Kun etsitte asuntoa... ym. ohjeita...

Aloittaja Hessu, kesäkuu 20, 2004, 00:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hessu

Mita itse en osannut arvata kun ensimmaisen kerran tulin Sydneyyn, niin vuokrakamppia loytyy aika helposti. -Myos kalustettuja.
Hinta jota valittajat tai vuokranantajat pyytavat ei ole valttamatta viimeinen. Voi siis tarjota vahemmankin ja katsoa saako kampan. Vuokrasopimus kannattaa muutenkin yrittaa tehda vain sitovasti kolmeksi kuukaudeksi, jotta voi helposti lahtea etsimaan uutta, jos nykyinen ei vastaakaan odotuksia... Eli ei kannata sitoa itseaan liikaa. Tarjoamista kannattaa tosin harkita sen suhteen paljonko kiinnostusta kampasta on ja haluaako sinne itse niin paljon. Kolmen kuukauden jalkeen sita paasee muutenkin eroon tarpeen tullen.

Sitten viela - taalla on talvisin aika kylma asunnoissa. Yksinkertaiset ikkunat ja ei ole lammitysta. Yliopistot sanovat esitteissaan, etta ei kannata ottaa mukaan kotoa lampimia vaatteita.. Kylla kannattaa. Villasukat ym. Pipo on tarpeen Melbournessa... Rahaa kayttaa mielellaan muuhunkin kuin talvivaatteisiin (talvea ei kesta kauaa, mutta kylma tulee...).

Ajattelin vaan kirjoittaa muutamia ohjeita ihmisille, jotka tanne ovat tulossa. Naita tietoja olisin itse kaivannut silloin kun tulin. Kyselkaa, jos haluatte tietaa lisaa. Neuvon mielellani... jos osaan.

terv. Hessu:D