Halu takaisin!

Aloittaja Inkaa, syyskuu 19, 2007, 05:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: Inkaa"Volunteer work tourism schemes

In general terms, you may be able to work as a volunteer whilst on a Tourist visa if:

    * your main purpose in visiting Australia is tourism, and any voluntary work remains incidental to this
    * the work involved would not otherwise be undertaken, in return for wages, by an Australian resident
    * the work is genuinely voluntary and that no remuneration is received in return for the activities.

Miksi käyttäisit volunteer work syyksi saada 12 kk viisumi, kun siinä jo sanotaan ehdoksi, että any voluntary work remains incidental  ??? eli Minor ja pääsyy vierailullesi on turismi.

Jos sinulla ei ole syyksi tänne tuloon vierailu lähisukulaisten luona, niin kyllä se on vaan se raha joka puhuu eli pystyt tullessasi näyttämään tarpeeksi varoja lomaillaksesi sen 12 kk.

Inkaa

Lainaus käyttäjältä: Jaaks - tammikuu 07, 2010, 14:54
Lainaus käyttäjältä: Inkaa"Volunteer work tourism schemes

In general terms, you may be able to work as a volunteer whilst on a Tourist visa if:

    * your main purpose in visiting Australia is tourism, and any voluntary work remains incidental to this
    * the work involved would not otherwise be undertaken, in return for wages, by an Australian resident
    * the work is genuinely voluntary and that no remuneration is received in return for the activities.

Miksi käyttäisit volunteer work syyksi saada 12 kk viisumi, kun siinä jo sanotaan ehdoksi, että any voluntary work remains incidental  ??? eli Minor ja pääsyy vierailullesi on turismi.

Jos sinulla ei ole syyksi tänne tuloon vierailu lähisukulaisten luona, niin kyllä se on vaan se raha joka puhuu eli pystyt tullessasi näyttämään tarpeeksi varoja lomaillaksesi sen 12 kk.

Jaaks,
:pepsodent aiheutan varmaan jokaisessa viestissäni päänvaivaa muille, sillä kirjoitukseni ja aivoni eivät aina kohtaa. Yritin jollain kierolla tapaa tarkoittaa vapaaehtoistyömahdollisuutta turistina maata kiertäessä yhtenä vaihtoehtona. Vedota oli väärä verbi käyttää, pahoittelut tästä.
Rahahan se on joka puhuu, mutta juuri aiemmin mainitsin sen puolen olevan hoidossa, ja yritin pyrkiä saamaan tietoa muista mahdollisista kommervenkeistä, mitkä viisumia hakiessa tulisi ottaa huomioon.
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

Niin ja unohtamatta tietenkään sitä, että kun maata en ole kiertämässä, olen ystävien luona, (joita ei kyllä lähisukulaisiksi tietenkään lasketa), niin onko jollain tapaa väliä kumman näistä syyksi ilmoittaa?

"To be eligible for this visa you must have a genuine intention to visit Australia as a tourist, for recreation or to visit your family and/or friends."

:confuse

Olettaen siis että hakemuksessa tuo pääsyy maahantuloon on ilmoitettava.
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: Inkaato visit your family and/or friends."

Inkaa,

Siinähän sen jo sanoit eli visit your friends

Inkaa

Jaaks,

Arggggh, älä menetä hermoja  :pepsodent  :god:
Tarkoitin siis turismi, vai sitten ystävien luona vierailu!  :nuttu:
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

Ainiin! Ja jos sitten viisumiin tuo No further stay -leima pamahtaa,
"Your visa may be granted with a 'No further stay' condition. If this is the case, you will not be granted any other visa (except for a Protection visa) while you remain in Australia. This condition may be waived in exceptional circumstances."

niin kuinka pitkäksi aikaa poistuminen on vaadittu, ennenkuin voin hakea opiskeluviisumia?
Haulla löytyi tasan yhden keskustelun kaksi postausta, joten niistä ei apua ollut.
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Jaaks

Inkaa,

Pääsyy tuloosi on tietysti turismi kun kerran turistiviisumia haet ja syy siihen pidennettyyn 12 kk viisumiin on se, että voit viettää aikaa ystäviesi kanssa matkailun lisäksi.

Sinun ei tarvitse kertoa heille aiotko matkustaa paljon vai vähän tai ollenkaan  8)

Jaaks

Inkaa,

Tuskin sitä viisumiisi saat, mutta jos näin kävisi, niin voit hakea uutta viisumia heti kun olet Australian ulkopuolella.

Fact Sheet 52b - Waiving Visa Condition 8503: 'No Further Stay'

Inkaa

Jaaks,
Kiitos tuhannesti  :XXXX  :pepsodent

Ehkä taas askeleen edellä ja asteen fiksumpi.
Satuin muuten löytämään tämän http://www.immi.gov.au/e_visa/e676.htm#a ,eli online-676viisumihan se siinä. Niinkuin TeroH aiemmin mainitsi, myös minä olen ollut luulossa, että tän viisumin hakeminen onnistuu Berliinistä paperitse, eikä netitse. Mutta voi että tämä helpottaa elämää jos näin ei ole.  :peukkuy

Ehkä mun on aika mennä nukkumaan, tää talvi aiheuttaa mun iholle aivan sietämätöntä ihottumaa, ja oon taas kipeenä - unirytmit on vähän päälaellaan  :nuttu:
Ihan siis jo oman terveyden vuoksi pitäis äkkiä sinne päästä  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Pepsa

Minuakin yhä vain kalvaa "Halu takaisin!" Halusin vaan kertoa, vaikkei tämä minun topikki olekaan.  :pepsodent Yritin tuossa hieman aivopestä itseäni etten lainkaan muka takaisin koskaan lähtisi, mutta piut paut vain niille pesuille!

Reissun suunnittelu ja toteutus on ollut enemmän kuin hieman jäissä viimeaikoina, jotenkin nyt vaan kaikki on junnannut eikä mistään ole tullut mitään.  ??? Tänään kuitenkin näyttää valoisammalta, ja kenties askel kohti rahakasan keruuta on kuin onkin otettu?  :XXXX

Tiedä sitten paljonko siihen WH-hakemukseen aikuisten oikeasti tarvisi säästää? (Kyllä kyllä, olen lukenut ja sisäistänyt viralliset immin ohjeet  ;)) Mutta vuoteni on jo ns selvä nakki enkä kenties tarvitse majoittumiseen lähestulkoon penninpyörylääkään. Esim yhdessä (tai siis toisessa niistä) suunnittelemistani paikoista (joka on myös sieltä suunnalta varmistettu juttu kunhan vain paikalle pääsisin) en tarvitse rahaa asumiseen ja elämiseen juuri ollenkaan, joten elän vieläkin toivossa että pääsisin matkaan 2010 "kesällä" elisiis aussitalvella.  :coolh Voisin paniikin ja rahapulan iskiessä tarvittaessa majailla em. paikassa vaikka koko vuoden ja sieltäkäsin toteuttaa niitä "muitakin juttuja", suunnitelmat eivät siltikään menisi mönkään. Tokkopa sitä silti aivan pennittömänä uskaltaa reissuun lähteä, eikä se WHkaan liiemmin irtoa varattomana. Dammit. En malttaisi enää odottaa! Sitäpaitsi, lunta ja pakkasta on tälle ja tulevallekin talvelle nähty nyt aivan tarpeeksi.  :o

Salaperäistä *kjäh kjäh*



Inkaa

Pepsa,
Ihana kuulla että sun suunnitelmat on lähtenyt myös rullailemaan.  :XXXX
Joillekinhan aikuisten oikeesti riittää se 1000 euroa, joillekin taas sitten 10 000. Itse lähdin WH:lla tossa KOLME (kauheeta!) vuotta sitten n. 3000e budjetilla, ja lomailin n. 3 viikkoa ennenkuin aloitin duunit. Rahat ei kovin nopeesti alkanut loppumaan, mutta tietystihän mulla oli tiedossa duunipaikka jo ennen menoa, ja elin kyllä aika luksuselämää. Vuokratakuut sun muut tietty ison osan söi rahoista, mutta jos sulla on tuo asumispuoli hoidossa, niin siitähän ei sitten tarvis ressailla.
Mä ainakin pidän sulle peukkua pystyssä  :peukkuy (ja yhtä vain, koska kaks tuottaa huonoa onnea) ton rahankeruun suhteen. Vielä siitä WH:n "tarvittaessa todistettavasta" summasta - en ole vieläkään kuullut, että kukaan olisi joutunut todistelemaan sitä summaa. Ihan pennittömänä ei tietenkään kannata lähteä, mutta kovin helposti muutamassa kuukaudessakin saa jo ihan hyvän summan kerättyä.  :coolh

Ja pidetään tämä ihan kaikkien takaisin haluavien topikkina! Vertaistukea ainakin minä kaipaan, joten eiköhän tää ole ainoastaan meille kaikille hyödyllinen  :XXXX  >:D
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

 ???
Täytyykö ne turistiviisumia varten olevat varat muuten todistaa siinä itse viisumihakemuksessa, vai sitten onko varauduttava todistamaan esimerkiksi myöhemmässä vaiheessa? Kopio tiliotteesta varmaan riittänee? (Ainakin näin viimeksi todistettiin real estate -agencylle, että ollaan kykeneväisiä maksamaan takuu, joten luulisin, että suht yleinen käytäntö?)
Haittaahan siitä ei varmasti olis, jos sujauttais siihen itse hakemukseen, mutta entäs sitten kun tuo hakemus tehdään online?
Viimeksi (ja ainoan kerran) tein viisumihakemuksen kutakuinkin kolme vuotta sitten, joten ei oo ihan täysin tuoreessa muistissa.
Btw, jos kirjoitan, että majoitun ystävieni luokse (aluksi), ja he tarjoavat mulle majoituksen (ainakin) ilmaiseksi, onko tästä hyvä olla ilmoitus vai ei? Onko myös tarpeen sitten tuolta aussipäästä sitä todistaa jotenkin?
:confuse
(Paniikki alkaa iskemään, älkää menettäkö hermoja, jos taas unohdin jotain olennaista tai kirjoitin puoliajatuksella. Mä yritin!  :pepsodent )

EDIT:
HAH! Tarkistin sähköpostista, ja löysin tällaisen.

eVisa.WHM@immi.gov.au
to   inka.ritola(a)jotain.com
date   11 January 2007 19:13
subject   Visa Grant Notification Application for Subclass 417 - Working Holiday (Temporary) (Class TZ) visa
   
hide details 11/01/2007

Eli toi "kutakuinkin" kolme vuotta sitten, piti aika hyvin paikkansa  ;) Täällä Helsingissä kun tuol kello on vasta tunnin ollut 12.1!
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

Terve taas!

Toivottavasti kaikilla teillä oli hauskat vaput, täällä Suomessa oli varmaan aikalailla sama sää kuin siellä :D

Nytpä tuli tälle tytölle lähtö vihdoinkin Ausseihin  :peukkuy :peukkuy :peukkuy :peukkuy :XXXX :XXXX, ja tarkotus olis lentää lokakuun loppupuolella. 12kk turistiviisumi lähtee hakuun ja mä ainakin jonkin verran kiertelen maata ympäriinsä asuen ystävien luona ja sitten aattelin tota Help Exchangea koittaa myös. Jossain kohdassa meen sitten myös tuttavaperheeseen jossa majoitusta vastaan hoitelen vähän lapsia ja taloa.

Edellistä viestiä lainatakseni aattelin kysellä mitenkä tuo varallisuus tulee todistaa, veronpalautuksista aattelin ottaa kopion mukaan, jotta näkevät että rahaa on tulossa myöhemmin, ja sitten ihan noi perus tilitiedot voi vaikka kentällä tarvittaessa printata. Onkohan tarvetta näyttää niitä aiemmin?

Voi että mä oon innoissani että vihdoin pääsen lähtemään, on sitä niin pitkään odotettukin!
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

aitto-oja



Pyysin omasta pankistani englanninkielisen printin, josta ilmeni tilin saldo euroina ja pankin leimat jne. Eipä sitä koskaan kukaan kysellyt, vaikka mulla ei ollut paluulentoa Australiasta. Tulin siis workingholiday viisumilla. Tuli myös muutamat muut todistukset hankittua, joita kukaan ei kysellyt  ??? Hauskaa reissua sulle!

Inkaa

aitto-oja,

Jep, mulla oli sama homma WH:n kanssa aikoinaan eikä sitä kyllä missään vaiheessa kyselty. Keltään, joka on WH:lla maahan mennyt en ole kuullut kyseltävän tota pankkitilin saldoa, ja mietinkin tässä, että onko käytäntö turistiviisumilla sama. Kyseessä vielä (tai ainakin haussa) tuo 12kk pidennetty viisumi.

Saakohan sitä kuinka paljon ennen suunniteltua reissua muuten hakea? Immin sivuilta en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään.

Mä en jaksais yhtään olla täällä Suomessa enää, mutta puol vuotta menee älyttömän nopeesti kyllä!
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Kyra

WHn kohdalla tuo on osa viisumin vaatimusta ja DIACilla on oikeus kysya sita. Mutta jos pollahdat tanne turistiviisumilla, ja sulla on CVt ja tilitasot mukana niin sorry, mutta siina vaiheessa jopa DIAC on epaileva. Koska kuka turisti tarttee pankki saldot plus CVt mukaan lomaillakseen? Kuitenkin, on hyva olla sun kaverin yhteystiedot kadessa, jos kyselevat enempaa, he soittavat kaverille ja kysyvat oletko heidan luona, et tee toita jne... Se etta edes hoidat muksuja jne majoitusta ja taskurahaa vastaan ON TYONTEKOA... ja kovin nopeasti saat kuulla ettei ole maahan tulemista muutamaan vuoteen.

Voi kuullostaa kovalta mutta me, jotka olemme asuneet maassa pidemman aikaa (mina itse yli vuosikymmenen), on hyvin tuttuja rajavaatimusten, ja DIACin saantojen kanssa. Se etta ajattelee tulevansa tanne turistiviisumilla ja "tehda taskurahaa ja majoitusta vasten toita" on just yksi niista kysymyksista mita tulee eteen liian usein ja miksi esim mina en enaa vaivaudu taman foorumin kanssa kun samat kysymykset edessa, mutta tyo on tyo. Ja mita sina kuvailet on Aupair tyo. Se ei ole turistina lomailua. Se ei ole matkailua ympari maata tai kaupunkia. Se on tyo. Joten ala yllaty jos tullissa jaa kiinni DIACin kanssa. Ja viela tarkennan.... "voluntary" tarkoittaa ettet odota palkkaa, majoitusta, rahaa tai mitaan muuta palkkaa vastaan. Se on vapaaehtoista, kaytat kykyja, ammattitasoa, mielialaa ja kaikkea mita hihan alta loytyy auttaaksesi muita, ilman etta odottaisit MITAAN vastaan. Kaikki muut hommat, ainakin mun mielesta, on toita, ei volunteering.


Lainaus käyttäjältä: Inkaa - toukokuu 04, 2010, 08:19
aitto-oja,

Jep, mulla oli sama homma WH:n kanssa aikoinaan eikä sitä kyllä missään vaiheessa kyselty. Keltään, joka on WH:lla maahan mennyt en ole kuullut kyseltävän tota pankkitilin saldoa, ja mietinkin tässä, että onko käytäntö turistiviisumilla sama. Kyseessä vielä (tai ainakin haussa) tuo 12kk pidennetty viisumi.

Saakohan sitä kuinka paljon ennen suunniteltua reissua muuten hakea? Immin sivuilta en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään.

Mä en jaksais yhtään olla täällä Suomessa enää, mutta puol vuotta menee älyttömän nopeesti kyllä!

Kyra

Ja edella mainittu kommentti sen takia etta vaan parin minuutin lukemisen jalkeen oli selkeaa etta haluat maahan. Opiskelija viisumi, sponsoroitu, tyoharjoittelijaksi,  nyt turistiviisumi.... ja kuten allekirjoitus sanoo "haluu ausseihin pysyvasti".... ja 2011 Tafe on suunnitelmissa. Sorry, ei vaan pysy perassa....

Inkaa

Kyra,

sun ei tarvitse pysyä perässä, kunhan mä itse pysyn  ;)
Valaistakseni sua voin lyhyesti kertoa tilanteen, vaikka en nyt ole täysin varma onko sille mitään järjellistä syytä.
Mä lykkään opiskeluja Suomessa (olettaen että pääsen nyt kesällä sisään) jolloin voin aloittaa ne kun oon reissaillut maata, se on asia erikseen. Tavoite on kaikissa kuitenkin sama, eli päästä maahan jossain vaiheessa opiskelemaan (vaihtoon/Uniin/Tafeen) ja mahdollisesti jopa vakituiseen duunipaikkaan työharjoittelun kautta. Tilanteet muuttuu ja esimerkiksi opiskelusuuntaus, joten miksen lähtisi kiertämään maata nyt kun siihen olisi tilaisuus elämäntilanteen kannalta? Mulla voi olla vaikka sata eri vaihtoehtoa ja suunnitelmaa, eikä se nyt millään tapaa ole 21-vuotiaan elämässä outoa. Mä kun olen vieläpä päässyt tästä ikäkriisistä sen verran yli, että uskon olevani suht hengissä, enkä suinkaan ikäloppu, esimerkiksi viiden vuoden päästä. Tämän ei ole tarkoitus sitten loukata ketään, tällä palstalla vaan on välillä taipumus ymmärtää asiat vähän vonkaan :D

Nyt sitten tähän turistipuoleen. Muksujen hoito voidaan sitten taas tässä topicissa unohtaa, ja mielestäni siihen ei tarvitse enää palata. Poistin myös aiemmasta postauksestani siihen liittyvän lauseen.

Immin sivuja lainatakseni (kuten jo aiemmin tässä topicissa) http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/how-the-visa-works.htm

Volunteer work tourism schemes
In general terms, you may be able to work as a volunteer whilst on a Tourist visa if:

your main purpose in visiting Australia is tourism, and any voluntary work remains incidental to this
the work involved would not otherwise be undertaken, in return for wages, by an Australian resident
the work is genuinely voluntary and that no remuneration is received in return for the activities.
Note: It is acceptable, under the conditions of the Tourist visa, to receive meals, accommodation and/ or reimbursement of out-of-pocket living expenses in return for voluntary work.

Mielestäni siis tuota vapaaehtoistyötä vastaan voi näinollen odottaa esimerkiksi ruokaa ja majoitusta. Finanssipuoli tulee kuitenkin olemaan sellainen jolla pidemmänkin aikaa (12kk) pärjään, oli sitten sitä laitonta TYÖTÄ tai ei. Aiemmin tosiaan kyselin tuosta pankkitilin saldon "todistamisesta" ihan sen takia, että lähetänkö dokumentin jotenkin liitteenä viisumia hakiessani vai otanko vain mukaan maahan mennessäni? En nyt tiedä mistä tuon CV:n repäisit, mutta läppäriä aion reissullani kantaa ja kyllähän se CV:kin täältä löytyy :D

Kavereille kyllä saa soittaa, ja heitä asuu ihan ympäri maata. Ovat enemmän kuin innoissaan saadessaan vieraita täältä kaukaa.

Olen pahoillani jos viesti on kärkkään kuuloinen, mielestäni vain Kyra toit epäoleellisia asioita esille, etkä selvästikään ollut lukenut koko topicia. Kiitos anteeks ja näkemiin, toivottavasti nyt voin jatkaa pohtimista siitä mihin jäin  :XXXX

<3
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

pienetpojat

musta kuulostaa et ihan hinnalla millä hyvänsä Ausseihin ja hyvä niin!! Kiitos muuten tuosta otoksesta turistiviisumi ja majoitus/ruoka/taskuraha.

Lisää suomalaisia vaan tänne Down Under!

Kyra

Voit jatkaa niin paljon kun haluat, ei siina ongelmaa. CV tuli esiin kun olet eri viisumeita etsinyt talla palstalla, milloin opiskelu, milloin turisti, milloin mitakin viisumi. Ja vaikka olisit poistanut "taskurahaa" vasten tyoskentelyn, niin kuten internet toimii, mikaan ei koskaan poistu. CV kommentin "revin" sun aiemmista kommenteista. Sulla on tarkotus tulla maahan, ja mahd. pitkaksi aikaa ja turistiviisumilla se ei onnistu. Siksi sanoin etta jos tulet tulleista lapi turistiviisumilla, CV mukana (olettaen) niin pitkalle ei paase, tuskin edes tullia pidemmalle koska turistit ei kanna CVta mukana. Hyvin simppelia.

21v ja ikakriisi?? Juma etta menee hyvin. Mina kaksi kertaa vanhempi, 13v taalla asunut ja tunnen IMMI lait aika hyvin.  Kuten itse sanoit (vaikka kuinka yritat sanoa tulevasi lomalle):

Finanssipuoli tulee kuitenkin olemaan sellainen jolla pidemmänkin aikaa (12kk) pärjään, oli sitten sitä laitonta TYÖTÄ tai ei.

Ensinnakin, Dundernews ei suosi "laittomia toita" tai siihen viittaavia kommentteja sikali kun tiedan ja juuri moisten kommenttien ja toimintojen takia meidan, joilla on aussimuksuja, aussipuolisot ja LAILLISET SYYT olla maassa, tulee vaikeampaa hakea lupia kun entisen kotimaan maanmiehet laukoo moisia netissa. Onneksi olen aussikansalainen ettei tartte enaa huolehtia, mutta sun edeltavat kommentit, allekirjoitukset ja muut.... Monella on uni tulla ausseihin, mutta kuten "pienet pojat" sanoi "hinnalla milla hyvansa". Oikeasti? kuten sun allekirjoitus sanoo "takaisin aussilaan toivottavasti pysyvasti". Turistiviisumi ei saa sua tanne pysyvasti joten mitas sitten? Aikaisemmat ehdotukset (sinun puoleltasi) eli opiskelijaviisumit jne. Mita ma yritan sanoa, nopein ei ole suorin.

Inkaa

Kyra,

Oletko Hooteenetin jäsen, jutut on sitä tasoa? Et tainnut lukea edellistä vastaustani sulle juuri ollenkaan? Mähän siinä juuri ilmoitin, että maahan on tarkoitus jossain vaiheessa tulla opiskelemaan, ja nyt tulla tosiaan lomailemaan. Jos sinä tiedät matkustustarkoitukseni paremmin kuin mä itse, niin sehän on aika mahtavaa, harkitse uraa meediona vaikkapa? Jos nyt lukisit mitä tuossa juuri kirjoitin, niin osaisit varmasti vastata fiksummin. Joo, maahan kyllä haluan pysyvästi jossain kohdassa, kuten edellisessä viestissä mainitsin, mutta nyt haluan kierrellä  ympäriinsä ja JOS TURISTIVIISUMI sen sallii, kokeilla siipiäni helpparina HelpX-järjestön kautta. Olen asiasta puhunut tällä palstalla aiemminkin monien kanssa jotka ovat tuon järjestön kautta siellä olleet ja kaikki on sujunut ongelmitta sen turistiviisumin kanssa.

En näe mitään syytä kuitenkaan vastailla sulle täällä enää koska sun puheet on täysin naurettavia etkä näköjään ymmärrä mistä mä puhun. Jos sulla olisi huumorintajua, niin ymmärtäisit että tuo ikäkriisi-kommenti oli ns. läppä, eli vitsi. Olen sitä aiemminkin täällä tuonut esille, sillä mielestäni valmistuessani vaikkapa 25-vuotiaana olisi kynnys ulkomaille lähtöön suurempi kuin silloin 20-vuotiaana. Ja että olisin muka liian vanha tekemään mitään.
Nyt kuitenkin ymmärrän, että voin lähteä vaikkapa kaksi kertaa vanhempana, eli sinun ikäisenäsi sinne ja elää elämääni yhtä täysillä.

Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa tai haluat kommentoida viestejäni negatiiviseen sävyyn niin säästä sormiasi ja jätä ne kirjoittamatta. Voit pistää mulle vaikkapa yv:tä, jos jotain jää hampaankoloon. Tollainen julkinen asiattomuus ei nyt ole kovin järkevää. Joo, internetistä ei mikään poistu koskaan, joten kannattaisi sunkin kommentejasi miettiä. Mä en tosiaankaan kyllä tiedä miksi edes sulle vastaan, sillä tilivelvollinen taidan olla ainoastaan Australian hallitukselle sitten jossain vaiheessa. Tämä palstahan toimii lähinnä oppaana kaikille matkaan aikoville tai sitten vaikkapa pysyvää muuttoa miettiville KUTEN allekirjoituksessani lukee. Siinä en kyllä koe olevan mitään pahaa  :pepsodent

On toisaalta mukavaa, että tämä herättää keskustelua, mutta after all, jo topicin nimi on halu takaisin, joten miksi en saisi siitä täällä puhua? En myöskään ymmärrä, miten tämä mun turistiviisumilla reissuun lähtö sun elämääsi vaikuttaa? Olen lukenut tätä palstaa useita vuosia, silloin kun ensimmäistä reissuani suunnittelin ja myös DIAC on luettu moneen kertaan läpi. Aiemmin mulle myös sanottiin, että jos maahan pysyvästi haluan, niin siihen menee aikaa ja nyt olen sen jo ymmärtänyt. Aion siis olla ehkä noin vuoden verran reissussa, jonka jälkeen tulen Suomeen opiskelemaan ja haen koulun kautta vaihtoon&työharjoitteluun Ausseihin.
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

pienet pojat,

Kiitos kannustuksesta ja ole hyvä. Muista vain sitten sillä turistiviisumilla se, että se vapaaehtoistyö täytyis olla satunnaista (:
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

RUU

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - toukokuu 05, 2010, 22:49
Oletko Hooteenetin jäsen
Huomaan tipahtaneeni kelkasta. Selittakaa vanhalle mika on Hooteenet?

Yleisesti sanoisin, etta Kyran ensimmaisesta vastauksesta tuli ihan elavasti mieleen Border Security. Tosin hanellahan voi olla lahipiirissa niita hommia oikeasti tekevaa vakea ja heilta kylla kuulee kaikenlaisista yrittajista.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Inkaa

RUU,

hevostalli.net/
Hevostalli.net -niminen foorumi, josta löytyy oikeastaan melkein kaikkea maan ja taivaan väliltä, hevosista asiaa ehkä 10%, no okei ehkä enemmän, mutta pointti ehkä tuli selväksi  :pepsodent Hooteenetistä löytyy vastaus kaikkeen, tosin topicin aloittaja on aina joko läski, tyhmä, liian laiha, kateellinen, idiootti, tossun alla, tossun päällä, liian fiksu, ylimielinen, mies, eläinvihaaja, hevosvihaaja tai ainakin huonompi kuin muut. Tosiaan sivustolta löytyy ihan kaikkea, ja jos sinne kirjoittaa jonkin ns. tyhmän kysymyksen niin ei kyllä ainakaan fiksua vastausta kannata odottaa. Viittasin sivustoon ehkä siksi, että mielestäni Kyra vastasi mulle vähän aiheen vierestä ja kärkkäästi, joka on Hooteen netiketin mukaista. Tosin Kyra ei onneksi ole läheskään yhtä törkeä kirjoittaja kuin nuo hevosihmiset.  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

jounij

Lainaus käyttäjältä: Kyra - toukokuu 05, 2010, 22:34
Siksi sanoin etta jos tulet tulleista lapi turistiviisumilla, CV mukana (olettaen) niin pitkalle ei paase, tuskin edes tullia pidemmalle koska turistit ei kanna CVta mukana. Hyvin simppelia.

Tämä nyt on ihan höpöhöpöä. Tullivirkailijat ja siirtolaisviranomaiset eivät ala tutkia, onko jollakin CV mukana vai ei. Ja jos sellainen sattuukin matkatavaroiden joukosta vahingossa viranomaisen silmiin, niin siitä tuskin tulee kysymyksiä, vaikka CV:n haltija olisikin tulossa maahan turistiviisumilla. Ja jos tulisikin kysymyksiä, niin sellaisista kysymyksistä kyllä selviäisi helposti. Ei ole CV:n kuljettelu mukanaan kiellettyä. (Eipä taida muuten olla työnhakukaan kiellettyä turistiviisumilla, kunhan vain vaihtaa viisumin työnteon sallivaan ennen työnteon aloittamista.)


Tuumaa
Jouni
Canberra

Kyra

Lainaus käyttäjältä: RUU - toukokuu 06, 2010, 07:46
Tosin hanellahan voi olla lahipiirissa niita hommia oikeasti tekevaa vakea ja heilta kylla kuulee kaikenlaisista yrittajista.

Erittain hyvin sanottu ja naulan kantaan :)

Inkaa

Näinpä mäkin vähän veikkailin, oikeastaan jopa, että Kyra itse olisi niissä hommissa mahdollisesti (en ole Kyran aiempiin kirjoituksiin pahemmin tutustunut jotta tietäisin paremmin).  :)

Mutta tämä asia voidaan varmaan nyt jättää tähän, ja mä voin jatkaa mietiskelyäni tulevan suhteen  :XXXX

Aiemmin meinasinkin kirjoittaa tuosta jounij:n mainitsemasta asiasta työnhaun suhteen, mutta koin parhaaksi jättää sen väliin.

Suomessa oli tänään muuten aika outo sää, aamulla lähtiessäni puoli kuuden aikaan töihin oli auto jäässä ja ikkunat piti "rapsuttaa" jäästä pois :D Asteita oli -2 ja nyt on sentään TOUKOKUU! Iltapäivällä puoli kuuden aikoihin kotiinpäin ajaessa oli Kallion terassit täpötäynnä ja asteita 17. Aika suuri ero yhden päivän sisällä. Toivottavasti alkais noi ilmat lämpenemään ihan kunnolla, eikä enää tartteis kesän porteilla autoa raappailla  :pepsodent  :XXXX
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

jounij

Lainaus käyttäjältä: Inkaa - toukokuu 07, 2010, 08:42
...aika outo sää, aamulla lähtiessäni puoli kuuden aikaan töihin oli auto jäässä ja ikkunat piti "rapsuttaa" jäästä pois
...
puoli kuuden aikoihin kotiinpäin ajaessa oli Kallion terassit täpötäynnä ja asteita 17.

Kuulostaa jokseenkin tyypilliseltä Canberran talvisäältä. Tosin aika harvoin ihan 17:ään päästään talvella. Yön ja päivän vaihtelu välillä -3 - +14 on hyvin tavallista.


Kommentoi
Jouni
Canberra

Inkaa

Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Kottarainen

Ihmeellistä pelottelua, minusta. En ole kuullut että keneltäkään suomalaiselta oltaisiin evätty maahantuloa jonkun yksittäisen paperin takia, tai edes että noin yksityiskohtaista tavaroitten ropeloimista tapahtuisi (siis suomalaisille). Minäkin katsoin kerran Border Securityn, ja siinä valikoitiin tarkastuksiin vain epäilyttävistä maista tulevia henkilöitä ja niitäkin huumeiden takia - ehkäpä CV ratsiat eivät ole hyvää televisioviihdettä. :D

Inkaa

Lainaus käyttäjältä: Kottarainen - toukokuu 08, 2010, 19:00
Minäkin katsoin kerran Border Securityn, ja siinä valikoitiin tarkastuksiin vain epäilyttävistä maista tulevia henkilöitä ja niitäkin huumeiden takia - ehkäpä CV ratsiat eivät ole hyvää televisioviihdettä. :D

Joo, täytyy toivoa etten muuten sitten näytä epäilyttävältä, jotta CV-ratsialta vältytään  :pepsodent
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Boomerang

Jos ymmärsin asian oikein niin kyse on käytännön ongelmasta.

Eli CV voi tallettaa vaikka gmail tai muulle palvelimelle ja tulostella sitten kohdemaassa.

Jos jotain todistuksia haluaa mukaansa - pyytää jotakuta postittamaan ne perästä päin X osoitteeseen, kun se selviää.

Mieleen tuleekin kysymys, että miksi näin pitäisi toimia? Parasta on liikkua sillä asialla millä on liikkeellä, eikä verhoilla sitä muuhun. Suora puhe ja suora toiminta.

Tsemppiä.

J?ck

Kyllä mä aattelin raahata kaikki mahdolliset dokumentit mukanani ja vieläpä useampana kappaleena ja yrittää myös tulla se 12kk:n turistivisa taskussa. Kierrellä maata ja välillä tehdä helpx:n kautta hyväntekäväisyystyötä. Sitten visan loppumetreillä vaihtaa se opiskeluvisaksi ja opintojen ohella, ainakin lomalla, tehdä oikeaa työtä. Toivottavasti opintovisan jälkeen löytyisi pysyvämpää työtä ja visaa. Jos se tulliukko ei päästä mua metriä pidemmälle kun mulla on noi paprut laukussa, niin johan on kumma. En sentäs ole neuvostoliittoon menossa. Noilla en muutenkaan tee ekan 12kk aikana varmaan mitään ja ajattelinkin jos avaisi paikalliseen pankkiin tallelokeron ja sulloisin ne sinne. Järkeä? Ainakin olisi dokumentit tallessa jos joku päättää nus pölliä auton ja tavarat. Koneella tietysti kopsut niistä, jos nyt reissun aikana sattuu niinkin hassusti että tulee luotua johonkin henkilöön/yritykseen suhteita, joka mahdollisesti olisi kiinnostunut palkkaamaan opintojen jälkeen innokkaan inssimaisterin.

Tuli kyllä heti mieleen se rajaohjelma missä maahantulijat laitettiin koville, mikäli heiltä löytyi CV:n tapainen kassista. Nekin olisi varmaan puhumalla selvinny ja jos olisi ollut puhtaat jauhot pussissa.

Kuinka hyvissä ajoin tuota turistivisaa voi hakea? Pitääkö jo haun yhteydessä olla tiedot maahantuloiajoista ja esim. lennon numero? Islanti kun pieree tuhkaa maailmalle niin tässä ei tiedä millä lennolla sitä uskaltaisi tulla. Voi olla että Trans siperian junalla ensin Kiinaan ja sieltä sitten lentämällä..  :D

MH

Syy miksi CV kaikkine liitteineen ja turistiviisumi yhdessä ovat huono idea. Tänne yrittää suuret määrät laittomia siirtolaisia juuri em. konseptia käyttäen. Lisäksi vielä jos on aikasemmin käyttänyt jo WH-visan voidaan olettaa että työt on ehkä valmiina täällä ja alkuun pääsy on helppoa, siksi ovat niin tarkkoja juuri tässä vaihtoehdossa.

Tätä se varmaan Kyrakin ajaa takaa, aika kova kohtalo olisi nuorelle pienestä ajattelemattomuudesta lähteä ensimmäisellä mahdollisella koneella takaisin. Eli jos näin tekee on syytä olla vastaukset aivan kirkkaana mielessä valmiina jos joutuu tarkastukseen.

Inkaa

Jäck,

Muista, että turistiviisumin voimassaolo alkaa myöntämispäivästä, eikä maahanastumispäivästä  :XXXX 3-4 viikkoa oli kaverilla mennyt sen vuoden viisumin myöntämisessä, ja olivat pyytäneet tilitiedot sun muut sitten lähetettäväksi ennen myöntämistä. Niistä dokumenteista riippuen siis varmaankin se käsittelyaika.

MH,

Jep, mukavaa että huolehditte, mutta mä tiedän mitä teen, eiköhän se riitä.
CV-ratsauksen sattuessa tuun informoimaan tänne sitten tarkemmin.  >:D
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Inkaa

Tuli muuten mieleen, onko väliä onko nuo säästetyt rahat tilillä, vai käteisellä?  ???
Itselle helpointa olis tietty Suomessa nostaa rahat ulos, ja maahan päästyä tallettaa pankkitilin saatuani pankkiin. Rahan nostaminen suomitililtä kuitenkin kun aina sen jonkin prosenttimäärän verran maksaa  :confuse
Mietin nyt sitten sitä, että jos sitä rahaa esim. parikin tonnia on, niin herättääkö se niinsanotusti epäilyksiä? Tuntuis vaan jotenkin tyhmältä maksaa jokaisesta nostokerrasta, jos olis mahdollisuus nostaa paikalliselta tililtä ilman mitään maksuja? Korttihan käy jo useissa paikoissa, mutta kyllä esim. baareihin totuin viimeksi ainakin varaamaan käteistä mukaan, olikos ne korttimaksut siellä edes mahdollisia? ??? Muistan kyllä nyt jälkeenpäin nähneeni useissa baareissa automaatteja, mutta en kylläkään sitä, että olisin kortilla maksanut?
Hmmmmm.
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

jounij

Lain mukaan saat tuoda Australiaan mukanasi käteistä $10000 ilman, että sitä tarvitsee erikseen ilmoittaa. Eli 2000€ mahtuu hyvin tuohon rajaan.

Itse en kyllä kuljettaisi taskussani muutamaa satasta enempää. Mieluimmin siirtäisin elektronisesti rahan kertasiirrolla, vaikka siitä hieman koituukin kuluja. Siitä turvallisuudesta kuitenkin mieluusti maksan jonkin verran.

Luottokortilla voi maksaa useimmissa paikoissa, mutta yleensä liikkeillä on joku minimiraja, kuten esimerkiksi vähintään $15. Yksittäiset baariostokset jäävät usein tuon rajan alle, joten useinkaan korttia ei baareissa näytä käytettävän.

Nykyään liikkeet saavat myös periä lisämaksun luottokorttimaksuista, mutta aika harva firma niin tekee ainakaan heille halvemmista korteista (Visa & Mastercard). Dinersistä ja Amexista lisämaksun periminen on suht' yleistä. Normaalisti mahdollisesta lisämaksusta on ilmoitus maksupisteen lähellä, tai sitten henkilökunta kertoo lisämaksusta ennen kortin höyläämistä.


Kertoo
Jouni
Canberra

Inkaa

Jouni,

Jotain tuollaista muistelinkin sen olevan. Varmaan siis fiksuin tapa siirtää rahat sitten netin kautta paikan päällä. Tota turvallisuusriskiä en nyt jostain syystä edes tullut miettineeksi, mutta sitten jos ryöstötilanne kävis niin kyllähän se lievästi sanottuna ärsyttäis  :pepsodent

Eihän viisumityypillä oo vaikutusta pankkitilin avaamisessa? Muistaakseni viimeksi näytin vaan henkkarit ja todistin osoitteen ja se oli siinä.

Ärrr, mä en jaksa odottaa että pääsen sinne, Suomen kesä taitaa olla jo ohi, lähipäivinä on satanut vaan paljon vettä eikä viimeviikkosista helteistä oo tietoakaan  :nuttu:
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!

Pepsa

Jepjep... "Hooteenet" on paikka minne minäkin joskus muinoin erehdyspäissäni jotain nakkasin ja vastaukset oli kyllä sellasta laatua että alta pois risut ja männynkävyt! (Inkaalle: mä oon vielä arabi- ja western-henkilö ;) joten voit kuvitella palautteen sisällön...) Voe heppaparkoja, millasia emäntiä/isäntiä...  Mähän siis oon tietenkin niitä kaikkia parempi!!!!! :coolh Kyseinen sivusto saa mieluusti jäädä omaan arvoonsa, aina löytyy joku joka mutisee.

Huoh. Omat Aussi-suunnitelmat sitten taas siirtyy... Mikään ei oikein ole mennyt suunnitelmien mukaan, mitä tulee siis tuohon rahan keruuseen. Ja vaikka tuo ikä vähän kaiveleekin kun olen "jo" sellanen valmistunut ja lähemmäs 3-kymppinen :pepsodent niin ajattelin jos kerrankin toimisi ns hieman järkevästi ja yrittäisi vuoden päästä :o uudelleen. Ilmeisesti vuoden mittainen työpesti luvassa täällä Suomen maassa, siitä pystyy sitten jo sivuunkin jokusen egen nakkelemaan. Toki niitä "sivupolkuja" ehtii tossa vuoden sisällä eteen tupsahtaa, pitänee keksiä joku keino miten pysyis tällasena epävakaana tyyppinä TÄSSÄNÄI. Varmaan se tarkottaa käytännössä niitä (peruuttamattomia) lentolippuja asap  ;)




Inkaa

Pepsa,

:pepsodent Sellasta se on! :D Hooteenetti!

Suunnitelmien siirtyminen on mulle erittäin tuttua hommaa, nyt tekis mieli lähteä lokakuussa enemmän kuin koskaan aiemmin, mutta se tarkoittaa sitä, että kestää ainakin vuosi enemmän päästä opiskelemaan Ausseihin ja blääh, mä oon kyllä aika malttamaton!
Koulun ovet saattaa hyvinkin aueta elokuussa, jolloin jo ens vuonna olis hyvät tsäänssit lähteä vaihtoon, jonka jälkeen työharjoitteluun  >:D Toisaalta olis superkiva nähdä kaikkia ystäviä ja kavereita nyt jo tän vuoden puolella ja viettää NYE Sydneyssä. No, mutta nää on niitä asioita joita täytyy vaan oman pään sisällä pohtia, ei se koulun alotus vuonna 2011 nyt kauheen pahalta kuulostais. Hyvä puoli Suomeen (vielä vuodeks  :pepsodent ) jäämisessä olis myös se, että sais rahaa säästöön pikkuhiljaa jiiäneejiiänee.

On tämä niiiin vaikiaa :D
Takaisin Aussilaan toivottavasti pysyv?sti!