ETA & WH

Aloittaja h2p5, marraskuu 30, 2012, 05:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

h2p5

Hei kaikille !  :)

Toivottavasti joku osaisi auttaa minua tässä asiassa, elikkäs pitääkö minun hakea WH-viisumin lisäksi ETA/EVisitor? Katselin tänään lentolippuja ja sivustolla luki, että lentääkseni Ausseihin työ/lomamatkalle, tarvitsen ETA/EVisitor-matkustusluvan.

Olen hieman kujalla tästä, koska luulin, että tarvitsen vain wh-viisumin enkä muuta.

Kiitos jo etukäteen !

MK

Tietääkseni tarvitset vain WH-viisumin. Näin asia oli ainakin vuonna 2004. Joku muu voinee vielä vahvistaa asian oikeaksi? :)

vuokko

en osaa tuohon sanoo mitään mutta kysäseppä tuolta Kymen Matkatoimistosta siellä on aussiviisumeihin perehtyny henkilö muistaakseni Riina tai Riikka mut keskus varmaan tietää ja hän osaa sulle sanoo . Mutta ei tänne kahta viisumia varmaan ees voi olla

sim

Tähän on toki ihan virallistakin tietoa saatavilla IMMIltä, http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/976/how-to-apply.htm:
Lainaa
Working Holiday (subclass 417) and Work and Holiday (subclass 462) visas, known as the Working Holiday Maker visas, can only be used once. If you are granted an ETA while you hold a Working Holiday Maker visa you will hold both visas. When you enter Australia you will automatically enter on your Working Holiday Maker visa and you will not be able to apply for another Working Holiday Maker visa.

If you already hold a Working Holiday Maker visa and want to enter Australia on an ETA, you should do the following to avoid accidentally using your Working Holiday Maker visa:

- request that the department cancel your Working Holiday Maker visa. You can reapply for another Working Holiday Maker visa at a later stage
- after you have confirmation that your Working Holiday Maker visa has been cancelled, apply for an ETA.

Maahan siis tullaan yhdellä viisumilla; molemmat voivat olla olemassa, mutta WH:n haltijan ei ole mitään tarvetta hakea ETA:aa.

h2p5

Ok, kiitos kaikille vastauksista! Tämä selvensi paljon!  :)