12, 2005, 18:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aikis

Tätä aihetta lie sivuttu aiemminkin, mutta en ainakaan yhtäkkiä löytänyt aukotonta selostusta mieltäni vaivaavaan pulmaan: eli on siis kyseessä tällainen perustavaalaatua oleva kulttuurikömmähdys... Olenko oikeassa: footy on ihan eri laji kuin rugby (vaikka näyttävätkin minusta ihan samanlaisilta!). Ja että toiset Australiassa ovat henkeen ja vereen footy faneja ja toiset rugbysellaisia.

No mikä sitten on tämä Aussie rules?

ei löytynyt näistä kotijoukoista yhtään viisaampaa tai kaikki selittävät vähän eri lailla niin että olen entistä sekompi.

Voisiko joku tehdä ihan perusteellisen analyysin tästä soikean pallon ihmeestä. Kiitän kauniisti jo etukäteen.

Jaaks

Aikis :D

Näistä löydät vähän tietoa ja selityksiä molemmista :

Aussie Rules:
Aussie Rules

Rugby League:
http://www.answers.com/rugby%20league  

http://www.answers.com/Australian%20rugby%20league

Rugby Union:
Rugby Union

Raiwå

:?

Oliskos kellaan paperipussia?:o:o:o






:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Aikis

Raivo, sorry, en tiennytkään että tää on jollekin niin herkkä aihepiiri...

Muuten, paperipussit on ihan vanhanaikasia, niitä saa nykyisin oikein handyja sellaisia muovisia,jotka menee käyttämättöminä pieneen tilaan (että voi pitää vaikka ihan aina mukana) ja pitää sisällön hyvin... Sain just sellaisia muutman läksiäislahjaksi hospitaalista.

Mites selviät, kun Toyota Parkista kuuluu pelin melske teille asti... meneekö ihan pöntöllä koko ilta???

concept-

eniten vihattu peli mun ajatuksissa heti kriketin jalkee !!!

:XXXX

eevis

Siis te ootte kaikki ihan pihalla, footyhan on maailman parasta joukkueurheilua!!! :hahhaa :hahhaa

No mut ei ku oikeesti... Aikis, ma en Suomessa kattellut KOSKAAN mitaan futista tai jakista tms. mutta tanne kun tulin ja menin ekaan footymatsiin (vaikka mun joukkue havis, ja viela nykyiselle liigajumbolle, oh please...) niin olin heti koukussa! Ja siis footy ja rugby on taysin erilaisia, siita lahdetaan etta footyssa on soikea kentta, rugbyssa suorakulmio, ja footyssa palloa potkitaan tai syotetaan (handball) suoraan eteenpain kohti vastustajan maalia, rugbyssa tehdaan ihme massakasoja pelaajista ja pallo lahtee ensin taaksepain...no eikohan noista rugbylinkeista loydy paremmin, emma siita mitaan ymmarra muuta kuin etta musta rugby on tylsaa. Footy on niin nopeatempoista ja siina tapahtuu koko ajan, joten sopii lyhytjanteisille ihmisille kuten yours truly... :) Mutta footy on enemman uskonto taalla Victoriassa, NSW:ssa ja QLD:ssa pelailevat rugbya, ja sitten siina on viela rugby league ja rugby union, jotka on sitten eri peleja kuulemma...eri saannot jne. :confuse No ma jo hehkutin noita isoja matseja tuolla parasta Ausseissa -ketjussa, ja parasta on etta vaikka kuinka vihaisit sita toista joukkuetta (ja usko pois, monilla on lempivihokkinsa vuosien takaa), ei esiinny vakivaltaa katsomossa. Pelaajat hoitaa sen kentalla. :) Ja kun maaleja tulee paljon enemman kuin vaikka soccerissa, katsojat on tyytyvaisia.

Taa meni nyt taas vahan sekavaksi tajunnanvirraksi, mutta jos jotain kasais, niin:
- footy on nopeatempoista, pelaajat joutuu tosiaan juoksemaan ympari kenttaa sen perassa
- 4x 20 min ja risat eria (quarters), puoliaika 20 min puolivalissa
- pelin kulku riippuu valtavasti mentaliteetista, pelin kulku voi kaantya yhtakkia ihan paalaelleen, jos haviolla oleva joukkue saa draivin paalle (esim. viime perjantaina Geelong johti koko matsin ajan selkeasti, kunnes Sydney teki viime minuuteilla muutaman maalin, ja kirjaimellisesti viela muutama sekunti ennen loppusummeria yhden ratkaisevan, joka pudotti G:n jatkosta ja S jatkaa...mun Geelong-kaverit on ihan murtuneita... )
- pelaajilla ei ole mitaan suojia paitsi hammassuojat, joten taklaukset on...no aika rajuja...valilla tulee aika vakaviakin loukkaantumisia, joten saannoissa on "blood rule", eli jos vuodat verta, joudut ulos kentalta. no sitten vaan akkia pukuhuoneeseen ja laakari ompelee akkia pari tikkia, etta pysyy kudokset kasassa ja taas mennaan... :o
http://afl.com.au/default.asp?pg=news&spg=display&articleid=228164
http://richmondfc.com.au/default.asp?pg=news&spg=injurystorydisplay&articleid=205890
eli urakin voi loppua, jos huonosti kay.
- rugbyssa pelaajat on "no neck" -korstoja, muuuutta footyssa taas sirompia atleetteja...ei huonon nakoisia... :roue :hahhaa (ja joku viela ihmettelee, miks ma katon footya... :hahhaa )

Ai niin ja matsissa kuuluis syoda niita hiton piirakoita, pies, mut siihen ma en sentaan pysty... ...etta eikohan ne Raiwon reaktiot johdu noista piirakoista... :D
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

Sanaa footy ei mitenkään ole varattu tarkoittamaan Aussie Rulesia, niinkuin yo. Eeviksen selostuksesta voisi ymmärtää. Yleensä NSW:ssä ja QLD:ssa sanalla tarkoitetaan joko Rugby League tai Rugby Union -peliä (pelit näyttävät samalta, mutta niissä on hieman erilaiset säännöt: liigassa saa edetä vain kuuden taklauksen verran, ennen kuin pallo pitää antaa vastustajalle jne.). Muissa osavaltioissa vissiin footy tarkoittaa enemmän Aussie Rulesia, joka sitten onkin aivan erinäköinen peli, mikä käy ilmi tuosta Eeviksen kuvauksesta. Lisäksi eri ihmiset saattavat tarkoittaa sanalla footy eri pelejä mieltymyksensä mukaan (jopa eurooppalaista jalkapalloa eli socceria voidaan kutsua footyksi).

Siis yhteenvetona todettakoon, että footy on vain yleislempinimi jalkapallolla tai kainalosoikiolla pelattaville eri peleille.


Väittää
Jouni
Canberra

eevis

Siis miten footy vois olla mitaan muuta kuin footya...me no understand... :?:?:? ... :D...eli joo varmaan eri osavaltioissa eri kasitteet. :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Aikis

Kiitokset valaisevista linkeista ja erityisesti Eevis, blondinkin tajuntaan uppoavasta selonteosta...

Rupesin tietty sitten itsekin etsimaan lisaa lahteita ja mm. maanmainio 'Word Map, what words are used where' kertoo etta 'football' on aiemmin nimenomaan Queenslandissa tarkoittanut Rugby league, mutta nykyisin kaytetaan seka siita etta Aussi Rules -pelista. Ja sitten tama footy: on myos ennen vanhaan tarkoittanut VAIN ja ainoastaan Aussi Rules, mutta nykyaan kasite on muuttumassa ja mm. median ansiosta (ja varsinkin Melbournessa ja Sydneyn seudulla) footysta puhutaan yleisnimityksena erilaisille jalkapalloille... aivan kuten JOunikin tuossa arveli.

Andreasyan

Kappas vain,
juuri tota samaa tutkiskelin, kun olin itsekin ymmärtänyt footy:n olevan yleisnimike kaikenlajin "jalka- tms.palloilulle" vaikka en mitään kyseisistä peleistä ymmärrä, enkä aio opetella. Meillä kanava vaihtuu välittömästi jos ruudusta tulee rugbya tai edes sinnepäin. Mielestäni footy vaikuttaa myös negatiivisesti paikallisten sisustukseen, lähes joka kämpästä löytyy seinältä lempparijoukkueen viiri& sellainen kamala lazyboy nojatuoli(anteeksi nyt vain kovasti kaikille lazyboyn omistajille),parhaassa tapuksessa ns. deluxe malli johon saa vielä tungettua popcornit tai bissen. Kyseinen hirvitys on kuulemma erinomainen perheen isännän footytuoliksi:nuttu:Jos minulla olisi valtaa tai rikollinen mieli, tekisin viikinkiretken huonekalukauppoihin ja kantaisin lazyboyt roviolle.
AA

Aikis

Niin alkaa nyt vaan luulko, etta mina olisin jotenkin kiinnostunut noista kummastakaan, rugbysta tai aussi rules! Jos jotain palloa pitaa potkia/kuskata niin tietysti 'ainoa oikea' on soccer!!!

Ihan vaan yleissivistysta avartaakseni naita rupesin kyselemaan, etta en nayttaisin ihan niin tyhmalta kuin olen, kun paikallisten kanssa footysta puhutaan...

eevis

Aikis :D

hei ei huolta jos et tiia naista paikallisten lempparipeleista, sa olet heti jokaisen aussin best friend kunhan ne paasee sulle selittamaan, etta miten taa footy/rugby/kriketti/tms. nyt oikeen toimiikaan... :D:D:D


kauheeta kun tyot hairitsee harrastuksia... hyva linkki footysta on mm. http://www.answers.com/topic/australian-rules-football

sitten ihan oma lukunsa ovat joukkueiden team songs...eka kerralla kun kuulin niin repesin mutta nyt hoilaan jo taysilla mukana oman joukkueen laulussa. :) on ne kylla aika korneja... :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Raiwå

Aikis :roue

Nyt ymmärsit väärin hätäni :?

Minä rupesin hyperventiloimaan kun seurasin sinun ja Jaaxin sivistynyttä keskustelua :P

Mutta voihan olla, että olette sopineet että 'keskustelette sillee' vain valituissa aihesarakkeissa? :XXXX

harharharharharhar :D

valaisee




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Aikis

Ehtoota, RAivo

kiitos selvennyksesta. Mutta kylla mun taytyy nyt myontaa etta menee ymmarryksen ulkopuolelle tuo pussi... ehka se on jotain aussisuomalaisten inside juttuja??? Voit vaikka privaatisti mulle suomentaa, ettet nolaa minnuu taysin!!!

Ja mita tulee sivistykseen, niin tietasitpa vaan... kerron joskus!

Mutta footy on siis footya!

Milka

Taallapas on ollut vilkasta keskustelua useissa aihepiireissa. Mutta Footysta sen verran etta en ole saanut itseani kiinnostumaan takalaisista peleista lainkaan. Sain selville vasta muutama viikko sitten etta rugbyakin on montaa eri lajia. :god: Kuten edella viestiketjussa onkin jo selitetty.

Olen kerran kaynyt Aussie Rules ottelussa ja olin nukahtaa istualleni. Olenkin aina luullut etta kannattajaksi taytyy syntya, muuten ei ihmislapselle kehity intohimoa pelia kohtaan. Mutta olen mita ilmeisemmin vaarassa, silla Eevis olet jo ennattanyt joukkueenkin jo 'valita', vaikka olet melkoisen uusi tulokas talla mantereella. :D

Mutta selittaisiko joku blondille, miten voi mielenkiinto krikettipeliin sailya, kun samaa pelia pelataan 5 paivaa... ja siltikaan ei saada voittajaa selville :nuttu:

poppis

Aussie Rules on kylla yksi huonoimmista peleista koskaan. Olen yrittanyt katsoa pelia telkkarista, mutta ei sita pysty montaa minuttia seuraamaan. Kaikista pahin on, kun pallo tippuu maahan ja pelaajat yrittavat saada sen haltuun... Ihme rapellysta... Rugbykaan ei ole oikein sytyttanyt, yhden pelin olen kaynyt paikan paalla katsomassa, mutta krikettia olen seurannut nyt jonkun verran. Se oli mielestani kaikista typerin peli, ennenkuin nain AFL ottelun... Ashes-sarja kriketissa oli jopa melkein jannittava... :)

Kunnon jalkapalloakin taalla nykyaan onneksi pelataan. Jokunen viikko sitten alkoi Hyundai A-League. Kavin Sydney FC:n ensimmaisessa kotipelissa, jossa tunnelma oli todella hyva. 25 200 katsojaa soccer pelissa taalla on aika hyvin, ainakin Australialaisen ystavani mukaan... Ensi perjantaina pitaa menna taas otteluun, Sydney FC-Central Coast Mariners. Saa nahda vielako sinne stadionille jaksaa saapua ihmisia alkuinnostuksen jalkeen. Ja pianhan olisi vuorossa Australia-Etela-Amerikan lohkon 5. MM-karsintapelissa...

Aikis

Jeps Jaaks, nyt nappas.. olenhan mina sen ykkosen suorittanut mutta siita on kylla varmaan kakskymmenta vuotta aikaa... enka ole onneksi (?) joutunut noita taitojani missaan tai kenenkaan hyvaksi kayttamaan.

Olen tottunut henkisemmilla keinoilla noita panikointeja kasittelemaan...

Toivotaan nyt kuitenkin etta RAivo siita rauhottuu ihan ittestaan.

Reeko

Aikis & Jaaks  :XXXX   Keep peace:P

eevis

LainaaAlkuperäinen postittaja Milka
Olenkin aina luullut etta kannattajaksi taytyy syntya, muuten ei ihmislapselle kehity intohimoa pelia kohtaan. Mutta olen mita ilmeisemmin vaarassa, silla Eevis olet jo ennattanyt joukkueenkin jo 'valita', vaikka olet melkoisen uusi tulokas talla mantereella. :D

Hehheh, ma taas olin siina luulossa etta moni aussilapsi inhoaa intohimoisesti footya kun joutuu koko kouluajan sita koulussa (siis ainakin Victoriassa) pakosta pelailemaan. :) Ja en ma valinnut mun joukkuetta, se valitsi mut... :D Joo ma kylla hurahdin heti taysin, ja kun menen takaisin Suomeen, on pakko hankkia laajakaista, etta voi kattoa peleja netista. :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Heidi

Taalla kans yksi vannoutunut aussie rules fani! :) Harmi vaan Eevis kun kausi on juuri lopuillaan, oltais voitu menna yhdessa matsiin... :( Sahan et muistaakseni ole taalla enaa sitten ensi vuonna, vai mita??

Muakaan ei koskaan jalkapallo tai jaakiekko tms. Suomessa kiinnostanut tippaakaan, mutta tanne tullessani jain ihan koukkuun paikalliseen futikseen. Syyna siihen oli tietenkin futishullu mieheni ja nyt siita on tullut koko perheen yhteinen harrastus, silla 1.5 v. tyttommekin on ollut jo parissa matsissa mukana ja on jo toista vuotta joukkueen kannatusjasenenakin... Tytolla on jo oma jalkapallokin, jota heittelee ja potkii takapihalla!

Kriketin tylsyydesta en viitsi edes aloittaa, mutta ehka sekin olisi mielenkiintoisempaa seurattavaa, jos viitsisi perehtya saantoihin? Sama kai se patee vahan joka lajiin, kyllahan aussifutiskin saattaa vaikuttaa vahan kaoottiselta, jos ei saannoista ymmarra mitaan. Televisiosta seurattuna se ei myoskaan ole mitaan siihen verrattuna, kun on paikan paalla stadionilla useiden kymmenien tuhansien muiden kanssa, tunnelma on aivan mieleton - erityisesti tietenkin silloin, jos oma joukkue on vahvoilla! Niita hetkia ei tosin meilla ole paljon tana vuonna koettu, mutta ehka sitten ensi vuonna taas menee paremmin...

Go Hawks! :peukkuy

eevis

Heidi :D

En tiennytkaan, etta sinakin olet footyfani! Kai teidan tytolla on myos Hawks-beanie paassa vahintaan matseissa? :) Ma olen leikitellyt ajatuksella ostaa kummitytolle tuliaisiksi Dees-vauvanvaatteita...hmm mut ehka se ois jo liian hurahtanutta... Itsella tietty loytyy yhta sun toista kannattajakamaa. :D

Kylla joukkueensa takia saa valilla karsia... Loin vetoa Geelong-Melbourne-finaalista kolmen kaverin kanssa, ja sitten kun Demons meni haviamaan :nuttu: niin jouduin siita hyvasta pulittamaan kakun, viinipullon ja sixpackin...ah ja voih... No, kuten sanoit, aina on ensi vuosi, ja tarkeinta on ettei paady ladderin pohjalle...go Carlton... :):):)

Ai niin ja nyt kun ei oma joukkue enaa ole finaaleissa, taytynee siirtya tilapaisesti Saintsien kannattajaksi, etta saatais victorialainen joukkue grand finaliin... Go saints! :pyhimys :peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


Illias

Aussie rules: sta minulla jäi vähän paha (kusen)  maku suuhun käydessäni vuoden 2003 loppupeleissä MCG:llä. Peli oli Port Adelaide vs. Collingwood ja eiköhän muutenkin törkeästi käyttäyneet Collingwood fanit vielä kehdanneet kusta niihin muovisiin tuoppeihin. Vessat oli noin 10m päässä.  Muuten oli ihan ok meininki, vaikka peliä ei kovin hyvin nähnytkään niiltä halppispaikoilta.  Toinen kokemus on corporate laatikosta ja siellä olikin jo suorastaan mukavaa ja pelikin näkyi.
 
Sitten sitä vissiin vois oikeasti tuntea itsensä aussiksi, jos jaksaisi tosissaan katsoa krikettiä 2 min pitempään. Joku sanoi mulle kerran ihan vakavissaan että kriketissä parasta on se, kun jos ei tapahdu mitään niin voi välillä katsoa vaikka elokuvan ja kun se loppuu niin kriketissä voi taas olla jotakin jännää menossa.....luultavasti joutus melko monta elokuvaa kattoon tuolla logiikalla.

Tv,
illias

Heidi

Eevis :)

Kannattajakamaa loytyy taaltakin vahan joka lahtoon, miehella aurinkolaseista alushousuihin ja kaikkea silta valilta... Ellalla on kuppia ja kippoa seka tietenkin beanie ja jasenhuivi, jossa lukee "member for two years" - sai sen ennen kuin taytti edes vuoden! Mullakin on takki, hattu ja lippis, muutama huivi jne. seka sellainen iso puhallettava kasi, jota voi sitten heilutella vierustovereiden kiusaksi...

Eevis taisikin mainita, miten taalla (Victoriassa ainakin) usein synnytaan tietyn joukkueen kannattajaksi seka tietyn/ tiettyjen joukkueiden vihaajaksi. Herald Sunin syntymailmoituksissakin usein mainitaan, minka joukkueen kannattaja vauvasta sitten tulee...

Footy tipping on tosi suosittua, minakin toissa ollessani otin sen erittain tosissani ja tulin kerran toiseksi ja voitin pari sataa dollaria. Mies loi tana vuonna vetoa tyokaverin kanssa, etta Hawksit parjaa paremmin kuin Carlton... Carlton voitti sitten sen wooden spoonin ja mies sai laatikollisen VB:ta! :peukkuy

Illias :)

Collingwoodin kannattajista olen minakin kuullut kaikenlaisia juttuja, onneksi ei ole itse tarvinnut todistaa mitaan ikavia episodeja. Eka live pelini oli muuten juuri Hawksit vs. Collingwood vuonna 2001 ja Magpies fanit olivat aika hiljaisia lopussa, kun havisivat pelin, heh. Ei onneksi ole taalla meno kuitenkaan sellaista, kuin jossain Euroopan jalkapallo-otteluissa, missa joutuu pelkaamaan henkensa puolesta...:peukkua

eevis

LainaaAlkuperäinen postittaja Heidi
Herald Sunin syntymailmoituksissakin usein mainitaan, minka joukkueen kannattaja vauvasta sitten tulee...

Heidi :D

Huhhuh, tuota en olekaan huomannut! :hahhaa Okei eli ei tarvitse olla viela huolissaan omasta omistautuneisuudestaan... Yksi tyokaverini (intohimoinen collingwoodilainen...) selittaa aina, etta hanen isansa veti hanen paahansa collingwoodbeanien jo synnytyslaitoksella... Ja ma en ole kylla huomannut mitaan vaikutusta haviolla pies-kannattajiin...yhta ylimielisia edelleen... :D ...ehka kylla hiukan hiljaisempia tosiaan.

Footytipping...ma en voinut osallistua tyopaikan tippingiin (voittaja tais saada jotain $400...ihan kivasti) koska en ois kuitenkaan voinut lyoda vetoa omaa joukkuettani vastaan...ja ne havis 7 putkeen yhdessa vaiheessa...onneksi siis! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Illias

Parin matsin kokemuksella aussie rules peleissä ei tunnelma kyllä nouse ihan samalle tasolle kuin oikeassa jalkapallossa, jossa laulu raikaa ja perinteet tuntuu. Hyvänä puolena on kyllä tosiaan se kun ei tarvitse pelätä että tulee turpiin.  Ihmettelen yleensäkkin että olutta saa tuoda katsomoon (toki se minullekkin siellä maistuu) kun tahtoo olla että ongelmia siitä yleensä seuraa. Kyllähän sitä Suomessakin lätkämatsin tauolla saadaan kansaa juotettua jäähallin kylmillä käytävillä.

Tv,
illias

petra

:P Muistuu sellainen sanonta mieleen etta etta "Soccer is a gentleman's game played by ruffians and Rugby is a ruffian's game played by gentlemen" ehkapa siksi rugby matseissa uskallaudutaan oluen tarjontaan. ;)

Olen kaynyt "muutamassa" international tason pelista liiga tason rugby peleihin ja en ole koskaan nahnyt edes tonimista:) Kun naita meidan kotinurkan Chelsea faneja katsellessa tekee mieli piiloutua  :)

Myonnetetaan nain lopuksi etta minulla saatta olla "hieman" puolueellinen nakokanta :) :hahhaa:hahhaa  Naista makuasioista kun on niin hyva kiistella :)

Cricket taas, wellwell, ymmartaakseni paapointti ei ole ainoastaan ja vain itse peli? Kokonaisvaltaisen elamyksen tuo aurinko,picknic-kori,olut jne?  Eller?

eevis

... ja sitten pääsee taas katsomaan footya!!! (tai no en fyysisesti mut ainaski nauhoituksia... huoh... :( )

Pre-season NAB-sarjan pelit löytyy täältä, varsinaisen kauden matsit täältä.  Mä saan näköjään synttärilahjaksi katsoa, kun demonit hakkaa Carltonin... ooops... jinxasinkohan mä ne nyt??? :hahhaa

Footy... Oh what a feeling!!! :pepsodent:pepsodent:pepsodent
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

Go Melbourne, go Melbourne... ....sorry mä tiedän et ketään muuta ei kiinnosta, mut ei vaan voi hillitä... mut lupaan et täst ei tuu tapa... :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!


Tuipa

No etkai sentaan pallon toiselta puolelta voi jinxata :roue Tai mista sita tietaa jos istuskelet nojatuolissa, lihapiirakka kadessa ja olut toisessa...:XXXX
Muista sitten varata joku baari finaalia varten, me lahetetaan kylla peli!

hattuhirmu

Eh, meilla AFL kulki nimella kakkapallo.  Vaan onpahan ainakin pelien aikaan mukava kulkea kaupungilla, kun rupusakki pysyttelee sisatiloissa, tahi stadionilla... :D

eevis

Tuire :D

Nii ku tulis se tuoli joskus perille ni vois istuukin bisse käsinojassa footya tölläten ja öristen... :hahhaa Ois pitänyt vaan maksaa ekstraa pikaisemmasta lähettämisestä! Heh täytyy vaan varoa, ettei Anne pääse 1000 km lähemmäs mun puhallettavaa tuolia... :D:D:D Joo ja eevisjinx toimii etäisyydestä huolimatta, enkä mä oo vielä tehnyt sitä lupaamaani veriuhriakaan viime vuodelta! (just ask Raymond) :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

Leokatti :D

Go Tigers, jopa oli jymy-ylläri! :peukkuy:XXXX:peukkuy
Dees - We will bloody bounce back!!!


Leokatti

Eevis :XXXX:XXXX:XXXX

Kyllä Terry on sitten ilkeä mies...:god::roue:D

Tylsintä footya mitä koskaan on nähty, mutta taktisesti loistava veto :peukkuy. Sai Adelaide maistaa omaa lääkettään ihan tukehtumiseen asti :hahhaa.

Richmond on sitten uuden "marking" ennätyksen haltija, tuskin menee rikki ihan heti.

Ja Dees vaan jatkaa voittokulkuaan!! Ensi viikonloppuna teillä edessä Nullarborin ylitys - Eagles ja Subi - huh huh! Mutta se on ensi viikolla, nyt... :XXXX
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

eevis

Leokatti :D

Vai markingennätys, onneksi olkoon siiitäkin! Matsit kaikki tältä viikonlopulta näkemättä kun oma vanha kone ei niitä pyöritä. Yksi syy lisää vaihtaa uudempaan. :)

Ja juu, eipä tarvii ens viikolla pelätä pääsevänsä voittoa juhlimaan. :) No, tää viikonloppu oli hyvä, meidän Neitz pääsi näyttämään olevansa yhä avainpelaaja (en kyllä sitä koskaan epäillytkään, mutta kaiken maailman vääräuskoiset kylläkin :o), surunvalittelut vaan Heidille ja Hawkseille... :itke:)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Heidi

Kiitos vaan Eevis surunvalitteluista! :(

Kyllahan se vahan harmitti, kun lupaavan alun jalkeen alkoi alamaki ja ennen puoliaikaa alkoi jo olla selvaa miten kay, joten menin suosiolla nukkumaan ennen varsinaista noyryytysta... Noyryytyksesta puheenollen Geelongin suunnalla on varmaan aika hiljaisia miehia tana aamuna...

Leokatti, makin olin Tigersien puolesta iloinen, se on ollut mulle vahan kuin sellainen kakkosjoukkue. Kai se on siksi, kun on niin samanlaiset varit... :P

Ok, Eevis laita osoite tulemaan niin pistan yllatyspaketin postiin. Veto mika veto, mutta onneksi ei pelattu isoilla panoksilla!! :hahhaa

eevis

Heh, Geelongissa on tosiaan varmaan hiukan hiljaista poikaa... en voi sille mitään, että hiukan olen vahingoniloinen, kun ne niitten kannattajat oli niin ärsyttäviä viime vuoden finaalissa, jossa ne tiputti meidät... Muuten ei mitään itse Catseja vastaan. :) Ainoa huono puoli eilisessä matsissa on Collingwoodin jatkuva voittoputki, ne fanit vasta ärsyttäviä on, ja nyt taas uho on kympillä päällä. Heräsin viime yönä tuuletustekstariin. Perhanan magpiet! :D


Heidi :) Mulla on tosi pieni postiluukku, mutta älä huolehdi, voin hakea sen lähettämäsi kontin :roue kyllä postista. Tai satamastakin. (hmm, toivottavasti Heidi ei muista mun aiempaa postausta...)

:hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!


jounij

Eevis,

Voit lähetellä niille ärsyttäville Collingwood-faneille vaikka tällaisia "huomauksia":

Why should you never swerve to hit a Collingwood supporter who is riding a bike?
- It may be your bike that he stole.

What has 100 feet and no teeth?
- The Collingwood cheer squad.

When Eddie McGuire and Mick Malthouse heard about a superb Iraqi athlete, they took the first plane to Baghdad, where they dodged the bullets and bombs and tracked the kid down.

They convinced him to come over and put on the black and white, whereupon he set the football world buzzing with his talent. After a whirlwind pre-season, he was named on the interchange for the first round.

In the first five minutes, Christ Tarrant was stretchered off with a wrecked ankle, and Mick turned to his star recruit: "On you go, son. Show  'em what you're made of!"

The kid was brilliant. Twenty-three goals from inside and outside the fifty-metre mark, with one nailed just after the final siren, as if he needed to prove anything. After he was chaired off the ground and given the full initiation in the rooms, Mick took him aside: "We're so proud of you, go into my office, call your mum and let her know what a great day you've had."

He dialled the number and began: "Mum, I've had such an unbelievable day. You wouldn't believe how good it's been!"

His mother replied: "You wouldn't believe how bad it's been here! Your father has been mugged and robbed, our house has been ransacked, the car has been torched and your brother has been abducted!!!"

"Oh, Mum, I feel partly responsible!"

"You're completely responsible! If it had not been for you, we would never have moved to Collingwood!"



Vitsailee
Jouni
Canberra

eevis

Jouni, :hahhaa:hahhaa:hahhaa:hahhaa, kiitti näistä, enpä ollut noita kuullutkaan! Täytyy kokeilla seuraavaksi, vaikka tosi paksunahkaisia ne ovat mokomat, olen kokeillut turhaan seuraavia:

What's the difference between a Collingwood supporter and a trampolin?
- You take your shoes off to jump on a trampolin.

If you've got a gun with 2 bullets, and you're in a room with an angry lion, a vicious tiger and a Collingwood supporter, what do you do?
- Shoot the Collingwood supporter twice...

Ja sitten on vielä yksi hyvä, mutta sitä ei kyllä tähän voi laittaa. Tuo alempikin on jo sillä rajalla. Itsemoderointia. :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


Leokatti

Onnea matkaan, Eevis! Parempi voittakoon :peukkuy.

Heidi, aika tylyt on kommentit Hawkseille tällä viikolla mutta hassumpiakin on sattunut... muista Tassien reissu ja mitä tapahtui "korpeille" sen jälkeen :sormetr.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

eevis

Leokatti, no tällä kertaa näin päin. Mutta ei ollut ero kovin iso, päästiin vaan hiukan karkuun. En päässyt vielä yrittämään matsin katsomista, kun perhanan kone ei niitä pyöritä. Hyvä kuva meidän Neitzista jonkun teidän pelaajan sylissä AFL:n etusivulla... :hahhaa:XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!