Luomenpoisto Australiassa?

Aloittaja Traveller, heinäkuu 07, 2007, 08:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Traveller

Heipparallaa,
enstöikseni totean, että hain ja hain, enkä löytänyt tästä aiheesta... :) kertokaa toki jos olen väärässä!
Olen suunnittelemassa muuttoa sinne Australiaan päin (piti muuttaa jo pari vuotta sitten, mutta tuli mutkia matkaan romanssin muodossa  :D). Minulla on se onni, että minulla on sekä Suomen että Australian passit, joten sikäli asiat kondiksessa (i hope). Anyway, minulla on hyvin paljon luomia, joita on jo poistettukin täällä arvauskeskuksessa. Leikatut luomet sijaitsevat esim. selässä jne. Kasvoista eivät ainakaan Vantaan tai Helsingin arvauskeskukset suostu niitä poistumaan, ovat kuulemma ihotautilääkärin/plastiikkakirurgin asia.
No, arvaatte varmaan, että hinnat ovat aika huikeat (n. 300-400 euroa/1-3 luomea). Kysynkin onko siellä mahdollisuutta saada luomenpoisto kasvoista terveyskeskuksissa edullisemmin? Eikös siellä ole joku mole scan tms.? Muutenkin ovat varmaan tarkempia näissä melanooma-asioissa.

Kertokaahan kokemuksianne! Kiitos etukäteen!

Leokatti

Ei taida olla kellään kokemusta ???. Joo, ei ole minullakaan, sori. Suomalaiset osaavat kai suojata ihonsa hyvin.  :peukkuy
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Jaaks

No Heipparallaa vaan Traveller,

Eipä ole kokemusta luomien poistoista itsellänikään.

Onhan täällä noita Mole Scan paikkoja, mutta ne eivät tee mitään luomien poistoja kauneussyistä, vaan ottavat näytteen mahdollisesti pahaluonteisesta luomesta ja sitten poistavat sen jos aihetta on.
Olen kyllä itsekin käynyt noissa Mole Scaneissä ja he eivät pelkästään keskity olevassa oleviin luomiin vaan hakevat "sun spots" joista voi kehittyä melanooma.
Touch wood, mitään ei ole tähän mennessä löytynyt.

Voit varautua täällä aivan samaan, eli kauneusyistä poitettavat luomet ovat plastiikkakirurgin hommia ja varmasti maksaa, mutta ehkä voit saada jotain takaisin yksityisestä "terveysvakuutuksesta".


Traveller

Heipparallaa,

kiitos Jaaks tuosta osotteesta, kävin katsomassa. Olen asettumassa Sydneyyn ja jostain kumman syystä siellä ei ollukkaan mitään yhteystietoja.
Kauneussyistä en ole luomia poistamassa, ovat hiusrajassa kasvoilla. Arpi ei siis välttämättä edes näkyisi, mutta terveyskeskus ei kuitenkaan suostu tekemään niin kauan kun ovat naamassa.
Mut täytyypi sitten katella täällä Suomessa, jos ehtis luomet poistamaan ennenkuin sinne päin tulen...  :)

Aikis

 :XXXXPitkasta aikaa paluumuuttoahdistuksen keskella armaassa Dunderissa...!

Minulta olisi kylla vanha laakarinkappana ihan kadunvarresta bongatulla laakariasemalla poistanut keskelta naamavarkkia luomen tosta noin vaan (kun se vahan vuoti verta, ja uutena tulokkaana santasin melanooman pelossa heti lekurille nayttamaan). Onneksi hanella oli jotain muuta kiireellista siina, ja kaski tulla ylihuomenna uudelleen. Kun menin, oli laakari vaihtunut nuoremmaksi naiseksi ja han kieltaytyi ehdottomasti polttamaan luomea - sanoi etta siita jaa nakyva arpi! Ja kun ei siina mitaan riskia sitten tuntunut muuten olevan.

Ei ole kovin kummoinen tuo parsta muutenkaan, mutta eipa siihen siksi olisi just yhtaan ylimaaraista arpea tarvittukaan!

Etta harkintaa peliin.