Online viisumihaun ongelmat

Aloittaja tiiker, kesäkuu 04, 2004, 21:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

tiiker

Pit?isi hakea opiskelijaviisumia ja l?ht? l?hestyy. Elektronisen hakusysteemin pit?isi kuulemma olla toimiva, mutta mulla se v?itt?? aina jossain vaiheessa, ett? "the service is temporarily unavailable". Onko jollain kokemusta kauanko systeemi yleens? on nurin? Vanhalla tavalla (paperit postitse Berliiniin) en en?? ehdi viisumia kai hakea (k?sittelyaika jopa 8 viikkoa)..

Papu

Moi.
Itse hain opiskeluviisumin sahkoisesti vuoden alussa, ja ainakin silloin haku toimi jotakuinkin moitteettomasti. Ainoastaan sen huomasin, etta Netscapella ei onnistunut (lieko vanha versio...), Explorerilla kyllakin.  Prosessi kesti 3 vkoa, johtuen siita etta piti laakarinpaperit lahettaa myos.


-Papu

Jouko

Tiiker, n?ytt?? ett? sivuilla olisi tosiaan muitakin teknisi? ongelmia kuin mainitsemasi "The service is temporarily unavailable". Viisumin haku sivu antoi antoi ainakin minulle virheilmoituksen, joka osoittaa virhett? palvelin ohjelmistossa, josta raportoin siirtolaisvirastolle. Joten kuulolla ollaan.

Niill? n?yt?isi olevan keskiviikko jonkinlainen palvelin/ohjelmisto huoltop?iv? jolloin tuo mainitsemasi viesti voi tulla eteen.

Vaikka vika ei n?ytt?is olevan selaimessasi niin voi kandee tarkistaa onko siin? 128 bittinen salaus asennettuna. http://www.immi.gov.au/e_visa/browser_problems.htm t??lt? l?ytyy my?s linkki mikki-softan sivuille josta l?ytyy tuo mainittu p?ivitys.

Terveisin
Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

tiiker

Ei h?t??, systeemi toimii taas ja sain hakemuksen tehty? ja my?nt?misp??t?skin tuli l?hes samantien. Pient? paniikkia vain aiheuttaa tuollainen, kun tiet?? ettei oman koneen asetuksissa ole mit??n vikaa eik? itse voi asialle tehd? mit??n (paitsi tietysti l?hett?? virheilmoituksen it-vastaavalle taholle). Niin, ja keskiviikon huoltoty?t olin jo noteerannut aiemmin. Joka tapauksessa, kiitos vastauksista, on hyv? tiet?? ett? paniikin sattuessa on paikka josta kysy? apua.

Little Pumpkin

Voisikohan tiiker tai joku muu viisas nyt neuvoa tyhm??, kun iskee paniikki t?m?n viisumihakemuksen puitteissa.

Meinasin toissap?iv?n? ruveta anomaan tuota viisumia, mutta l?ysin tuolta Berliinin l?hetyst?n sivuilta t?ll?isen tekstin:

Student Visa Page - e-visas

From the 31st of May, 2004, the Berlin Office will only accept applicationsfrom the following students:

Student who arer not assessment Level 1
See: Download Student Assessment Levels- DIMIA Website (PDF)

Student who are under the age of 18
 
Student who have members of their family unit accompanying them
 
Secondary Exchange students and students who are receiving a Government Approved Scholarship

Noh, m? kuulun juuri tuohon assessment level 1:een, 18 ik?vuotta meni (valitettavasti) jo aika kauan sitten eik? perhett?k??n ole tulossa mukaan. Tuolle "secondary exchange studentille" en ole kiivaaasta hausta huolimatta l?yt?nyt selityst? enk? siis nyt tied? voinko sen puitteissa anoa tuota viisumia Berliinin kautta.

Linkki, joka annetaan niille opiskelijoille, jotka eiv?t kuulu noihin yll?lueteltuihin "luokkiin" ei toimi. Yritin laittaa s?hk?postia Berliinin, mutta posti tuli samantein takaisin mulle.

Lopulta l?ysin DIMIA:n sivuilta linkin e-viisumin hakemiseen, mutta nyt en tied? onko se linkki oikea.
https://www.ecom.immi.gov.au/visas/jsp/index.jsp?visaType=OFFSHORE_STUDENT

Kaikesta avusta suunnattoman kiitollinen,

Piia
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Jaaks

Piia :D

Kerrohan mita viisumia olet hakemassa, niin yritan loytaa vastaukset tuotapikaa .

Jaaks

Little Pumpkin

Anteeksi, nyt nolottaa... :P
Siis opiskelijaviisumiahan min?...
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

eevis

Little Pumpkin :D

Laittaisitko viel? mit? niist? opiskelijaviisumityypeist? ( http://www.immi.gov.au/study/visas/subclasses_assessment.htm ) niin menee Jaaksin selvitys varmasti oikein!

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Little Pumpkin

Voi kauheeta, olenpas m? nyt tyhm? oikeen kunnolla. Mun viisumintyyppi on 572.
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Jaaks

Little Pumpkin :D

Ei mikaan tyhma - silla tyhmat ei osaa kysya, eika tarvitse nolottaa ollenkaan :D

Be back soon :D

eevis

Little Pumpkin :D

?l? nyt, et s? tyhm? ole, en edes tied? vaikuttaako opiskelijaviisumin alatyyppi e-hakuun, mutta varmuuden vuoksi vain laitoin viesti?. Ett? niinkuin JOS vaikuttais, niin menee varmasti oikein. :?? ...Ja lis?ksi tykk??n vaan kuunnella omaa ??nt?ni, kun n?k?j??n puutun kaikkeen... :hahhaa :hahhaa Tsemppi? hakuun! :peukkuy

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Jaaks

Litle Pump...:D

Jos haet 572, niin et voi olla niin "silly" kuin ajattelet

"certificate I, II, III, and IV,
diploma, or
advanced diploma,
Note: Former RATE system qualifications: Certificate, Advanced certificate and Associate diploma.
 ... 572 - Vocational Education and Training"

Oletko jo kaynyt lapi taman ?

 http://www.immi.gov.au/study/tool/step1/index.htm

Jos olet niin missa vaiheessa tuli pysahdys  ??
Kerro, niin jatketaan siita :D

Little Pumpkin

Juu, kyll? m? k?vin tuon l?pi eik? siin? ollut mit??n kummallista, ei heitt?nyt mit??n herjaa eik? pyyt?nyt ylim??r?isi? l??k?rintodistuksia tms...

Oikeastaan se suurin ongelma, jota en siis ihan k?sit? on se, ett? onko tuolla sivulla annettu linkki e-viisumin hakemiseen juuri se oikea? Tai siis onko niit? e-viisumin hakemuskaavakkeita/linkkej? nyt sitten edes useampia kuin tuo yksi... :nuttu:

Sit? ihan virallista e-viisumin hakemus-sivua en ihan viel? edes uskaltanut aukaista :D
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Little Pumpkin

Lis?? tyhmi? kysymyksi?; tarkoittaako tuolla viisumihakemuksessa kohta de facto avoliitossa? Siis kun sanakirja k??nt?? sen tosiasiallinen, tosiasiassa :nuttu:
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Jaaks

Little Pump... :D

Nyt menet suoraan tanne : http://www.immi.gov.au/e_visa/students.htm

Katsele lapi kaikki mahdolliset linkit ja sen jalkeen kerro milta tuntui :D  Voit aivan varmaan tehda koko homman itse, mutta jos tarvitset apua niin ala eparoi :peukkuy

Ps. siella on myoskin tama:
http://www.immi.gov.au/e_visa/onlinetut.htm#

Jaaks

Littele P :D

De Facto = avopuoliso :D

tai elaa avopuoliso suhteessa

Little Pumpkin

Kiitos Jaaks! Tuo on juuri se sama e-viisumin linkki, jota olen nyt ihmetellyt pari p?iv??. Ett? ei muuta kuin h?rk?? sarvista ja t?ytt?m??n :D Nyt tosin pit?? l?hte? t?ihin, ett? j?? huomiselle :nuttu:

Yht? asiaa j?in viel? ihmettelem??n:  have an electronic Confirmation of Enrolment (eCoE) for the principal course you wish to undertake, and for any preliminary course(s).

M? olen saanut koululta ainoastaan paperilla printattuna vahvistuksen hyv?ksymisest? eli Confirmation of Enrolment. Pit?isik? mulla olla siis se my?s s?hk?isess? muodossa?
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Little Pumpkin

LainaaAlkuper?inen postittaja Jaaks
Littele P :D

De Facto = avopuoliso :D

tai elaa avopuoliso suhteessa

J?lleen kerran suuri kiitos, n?in m? sen tulkitsin, koska mit??n muutakaan avoliittoon viittaavaa ilmaisua ei ollut.

Jaaksille :god: :god: :god: :god: :god: :god: :god:
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Jaaks

Little P....:D


LainaaM? olen saanut koululta ainoastaan paperilla printattuna vahvistuksen hyv?ksymisest? eli Confirmation of Enrolment. Pit?isik? mulla olla siis se my?s s?hk?isess? muodossa?

Jos ne sita pyytaa, niin laheta se.  Varmaan saat sen koululta lahetamalla niille e-mailin :D

Papu

Moi!

Ei tarvitse lahettaa tuota CoE paperia mihinkaan, siina on ylalaidassa se numerosarja (yleensa lihavoituna), jonka sitten naputtelet vaadittuun kohtaan e-visa hakemuksessa. Virkailijat paasevat sitten taman numerosarjan avulla tsekkaamaan etta olet oikeutettu opiskelijaviisumiin.

Mitaan muita papereita kuin laakarintodistukset (jos meinaat olla yli vuoden) ei siis tarvitse lahettaa kun e-visaa hakee jossei erikseen pyydeta.

Itse kavin taman prosessin lapi alkuvuodesta...  

-Papu:D

Little Pumpkin

~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Little Pumpkin

*syvä huokaus*

Sainpa eilen sitten tuon viisumihakemuksenkin tehtyä. Nyt vaan odotetaan ja toivotaan, että en tehnyt suurempia mokia tai jos tein, niin toivotaan, että ottavat yhteyttä ja tarkastavat ennenkuin lätkäisevät leiman "ei asiaa Australiaan" :P
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Aussit03

Pumpkin: Mihin collegeen olet hakemassa? Itse aion luultavasti hakea Sydney Business & Travel Academyyn (subclass 572) ja opiskelut aloittaa lokakuussa. Pari juttua kuitenkin ihmetyttää... Collegen webbisivuilla ilmottautumista tehdessä täytyy syöttää viisumityyppi ja numero. Ja viisumia haettaessa täytyy lähettää vahvistus opiskelupaikan saamisesta. Miten tässä tilanteessa pystyn hakemaan kumpaakaan? Enhän siis voi ilmottautua ennen kuin saan viisumin ja päinvastoin?? Vaaditaanko Suomen kansalaiselta todellakin yli $30,000 varoja 2-v. viisumiin? Tuntuu ihan uskomattomalta summalta, miten Pumpkin toimit tässä asiassa? Kiitos vastauksista! :god:

Little Pumpkin

Moi,

olen hakenut ja mut on hyväksytty Williams Business Collegeen. Kyseessä on siis mun Suomessa suoritettaviin opintoihin kuuluva ulkomaanvaihto ja Williams on mun kouluni yhteistyökoulu.

Eli minä hain kouluun ihan perinteisesti paperit täyttämällä (jotka tosin toimitettiiin mulle koulun kautta), jonka jälkeen sain hyväksymiskirjeen ja tiedot mihin lukukausimaksu tuli maksaa. Sen jälkeen kolahti postista virallinen Confirmation of Enrolment-kirje, jota tarvitsin kun hain tuota e-viisumia. Tuossa CoE-kirjeessä annetaan tosiaan se koodi, josta Papukin mainitsi. Se mun piti jossain viisumin hakuvaiheessa syöttää viisumianomukseen.

Sun varmaan kannattaa nyt ottaa suoraan yhteyttä tuonne koululle, mä en valitettavasti osaa auttaa :( Ainut minkä voisin kuvitella, niin toi viisumityyppi olis siis ihan opiskelijaviisumi ja sit se subclass 572 ja sun assessment level on varmaankin 1, mun ainakin oli. Osaako Jaaks sanoa tähän mitään?? :?

Tuohonkaan en kyllä osaa sanoa, että tarviiko noin paljon olla rahaa. Jossain vaiheessa kun täytin sitä e-viisumi hakemusta kysyttiin tyyliin rasti ruutuun kohtaan miten aion opintoni rahoittaa, mutta mitään summia ei kyllä kysytty :?? Mutta muuten toi summa nyt ei ainakaan mulle niin valtavalta kuulosta (valitettavasti). Varsinkaan jos siihen on laskettu lukukausimaksuihin uppoava summa+se mitä sulla kuluu asumiseen ylipäänsä kahden vuoden aikana.... Australiassa kun nuo lukukausimaksut ei ole halvimmasta päästä, minkä tosin lienet jo huomannutkin... mun 7 kuukauden lukukausimaksu todelliseen "hyvä veli"-hintaan on n. 2500 AUD.

Eipä tästä nyt tainnut paljon apua olla, mutta jos jotain haluat tietää, niin yritän kyllä selittää :(
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Jaaks

Sub Class 572 = Vocational Education and Training (Certificate 1,2,3 and 4, Diploma, Advanced Diploma)

Jos luet form 157a ( Application for student visa), niin siella mainitaan Condition 8534 jossa on tuo $12.000 / vuosi, mutta se koskee ainoataan assessment levels 3,4, and 5

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/157a.pdf  

Jos katsot Assessment Levels form 1219i, niin naet etta Sub Class 572, kuten muutkin luokat on Suomen passilla anoessa level 1, joten tuo Condition 8534 ei koske sinua.

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1219i.pdf  

Kuitenkin form 1160i (Applying for a Student Visa) page 2 kertoo "Evidentiary Requirements", jossa mainitaan nuo raha-asiat eli niista ainakin tullaan kysymaan.  Riittaako siihen sitten vain rasti ruutuun tai vaaditaanko konkreettista todistusta varoista on taysin Immigrationin asia.

http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1160i.pdf

Aussit03

Kiitos Jaaks & Pumpkin. Dimian ( http://www.immi.gov.au/study/applying/fin_al1.pdf ) mukaan Assesment level 1 ja 572 subclass vaatii $34,000 varoja.
Jostain ne rahat on siis revittävä edes hetkeksi tiliotteeseen, ottaa vaikka pikalaina(?), en välittäisi maksaa 250E uudelleen, jos viisumihakemus kaatuu varallisuuden osoittamattomuuteen. Näyttäisi siltä, että koska Pumpkin olet "exchange student", ei varallisuutesi osoittaminen ole tarpeellista.  Will I ever get there... :(

Jaaks

Aussit03 :D

Siella sivun alareunassahan sanotaan nain: " The money to support you may come from any source" :D

Hae siis vaikka hyvaksynta pankkilainalle tuolle summalle ja laita hyvaksynta hakemuksen mukaan.  Eihan sinun tarvitse koskaan sita lainaa ottaa, jos et tarvitse.
Tai pyyda vaikka vanhemmiltasi kirjallisena, etta he kustantavat olemisesi taalla - vaikka eivat sitten kuitenkaan tekisikaan.

There's always a way, if there is a will :D

PS.

Luin tuon antamasi linkin uudestaan, eika siella vaadita mitaan todisteita rahasta vaan sanotaan nain :
"You must provide a declaration (julistus, ilmoitus) that you have access (paasy) to enough money to meet the above costs for the full period of study in Australia".

Ei siis missaan todellakaan sanota, etta sinulla pitaisi olla ne rahat kun anot eika todistaa niiden olemassa oloa vaan, etta sinulla on mahdollisuus paasta kasiksi niihin rahoihin jos tarve tulee :D

Tamahan on tietysti vain valtion tapa varmistaa, etta et tule tanne pummiksi ja joudu raha vaikeuksiin heti kuukauden kuluttua saapumisestasi.  Suurin syy on pelotella tyhjataskuiset yrittajat pois pelista.

Just go for it :D

Aussit03

Jaaks:D Toivon että asia voisi todellakin  hoitua noin - helpottaisi hiukan tätä "pikku"stressiä :) Haluaisin vain olla 100% varma, että hakemus menee läpi, koskaan kun ei tiedä miten tarkasti viranomaiset puuttuvat näihin kaikkiin mahdollisiin yksityiskohtiin. Nyt sitten pitäisi vain pähkäillä miten tuon accessin rahoihin, tai siis declarationin, muotoilisi...

Jaaks

Aussit03 :D

"Declaration" eli "ilmoitus" on ihan vapaamuotoinen ilmoitus siita, etta sinulla on tarvittavat varat kaytossasi.  Tietysti vakaamielisesti ja ja harkinnan alla kirjoitettu - mitaan "valehtelematta" - pikku liioittelua ei lasketa.

Jos he pyytavat "Statutory Declaration" niin se on jo hieman vakavampi eli silloin takaat lain edessa, etta sinulla on ne rahat :D

ps.
Se on 100% varma sitten kun viisumi on kadessa - ei ennen - oli sitten asiat miten tahansa :D

riaapa

aussit03,

meidänkin piti kirjoittaa jos jonkinlaista declarationia minun viisumihakemustani varten. Olettaisin että sinunkin declarationiin riittää, että vakuutat heidät siitä ettet aio "sosiaalipummiksi". Eli vakuuta että sinulla on hyvä tukiverkosto ja vanhempasi ovat valmiita tukemaan sinua myös rahallisesti. Sen lisäksi tietenkin se, että aiot työskennellä sen verran kuin viisumityyppisi sallii. Jos sinulla on jotain säästöjä tai omaisuutta, kuten vaikka auto, niin sekin voi auttaa asiaa. Ja noiden lisäksi mainitse vaikka se pankkilaina, niin johan luulisi riittävän. Kyllä he pyytävät erikseen, jos haluavat lisädokumentteja.

Riina.
Riina

Aussit03

Niin, aionhan mä hakea opintotukea, asumislisää ja opintolainaakin. Mahtaako riittää pelkkä maininta ja tukien määrät vai vaativatkohan niistä tarkempia todistuksia...:? Form 157A siteeraten: "You must provide all of the documentation necessary to support your application and must declare that you have done so. Failure to do so may result in your application being refused." Et sillee.

Little Pumpkin

Siis kun mä täytin sitä e-viisumi hakemusta, niin jossain kohtaa todella kysyttiin, että miten aion rahoittaa opinnot ja lätkäisin rastin muistaakseni ensimmäiseen ruutuun,  joka oli jotain sen tyyppistä, että valtio kustantaa. Se mun mielestä oli lähinnä totuutta, sillä noilla opintorahalla, asumislisällä ja opintolainallahan minäkin vaihtoni meinaan kustantaa. En tiedä sitten menikö metsään, sillä ainakaan vielä ei ole viisumia kuulunut ja viikko on jo mennyt.... :??  Mutta milläs siihen e-viisumi anomukseen kopioita mistään liität ja eipä missään ollut sellaista kohtaa, johon olisi saanut omin sanoin kertoa budjetistaan :??

Nähtäväksi jää :??
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Little Pumpkin

Katselinpa tuoss läpi tuota kaavaketta 157 ja täytyy nyt vain todeta, että se e-viisumihakemus ei ollut lainkaan tuollainen. Tai siis, no jotkin osat tietysti olivat samanlaisia, mutta pääsääntöisesti oli aika erilainen. Noh, toivotaan nyt, että oikeanlaisen kuitenkin sain anottua ja että se jopa vielä myönnettäisiinkin... :(
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

Little Pumpkin

Jeps!! Viisumi tuli!! :god:
Nyt saa vissiin ruveta pakkaamaan?? :hahhaa
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~

riaapa

Onneksi olkoon, pumpkin! :peukkuy :peukkuy

Riina.
Riina

Aussit03

Onnittelut Pumpkin!!! Eipä siihen kauan mennyt :D :D :D !

Aussit03

En ymmärrä!! :nuttu: Siis OSHC (overseas student health insurance cover) täytyy olla hankittuna kun täyttää viisumihakemusta. Kun taas täyttää OSHC-hakemusta, niin siinä pyydetään viisumin tietoja, eli pitäisi olla jo viisumi hankittuna?! Hermothan tässä menee kun kaikki tuntuu niin vaikeelta... :mad:

Little Pumpkin

Voi kun osaisin nyt auttaa sua, vaan kun mulla tämänkin hoiti koulu :( Siihen könttäsummaan, jonka koululle maksoin oli laskettu lukukausimaksu, OSHC-maksu sekä jotain käsittelykuluja.
~My mind does not only wander. Sometimes it leaves completely~