saunasta pakastimeen

Aloittaja outback girl, joulukuu 31, 2002, 21:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tepi

En tiedä vaarallisuudesta, mutta täällä Suomessa, Kemissä on tällä hetkellä 32 astetta pakkasta + mereltä kävy piristävä vinkka. Itse pistin tänään tälle talvelle ensi kertaa talvikengät jalkaan...

Hyvä puoli on siinä, että ilma on näin kovalla pakkasella jo niin kuivaa etteivät esim. auton ikkunat enää jäädy lainkaan.

...tämmöstä täällä

Sirjoosa

Kuuma siellä sitten on?
Nyt on mittarissa -34 eikä tämä vielä tunnu missään?:cool:
Terveisin: Sirjoosa

Raiwå

Olen monesti joutunut todistamaan tällaisia tapahtumia mistä puhut Sirjoosa.

Kuitenkin suurin osa on ollut ihan omaisen itselleen tuottamaa, esim lämpöhalvaus,nestevajaus,liiallinen juonti(alkoholi).

Suurimmaksi syyksi on yleensä koitunut huono yleiskunto ja sen aiheuttamat komplikaatiot.

Eli kyllä sitä sattuu, mutta ei se yleensä ole säävaihtelujen syytä.:cool:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sirjoosa

Juu,ja hupaisinta tässä hommassa on se,että melkolailla uudet autot hyytyvät kesken ajon.
(Nyt pitää koputtaa jo puuta.)
Itselläni on -85 mallin Diesel Corolla,mutta lähti vielä -30 asteen pakkasesta,kuin palmun alta?
Mutta tuolta naapuri-maasta Venäjältä saa sellaista hyvää Dieseliä,että tämmöinenkin on mahdollista?:P

Raiwå


Ai nyt siirryttiin autoihin :D

Siihen että auto ryytyy pakkasessa on yleensä yksi ja ainut tekijä, Vesi.
Jos sinulla on pakkasnesteet muuten kunnossa ja polttoaine on pakkassitä?
polttoainetankkiin kerääntynyt vesi on ainoa asia joka voi aiheuttaa kyseisen ongelman, joutuessaan putkeen tai filtteriin se jäätyy ja aiheuttaa tukoksen.
Yksi tapa eliminoida asia on tarkistuttaa joka syksy autohuollon yhteydessä asia.
Toinen on se settä ei vie autoa pakkasessa seisseenä talliin, tällöin tankkiin ja muihinkin paikkoihin hakeutuu kosteutta lämpövaihtelun takia ja vaikka polttoainejärjestelmiin tätä kondenssivettä ei paljon menisikään? sitä kerääntyy sinne ajanmittaan sen verran että päästäessäsi tankin melkein tyhjäksi ennen tankkausta, se koituu ongelmaksi.

Päinvastaisena ongelmana Australiassa voidaan lukea lämpö, mutta sehän vaivaa kaikkialla.
Ja itsellä ei ole sen kanssa ollut ongelmia, kunha varautuu asiaa varten, niin itse kuin autokin.:cool:
Ray Virta
Sydney


It requires wisdom to understand wisdom: the music is nothing if the audience is deaf.

Sirjoosa

Kyllä se on käytännössä koettu asia nyt?
Veljeni soitti eilen,että tulisitko vetämään autoni käyntiin,kun hyytyi kesken matkan?(bensiini sellainen):( No minä menin Dieselilläni,joka on toiminut temppuilematta koko tämän pakkaskauden:)
Sitkeä peli vaan oli,kun sai vedellä pari-kilometriä ympäri kylää,ennenkuin jysähti tulille:(
Nythän täällä on jo kesän-tuntua ilmassa.(pakkasta enää -22:cool:
Terveisin: Sirjoosa

ata

Outback girl,
älä huoli - kunhan keksit lämpimät vaatteet tahi taksin allesi heti lentokentällä Suomessa.

Palasin itse 2v sitten kotio, ja MEL:stä lähtiessäni oli 40astetta plussalla; stadissa -30 noin suunnilleen, muistelen. Ilman pipoa ei viitsinyt kovin pitkälle lähteä :-) Totutteluun toki menee aikaa (takana oli kuitenkin yhtämittainen pitkä ausseissa oleskelu), mutta entäs sitten; muistaapahan olleensa jossain muualla välillä.

ata
Ata

outback girl

Hei,

Suomessa on nyt kuulemma noin -20-40-astetta Celsiusta. Täällä meillä Pilbarassa on noin plus 35-40 ja olen totutellut tähän lämpötilaan jo kotvan aikaa. Kohta pitää palata Suomeen ja hirvittää: kuinka elimistö selviytyy tuollaisesta shokista? Kuulin, että muuan pohjoisesta tullut turisti laskeutui lentokoneesta Darwinissa ja joutui saman tien sairaalaan, kun lihakset eivät kestäneet kuumutta -- onkohan tuo nyt outbackin legenda vai voiko mannerten välinen matkailu olla näinkin vaarallista?

pohtii Outback girl