Mielipiteitä eri Aussi kaupungeista ja yliopistoista

Aloittaja international, tammikuu 21, 2004, 23:30

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

international

Hey all!

Olen ollut jo kauan kiinnostunut Aussi jutuista, sillä kaikki englannin kieleen liittyvä kiinnostaa. Olen uusi tällä palstalla, ja olen juuri suunnittelemassa vaihtovuotta Ausseihin ja yliopistoni teke vaihtoa 7 eri yliopiston kanssa. Nyt mulla on siis tosi vaikeeta valita, koska olen käyttänyt jo tunteja eri sivujen selailuun, mutta kaikki vaikuttaa melko hyviltä. Toki kurssivalikoima vaikuttaa eniten, mutta nyt haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne, jotka siellä elätte tai olette käyneet, erityisesti näistä paikoista:
1) Western Sydney
2)Wollongong
3)Tasmania
4)Macquire
5)Griffith
6)Perth

mette


riaapa

No ei nyt ihan aiheesta, mutta aika sopivasti sen vierestä:

WE ARE ONE

We are the people of a free nation of blokes, sheilas and the occasional wanker. We come from many lands (although a few too many of us come from New Zealand), and although we live in the best country in the world, we reserve the right to bitch and moan about it whenever we bloody like. We are One Nation but divided into many States.

First, there's Victoria, named after a queen who didn't believe in lesbians. Victoria is the realm of Mossimo turtlenecks, cafe latte, grand final day, and big horse races. Its capital is Melbourne, whose chief marketing pitch is that "it's liveable". At least that's what they think. The rest of us think it is too bloody cold and wet.

Next, there's NSW, the realm of pastel shorts, macchiato with sugar, thin books read quickly and millions of dancing queens. Its capital Sydney has more queens than any other city in the world and is proud of it. Its mascots are Bondi lifesavers that pull their Speedos up their cracks to keep the left and right sides of their brains separate.

Down south we have Tasmania, a State based on the notion that the family that bonks together stays together. In Tassie, everyone gets an extra chromosome at conception. Maps of the State bring smiles to the sternest faces. It holds the world record for a single mass shooting, which the Yanks can't seem to beat no matter how often they try.

South Australia is the province of half-decent reds, a festival of foreigners and bizarre axe murders. SA is the state of innovation. Where else can you so effectively reuse country bank vaults and barrels as in Snowtown, just out of Adelaide (also named after a queen). They had the Grand Prix, but lost it when the views of Adelaide sent the Formula One drivers to sleep at the wheel.

Western Australia is too far from anywhere to be relevant. It's main claim to fame is that it doesn't have daylight saving because if it did, all the men would get erections on the bus on the way to work. WA was the last state to stop importing convicts and many of them still work there in the government and business.

The Northern Territory is the red heart of our land. Outback plains, sheep stations the size of Europe, kangaroos, Jackaroos, emus, Uluru, and dusty kids with big smiles. It also has the highest beer consumption of anywhere on the planet and its creek beds have the highest aluminium content of anywhere too. Although the Territory is the centrepiece of our national culture, few of us live there and the rest prefer to fly over it on our way to Bali.

And there's Queensland. While any mention of God seems silly in a document defining a nation of half arsed sceptics, it is worth noting that God probably made Queensland, as it's beautiful one day and perfect the next. Why he filled it with dickheads remains a mystery.

Oh yes and there's Canberra. The less said the better.

We, the citizens of Oz, are united by Highways, whose treacherous twists and turns kill more of us each year than murderers. We are united in our lust for international recognition, so desperate for praise we leap in joy when a rag tag gaggle of corrupt IOC officials tells us Sydney is better than Beijing. We are united by a democracy so flawed that a political party- albeit a redneck gun toting one- can get a million votes and still not win one seat in Federal Parliament. Not that we're whingeing, we leave that to our Pommy immigrants.

We want to make "no worries mate" our national phrase, "she'll be right mate" our national attitude and "Waltzing Matilda" our national anthem (so what if it's about a sheep-stealing crim who commits suicide). We love sport so much that our newsreaders can read the death toll from a sailing race and still tell us who's winning.

And we're the best in the world at all the sports that count- like cricket, netball, rugby league and union, AFL, roo shooting, two up and horse racing. We also have the biggest rock, the tastiest pies, and the worst dressed Olympians in the known universe. Only in Australia can a pizza delivery get to your house faster than an ambulance. Only in Australia do we have bank doors wide open, no security guards, or cameras but chain the pens to the desk.

Stand proud Aussies - we shoot, we root, we vote. We are girt by sea and pissed by lunchtime. Even though we might seem a racist, closed minded, sports-obsessed little people, at least we feel better for it.

I am, you are, we are Australian.

P.S We also shoot and eat the two animals that are on our National Crest!!!! No other country has this distinction!

HAPPY UPCOMING AUSTRALIA DAY
Riina

jounij

Olipa hauska kirjoitus! Kenen lienee? Sen sisältämien merkitysten täydelliseen ymmärtämiseen tosin joutuu asumaan muutaman vuoden Ossilassa.


Hymyillen toteaa
Jouni
Canberra

Jouko

Tosi hauska ja erityisesti tuo kotoisen QLD osa  :XXXX

Nimimerkillä päivänsä hymyssä suin aloittanut

Kiitos Riina!

Tässä hieman lisää lukemista
http://www.dundernews.com/vitsi_base/wmview.php?ArtID=1966


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

riaapa

Jouni,

en tiedä kenen käsialaa tuo teksti oli, se kun tuli ilman lähdetietoa minulle s-postitse. Sen tiedän että itse lähettäjä sitä ei ole kirjoittanut.

Aika pitkältihän tuo on sellaista huumoria että aukeaa vain sillä mantereella, mutta ei näköjään kuitenkaan vaadi siellä asumista, riittää että on asunut muutamia vuosia aussin/aussien kanssa kimppakämpässä! Kyllä nämä stereotypiat tulevat selviksi kun porukkaan sattuu vaikka joku banana-benderi, niin se saa kyllä kuulla siitä... Ihailen tätä aussien kykyä nauraa myös itselleen.

Riina.
Riina

Jaaks

Riina :D

Tuo juttu oli liikenteessa taalla jo viime vuoden Australia Day'n aikana vaikkakin hieman erilaisena , mutta on nyt taas tullut kiertoon :D

Se loytyy ainakin kuuluisalta SPAM STORM sivuilta :

http://e-wok.com.au/e-Spam/e-Spam.php?intSpamID=291

Hauska juttu kuitenkin :D:D:D

Zende

LainaaAlkuperäinen postittaja international
nyt haluaisin kuulla teidän mielipiteitänne, jotka siellä elätte tai olette käyneet, erityisesti näistä paikoista:
1) Western Sydney
2)Wollongong
3)Tasmania
4)Macquire
5)Griffith
6)Perth

International, itse opiskelin Melbourne Universityssa, joten mulla ei varsinaisesti ole mitaan valtuuksia muiden yliopistojen arvioimiseen.  En ole edes kaynyt monissa noista paikoista ikina.  Mutta taalla useamman vuoden asuneena, mulla on se kasitys etta:
1) Western Sydney on vahan kuin Helsingin Mellunmaki, eli ns. koyhempaa puolta kaupunkia.  En menisi, jos olisi muita vaihtoehtoja.
2) Wollongong on kuin Kotka, lahella Helsinkia, mutta pienehko ja teollinen.   Varmaan ihan ok paikkana, mutta vahan metsassa kumminkin.
3) Tasmania on Australian Suomi, siella on lyhyet kesat ja kylmat talvet.  Pieni ja kaukana kaikkialta.  Kaunista luontoa, mutta sita loytaa mantereeltakin.
4) Macquarie University on myoskin Sydneyssa.  Mun ymmartaakseni silla on kohtuullisen hyva "nimi" Australiassa, eli on kohtuullisen arvostettu oppilaitos.  Sydneyssa riitaa kokemista ja nakemista varmaan koko vaihtovuodeksi, ja sielta kasin on helppo tehda reissuja muuallekin pain Aussilaa.  Tama olisi minun ykkos vaihtoehto.
5) Griffith University on Queenslandin osavaltiossa, kampuksia Brisbanessa ja Gold Coastilla.  Brisbane on varmaan ihan ok, mutta vahan "punaniskaisempi" kuin Sydney ja Melbourne (sorry Jaaks tai kuka siella asuukaan).  Hienot ilmat ja rannat, mutta laimeaa kulttuurillisesti.  Gold Coast on iso lahio, sinne en menisi kuin viikon lomalle. (Minkatakia kaikki suomalaisturistit haluavat menna sinne kuukausiksi?)
6) Perthissa on kuulemma hieno ilma ja rento meininki, mutta sielta ei paase minnekaan ellei lenna 6 tuntia.  Jos haluat nahda Aussilassa muutakin kuin yliopiston kirjaston, menisin siis vahan tiuhemmin asutulle alueelle kuin WEstern Australiaan.

Ja anteeksi sitten kaikille asianosaisille taysin tietamattomista ja stereotyyppisista kommenteista.  Tosin stereotyypitkin voivat olla informatiivisia, luulen.  Oli miten oli, International, varmaan viihdyt minne sitten paadytkaan.  Onnea matkaan!

Zende

Jaaks

Zende :D

No offence taken :D:D:D

Hyvia kommenteja ja myoskin omasta mielestani erittain totuudenmukaisia :D

Ei nyt kait sentaan ihan "red necks" in Brisbane, mutta eipa tarvitse kauan ajaa kun niitakin jo loytyy :D:D:D

international

Kiitti vastauksista! Itsekin olen aivan samaa mieltä, että Perth on vähän kaukana muualta, ja MAcquire yliopiston kurssitarjontakin vaikuttaa tosi hyvältä eli sinne nyt luultavasti haen. Mutta täytyy silti valita 2. ja 3. vaihtoehdot ja siitä tulikin mieleen, että onko kellään kokemuksia Deakin Universitysta?

Jaaks

Internat...:D

Nyt mennan sitten Victoriaan ja Melbourneen :o

Oletko itse katsonut mista noista viidesta kampuksesta haluaisit lisatietoja :??:??

http://www.deakin.edu.au/

mette

Courier Mail  January 24,2004
"Opinion & letters"´

Best, biggest, tastiest-no worries , mate

We are the people of a free nation of blokes, sheilas and the occasional wanker. Although we live in the best country in the world, we reserve the right to moan about it whenever we like. We are one nation but divided into many states.
Victoria is the realm of Mossimo turtlenecks, cafe latte, grand final and big horse races. Melbourne markets itself as "liveable". Most of us think it is too cold and wet.
NSW is the realm of pastel shorts, macchiato with sugar, thin books read quickly and millions of dancing queens.
Down south, we have Tasmania , a state where the family tree has no branches. In Tassie, everyone gets an extra chromosome at conception. South Australia is the province of half-decent reds, a festival of foreigners and bizarre axe murders.
Western Australia is too far from anywhere to be relevant. It was the last state to stop importing convicts and many of them still work there in the government and business.
The Northern Teritory is the centrepiece of our national culture, but few of us live there; most of us prefer to fly over it on our way to Bali.
And there´s Queensland, While any mention of God seems silly in a document defining half a nation of atheists, it is worth noting that God probably made Queensland . It´s beautiful one day and perfect the next. Why he filled it with drongos remains a mystery.
Oh, there´s Canberra. The less said the better.
We , the citizens of Oz, are united by highways whose treacherous twists and turns kill more of us each year than murderers.
We want to make"no worries mate" our national phrase, she´ll be right mate" our national attitude, and Waltzing Matilda our national anthem. We love sport so much our newreaders can read the death toll from a sailing race and still tell us who´s winning.
We´re the best in the world at all the sports that count, such as cricket, netball, rugby league and union, AFL , roo-shooting, two-up and horse racing.
We also have the biggest rock, the tastiest pies, and the worst-dressed Olympians in the known universe.
Only in Australia can a pizza delivery get to your house faster than an ambulance . Only in Australia do we have bank doors wide open, no security guards or cameras but chain the pens to the desk.
Happy Australia Day. -Peter Terrill,Ferny Hills


   Down south we have Tasmania...Maps of the State bring smiles to the sternest faces   :(:(:( It holds the world record for a single mass shooting, which the Yanks can´t seem to beat no matter how often the try :(:(



http://www.geniac.net/portarthur/images/havehold.jpg

http://www.crimelibrary.com/serial/bryant/

Tiimi10

Moikka International,

Olen parhaillaan USYD:issä eli Sydney Univeristyssä ja kielet (englanti) ja kirjallisuus on tavallaan alaani. Mulle on täällä tullut sellainen käsitys, että Macquire olisi myös tosi hyvä paikka opiskella "language and linguistics" - siellä oli juuri yksi merkittävä konferenssi.

Nuo Zenden vertaukset sijaintipaikkakunnista olivat mainioita -  siinä tapauksessa Macquire sijaitsee ehkä jossain Keravalla.

riaapa

Lingvistiikan ja lähinnä kielten opettamisen alan tutkimuksia kun olen (sattuneesta syystä) tutkaillut, niin Macquireen olen törmännyt useaan otteeseen, ja varsinkin vieraiden kielten opetuksen alalla myös Griffithiin. Että kyllä niissä ainakin tutkimusta tehdään ja julkaistaan, muuta en ko. opinahjoista tiedäkään. :?? :? :??

Riina.
Riina

Zende

International,
Ei ole kokemuksia Deakin Universitysta, mutta kuulopuhetietoja on.

Deakinilla on tosiaan kampuksia kaksi Melbournen lahioissa, kaksi Geelongissa (Melbournen Kotka, siina missa Woollongong on Sydneyn Kotka), ja yksi Warrnamboolissa Victorian etelarannikolla (Kaskiset?  Rauma? - pikkupikku kaupunki kaukana Melbournesta.)  Melbournen kampuksia ehka harkitsisin, mutta en noita muita.

Ymmartaakseni Deakin keskittyy enemman ammatillisiin tutkintoihin, esim. sairaanhoidon opetus on siella hyva.  Perinteisemmat akateemiset aineet, kuten lingvistiikka, eivat tod. nak. ole niin vahvoja.  

Deakiniin on yleensa ottaen helpompi paasta sisaan kuin ainakin kolmeen muuhun Melbournen yliopistoon - oletan siis etta opiskelijoiden taso ei ole paatahuimaava.

Kuulemma Deakin on joskus aanestetty Australian parhaaksi yliopistoksi, mutta en tieda miksi, milloin, tai kenen toimesta.  

Zende

airbornebadass

6) Perth

Murdoch University: Vaikuttaa ihan hyvalta opinahjolta (nimm. 3 vuotta WA:ssa lahonnut)

Alkaas nyt kuulkaa... On taalla WA:ssakin :) paljon nahtavaa ja koettavaa esim. Margaret River etc.

Ei ole nama kelit suomalaiselle sissille tehdyt... ...kele!

airbornebadass
*+40 ja hikoilee kuin sika*
Excelsior!

Jaaks

Airborne....:D

Parempia viineja kuin Margaret River saa kyllakin hakea :XXXX ja kaukaa :XXXX:XXXX:XXXX
Varsinkin valkoiset taytelaiset Chardonnayt, mutta esimerkiksi Watershed tekee tosi hyvaa Shiraz ja Cab Sav :XXXX

Zende

Jaaks, kun kerran aloitit ihan aiheen vieresta, jatkan minakin... :)

Kun kerran just tulin tuosta naapurisaarelta Uudesta Seelannista, taytyy vahan kehaista niidenkin viineja.  Sauvignon Blankin ystavien pitaisi ehdottomasti maistella Malborough seudun viineja, ovat ainakin minusta parhaita viineja mita onkaan.  Babbitch, Selak, Windy Hill, Greenhough on esimerkkeja.  Niin etta kun Margaret Riverilta lahtee tarpeeksi kauas, loytyy taas hyvia viineja. Muistaakseni olen joskus juonut tuollakin tehtya S plankkia, ja hyvaa oli sekin.  Zende :xxxx

Jaaks

Zende :D

Malborough viinit on tana vuonna "kivenalla" koska heilla oli sato viime vuonna yli 40% alle odotusten ja kaikki viini mita pystyivat tuottamaan oli myyty jo etukateen paljon ennen pullotusta :(

Paras sielta tuleva on kyllakin Cloudy Bay :XXXX

Jouko

Zende ja Jaaks,

Kiitos hyvistä vinkeistä pitänee tarkistaa löytyykö paikallisesta alkomaholi liikeestä jotain noista.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Urul

Ystävältä sain maistaa tässä jokin aika sitten Te Mata Coleraine Cabernet Sauvignon & Merlot-hyvää,valitettavasti hinta määrää kulutuksen omalla kohdallani:hahhaa Tuo Cloudy Bay onkin ihan kohtuuhintainen ...

The cost of wine

The taste of a good wine is remembered long after the price is forgotten.


Whatever its price may be,wine surely is worth more than the money that it costs to buy when it brings joy to your home,the joy of sunshine.

Only the first bottle is expensive.

A bottle of wine begs to be shared;I have never met a miserly  wine lover.

arixmel

no en ole koskaan itte ollut oikein viinin ystävä,,enemmäkin tumman rommin, no port on alkanut ausseissa maistumaan...tuli tuosta Margaret Riveristä mieleen että kyllä ne sitä ainakin yrittää kovasti myödä kun amerikan tv:stä tulee joka ilta mainos margaret riverin viinistä,,,melkein kotiikävä iskee vaikkei viinistä pidäkkään
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Urul

Täällä Brisbanessa on jo useita kuukausia mainostettu bussipysäkkien mainostauluissa Finlandia vodkaa.

Finlandia vodka pop oli Brisbanen suosituin baaridrinkki  jokunen vuosi sitten.Mainoskin  meni näin.Pop `til you drop


:hahhaa.

arixmel

rönsyillään...
tietääkö joku minkälainen paukku toi Finlandia vodka pop on...ilmeisesti finlandiaa ...
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Urul

No niin,nyt onnisti päästä tänne foorumiin,eilisestä asti  ilmoittanut että iipee vaikuttaa epäilyttävältä :??

Tuo Finlandia Vodka Pulp oli  tuollainen pre+mix(lonkero),neljän pullon pakkauksissa myytiin,makuina cranberry ja bitter lemon(?).Ravintoloissa sitä sitten myytiin nimeltä Finlandia vodka pop.

Nimi kai tuli tästä ....Bartenders just pop the cap and plonk the fireball on the counter

arixmel

taitais turpaan tulla ja miehisyys mennä jos minä alkaisin tuota tilaamaan kulma pubissa..taidampa otta VB:n:XXXX

hei ooteko huomanneet ton olut symbolin koodia sehän on 4 x eli kukas nää on oikein ohjelmoinut joku qld hemmo mä luulen :roue
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Jouko

Arixmel,

Joo eipä auta kieltää hemmo on tosiaan täältä QLD:stä, :D , kehittäisen arvoinen idea voisi olla jos ton :XXXX voisi syöttää tekstin sekaan sanomalla "pot a fourex thanks mate"  ja awot! ikoni olis siellä... :hahhaa


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

mette

LainaaAlkuperäinen postittaja arixmel
taitais turpaan tulla ja miehisyys mennä jos minä alkaisin tuota tilaamaan kulma pubissa..taidampa otta VB:n:XXXX

Jokunen   kesä olivat oikea  hitti  nuo erilaiset pullodrinkit.Monikin luuli olevansa lukihäiriöinen tästä uudesta vodkasekoituksesta,jonka alkoholiprosentti  5,4.Juoman nimi tulee kiltisti sanoista french connection uk.Samalla tuotemerkillä  myydään myös nuorisovaatteita.

http://www.mclark.co.uk/brands.flav_alcoholic.shtml

concept-

Onko kellään kokemuksia New Castlen yliopistosta tai kyseisestä kaupungista???