skilled independent visa

Aloittaja deirda, toukokuu 12, 2008, 21:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

deirda

Hei,
Onko kenelläkään kokemusta kyseiseen viisumiin vaadittavan CV: laatimisesta??

Oma tilanne on sellainen että olen kuluttanut jo molemmat WH viisumit ja viimeisen puoli vuotta olin töissä metsäalan yrityksessa joka nyt tarjoaisi töitä 3 vuoden sopimuksella. Olen hieman sekaisin että mitä muuta multa vaaditaan ja mitkä mahkut on toi viisumi saada. mun pomo väittää et se on mahdollista ( ollu yhteydessä immigranttiin) kun vaan teen tarpeeksi kattavan CV: n mikä on nyt se asia joka vie järjen.

Eli kahdesti oon sen jo lähettäny ja bumerangina on tullu takasin ja sanottu aina vaan et sen pitää olla paljon pidempi ja kattavampi!! töitä oon tehny laidasta laitaan mutta aika paljon ns hanttihommaa eli toisin sanoen jostain kahvilan myyjänä olemisesta en millään saa väännettyä kovin pitkää romaania!!

eli onko kukaan vastaavassa tilanteessa ja muukin info kyseisestä viisumista on tervetullutta:)    :god:

niin ja valmistun siis syksyllä metsätalousinsinööriksi. sitäkin mietin että miten voin yleensäkin tuota viisumia hakea ennen kun valmistun?????

Kiitoksia etukäteen:)
Merja

RUU

Jos firma tarjoa kolmen vuoden sopimusta, niin saakos heittää täältä kentän laidalta tyhmän kysymyksen: miksi ette tähtää paljon nopeampaan, helpompaan, varmempaan ja halvempaan vaihtoehtoon eli Long Stay Business -viisumiin (subclass 457)?
Sen sponsorointi on työnantajalle helpompaa kuin heinänteko ja sinullekin hakuprosessi on paljon kevyempi.

Sen kolmen vuoden aikana ehdit kivasti katselle ympärillesi ja saamaan tuntumaa myös siihen CV:n tekoon. Jos päädytte työsopimuksen aikana pysyvämpään suhteeseen, työnantaja voi myös sponsoroida permanent-viisumin.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

Aikis

Deirda, olet ehkä näihin jo tutustunutkin, mutta jos et, niin olisiko mitään apua...

http://www.jobera.com/job-resumes-cvs/international-resumes-cvs/australia/australian-cv.htm
http://www.cvtips.com/faq/cv/countries/CV_australia.html
http://www.zdnet.com.au/downloads/0,139024478,9599576s,00.htm

Hauska kuriositeetti muuten tuossa joberan sivustolla...väittävät että Australiassa tätä ansioluetteloa/curriculum vitaeta yleisemmin kutsutaan resumeksi...Siitä oli muinoin vääntöä asiasta ikäänkuin paremmin tietävien kanssa.

Mutta sinulle Deirda, tsemppiä ja onnea! Jos haluaisit yksityiskohtaisempaa konsultaatiota tuon CV:n laatimisen kanssa, niin ota yhteyttä. Ruun ehdotus on myös varteenotettava...ja minä myös ihmettelen miksi firmasi ei ole sitä tarjonnut.

Kaitlin

Minusta RUU:n ehdotus on harkitsemisen arvoinen kun tosiaan olet siellä jo. Meillä on skilled viisumi prosessi jo kohta "ohi" viimein noin 1,5vuoden jälkeen. Tämä on PITKÄ prosessi ja väliajaksi tarvitset kuitenkin jonkun viisumin. Käsittelyajat ovat TODELLA hitaat nyt ja esim. viime vuoden Elokuun tai Heinäkuun kaikki hakijatkaan eivät ole vielä saaneet viisumia. Suma on siis todellinen ja kukaan ei tiedä milloin helpottaa. He ovat hankkineet lisävoimia, mutta kun nyt lisättiin taas skilled määrää niin liekö koskaan saavat kirittyä umpeen tätä.

Me jätimme hakemuksen Joulukuussa ja mitään ei ole sen jälkeen kuulunut vielä. Eikä varmasti kuulukaan vielä ainakaan kahteen kuukauteen.

Jos skilled viisumia päädyt hakemaan niin ensin kannattaa hoitaa ammatinarviointi pois alta eli assessment. Siinä menee yleensä muutamista viikoista kolmeen kuukauteen. Sen jälkeen vasta muut hommat. Kaikenlaista paperisälää siihen tarvitsee mutta suurin rutistus on mielestäni tuo assessmentti.

Jaksamista kovasti jos päätät prosessiin ryhtyä!  :peukkuy

EDIT: ai niin ja itse tein assessmenttiin 10 sivua pitkän CV:n ja se meni läpi huippunopeasti 5vkossa kun monilla kesti 7-12vkoakin eli ei se varmaan ihan huono juttu ollut, mutta uskon että vähempikin riittää riippuen nyt hommista mitä olet tehnyt. Eräs aussituttu sanoi että 3-4sivua olisi hyvä. Tiedä sitten mikä on se "oikea" mitta?

Kati


seravi

Eikös nuo "Onshore" viisumit mene käsittelyyn hiukan nopeammassa tahdissa kuin kaukolähetetyt?

Samassa venessa Kaitlin:in kanssa. 136 viisumianomus sisässä sitten 06.07.07 ja hermoja raastavalle odotukselle ei liene helpotusta kuin joskus myöhemmin kesällä..

deirda

voi taivas, että sekö on noin pitkä prosessi. ei se mun esimieskään varmaan mitään sit tienny ku väitti et on helppo homma.
pitää tosiaan ehdottaa sitä toista vaihtoehtoa, mutta korjauksena että oon siis nyt suomessa. tulin jouluks ku work ja holiday meni umpeen eli täältä käsin pitäs homma hoitaa ja siks se kai tuntuuki niin tuskaselta. tosin oma ja työnantajan vika kun ei edes laitettu hommaa alulle kun olin vielä siellä... :nuttu:

mutta ymmärsinkö oikein et se assessment on sama ku cv?kiitti linkeistä, pitää kai turvautua semmoseen palveluun jos ei muu auta. ja mitä Kaitlin tarkottaa se muu paperisälä...valaskaa tyhmempää :god:?

rasittavimmaks asian tekee et se mun pomokaan ei paljo asiasta tiedä mutta kuitenki ennen mun sieltä poistumista väitti et mun tarvii vaan tehä se cv ja ne hoitaa loput. tiiä sit onko se mahollista?

kiitos vastauksista :D

Merja

deirda,
jos pomo tarjoaa 3 vuoden sopimusta ja PR-viisumia ehdottelee, niin kyseessä voi olla ENS. Kysypä pomolta että aikooko hän sopnsoroida sinua. Silloin sinun toisaan tarvitsee tehdä se skills assessment (onhan se VÄHÄN niinkuin laajennettu CV) ja muu paperityö on aika helppo nakki. Eli vaan virkatodistusta, nuhteettomuustodistusta ja melkein that's it. Ja monilla työnantajilla on agentti, joka hoitaa asiasta suuren osan  .
Mutta tosiaan 457 on helpompi ja nopeampi ja yleensä kuitenkin tie PR:aan jos sellaista havittelet.

Nämä viisumiluokat löydät immin sivuilta ja myös checklistin tarvittaviin papereihin.

usia

Jos firma tarjoaa 3 vuoden sopimuksen voit siis laittaa sponsoroidun PR hakemuksen, jolloin prosessi voi olla nopeakin. Riippuu tietenkin aina tilanteesta, mutta meilla meni joulun jalkeen hakemus lapi parissa viikossa. Tosin oltiin jo maassa 457 viisumilla, joka varmasti nopeuttaa prosessia, ja koska oli kaksi vuotta takana 457 viisumilla niin ei myoskaan tarvinnut tehda skills assessmenttia.


Kaitlin

Lainaus käyttäjältä: deirda - toukokuu 20, 2008, 01:06
voi taivas, että sekö on noin pitkä prosessi. ei se mun esimieskään varmaan mitään sit tienny ku väitti et on helppo homma.
pitää tosiaan ehdottaa sitä toista vaihtoehtoa, mutta korjauksena että oon siis nyt suomessa. tulin jouluks ku work ja holiday meni umpeen eli täältä käsin pitäs homma hoitaa ja siks se kai tuntuuki niin tuskaselta. tosin oma ja työnantajan vika kun ei edes laitettu hommaa alulle kun olin vielä siellä... :nuttu:

mutta ymmärsinkö oikein et se assessment on sama ku cv?kiitti linkeistä, pitää kai turvautua semmoseen palveluun jos ei muu auta. ja mitä Kaitlin tarkottaa se muu paperisälä...valaskaa tyhmempää :god:?

rasittavimmaks asian tekee et se mun pomokaan ei paljo asiasta tiedä mutta kuitenki ennen mun sieltä poistumista väitti et mun tarvii vaan tehä se cv ja ne hoitaa loput. tiiä sit onko se mahollista?

kiitos vastauksista :D

Joo se assessment on se suurin homma ja riippuen mitä töitä teet niin joko laajennettu tai todella laaja CV. Muu paperisälä on just tota mistä Merja puhui niin poliisilta todistusta että ei ole mitään häikkää taustoissa, syntymätodistukset koko perheelle, lääkärintarkastukset jne. Suurin homma on se assessmentti ja se käsittelyn odottelu ehdottomasti. Niin ja tietysti tämä omaisuuden myynti :o

Sponsattu ei skilled on nopeampi ja "helpompi".

Kati