Lentomatka

Aloittaja Reija, marraskuu 06, 2003, 05:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reija

Mette :D

Täytyypä oikein kysäistä että minkä hintanen se business class olisi. Jos erotus ei ole hirmunen niin voisi ihan vakavissaan harkita :D

MH

kannattaa ottaa tukeva tuoli alle kun kysyy erotusta

Urul

MH :D:D:D   :D:D:D   :D:D:D   :D:D:D

MH

Sitten kun tiedät mikä erotus on niin voisimpa veikata että kyllä siiheen rahaan jaksaa yllättävän hyvin noita "pikku" häiriöitä. Itse olen tuota kerran kysynyt ja tulin siihen tulokseen että hinnanerolla ei saa niin paljon ekstraa tai lisäarvoa että olisi kannattanut maksaa ylimääräistä että pääsee istumaan keulille tai yläkertaan. En nyt muista kumpaan luokkaan kysyin mutta hinta oli 2,5kertainen turistiluokkaan verrattuna

Urul

MH :D

Se on tota luokkaa,kuten sanoit.Viime vuonna sukulaistytolle vanhemmat ostamaan lentolippua heinakuussa tanne Ausseihin  jouluksi ja oli kaikki lennot jo buukattu silloin.Mita heille tarjottiin ,oli jommassa kummassa luokassa,ykkos tai bisnes ja hinta oli lahes kaksi ja puol kertainen.Syyskuussa tytolle ilmaantui sitten peruutuspaikka :D

Reija

Joo olette ihan varmaan oikeassa ja kun vielä kyseessä mun lipun hinnassa on erikoiskampanjasta niin voi tuon kertoimen laittaa varmaan vähän suuremmaksikin.... :D

Mutta taidan silti rimpaittaa yhtiöön ja kysyä ihan mielenkiinnosta :D

Reija

Nyt kysyisin taas teiltä enemmän matkanneilta :god: :god: :god:

Tässä mietintämyssyn alla lontooseen menevä lento suomesta... Jos lento on Stanstedillä 18.00 ja lento Sydneyn lähtee 22.15 Heathrowlta, uskallanko laittaa ehtimisen tuon neljän tunnin piikkiin???  Kaikkihan tietenkin riippuu siitä miten kaikki muut toimii tuon ajan sisällä, mutta alkoipa mietityttämään ja kysyin mielipidettä raadilta :D

Any comments :??

4h pitäis riittää, eikö :?? :??

riaapa

Huhhuh, Reija...

Enpä tiedä uskaltaisinko. Sydneyn lentoa varten olis hyvä olla Heathrowlla pari tuntia ennen, joten vaihtoaikasi kutistuu kahteen tuntiin. Kun mukaan lasketaan se aika jonka odotat matkatavaroitasi Stanstedillä, niin et ehkä ainakaan julkisilla ehdi. Taksilla kyllä, riippuen ruuhkista, mutta maksaa varmaan enemmän kuin lentosi Hki-Lontoo?

Nopeimmillaankin julkisilla pääset parissa tunnissa, mutta silloin täytyy kaiken mennä aika nappiin, ja kun Lontoosta on kyse niin... eipä olis ensimmäinen viivästys jonkun lakon tai pommiuhkan takia? Paras/nopein vaihtoehto lienee Stansted express -juna Liverpool street stationille (kestää noin tunnin), josta Hammersmith&City linella (se vaaleenpunanen) Paddington stationille ja siitä Heathrow Expressillä perille (15 minuuttia).

Vähän riskiä, mutta jos ei tule mitään odottamattomia viivästyksiä niin voi onnistua. Kannattaa ainakin varmistaa se Sydneyn lento ja yrittää varata paikka valmiiksi, siltä varalta että saavut kentälle viime tingassa?

No, tulis ainakin lentävä lähtö kun Reija-tyttö kiitää halki Lontoon kaikkine kimpsuineen ja kampsuineen, ja sais isä olla ylpee tytöstään... ;)

Riina.
Riina

riaapa

No niin, löytyihän se Journey plannerikin:
http://journeyplanner.tfl.gov.uk/index.htm

Riina.
Riina

johki72

Reija:)

Samaa mielta Riinan kanssa,eli aika tiukalle menee jos aiot neljassa tunnissa siirtya Heathrowlle.Itse en kylla lahtisi.....

Johanna

Reija

Kiitti tytöt ja especially Riina :D

Toi journey planner näytti että standstediltä heathrowlle menis vajaa 4 tuntia joten taidanpa ottaa sittenkin varman päälle ja mennä sinne Lontooseen jo edellisenä päivänä :D

Kiitos kaunis :god: :god:

ps. ois mennyt vähän liian tiukalle :P

FinnKiwi

LainaaAlkuperäinen postittaja MH
Sitten kun tiedät mikä erotus on niin voisimpa veikata että kyllä siiheen rahaan jaksaa yllättävän hyvin noita "pikku" häiriöitä. Itse olen tuota kerran kysynyt ja tulin siihen tulokseen että hinnanerolla ei saa niin paljon ekstraa tai lisäarvoa että olisi kannattanut maksaa ylimääräistä että pääsee istumaan keulille tai yläkertaan. En nyt muista kumpaan luokkaan kysyin mutta hinta oli 2,5kertainen turistiluokkaan verrattuna

Joo kylla ne lentoyhtiot osaa repia business-lipuista hintaa! Pikakatsaus Austrian Airlinesin sivuille naytti HEL-SYD eco-lipun 1150e ja business 3700e!! :o

Viimeeksi kun lensin taman valin niin lunastin upgraden Lufthansan maileilla ja taytyy sanoa etta eroa economyn ja busineksen valilla oli aika hurja!
Oli kylla aivan ihana matka istua yli 20h mahtavassa penkissa ja nauttia todella hyvasta palvelusta mutta ei se silti ihan ehka ole tuon 2600euron arvoinen elamys  :D

Anski

Hyvää uutta vuotta kaikille :D:D

Sainpas itsekkin nyt varattua lennon ja Sydney kutsuu 9.3 tätä tyttöä!
Tiedä vaikka muuttasin päivämäärää vielä aikaisemmaksi, saas nyt nähdä!
Olen siis vähän innoissani... :D
Lennon varasin Kilroylta ja meno paluun hinnaksi tuli veroineen kaikkineen 1251e.
Halvemmalla en mistään löytänyt, tuntuu olevan koneet täynnä tuohon vuodenaikaan.
Lennän Austrian Airlinesillä Wienin kautta, onko kellään kokemusta ko. lentoyhtiöstä?
Joutuuko syömään vieruskaverin kyynärpää lautasella vai mahtuisko jopa oikasemaan vähän jalkojaankin??

Raiwå

Anski :)

Kyynärpää toisen lautasella :)
oikaisemaan jalkoja :??

Laitappas tuonna hakulaatikkoon sanoja Lauda, austria, austrian, itävallan, ym ym :)
Voit sieltä lukea ihan ensikäden tietoja lentomatkasta jonka tulet itsekkin kokemaan.
Olen itse sen reitin lentänyt pariin otteeseen, ja ei se mitenkään poikkea muista turistiluokista.
Korkeintaan siinä että ne tarjoilee hyvin ja säännöllisin väliajoin ruokaa & virkisteitä.




:coolh
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Patu

Moi Anski, itse lensin samaa reittia noin 5 kk sitten. Helsinki-Wien lento oli Tyrolean Airlines (kuuluu austrian airlinesille tai niiden groupiin),  kone oli noin 40-75 paikkanen ja tosi pieni. silla tarjottiin pieni ateria ja matka meni oikeestaa aika nopeesti. Wien-Sydney oli Lauda Air, siina koneessa oli sitten jo paljon paremmin tilaa. jokaisen penkin edessa oli naytto jolta pystyi katselemaan elokuvia. Ruokaa tarjottiin ihan kohtuudella, mutta yksi pitempi vali oli. Itse en siina koneessa saanut nukuttua kuin ehka tunnin. Sen verran hankala oli jalkoja mihinkaan asentoo osoitella :D mutta perille elavana.
 :XXXX

Anski

Raivo:)

Lähinnä puolitosissaan kyselin tuota kyynärpää lautasella syömisestä :)
Ja hakukoneeseenkin tuli syötettyä sanat Austrian airlines ennen kuin aloin teiltä muilta kyselemään.
Jotakin olen siis ehkä oppinutkin... :D

Kiitoksia Patu informaatiosta, eiköhän se matka suju, vaikka lentäisi millä firmalla.
Kyllä se takapuoli taitaa puutua, vaikka lentäis ykkösluokassakin, sen verran kauan lento kuitenkin kestää :)

Reija

Anski :D

Jos selaat tätä juttua vähän taaksepäin voit lukea oman kokemukseni viime alkutalvesta lennolla Helsinki- Vaasa. Matka oli lyhyt mutta erinäiset ajoittain hermoja raastavat pienet yhteensattumat sai mut toivomaan ihan tosissaan että omalla lennollani Sydneyn en joutuisi lapsi perheen lähelle :D :D Kaikella kunnioituksella lapsia ja lapsiperheitä kohtaan, mutta munki kärsivällisyydelle löytyi melkein sietoraja :D :D

Anski

Reija :D

Olen lukenut sen sun kertomuksen ja toivon omalle kohdallenikin, että vieruskaveri ei olisi mitään hirveän eläväistä sorttia.
Mutta eiköhän se mene, vaikka istuisi kukka vieressä, miettii vain sitä, mikä perillä odottaa :D
:XXXX:XXXX

Anski

Hups :D
 
Siis jos istuisi vaikka kuka vieressä, ei kukka..
Silloin ei kyllä ainakaan voisi valittaa kaverin eläväisyyttä :D

Reija

Joo samaa mieltä :D

Ja nyt sitten päätin myös kaatuvani ikkunapaikan puolelle... olen meinaan tälläinen toivotan tapaus mitä tulee nojailemiseen ja siihen ikkunan puoleiseen seinään on sitten helpompi nojailla kuin siihen vierustoverin olkapäähän ;) Toisaalta kyllä vessaan meno saattaa teettä ylimääräisiä ponnisteluja..... heh ainakin jos vierustoverit ovat kookkaampia, mutta onneksi omaa pitkät jalat ja notkeat polvet :D

ps. toi kukka vois olla kylläkin se paras mahdollinen vierustoveri :D

Helmi

Hei!
Yhdensuuntaisista lipuista en löytänyt aiemmin muilta kokemusta, siis hinnoista ja mistä? Tulossa sinne toukokuussa ja Waggaan eikö ketään loydy sieltäpäin? Tuntuu, että kaikki ovat joko Sydneyssa ja Brisbanessa. Eikö lapsiperheitä ole kuulolla, kaipaisin kokemuksia ja neuvoja????

Helmi

p.s. Wiltsu, oletko Tampereelta pois?

jounij

Don't call Wagga Wagga Wagga!

Anteeksi, en malttanut olla mainitsematta tätä australialaisen laulun nimeä tässä yhteydessä! Eipä ole tietääkseni yhtään wagga waggalaista täällä foorumissa, enkä muutenkaan tunne sieltä ketään. Minä canberralaisena lienen dunderfoorumilaisista lähinnä kyseistä paikkaa. Albury-Wodongassakin, joka ei ole (australialaisittain) kaukana Wagga Wagasta, tiedän olevan muutamia suomalaisia, mutta en sen lähempänä. Kyllä sinä siellä varmaan kuitenkin pärjäät!


Kannustaa
Jouni
Canberra

datapair

Tervehdys!

Jospa minäkin sanoisin Ruotsi - Australia - Ruotsi välisestä lennoista, kun on takana varsin tuoreet kokemukset.

Australiaan päin lennettäessä ( Singabore Airlines) kone oli Kööpenhamista melkein täynnä. Itse istuin käytäväpaikalla, mikä mahdollisti pinet kävelt aina silloin tänne häiritsemättä muita.

Olen 175 cm pitkä, polvista oli tilaa edessä olevan selkänojaan noin 10 - 20 senttiä. En tuntenut oloani ahtaaksi vaikka edessä oleva kallisti selkänojan torkkuja varten. Uskoisin, että muidenkin yhtiöiden pitkänmatkanlennoilla on vastaavat tilat.

Matkustamo henkilökunta ei kyllä levännyt ymmärtääkseni lainkaan Kööpenhaminan ja Singaboren välillä.
Kulkivat kuin haamut ja tarjoilivat juotavaa
(vettä, tuoremehua ja jos halusi niin myös alkoholia)

Aivan sama juttu Singaboren ja Sydneyn välillä joka oli vielä enemmän yölento.

Singaboressa yövyin ja ehdin pikaisesti tutustua kaupunkiin, mm. Raffles hotelliin ja sen kuuluisaan Singabe sling drinkkiin.

Kun Singaboressa kävelet rappuja alas passitarkastukseen, niin niillä ainoilla rappusilla näin kaksi lämpökameraa ja taustalla ihmisiä näyttöpäätteiden ääressä. Ilmeisesti SARS:n pelossa matkustajien lämpötilaa tarkkailtiin.
Tämä menen tullen, joten valmiuksia on uuden epidemian varalta.

Sydneystä lensin myöhemmin Bibaneen Virgin blue yhtiöllä, nahkapenkit ja hyvin tilaa jaloille (99 Australian dollaria)

Brisbanen, kuten muuten kaikki lentokentät maailmassa , myös Singabore ovat oikeita rosvouspaikkoja. Brisbanessa kelpasi vain yhden puhelinyhtiön kortit automaateissa.
Jos aikoo säästäen elää, niin kannattaa ottaa tarvittavat muona ja juomat mukaan kaupungilta kentälle.

Kone Singaboeen oli täynnä, mutta sieltä Kööpenhaminaan oli hyvin tilaa. Melkein jokaisella matkustajalla oli oma kolmen henkilön penkkirivi jossa saattoi ottaa sikeät sikäli kuin nukutti.

Tarjoilu pelasi läpi yön.

Yhtenä pienenä kurisioottina voin kertoa,
että kone laskeutui Köpenhaminaan lähes sekunnin tarkkuudella.

Kun jatkoin matkaa Tukolmaan SAS:n koneella, niin kippari ilmoitti, että laskeudumme noin 30 - 35 minutin kuluttua Arlandaan!!!

Sellaista se oli ja vähän enemmänkin, kun tässä lähetystäni odotellessani kulutin aikaa lentomatkani muisteloihin.

terveisin Tapio

ruuneperi

Tiedoksi niille jotka etsivät halvinta lentoa from nuoskasta to  pienimmälle mantereelle.

Tammi helmikuussa näyttää halvin lento löytyvävän Japan airlinesilta  540 £ + verot about 75 £ eli alle 1000 egee pääsee helposti Lontoon kautta. Nämä hinnat olivat meno - paluu.
www.travelpalnners.co.uk

Mikäli Suomi Lontoo väliä etsii pienellä budjetilla, niin kannattaa katsastaa Ryan airin tarjouksia. Itse varasin juuri lennot koko perheelle. Juniori joutui kuitenkin maksamaan aikuisen hinnan. :nuttu: ...mutta hinta oli kuitenkin aika kohdallaan koko kolmi hekiseen perheen liput ilman veroja oli £ 7,50  eli kaksi ja puoli egee per nuppi. Verot päälle ja muut kulut, niin loppusummaksi kertyi huimat £ 51,50 koko poppoolta.

Vertailevaksi hinnaksi voisi mainita BA:n hienon tarjouksen hki-lontoo £ 550/aikuinen. eli perheeltä vaivaiset £ 1300.

Haitana tietysti, että joutuu ajamaan Tampereelle katsastamaan tuttuja samalla matkalla

 :XXXX

Anyway, kiitos vinkeistä halpojen lentojen suhteen kaikille vinkkien antajille. Vielä muutama viikko auton ikkunoiden skrabaamista tai puheliaita bussikuskeja

Rune,

PS: Mistä tuon avattaren saisi omaan tunnariin. Omat linkitykseni koneelle tai webiin ovat olleet huono onnisia ?:roue
Terveisin,

Ruune

Jouko

Rune,

Pistä avatar kuvat tuleen vaikka e-maililla allekirjoittaneelle, niin lisään sen palvelimelle.:D


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

concept-

saako nykyään muuten koneessa käyttää kannettavaa??? :sormetr

riaapa

concept,

riippuu lentoyhtiöstä. Asia varmistuu kun kysyy lähimmältä lentoemännältä. Olen nähnyt ainakin Euroopan sisäisillä lennoilla kannettavia käytettävän silloin ilmassa ollessa, ja matkustamohenkilökunta pitää kyllä huolen että kone sammutetaan ennen kuin aletaan laskeutuminen. (Australiaan lentäessä en muista kiinnittäneeni asiaan mitään huomiota, olin ehkä liian koomassa huomatakseni mitään) Toisaalta niissä turvaohjeissä edelleen kielletään kaikkien elektronisten laitteiden käyttö... Poikkeuksia kai sitten on?

Tietäisköhän HW paremmin? Missäs HW muuten on? On ilmeisesti työnhaku onnistunut paremmin kuin hyvin, kun on ollut hiljaista? :??

Riina.
Riina

riaapa

No niin... Google kertoi vastauksen.

Eli kannettavaa saa käyttää kun ollaan yli 10 000 jalan korkeudessa. http://great-travel-deals.com/flight_safety.html

"Laptops and other personal electronic devices (PEDs) such as hand-held computer games and tape or CD players are also restricted to use above 10,000 feet owing to concerns they could interfere with aircraft instrumentation."

Paras ehkä kuitenkin tarkistaa vielä lentoemännältäkin.

Riina.
Riina

concept-

kiitos riina, tai sit ostan vaa pari hyvää kirjaa matkaa varten se on kyllä pitkä matka lentää. kerran lentäny japaniin eikä ollut kiva reissu. :nuttu:

riaapa

Onhan se pitkä lento, sitä ei käy kieltäminen. Kirja on hyvä. Yleensähän noissa koneissa on myös ne henk.koht. tv-ruudut siinä edessäolevan istuimen selkänojassa, jos kiinnostaa katsoa leffoja, sitcomia, dokumentteja ja mitä muuta siellä yleensä onkaan tarjolla. Usein niissä on myös pasianssi, tetris ym. pelivaihtoehtoja, joita voi pelata aikansa kuluksi. Onnellisia ovat he, jotka pystyvät nukkumaan lennolla. Menee nimittäin aika paljon nopeammin.

Riina.
Riina

datapair

Tervehdys!

Jos joku aikoo lähteä Ausseihin Tukholman kautta, niin tiedoksi, että maaliskuussa aloittaa uusi halpalentoyhtiö reittilennot Tukholman ja Helsingin välillä.

Halvin yhdensuuntainen lento 195 Ruotsin kuninkaallista kruunua.

Terveisin Tapio
Katso www.flyme.se

viajera

Nyt sais STA travelin kautta halvalla lentoja:
www.statravel.fi
 1099? menopaluu Helsingistä Kuala Lumpurin kautta Sydneyyn.

Näyttää muuten yleensä olevan tuota kalliimpia lentoja tähän vuoden aikaan... Vai onko joku nähnyt halvempia?

Silppu

Laitan paremmaksi....:roue

http://www.ebookers.com

Helsinki-Lontoo-Sydney
meno-paluu veroineen

yht. 1082?

Hinta ei ole tarjous vaan normaalihintainen; myös muillekin kuin opiskelijoille ja nuorille.

Lähtemällä Tampereelta Ryanairilla ensin Lontooseen, niin lentojen hinta 886?. :roue :roue

Silppu:D

Anski

Voimpa nyt kertoa itse itselleni ja kaikille muille, keta kiinnostaa, etta tuo lentomatka meni oikein hyvin, sita kun aiemmin huolehdin :D
Kone Wienista Sydneyyn oli tosi tyhja, paljon tyhjia penkkiriveja, itsellakin oli koko rivi omana, joten jalat sai mukavasti oikaistua ja nukuttuakin valilla.
Lento helsingista wieniin oli myohassa ja luulin jo, etten ehdi sydneyn koneeseen ollenkaan, kun vaihtoaikaa jai kymmenen min, mutta sydneyn kone taas oli lahemmas kolme tuntia myohassa, joten loppu hyvin kaikki hyvin :)

Hannes

aina vaan lennetään sydneyhin :sorry

me espoon pariskunta Hannes & Flora halutaan lentää Cairnsiin!!! Löytyykö sinne jotain kivoja linkkivinkkejä ja extrahalpoja lentovinkkejä / -kokemuksia???

Thanks to everyone :god:

Silppu

Kokeilepa ensin vaikka tuota ebookersin linkkiä. Englannin sivuilta voit itse valita lähtökentäksi Lontoon ja määränpääksi Cairnsin.

Lennot voi tulla kyllä halvemmaksi jos vaihtaa halpalentoyhtiön koneeseen Sydneyssä (ja eri kenttään?). Niistä Aussien sisäisistä halpalentoyhtiöistä on ollut juttua aiemminkin täällä.

Esim.  http://www.virginblue.com.au/
ja toinen oli joku jet....

Silppu

viajera

Munkin pitäis alkaa piakkoin varaileen lippuja. Syyskuun puolessavälissä on suunniteltu lähtöaika. Täytyy harkita tuota Lontoosta lähtöä, mutta saattaa olla, että päädyn Suomesta lähtevään lentoon, jos ero ei ole kovin suuri. Tarkoitus olis siis Australian lisäksi käydä Uudessa-Seelannissa.

I-know

On tässä muhinut pari viikkoa suunnitelma, että kun hamassa tulevaisuudessa jollain keinolla ensin tulen Australiaan ja sitten kun joskus koittaa lähdön aika sieltä, niin lentäisinkin takaisin Suomeen Kanadan kautta! En ole vielä uskaltanut kysyä Kilroysta tms. mitä mahtaisi maksaa ettei unelmat murskaannu ;)  Jonkun verran olen netissä selaillut mahdollisia lentoja eikä ihan halvalta huvilta vaikuta... :(
Kirjekaverini asuu Kanadan länsirannikolla Vancouverin lähellä ja häntä olisi siis kotimatkalla kiva käydä moikkaamassa. Sellaisia lentopaketteja on paljon, joissa voi lentää USA:n kautta Eurooppaan, mutta Kanada-vaihtoehtoja en ole nähnyt... :??  Ajattelinpa siis kysäistä olisiko jollain dunderin lukijalla kokemusta/muuta tietoa Australia-Kanada välin matkaamisesta? :)

arixmel

mä olen reissussa parhaillaan ja ostin star alliancen (eli tän mihin finnairkin kuuluu) global explorer lipun 4 maanosalla hintaan 3300 AUD, se tarkoittaa sita että voin lentää 4 maanosassa 4 lentoa kussakin (backtrackin sallittu)ja amerikan matereella 2 extraa, eli jos sitä aikaa vaan riittää niin ihan ehdoton, mä esim lennän Melb-sing-helsin-paris-dublin-hels-new york-chigago-newyork-san juan-LA-new york (taitaa olla vancouver välissä)-hk-mumbai-bangkok-singapore ja takas mebourneen.

suomessa ollessani taisin tarkistaa saman lipun hintaa finnairilta, siinä oli hiukan suomi lisää päällä, en nyt muista paljonko.
on myöd mahdollista ostaa suppeampi maailman ymparys lippu taitaa halvimmat lähteä noin tonnia halvemmalla. katteleppa vaikka finnairilta ekaksi
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

I-know

Jess! Kiitos tuhannesti neuvoista :god: arixmel :) Olis pitänyt heti arvata, että tältä palstalta löytyy vastaus kysymykseen kuin kysymykseen  :D