Opiskelu-Postgraduate Brisbanissa

Aloittaja Anne84, helmikuu 17, 2008, 07:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anne84

Heipparallaa!!

Vihdoin löysin tämmöisen kunnon foorumin mistä toivon saavani hieman tietoa Australiasta.

Olen ottanut selvää että on saatavilla erilaisia stipendejä eri paikoisa mitä voi hakea? Onko kellään kokemusta niitten hakemisesta sekä saamisesta? Jos on, niin minkä kautta? Maksoko jotain hakeminen? Ja oliko siitä kuinka apljon apua?

Eli olen 23v suomalainen valmistunut BBA (Bachelor of Business Administration)opiskelia. Valmistuin Haaga-Heliasta Joulukuussa 2007. Tällä hetkellä asun Malagassa, etelä espanjassa ja olen kovalla vauhdilla ja innolla lähdössä Brisbaniin jatko-opiskelemaan 06-07/2008.

Sen verran minua opastettiin kun aloin hakemaan tietoa Ausseista ja siellä opiskelusta että saattaa olla hyvä ottaa yhteyttä yhteisöihin/organisoihin jotka ns "lähettävät opisklijoita" ausseihin. No niinhän otin yhteyttä Madridissa olevaan A+Capec:iin ja pientä summaa vastaa he ovat auttaneet minua hakemaan sopivaa paikkaa ja linjaa siellä. Sekä auttavat paperihommissa ja Viisumissa.

Mutta ongelma on minulla sama kuin monella muulla että pappa petalar inte. En syntynyt kultalusikka sussa ja pitäisi saada ehkä hieman rahoitusta. Suomalaiset opiskeliat ovat niin onnekkaita kun opiskelut ovat ilmaisia...  :). Laskin että 24000€ maksaa minun 2v (4 semserin) opinnot Queensland University of Technologissa. Hirveä summahan se on mutta se on halpa hinta suhteessa kokemukseen..? Näin olettaisin tai tosiaan toivon... :D

Olisi kiva kuulla muutenkin nuorten kokemuksia Brisbanista opiskelusta sekä asumisesta!!!

Vale, gracias, hasta luego y buenas noches!!! 8)

Anne

iluvatar

Hei Anne

Minä teen täällä undergraduatea, mutta olen sen verran paremmassa tilanteessa, että on aussi kansallisuus ja sitä kautta halvempi opiskella. QUT on käsittääkseni ihan hyvä yliopisto, ite opiskelen Griffithissä. Tänne tulee aika paljon opiskelijoita tekemään postgraduatea, useimmat ulkomaalaiset ketä olen tavannu on tosiaan sitä tekemässä tai vaan vaihdossa. Mun mielestä sun ei kannata kenellekään maksaa siitä tänne hakemisesta, menet vaan suoraan QUT:n nettisivulle ja siellä on ihan varmasti ohjeet siihen miten haetaan. Ei se mitään älyttömän helppoa ole, aika varmasti iso paperityö sulla edessä mutta en usko että se on niin ylitse pääsemättömän vaikeaa että siitä kannattaisi kenellekään maksaa. Oletko ottanut selvää saako Suomesta jotain stipendejä vai pitäisikö niihin olla asunut Suomessa tyyliin viimeiset 2 vuotta ja varmaan tehdä edellinen tutkintokin siellä. Täällä lukukausi alkaa yleensä helmikuussa et se voi olla vähän haastavampaa alottaa puoli välissä mutta kyllä sitä aika monet tekee. Ehdotan että kattelet netissä mitä vaihtoehtoja löytyy olikohan se cimon sivun vai missä oli enemmän tietoa ulkomailla opiskelusta.

Liisa

Anne84

Heippa Liisa,

Kiva et vastasit. Olen nyt ottanut selvää asioista ja monen mutkan kautta olisin nyt tulossa QUT:n Heinäkuussa ilman stipendiä.

Mitä suosittelet että tekisin asumisen kanssa? Student accomodation Uni asuntoloissa vai shared house? Ittelläni ei ole kokemusta opiskelija-asuntoloista. Entä kiva alue asua? Koulu ois CBD:ssä.

Oisko mitään mitä ois hyvä tietää ennen sinne tuloa?


Anne