Kukaan lähdössä ensi syksynä Ausseihin järjestön kautta?

Aloittaja Sarah, helmikuu 06, 2004, 19:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sarah

Jooh, eli oon pian 20-vuotias nainen/tyttö ja ehkä lähdössä ensi syksynä Australiaan (luultavasti Allianssin kautta) työskentelemään ja lomailemaan.. Jos joku saman ikäinen naispuolinen henkilö kaipaa matkakumppania, ni pistähän viestiä.. :)

Reija

Moi Sarah ja muut lahtijat :D

Ma ihan tosissaan kannustan teita lahtemaan itseksenne.... ja pienena vinkkina joskus on jopa helpompi lahtea yksin koska silloin ei tarvitse aina kayda lapi sita ainaista "no mitas sa halusit tanaan tehda" jota seuraa sitten aina se kuuluisa eipas juupas ja mista missa milloin... jos osaa puhua ja ehkapa jopa vahan englantia, ele kieli on myos todettu toimivaksi taalla niin no problemos... unohtakaa noi rahastajat ja etsikaa halvat lennot ja tanne paastya tai jo ennemmin ottakaa yhteytta meihin jotka esim asuvat taalla Sydneyssa, niin aina loytyy joku joka voi auttaa.... allekirjoittanut pistaa myos nimensa auttajien listaan :D :D

Eli rohkeutta mukaan, maailmalla parjaa aina jos vain osaa avata suunsa ja kysya apua :D :D

Reija

Ihan pieni lyhkanen muistutus tuosta ajasta ennen lahtoa.... itse olin tulossa Ausseihin jo viime kevaana, mutta koska jouduin maksamaan opintorahoja takaisin menetin kaikki matkarahat jotka olin saastanyt lahtoa varten ja tama oli siis maaliskuun alkua.... seuraavien 7 kk aikana en saanutkaa saastettya rahoja joita olin suunnitellut ja kerkesin  luopumaan ajatuksesta jo kesan puolivalissa..... Sovittiin kaverin kanssa etta saastetaankin lomamatkaa varten ensi kevaaksi ( Annica :sorry ), mutta kun laitoin ensimmaisen saaston sivuun lokakuussa ja sain ajatuksen etta ehka pystyisinkin lahtemaan ausseihin sittenkin... niin seuraava kuukausi ja mulla oli jo viisumi haettu ja lisaa rahaa saastossa..... mun taytyy sanoa etta I was lucky, koska sain apua ja kannustusta noiden parin kuukauden aikan niin paljon taalta foorumista ja taman ulkopuoleltakin etta uskalsin lopulta riuhtaista itseni irti suomesta.... muuten tuo 7kk ja ylikin olis vienyt mut ihan johonkin muuallle.... eli asiat kerkeaa muuttumaan miljoona ja yksi kertaa noiden teidankin tulevien kuukausien aikana, mutta jos pidatte pintanne niin taallahan nahdaan sitten syksylla :D

Tsemppia :peukkuy

Jouko

Sarah,

Täältä löytyy keskustelua matkabudjetista.

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=703

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

kristinakestila

Sarah!

En oikeen viel tiiä et kuin kauan aattelin olla ausseissa. Se riippuu aika monesta asiasta mut tollanen karkee arvio olis et tulisin takas varmaan tossa helmi-huhtikuussa. Paluu on tosiaan  aika monesta jutusta kiinni mitkä vielä on auki. Tietty riippuu vähän siitäkin et miten siellä viihtyy. Mites sun suunnitelmat?

datapair

No-Worries!

Lentomatkani Australiaan marraskuussa järjesti My Planet AB, joka on jonkinlainen Australian, Uuden Seelannin sekä pohjolan välinen  ystävyysseura.

Itse lentomatka (Singabore Airlines) maksoi 10.990 Ruotisn kuninkaallista kruunua.

Lisäksi tuli kaikenlaisia kentä- ym. veroja.
Niiden kanssa pelkkä lentomatka noin 13.000 kr.

Tein myös mennentullen Stoppoverin Singaboessa jossa huippuhotelli ja kuljetukset kentältä ja kentälle sekä 3 kk. viiisumi.

Kokonaissumma 14.479 kr. Huom! että yse on ruunuista jotka ovat huomattavasti alle euron kursseja.

tarkistappa ositteesta www.myplanet.com  jos vaikka se edullisen lennon löytäisit Tukholmasta.

terveisin Tapio

zetax

Joo no kuulostaa milta kuulostaa esim. se ekojen oiden majoitus, mutta ei se ainakaan mun mieleen ole, etta sa joudut 7 tanskalaisen kanssa samaan huoneeseen.
Ja loppujen lopuksi noi jarjestot rahastaa aikalailla ma olen ollut vasta 2 paivaa taalla mutta nyt jo kaduttaa... Eli jos loytyy vaan yhtaan kielitaitoa niin silloin yksin ja ne jotka ei juurikaan enkkua hallitse niin ehka sitten voi harkita jarjestoa.
Olihan kylla esim. Toi pankkitilin avaaminen aika katevaa.. eli kesti vaan 5 sekuntia kun allekirjoitin ja sain kortin jo kateen.

riaapa

Tosi hyvä ehdotus Kristina!

Ei muuta kuin härkää sarvista. Teitä näyttää tosiaan olevan sen verran monta menossa suunnilleen samoihin aikoihin, että etteköhän te toisistanne seuraa/apua/tukea saa... mitä yksin lentämiseen tulee (kun ette kuitenkaan ole kaikki samalla lennolla), niin sitä ei kannata pelätä. Jos juttuseuraa kaipaa koneessa, niin voihan sitä yrittää seurustella sen vieruskaverin kanssa. Enimmäkseen se lento on kuitenkin syömistä ja torkkumista, syömistä ja torkkumista... ehkä väliin joku leffa, ja sitten taas syömistä ja torkkumista. :) Mitä mahdollisiin koneenvaihtoihin tulee, niin "kysyvä ei tieltä eksy".

Riina.
Riina

I-know

En usko, että lento yksikseen on kovinkaan hirveä kokemus, varsinkin kun on matkakuume kovimmillaan. :)  Meitä lensi sinne Oziin 30 henken porukka, istuttiin ja kaikki samassa ryppäässä, mutta silti tuli esim. 9h Bangkok-Sydney Qantasin lennon aikana puhuttua yhteensä ehkä vain 1-2h vieruskaverien kanssa. Meillä ensimmäistä kertaa jumbojetissa olleilla meni aika lähinnä leffojen katseluun ja tetriksen pelaamiseen, ei siinä malttanut paljon nukkua :D  Kuivui silmät päähän ihan muusta syystä kuin kuivan sisäilman takia :D  
Myönnän kyllä, että jos lentää (varsinkin yksin) Helsinki-Bangkok välin Finnairin MD-11:llä (alias lentävä sillipurkki), niin saattaa epätoivo nousta pintaan. Tulomatka menee matkakuumessa vielä ihan hyvin, mutta itsellä oli lähes viihdykkeetön 11h paluulento painajaista, kuudennen tunnin kohdalla tuntui siltä ettei lento lopu koskaan :nuttu:  Tästäkin ongelmasta pääsee eroon (ja lennotkin ovat halvemmat), jos lentää vaikka Lontoosta "suoraan"  jumbolla Sydneyyn. En tiedä lennetäänkö Helsingistä ollenkaan jumbojeteillä aussilan suuntaan... :??

zetax

Joo tuosta yksinlentamisesta. Itse tulin yksinani tanne ja toista kertaa elamani aikana letsikalla. (eka kerta kanarialle)
Muakin arvelutti aina ennen kuin en ollut koskaan ollut lentokoneessa, etta se olisi jotenkin vaikeaa ja miten selvii vaihtojen kanssa jne. Mutta kaikki lentokentat on nykyaan niin hyvin opastettuja etta vaikeuksia tuskin tulee.
Ja ei siella lentokoneessa kukaan keskustellut keskenaan kaikki torkkui ja soi.. ja silleen.

Ja tosiaan keratkaa vaan rohkeutta ja lahtekaa yksinanne. ja varmaan taalta loytyy apua tarjoavia ihmisia! Jotka jo tietaa mita sun pitaa tehda ym.

1770

Itse n. kuukausi sitten matkalta palanneena voin lämpimästi suositella Austrian Airlinesin Wien-Kuala Lumpur-Sydney -reittiä. Lyhyt parin kolmen tunnin lento Wieniin hyvin pienellä ja ahtaalla konelleella, mutta loppu loppu 19 tuntia väljästi Lauda Airin 777:lla, omalla TV:llä ja muilla perusherkuilla. Välilasku Malesiassa antaa hetken aikaa jaloitella kesken pitkän lennon. Ei sanaakaan valittamista tuosta yhtiöstä.

Itse menin pakettimatkalla järjestön kautta, se oli reissuni ainoa suurivirhe.
Tämä on todettu jo moneen kertaan eri yhteyksissä, mutta kaikki asiat voi helposti järjestää itse ja säästää esim. suoraan verrattuna WTC:n hintaan 800? matkakassaan. Se on melkein $1400 mikä on valtava summa rahaa.

Noi jutut voi tuntua alkuun vähän hankalilta, mutta juuri tuo Travellers Contact Point auttaa, tai minäkin voin nämä kertaalleen läpi käyneenä vastailla mihin osaan. Ja kuten aina, monet jutut on jo kysytty tällä forumilla aiemmin.

Oon yrittänyt kirjoittaa jotain lyhyttä yhteenvetoa mitä kannattaa ottaa selville kun maahan saapuu ja mistä, yritän saada tuon nettiin jos se vaikka auttaa niiden tilannetta jotka on vasta lähdössä.

Ja sitten vaan erittäin hyvää matkaa lähtijöille! Nauttikaa Aussilasta, se ei tuota ongelmia siellä!

riaapa

Tommi&Piia

Mä ainakin haluaisin suositella vähintään kolmen päivän pysähdystä matkan varrella. Hyvällä tuurilla sillä pystyy välttämään jet lagin lähes täysin. Pysähdyttiin viime reissulla kolmeksi päiväksi Hong Kongiin, ja selvittiin sillä että jouduttiin ottamaan yhdet pienet päiväunet ensimmäisenä Hong Kongin päivänä. Loppuaika HK:ssa menikin ihan normaalissa rytmissä, ja lento sieltä Melbourneen tuntui enää pikkupyrähdykseltä. Perillä ei ollut minkäänlaisia ongelmia pysyä hereillä.

Kaiken lisäksi päästiin näkemään uusi kaupunki matkan varrella!

Voin siis suositella lämpimästi. :peukkuy

Riina.
Riina

Tommi&Piia

Moi Riina!

Kiitos suosituksesta! :god:

Me varattiin kahden yön (lähes kolmen vuorokauden) "paketti" Singaporeen, ja se on kyllä varmaan hyvä päätös. Mukavaa nähdä uusi maa, suoristella koipia ja totuttaa pääkoppaa uuteen aikaan. :D

Senza

Tervehdys kaikille Aussi-aatteen omaaville!
Tää saattaa olla aika tyhmä kysymys ("ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" -Mr Garrison, South park elementary school), mutta kysympä kuitenkin. Onko tuon meno-paluu lentojen paluupäivämäärä muutettavissa varauksen jälkeen vuoden päähän (jonka WH-viisumi kestää) maksutta, vai onko se paluupäivämäärä hyvä määrittää jo lippuja varatessa?
t: ihan pihalla lentovarausten suhteen.

P.S itse olen tulossa vasta ens vuoden puolella, mutta olenpahan ajoissa liikkeellä:XXXX

Jaaks

Senza :D

Ei mikaan tyhma kysymys, mutta tiedustele lentoyhtiosta.  Jotkut ei anna muuttaa tiettyjen lippujen paivia, jotkut tekee sen maksusta ja jotkut ilmaiseksi :D

Siis lipuista ja lentoyhtiosta riippuen.

Marika

Ainakin yhdensuuntaisten lippujen ostaminen onnistuu helposti Ebookersin kautta, jos ei ole opiskelija/alle 26 v. eika pysty ostamaan niita Kilroyn kautta.

Oman yhdensuuntaisesi ostin Lontoon Ebookersin kautta 550 eur Cathay Pacificilla + 150 eur BA:lla Helsinki-Lontoo. Matkustusajankohta oli huhtikuun alku.
Ebookersilla on jatkuvasti hyvia tarjouksia Ausseihin Lontoosta matkaan lahdettaessa.

http://www.ebookers.com/

eevis

Marika :) Hyv? vinkki :peukkuy toi menopaluu Lontoo-Hki-Lontoo: hinta olis ollut n. 206 euroa vs. Hki-Lontoo-Hki 257 euroa (BA:lla molemmat). Mutta en nyt ala muuttamaan, kun ero ei nyt t?ss? konkurssissa paljon tunnu.

Hauskaa vappua vaan! :XXXX

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Saija

Vinkin? niille, joita tympii ebookersissa arvuuttelu oisko halvempaa l?hte? t?n??n vai eilen (itse en ainakaan l?yd? yht??n vapaata paikkaa ensi syksyksi, ehk? vika on k?ytt?j?ss? ) ja mink? kaupungin kautta. Matkatomisto Intiakeskus http://www.intiakeskus.fi/ tarjoaa Australiaan kuhtuuhintaisia menopaluulippuja ymp?ri vuoden, t?ll? hetkell? hinta on 1090? kaikkiin it?rannikon suurimpiin kaupunkeihin (Melb, Syd, Bris). Lennot on kuulemma Austrian Airlinesin ja matka k?y Wienin kautta.

Saija

Miska

Outoa kun minulle eikä kaverille kuulu mitään visumista, vaikka jo 28. päivä hakemuksen laitoin, kun muille on tullut päivässä. Mitään lisäinfoakaan eivät ole kysyneet. Application status inquirykin sanoo ,että Application received - processing commenced ja Application fee received, eli perille on näemmä mennyt. Kannattaneeko tuonne laitella kyselyä? Vai  onkohan se  vastaaminen ihan yhtä nopeaa kuin tuon hakemuksen käsitteleminen. Turhauttavaa odotella kun mitään suunnitelmia ei voi lukkoon lyödä esim. asunnosta luopuminen jne. :nuttu:

Niina :)

Oon tämän kevään ylioppilas Kokkolasta ja olen lähdössä välivuodeksi Australiaan seikkailemaan :) Oon lähdössä Work&Travel companyn kautta ja yksin 7.9 eli vajaan kuukauden kuluttua! :) Vähän jo perhosia lentelee vatsan pohjassa... Jos on kohtalotovereita, eli syksyllä australiaan aikovia niin olis kiva jos ottaisitte yhteyttä? Matkaseura ois tervetullutta :)

Papuli

Oon lähössä 6.9 Ausseihin täältä Suomesta!! Kauhia kun jännittää...:D ei oo pitkä aika enää. En tosinkaan järjestön kautta.

Mutta kumminkin, Sydneyhyn kone laskeutuu ja siellä olis muutama päivä ainakin aikomus viettää..ei tietoo..näkee sit kuin rullaa :) mut Niina voidaan käydä vaikka :XXXX siellä jossain

:peukkuy
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-