Veroilmoituksesta ja valiaikaisesta viisumista

Aloittaja Milka, huhtikuu 28, 2013, 12:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Milka

Tassa on linkki artikkeliin, jossa kerrotaan etta ATO saa nyt kaikkien temporary viisumilla olevien viisumitiedot immilta ja tulee tarkastamaan ne veroilmoitusta ja myos muita ATO:lla olevia tulo tiedostoja vastaan.  Working holiday viisumin haltijat:  Nyt siis kannattaa olla todella huolellinen niita veron ennakonpidatyslappuja taytellessa, etta laittaa raksin oikeaan ruutuun, kun pitaa ilmoittaa etta onko resident vai non-resident.

http://www.theage.com.au/opinion/political-news/immigration-to-give-ato-data-on-visa-holders-20130425-2ihih.html

Janihoo

Onko mahdollista joutua jonkinlaisiin ongelmiin
Mikäli on ilmottanut olevansa resident, vaikkei ole? Missä kohtaa tästä voi jäädä kiinni?

Anssi

EIköhän tuo mahdollinen tarkistus tehdä siinä vaiheessa, kun olet jättänyt veroilmoituksen. Pienin mahdollinen seuraamus on varmaankin se, että joudut maksamaan verot, jotka olisivat pamahtaneet non-resident-statuksella. Vaikea kuvitella, että seuraamus olisi mitään tuota kovempaa, jos et ole tarkoituksella kusettanut.

Mesi

Mitenhän meidän kohdalla. Ollaan 3v viisumilla maassa ja tultiin tammikuun lopussa. Eli vielä ei olla oltu puolta vuotta, mutta aiotaan olla kuitenkin yli sen. Verotusvuosi taas päättyy ennen kuin meillä tulee se puoli vuotta täyteen. Residenttinä olen itseni esittänyt verottajalle tähän asti.

RUU

RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

sina1800

Ilmeisesti Mesi tarkoitit että saatko laittaa itsesi residentiksi vaikka ette vielä ole puolta vuotta asunut? Eikös se jossain ollut se määritelmä että on asunut samassa paikassa puoli vuotta? Vai sekoitanko johonkin muuhun juttuun? :)

Anssi

Tosta voi aloittaa:
http://www.ato.gov.au/General/International-tax/In-detail/Residency/Residency---the-resides-test/

Sieltä löytyy myös linkki "laskuriin" jolla voi arpoa onko resident vai ei.

Jos olet vakiduunissa yhdessä paikassa ja aiot pysyä maassa yli 6kk (vaikka ei olekaan vielä täynnä) ja perhekin on mukana, niin kaikella todennäköisyydellä tuo verottajan resident-määritelmä täyttyy.

kupla

Heii, osaisko joku auttaa...Elikkäs oon w&h-viisumilla au pairina, oon ollut täällä nyt 2kk ja 6kk ois tarkotus asustella täällä ja sen jälkeen vielä reissailla 3kk. Löysin osa-aikatyön ravintolasta, ja varmuuden vuoksi ilmoitin, että olen non-resident...Nyt rupesin kuitenkin miettimään, että voisinko sittenkin ilmoittaa olevani resident, kun aika tarkkaan sen 6kk meinasin täällä oleskella..? Asun siis tuttujen luona täällä...