Papuli reissussa!

Aloittaja Papuli, syyskuu 02, 2004, 01:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Papuli

viajera:Dkappas vaan niinpa sattui, harmi kun kerkisitte lahtemaan!me paastiin teidan paikkaan, kiitos kiitos, saadaan kunnon pitkat tyopaivat kristiinan kanssa:D aika rankkaa on kun alkaa olla niin kuuma! ja aika arveluttavaa rampii niissa pusikoissa muutenkin...eilen nain semmosen ison ruskeen kaarmeen jotain metrin paasta...kaarmeita pelkaan jos jotain..yhta tyttoo oli purru kateen kaarme kun oli ollu keraamassa kurpitsoja..:itke
bedbugit ei oo ainenkaan meihin viela iskeny...kova taistelu niita vastaan siella kay...ma nukun melkein keittion vieressa, aika paljon aasialaisia siina huoneessa.
kumminkin 2 viikkoa aateltiin taalla "viihtya"..ja sitten varmaan Townsvilleen ja Magnetic Islandille tai suoraan Cairnsiin..
nyt kauppaan ja ruokaa tekemaan:D
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Papuli

heipa hei taas. Toista viikkoa taalla alottelin toissa. Viime perjantaina aloteltiin mangojen poimimista. Se on aika helppoa..tai ainenkin mulla kun paasin kulkemaan sen masiinan vieressa, johon porukka heittaa mangot ja nypin niita mangojen oksia pois..:D aika onnekkaita ollaan muutenkin oltu kun meidan pomo on tosi mukava, eli ei yhtaan "nalkuta" etta nopeempaa, nopeempaa.
 Lauantai illalla grillailtiin hostellin porukan kanssa. Oli tosi kivaa, vaikka pieni kyla onkin niin tarkeintahan on porukka missa on;) sunnuntaina lainattiin hostellin autoo ja mentiin paivavisiitille Ayriin. Olipa outoa ajella vasemmalla puolella tieta..mutta kolarii en sentaan ajanu. Kaytiin kattomas bridget jonesin elokuva..aika hauska:D
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Papuli

Kolmas viikko alkaa taalla Home Hillissa. Saa olla kylla viiminen viikko tai no enpa tieda jaksanko olla koko viikkoa. En muistanutkaan viime kerralla laittaa etta jos joku nyt menee mangoja poimimaan etta se mangon neste tai mika nyt liekaan, jota suihkuaa tyvesta kun ottaa sen oksan pois ei oo kauheen hyvaa iholle. Mulle tuli kasvoihin ja kasivarsiin jotain ihme punasta rakkoo ja kesti viikon ennenkuin ne parantu. Aika hurjan nakoseks siita tulee..:roue

Taalla pain menee paivat aika samaa tahtia kuin edellisetkin etta puolen vuorokautta menee tyojuttuihin ja sitten vaan raahautuu syomaan ja sammuu petiin heti kun vahan jasenia oikasee. Tanaan otin vapaapaivan ja lainattiin kanadalaisen Melanien kanssa hostellin autoo ja mentiin vaihteeksi elokuviin Ayriin. Kivaa paasta tosiaanki vahan isompaan kaupunkiin jossa on muutakin kun kaks ruokakauppaa:D

Saas naha onko pyykit tullu puhtaana pesukoneesta ulos kun viime viikonloppuna valkoset vaatteet tuli taynna ruskeita raitoja..:itke . Joka paikka kutisee inhottavasti ja iho on taynna kaikenmaailman patteja itikoitten puremista:itke positiivista:D
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Sarah

Heippa Pave haniseni! :)

Kiva lueskella taalta mita sa siella puuhailet.. :) Me oltiin tosiaan eilen ja perjantaina "vahan" :XXXX. Oltiin Sallankans vahan overit, mut hauskaa oli! Bjorn on muuten taalla kans ja se oli eilen meijan kans baarissa.. Ei sekaan kylla ihan selva ollu.. :)
Tanaan ollaan vaan maattu laguunilla.. Ja vahan siina sivussa pongailtu komistuksia.. ;)

Missa aattelit pysahdella ennen Cairnssia?

Ma oon nyt ainekin 2 viikkoa taalla toissa ja sitten saatetaan lahta alespain. Mut en oo kylla viela varma. Toivottavasti ehdit tulla tanne ennen kun lahden!

Papuli

tiiaa:D teilla nayttaa menevan ihan hyvin...ja suomalaisjoukko lisaantynyt vai;) vai on Bjorn sinne eksyny...:o tosiaanki huomenna on viiminen tyopaiva. 3 viikkoa tuli nyt sitten tayteen taalla..viimiset paivat meni vahan hammasta purren mutta helpotti kun eilen ja edellispaivana paastiin keraamaan meloneita...vaikka ne onkin raskaampia mutta niissa menee aika niin paljon nopeemmin kuin mangoissa.

mutta juu sunnuntaina lahden kanadalaisen Melanien kanssa Townsvilleen ja oon siella pari paivaa. Piti menna sukelluskurssillekin Magnetic Islandille mutta en taida viela ehtia kun sinne Cairnsiinkin pitaa ehtia parin viikon sisalla;) Townsvillen ajattelin ehka pysahdella tullyssa varmaankin ja innisfailissa. saahan nyt nahda:)

voi vitsit ku kutittaa..kaikki itikat on iskeny muhun:(
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Minna

Moikka Papuli :)
Onko suunnitelmia joululle?Missä vietätte?Teillä näyttää olevan hauskaa siellä!:peukkuyMeillä täällä tuli lunta ihan hulluna viime lauantaina ja nyt viikkoa myöhemmin on lumet suurimmaks osaks kasautunu tienvarteen rumiks mustiks möykyiks kun sato hieman räntää..voi kumpa oisin päässyt tiistaina lentokentällä käydessäni Australiaan lähtevien ihmisten laukkuun!:hahhaa
Ootko käyttänyt niihin itikoiden puremiin jotain salvaa?Mulla toimi aika hyvin sellanen deodorantti-tyyppinen Insect repellent.Kannattaa kokeilla!:peukkuy
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Papuli

heippa minna:D ei oo oikeestaan mitaan suunnitelmia joululle. On aika auki (?!) alemmaspain pitais ehtia kun uutta vuotta Sydneyssa aattelin..sinnehan kaikki menee:XXXX ostin muuten juur asken noihin itikoitten puremiin jotain geelia ja laitoin tuossa matkalla tanne internet mestaan sita ja kuins ollakaan nyt on kadet ja jalat ihan valkoset, mutta ainakin loppu kutina. myyjakin vaan sano etta "i'm not going to ask..":D siella suomessa tuntuu olevan nyt tyypillinen suomen talvisaa...:peukkua

tanaan viiminen tyopaiva oli ihan kamala..joka paikkaa kutisi,en kerinny syomaan aamiaista, oli tosi kuuma, karpaset yritti tunkee suuhun ja ilman smokoo vedettiin 5 tuntia. yleensa ollaan paasty lauantaisin puoliltapaivin mutta tanaan ei paasty ja toiset nelja tuntia. lounasta ei ollu mukana tietenkaan:itke no hengissa selvisin kuitenkin.

mutta nyt varaamaan bussi huomiseksi:cool:
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Papuli

Townsvillessa olen. Sunnuntaina tosiaankin lahdin tanne yhdessa Melanien kanssa ja otettiin 3 yota Transit Centresta..Base Backpackers taitaa olla nimi ja ihan hyva hostelli on myos..:)

Mutta myoskin hieman ikavampaa uutista...niita kutiamisnappyloita alko tulemaan meille molemmille lisaa ja eripaikkoihin, joten tallustettiin sunnuntaina lahimpaan apteekkiin ja saatiin kuulla etta meilla on joku allerginen reaktio. Ja niista mangoista...kiva:( ostettiin hirveet kasat laakkeita ja tuli maksamaan aika paljon:(.

Nyt kolmen paivan jalkeen kun taa kutiseva ihottuma ei ollu ees vahentyny  (painvaistoin; lisaantyny), menin eri apteekkiin niitten laakkeitteni kanssa ja sain kuulla etta mulle oli myyty ihan vaaraa laaketta:nuttu: Talla kertaa sain pillereiden sijasta jonkun geelin jota levitetaan 3 kertaa paivassa iholle. Mel kavi kans toistamiseen apteekissa, mutta se sai ihan eri laaketta kun ma...:o no toivon vaan etta alkaa tehoomaan. Tuskaset on oltavat valilla. Yhteenvetona haluan vaan sanoa kaikille etta; ALKAA KOSKAAN MENKO POIMIMAAN MANGOJA.

No kutiamisen ja tuskailun ohella oon saanu kyl jotain tehtyykin taalla. Eilen tormasin sattumalta hostellilla pariin suomalaiseen tyttoon joitten kanssa pyorein kaupungilla shoppailemassa...rentouttavaa:)Lahetin myos Suomeen hiukan tavaraa..n. 3 kg verran ja maksamaan tuli n. 40 $.  Tanaan Mel lahti sukelluskurssille ja ma lahdin puolipaivareissulle Billabong Sanctuaryyn. Olihan se ihan kaymisenarvoinen paikka. Sylissa sain pitaa mm wombattia,koalaa,pythonia ja krokotiilia..ja kuvat tuli tietty:) krokotiilin syottaminen oli kans aika mielenkiintoista ja ne kengurut, ihania:D
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Minna

Papuli :D
Auts,ei kuulosta mukavalta..toivottavasti lääkkeet tehoo.:peukkuy
Pikaisia paranemisia!;)
Koskas saadaan nähdä kuvia matkalta?:)
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

Papuli

Juu no laakkeet ei sitten tehonnu, joten menin laakarille. Ja tosiaankin ma olen allerginen mangoille..eli en saa syoda enka koskee niihin. Kummallista etta sittenhan suurin osa jotka oli siella farmilla toissa on allergisia mangoille...no joo toivottavasti naa laakkeet alkaa vihdoin tehoomaan. Jalat ei nayta enaan ihmisen jalalta:D

Mutta nyt Cairnsissa olen. Edellispaivana tulin tanne. Oli mukava tavata taas kavereita joitten kans on aikasemmin tullu tavattuu, ja tanaan mennaan vahan ulos:XXXX taalla on aivan tuskasen kuuma. Ma valitsin viela semmosen huoneen jossa ei oo ilmastointia, vaan pikkuset hyrryttimet katossa. Suihkussakaan ei oo oikeestaan jarkee kayda kun vahan ajan paasta on jo ihan litimarka hiesta..no kayn kumminkin ihan kaikkien hyvinvoinnin kannalta:roue. Kaupunkiin on tullu tutustuttuu ja ma tykkaan tasta kovasti. Laguuni on kivan nakonen ja muutenkin ilmapiiri mukava:)

Juuh kuvia...niita tulee jossain vaiheessa.:)
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

Papuli

Menee vahan jojo pyorimiseks taalla kun nyt olen Tullyssa ja loppuviikosta lahdossa taas takaisin Cairnssiin. Tanne Tullyyn piti tulla viikoksi toihin, mutta oon jossain jonotuslistalla. On pari tyttoo vielakin ennen mua. Eipa taalla tosiaankaan oikein tekemista ole kun ei ole toita..vettakin tulee ihan kaatamalla. Loppupaiviksi sentaan saan vahan siivoilemista taalla hostellilla asumista vastaan. Parempi se kun ei mitaan...viikkovuokrakin kun oli 125$/vko  taa banana barracks hostelli on muuten ihan kiva ja naa bungalowt siisteja jaakaapilla ja televisiolla varustettuna joka on ihan luksusta:)

mitas muuta. iho oireilee vielakin, muuten ne laakarin antamat laakkeet autto ja iho naytti ihan normaalilta mutta eilen unohdin ottaa laakkeen ja tana aamuna sama kutiseva ongelma:( aika omituista kun en niihin mangoihin oo enaa edes koskenu ja laakekuurikin aika loppuvaiheessa. toinen vaihtoehto on etta allerginen tms jollekin muulle mita syon paivittain. harmi kun tuli tallanen nyt tahan valiin...
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

terhil

Voi sua raukkaa, ku niist mangoist tuli noin kauhee ongelma. Koita ny parantuu pian, ettet muistele suomessa sit vaan sitä kutinaa.. oot taas kerinny reissaamaan vaikka kuinka paljon siitä, ku oon viimeks kerenny tääl käydä kattomas. Oon koittanu kartasta ettii, et missä sä oot. Anna vähän suuntia, et osaan paremmin kattoo. Ootko rannikolla vai sisempänä???
 Mä laiton sulle emailii käy kurkkaamassa.. Palaillaan=)
Terhi

zetax

Voi Tully ja voi niita aikoja, toiseksi parhaat aussihetkeni vietin aikoinani Tullyssa joka on siis Australian vetisin ja tylsin paikka.
Olin samassa hostellissa. Itse odotin aikoinani viikon toita ja tama viikko oli mun elamani tylsin siihen asti. Olin siina bilyana huoneessa.
Pidahan hauskaa!

zetax

Terhille viela Tiedoksi, etta Tully sijaitsee 30 kilometria rannikolta sisamaahan ja on vahan enemman lahempana Cairnsia kuin Townsvillea. JOs kartasta loydat Innisfailin niin siita viela etelaan jotain 50 kilsaa.

viajera

Samoja jalkia seurailet Papuli.:D
Mina kylla asustelin Innisfailissa ja olen nyt majaillut koko ajan sen jalkeen taalla pohjoisemmassa Cairnsissa ja Kurandassa (wwoofaamassa). Ekan viikon Innisfailissa oleskelusta olin toissa Innisfailissa, jossa olin kylla joka paiva toissa, mutta vain muutaman tunnin. Toisella viikolla olin nelja paivaa toissa Tullyssa Mackaylla. Ei me tiedetty aamulla, minne meita viedaan ja tulikin suhteellisen pitka tyomatka, varsinkin kun piti odottaa Tullyn keskustassa aamuisin noin puoli tuntia toista bussia.  Mackaylla oli muuten aika monta suomalaista toissa seka Codge Lodgessa Innisfailissa oli meita majoittuneena yhteensa 11 suomalaista. Terkkuja kaikille, jotka tunnistaa.;)

Sen totesin, etta banaanin pakkaus ei sovi ainakaan minulle. Mulla tuli jokin ihme juttu ranteisiin. Oli tosi kipeena ja en pystynyt moneen paivaan kunnolla edes kirjoittamaan mitaan.:( Kipuja ja sarkyja taynna tama fruitpickerin (packerin) elama, kuten olet itsekin huomannut.:(

Papuli

viikko Tullyssa takana ja todellakin oli tahan asti tylsin viikko taalla. Jos ei toita loydy niin ei siella mitaan tekemista tosiaankaan ole. Ilmakin niin painostava ja satokin aika lailla..aina iltapaivisin parin tunnin ukkonen. Eiliseksi kehitettiin vahan tekemista ja mentiin koskenlaskuun tully riveriin. Hintaa tuli koko paivan laskulle 126 $ (+ joku 25 $) eli aika kallis mutta kylla oli rahanarvoinen kokemus! Sattu viela ainut kokopaivan kestava aurinkoinen ilma:) aamu puoli yhdeksan maissa meidat haettiin linja-autolla hostellilta ja vietiin sinne joen varteen. Sitten meidat jaettiin 6-7 seitseman hengen porukoihin kumiveneisiin..meidan veneeseen sattu aikas hauska ohjaajakin :) muutama kerta harjoteltiin kaskyja ja sitten lahdettiin liikkeelle. Tarskyt olis saanu olla hurjempia mutta oli nekin ihan ok. Valilla  pulahdettiin  uimaan kun ooteltiin toisia. Koettiin vahan kauhun hetkiakin kun juuri meidan ryhman viereen about 10 metrin paahan veteeen tippu vuorelta isoja kivenlohkareita. :o huh...luultiin etta alkaa  maanjaristys..onneks ei ketaan jaany alle..
2,5 tuntia laskettiin koskea sitten olin hamppariruokaa ja sitten toiset 2,5 tuntia. Maisemat oli mahtavat ja porukka hyva ja naurettuu tuli, niin todella onnistunu paiva:) saatiin viela sarin ja ryanin kanssa ilmanen kyyti tanne Cairnssiin meidan koskenlaskun linja-auton kuljettajalta.

viajera:Dyhdyn tosiaankin tuohon etta kipuja ja sarkyja tama fruitpickerin elama..kaikkee sita taalla tekeekin...pitaakohan jatkaa tata hyvin alkanutta uraputkea suomessa kun sinne palailee:?:hahhaa
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

terhil

zetax kiitti tiedosta!

Löysinkin yhen hyvän kartan, josta oon löytäny noi Paven koluamat paikat.. =)

Pauliina=)
Laskeskeleppa sä siellä koskia, ni  mä kiertelen tääl Loimaalla vesilätäköitä, ku ei taida oikeen talvee tulla tänne päin.=(
Terhi

Papuli

On ollu vahan kiireita mukamas niin ei ole tullu tanne kirjoteltua vahaan aikaan. Viikko sitten torstaina otettiin kaverin kanssa lento Cairnssista Brisbaneen (143 $ Virgin Blue). Vietettiin yo siella ja saatiin seuraavalle paivalle lifti Hervey Bayhin ja mentiin Fraserille 3:n paivan ja 2:n yon itseajo safarille. Oli tosi kivaa kun taas sattu hyva porukka. Meita oli yhteensa 9 (5 englantilaista, 3 ruotsalaista ja mina):) Paivat kulu kauniissa jarvissa uidessa ja aurinkoa ottaessa ja illat pelattiin juomapeleja ja tehtiin ruokaa. Toisena paivana kiivettiin johonkin jyrkanteelle jonka paalta naki haita, delfiineja ja kilpikonnia uiskentelemassa aallokoissa. Meressa kun ei tosiaanka haitten ja meduusoitten takia saanu uida niin silti nahtiin muutaman tyypin lilluvan siella boogie boardseitten kanssa.:o No kukin tavallaan...

Nyt ollaan pari paivaa vietetty aikaa Noosassa. Ihan kiva pikkukaupunki. Harmi vaan kun on rahat lahes loppu niin ei ole varaa ottaa mitaan kanoottiretkea. Eilen kumminkin mentiin kavelemaan luonnonpuistoon. Se sentaan oli ilmaista. Tuli ihan "villi" koaloita nahtya:D

Tanaan takaisin Brisbaneen jouluksi ja sunnuntaina matka jatkuu hieman sisamaahan pain sellaseen pikku kylaan kun Gatton. Tarkotus olis taas ruveta rahapulan takia keraamaan hedelmia/vihanneksia. (onhan tassa kuukausi tullu lomailtuu..) Soitin sellasen karavaani alueelle jossa viikkovuokra asuntovaunussa on vaan 66/pp/vko..aika edullinen mutta saa naha millanen laava se sitten on:)maanantaina tyot alkaa talla kertaa tomaattien parissa..saas nahda miten uudenvuoden kay. En taida Sydneyyn kereta :(
Pauliina
-Cheer up! Remember the less you have, the more there is to get.-

zetax

Onkohan maajussit "hoidelleet" papulin autuaimmille poimintamaille vai missä lienee tyttönen?

Minna

Samaa miettien...:confuse
-When you wish upon a falling star, your dreams can come true.Unless it\'s really a meteorite hurtling to the earth which will destroy all life. Then you\'re pretty much hosed no matter what you wish for-

H?rski

Joo no viime viikolla pauliina kirjoitteli ja on vissiin vielä sellasessa paikassa ku Gatton tai sinnepäin:confuse

Jossain paprika farmilla ovat kuulemma olleet töissä:cool:

zuwi

moikka papuli,
en enaa muista mita taalta olinkaan etsimassa kun sattumalta osui silmaan taa sun matkakertomus ja paljon olet nakojaan ehtinyt sitten rakkaitten home hillin aikojen. josta yha yhden paivan palkkarahoja odottelen...
anyway laita tietoa missa meet talla hetkella. itse odottelen toita maroochydoressa kun millaan en taalta rannikolta malttaisi lahtea, mutta kai se on pakko kun vahan hiljaselta nayttaa; viime viikolla toissa vain 2 paivana ja ens viikosta ei viela tieda yhtaan. mika tyotilanne siella sisamaassa?

t:suvi