Dunderin kootut reseptit!

Aloittaja chilifinn, heinäkuu 12, 2004, 07:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marika

Kiitti Jaaks resepteista!! Taytyy ehdottomasti kokeilla ainakin tuota tomaattipassionhedelmahilloa (kuulostaa mielenkiitoiselta yhdistelmalta).

Takapihan kaksi pienta passionhedelmatainta istutettiin reilu vuosi sitten ja nyt ne ovat ronsynneet aitaa pitkin noin kahdeksan metrin levyiseksi. Nyt kasvi vaan tuntuu pudottavan hedelmien lisaksi runsaasti lehtia. Harmi, ettei passionhedelmakoynnoksen sanota elavan kuin 2-5 vuotta, mutta toisaalta nopeastiahan se varmasti kasvaa uudelleenkin.

Jaaks

Marika :D

Most Welcome.


LainaaHarmi, ettei passionhedelmakoynnoksen sanota elavan kuin 2-5 vuotta, mutta toisaalta nopeastiahan se varmasti kasvaa uudelleenkin

Nainhan se on, mutta ollessaan koynnoskasvi, niin hyvalla hoidolla se ei koskaan lopeta tuottamasta hedelmaa :D

Hyva juttu Passionfruiteissa on, etta niiden kukat on "bi-sexual" joten hedelmia riittaa  :D

Tassa pari linkkia kuinka hoitaa Passionfruit:

http://www.greengold.com.au/greengold/CARENOTES/CARENOTES/passion.htm
http://www.hortnet.co.nz/publications/hortfacts/hf708008.htm

Marika

Jaaks, hillosta (tomaattipassionhedelmaversio) tuli taivaallisen hyvaa :D Ensimmainen omatekema hillo ja kylla kannatti nahda vahan vaivaa, tunsin itseni sailontamestariksi :hahhaa Tervetuloa Portiin maistiaisille.

Kiitos myos hoitovinkkilinkeista! Sieltahan se vastaus loytyi, harventaa pitais, vaikka ne lehdet niin hyvan suojan naapureista antaakin.

tiiao

Haluan jakaa uusimman ja hyväksi todetun ohjeen. Ei kuulosta mitenkään eksoottiselta mutta maistuu sitäkin paremmalta! Tähän jää koukkuun ;) itse en erityisesti tonnikalasta pidä, mutta tässä toimii hyvin

Pastaa tonnikalan ja sitruunan kanssa

60g voita
2dl ruokakermaa (vähempikin ok!)
1rkl raastettua sitruunankuorta
400g kierrepastaa
200g tonnikalaa öljyssä, valuta ja hienonna
suolaa, pippuria, tuoretta persiljaa hienonnettuna

1. Kuumenna kattilallinen miedosti suolattua vettä kiehuvaksi. Sulata voi suuressa paistinpannussa. Lisää kerma ja sitruunanmehu ja hauduta sekoittaen 2 minuuttia tai kunnes seos hieman sakenee.
2. Sekoita joukkoon sitruunankuori. Keitä pastaa 10-12 min kunnes se on lähes pehmeää. Valuta hyvin.
3. Lisää kastike pastan joukkoon ja kääntele kunnes pasta on kastikkeen peitossa. Lisää tonnikala ja sekoita varoen kunnes ainekset sekoittuvat, mutta eivät rikkoudu.
4. Lisää suolaa ja pippuria maun mukaan. Siirrä tarjoiluvadille ja koristele persiljalla

Pauske

HEIPPA RUOAN YSTAVAT!

mun on ihan pakko jakaa yks kokemus teidan kannsa. ma oon ihan nyt innostunut naista aussi resepteista, ja taalta palstalta olen kuullut ylistavia kommentteja english hot mustardista, joten pakkohan sita oli ostaa. tulisen ruoan ystavana vahattelin sen tujua, ajattelin etta"eihan se nyt niin tulista voi olla.." otin sitten kunnon tujauksen sita knackwurstin paalle, ja voihan tuska!! olin ihan punanen, ja tunsin etta se liekki meni nenaan asti, poltti niin kamalasti, etta nenasta alkoi vuotaa vahan verta! OHO! olipas tujua... edelleen kaytan sita, mutta huomattavasti pienemman maaran, eihan sita tarvitse kuin vahan haistaa (saati laittaa kielensa siihen), ja johan polttaa:hahhaa!

nyt olen tulostellut paljon hyvia resepteja, kiitos kaikille reseptin kirjoittaneelle, ensimmaiseksi aion kokeilla kuuluisaa Pavlovaa..

hyvia ruokahetkia kaikille!
pauske

wendolene

Kysymys taitavammille leipureille :)

Onko self raising jauhojen annostelu sama kuin jos suomalaisessa reseptissa
on seka jauhoja etta leivinjauhetta? Eli laitanko vain samanverran self raising
jauhoja kuin laittaisin jauhoja ja leivinjauhetta?

Enta milla korvataan perunajauhot vai onko sita saatavilla? Kayko maissijauho?

Kiitos avustanne!:)

hanskie

"Paakari Pulliainen"  :hahhaa

Self raising jauhot toimivat normaalissa leivonassa samoin, kuin jos lisaat itse leivinpulveria plain flouriin. Sanoisin etta vielakin paremmin.  Ja jos leivot kakkuja joihin sisataan myos kananmunia, niin vielakin parempi on lopputulos kuohkeudella ja nousevuudella.
Corn flour toimii aivan samoin kuin perunajauho. Sekoitetaan tilkkaseen vetta tai muuta nestetta ja lisataan kiehumispisteesa olevaan suurustettavaan ruokaan.
Hyvat pullat ja paistokset vain. Taidat jo kylla olla valmis pullinesi, koska tama vastaus tulee nyt vasta  :hahhaa
Hannu

wendolene

Perunajauhot loytyivat, mutta puuroriisi on viela hukassa!
Onko sita yleisesti saatavilla? Onko tiedossa merkkia jota voisin kysella?

Kiitos!

-Wen

Leokatti

Oikaiskaa, jos olen väärässä, mutta puuroutuvaa riisiä ei kai ole erikseen myynnissä :?. Karjalanpiirakoihin käytin ihan tavallista riisiä, jota keittelin sen verran pitempään, että puuroutui.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Jaaks

Aivan oikein Kati :peukkuy

Se lyhytjyvainen (short grain) riisi on viela parempaa ja jos huuhtelet hyvin ennen keittamista niin puuroutuu nopeammin.

Leokatti

Joo, just tuota lyhytjyväistä tarkoitin. Onko muuten kukaan kuullut paistonkestävästä hillosta täällä? Muistan sitä aikoinaan etsineeni, eikä kukaan ollut moisesta silloin kuullutkaan. Hulluksi minua katsoivat...:eye:
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Aikis

Wen ja Kati...jos vain jaksatte, niin esim kahlaamalla viestiketjun 'Joulun vietto' läpi, löytyy monta mielenkiintoista vinkkiä noihin teidänkin ruokapulmiinne.

Ja onhan se aihekin sopivan ajankohtainen...

Zara

Hei,
Mista te loysitte perunajauhoa?

Edelleen kaipaisin kermaviilia, kun mikaan sour cream, jugurtti, quark yms. ei ole sama asia...

:pepsodent

Jaaks

Zara,

Perunajauhot on yleensa nimella "Potato Starch" eika Potato flour :D

Urul

Zara

Perunajauhoja löytyy Health food Shop
"Potato Starch" ja "Potato flour" nimellä, maksaa $ 2-3 puolikiloa
Älä sekoita tuotteeseen "power powder" mitä myyjät saattavat tarjota
on sweet potato jauhoa.
Jos ei löydy tässä osoite kuinka voit valmistaa itse.
tästä

arixmel

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - kesäkuu 14, 2006, 13:06
Aivan oikein Kati :peukkuy

Se lyhytjyvainen (short grain) riisi on viela parempaa ja jos huuhtelet hyvin ennen keittamista niin puuroutuu nopeammin.

En osaa naita ketjuja linkittaa toisiinsa erityisen viestin osalta, mutta tassa ketjussa on vihjetta Chilifinnin riisipuuron riisin kyselyyn...

lisaan viela itse loytamani (http://www.leipatiedotus.fi/default.aspx?path=4;175;205;254) tiedon

""""Puuroriisi       Pyöreäjyväinen riisi, joka saadaan hiomalla raakariisistä lesekerrokset ja alkio pois.   Puu-roihin, velleihin, aasialaistyyppisenä lisäkeriisinä sekä laatikko- ja pataruoissa. Kypsyy 15 min:ssa, puurou-tuu 45 min:ssa."""""""""

itse en kylla valita mita riisia se on kunhan on riisia, eli ostan normaali riisia ja hauduttelen kauemmin..(slow cooker tai crock pot on hyva keksinto siihen) Vaimo kyllakin sanoo etta minun tekema riisipuuro ei ole yhta hyvaa kuin siskoni tekema suomessa, mutta uskon etta siina vain aika kultaa hanen muistonsa kyseisen puuron paremmuudesta. :pepsodent.."Sushi" riisissa voisi olla enemman tarkkelysta koska senhan pitaa jaada takkuiseksi, mutta sekin on varmaan puoliksi markkina miesten hompotysta koska itse kaytan siinakin jostain loytamaani ohjetta etta keittelee sita samaista  "normaali" riisia niin kauan etta se jaa pohjaan (eli 10 minsaa kiehumisen jalkeen antaa riisin kypsya ja veden kuivua) ja kayttaa sitten vain sen ei pohjaan palaneen riisin,,,oli ihan mainio ohje ja tulee just sopivaa riisia sushin tekoon,,,ja kattilan hinkkaamista :) )
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --