Lähihoitajaksi Australiaan

Aloittaja 100, maaliskuu 02, 2004, 06:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

100

Hei!Olen 26v. lähihoitajaksi valmistuva nuorimies.Haluaisin kovasti tietää onko Australiassa suomalaisille "omia" vanhainkoteja/hoitolaitoksia?Olen ollut Sydneyssä talvet 98,02 rakennuksilla töissä (terveisiä suomalaisille raksaporukoille) mutta nyt kiinnostaisi tämä hoitoala.Jos jollain on työnhakua kyseiseltä alalta helpottavia vinkkejä olisin erittäin kiitollinen!

Jouko

Moi,

Brisbanesta löytyy suomalaisten oma vanhainkoti Finlandia Village, johon muuten järjestetään Suomesta harjoitteluvaihtoa CIMO:n toimesta.

Täällä lisää tietoa harjoitteluvaihdosta.

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=972

Finladia Villagella on myös omat sivut, joita ei ole tosin päivitetty sitten vuoden 2002.

http://www.finlandiavillage.com/

Mikään ei tietystikään estä hakemasta työtä Finlandia Villagesta ihan suoraan ilman harjoittelija vaihtoa.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

susuli

Nostanpa tämän keskustelun naftaliinista kommentoidakseni lähihoitajien nykyistä tilannetta tässä asiassa. Olin yhteydessä Superiin asian tiimoilta, ja he kertoivat tekevänsä rekisteröinnin Australiaan jäsenilleen, jotka ovat valmistuneet sairaanhoidon ja huolenpidon-, vanhustenhoidon- tai asiakaspalvelun ja tietojenkäsittelyn koulutusohjelmasta. Tästä päättelisin, että heille on Australiassa kysyntää.

Tiedoksi kaikille hoitoalan nykyisille ja tuleville työmyyrille joilla veri vetää down under:D
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

eeva

moi

Lahihoitajat eivat voi rekisteroitya Australiassa kuin Div 2 (vanha enrolled nurse) ellet ole suorittanut 3 vuotta koulua. Ehka koulutus on suomessa viime vuosina muuttunut, mutta ma valmistuin lahihoitaksi suomessa 1995 ja en pystynyt rekisteroimaan taalla ennen kuin suoritin conversion div2 to div1, joka kesti vuoden ja maksaa aika paljon. Div 2 hoitajat ovat kuin perushoitajat, mutta taalla eivat anna laakkeita elleivat ole vanhusten taloissa toissa ja suorittavat "medication administration certificate" jonka saaminen ei kuulemma  ole hankalaa. Ota yhteytta siihen osa valtioon jossa haluat tehda toita, Victoriassa se on Nursing Board Of Victoria. Hae tama rekisterointi ajoissa koska se saattaa kestaa vahan aikaa, mutta jos sen saat lapi sitten sulla on oikeus osavaltioden valilla siihen mutual recognitiooniin etta se tunnistettaan kaikissa osavaltioissa..
toivottavasti tama auttaa!

susuli

Jaa, lieköhän muuttunut, sillä tällaista infoa rekisteröinnistä minä sain..:o No, minulla ainakin on aikaa selvittää kiemuroita:peukkuy

Kiitos tiedosta, onko sinulla muuten tiedossa jotain linkkiä, josta voisin perehtyä paremmin erilaisiin vaatimuksiin eri tehtävissä. Suomessahan on nykyään niin, että lähihoitajilla on lupa jakaa lääkkeitä ja pistää sekä ihonalaiskudokseen että lihakseen jos työpaikalla ei ole säännönmukaista tehtävänjakoa esim. vuoron sairaanhoitajalle. Minä olen esim. nyt töissä Helsingissä isossa sairaalassa, jossa minulla on lupa jakaa lääkkeet.
Sen tiedän, että lääkehoito on suoritettava kohdemaassa uudelleen.
-LIFE IS LIKE A CIGARETTE, SMOKE IT TO THE BUTT-

eeva

heissan,

se laakkeiden anto lupa menee taalla medication endorsement nimella, ja kylla luultavasti eri osavaltioissa olisi myos eri vaatimukset naitten teolle. Medication endorsement on talla hetkella mun tietaakseni vain vanhusten taloja varten ma luulen koka siella on pula sairaanhoitajista. Ja akuutilla sektorilla Div. 2 hoitajat ei vissiin anna laakkeita viela talla hetkella ainakaan victoriassa, mutta olen kuullut etta tama muuttuu. Tata asiaa voit myos kysella tarkasti ja naitten muutosten tilannetta australian nursing federationista, hoitajien liitto taalla. tai yrita nursing board of vistorin web sivuja myos. google myos mika on queenslan nursing board, voisit vaikka yrittaa lahettaa sinne ANF sahkopostia. Toinen vaihtoehto on etta tulet ja teet toita outbackilla (pikku paikat kuin katherine, tennant Creek) koska siella on myos akuutti pula hoitajista ja jos haet tyo lupaa ja vaikka permanent residencya sen saa todella nopeasti ja helposti sinne, niissa on kylla ehtoja etta taytyy tehda siella toita kolme vuotta....

viivi80

Onkos mitään uusia uutisia/kokemuksia?