Tulkintakysymys turistiviisumista

Aloittaja isorapu, maaliskuu 30, 2017, 13:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

isorapu

Hei,

Olen Australiassa perus eVisitorilla (normaali netistä haettava turistiviisumi) jonka ehdoissa lukee että maassa saa olla enintään 3kk yhtäjaksoisesti 12kk aikana. Olin tulkinnut asian aiemmin niin, että ko. viisumilla saisi siis olla yhteensä 90vrk vuoden ajanjaksolla. Koska halukkuus pysyä maassa n. kuukausi ylimääräistä on kasvussa, katselin ehtoja vähän tarkemmin ja vaikuttaa siltä, että rajoitus ei olekaan yhteensä 90 päivää per 12kk, vaan ainoastaan yhtäjaksoista olemista.

Eli voinko tehdä näin: Olen maassa 2kk --> menen U-Seelantiin muutamaksi päiväksi --> palaan takaisin toiseksi 2 kuukaudeksi? Resetoituuko se 3kk laskuri joka kerta kun poistun maasta, vai saanko olla vain sen 90vrk vuoden aikana yhteensä riippumatta poistunko välissä maasta vai en?

Toki varmaan koko ajan ei voi hypellä edestakaisin, mutta toivoisin että joku voisi selventää onnistuneeko tämä. Yritin jo kysyä Suomen suurlähetystöstä ja vastaus oli "emme kommentoi tällaisia asioita"  :nuttu:

Kyse tosiaan vaan yksittäisestä reissusta jolloin aikaa vietettäisiin Ausseissa se 2kk+2kk, tarkoitus ei ole reissata koko ajan edestakaisin.

Kiitos jos joku viitsii vastata, tarvitsisin tietoa suhteellisen akuutisti!

RUU

Isorapu, tuo viisumi sallii sinun olevan Australiassa 12 kk ajanjakson aikana mutta korkeintaan 3 kk kerrallaan. Eli korkeintaan 3 kuukauden valein sinun pitaa pistaytya maan rajojen ulkopuolella, jos haluat jatkaa Australiassa olemista. Tata voi tehda niin monta kertaa kuin haluaa sen 12 kk aikana, ja jokainen saapuminen maahan kaynnistaa sen 3 kk laskurin uudelleen.
Voisit siis teorisassa olla Australiassa 365 paivana sen vuoden kuluessa: vahintaan kolmesti siina valissa aamulento Uuteen-Seelantiin ja heti seuraavalla koneella illaksi takaisin.

Suomen suurlahetysto ei tietenkaan voi neuvoa tassa silla kyse on eri maan viisumista vaan lahetysto neuvoo asioissa, jotka liittyvat Suomeen. Oikea osoite Australian viisumien suhteen on Australian viranomaiset (border.gov.au).
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates