maahantulo-lomake

Aloittaja Kissanainen, syyskuu 15, 2004, 01:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kissanainen

Kaksi viikkoa lähtöön ja matkakuume kasvaa. TOOOOSI hyvin oon saanut näiltä sivuilta tietoa ja iso kiitos sivun pitäjille. Myös minä ajattelin aluksi, että järjestön kautta lähden. Ois sitten joku turva. Mutta eipä kauaa kestänyt kun muutin mieleni ja nyt ei yhtään jänskätä lähteä yksin, mutta pari asiaa on vielä epäselviä.

Tätä osittain sivuuttiinkin mm. ksylitoli ja karkkiasioissa, mutta jäipi askarruttamaan yksi asia. Isoveljeni kertoi erään tapauksen kaveristaan, joka oli Ausseihin lähtenyt töihin. Maahantulolomakkeessa (vai mikä se nyt onkaan joka täytetään lentokoneessa) oli kohta drugs, guns ja joku kolmaskin asia, jota en nyt muista. Niin siinä oli siis yksi rastikolo, eli jos olit tuomassa jotain noista kolmesta, oli se kohta rastittava. Ja tämä jäppis oli sitten sen kohdan ruksinut, kun sillä oli kaiken maailman astmalääkkeitä ja muita vastaavia stydejä lääkkeitä. Oli sitten nopeasti tartuttu käteen ja alettu pitämään kunnon selontekoa.Onko kellään tullut hankaluuksia sen lomakkeen täyttämisessä? Jos joku haluis vaikka briiffaa mua etukäteen sen lomakkeen sisällöstä.

Tänks ö lot :o):o:o

Jaaks

Kissanainen :D

Se ruksikohta jossa kysytaan Drugs ei tarkoita laakkeita (medication) vaan ns "recreational drugs" eli huumeita.

Siita on jo ollut aikaisemminkin keskustelua, etta kaikki tarvitsemasi laakkeet saat tuoda maahan.  Joskus ne on hyva ilmoittaa tullissa (jos ovat luokiteltuja huumeiksi) ja on hyva olla mukana laakarilta lausunto englanniksi laakkeiden tarpeellisuudesta.

Ala murehdi sen lomakkeen tayttamisesta  :itke  Jokainen koneessa tyoskenteleva lentoemo ja stuertti on koulutettu avustamaan sinua, jos et itse sita osaa :D  Ja jos olet taysin tumppu, niin vie se tyhjana tulliin ja varmasti saat apua :hahhaa