roundtheworldflights.com

Aloittaja qwerty, lokakuu 28, 2007, 04:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

qwerty

Otsikko kertookin mistä haluaisin mielipiteitä...
Päätös kypsynyt hiljalleen, että teen Ossilan w&h-reissun vähän "kiertotietä" :)

A Global Village Company tuossa otsikon osoitteessa myy edullisia RTW-lippuja. Riippuen vuodenajasta hinta vaihtelee, mutta esim nyt saa nov loppuun asti 6 stopin lipun 847£+taxes/airline imposed fuel surcharges, jotka myyjä kertoi olevan tällä hetkellä yhteensä 400£ tuohon päälle. 1247£=about 1800e. Lisäksi tarvitaan lennot Lontooseen, mutta nehän tiettävästi saa edullisesti ryanairilta.

Kokonaishinta jää joka tapauksessa väkisin reilusti alle 2000e, ja stoppeja on 6, itse valkkasin uk-bkk//singapore-bali-australia-nz-fiji-ny (mutta luulenpa vaihtavani kuitenkin vielä nykin mahd. Santiagoon)

Kilroylta 5 pys/26 000 mailin oneworld-lippu on aika rajoitettu ja hintaa tulee 2100 (hki-(mumbai)-bkk-syd-nz-ny).

Toki olisi luottavaisempi olo bookata suomalaiselta virkailijalta jne, mutta vakuuttavat esittelyt oli noilla RTW:n sivuilla, ja pidin erityisesti salamannopeasta vastauksesta, ja siitä, että minulla on ns. "oma" virkailija hoitamassa asiaani.

Edelleenkin skeptisesti odotan, että jostain kosahtaa tämä diili, mutta hyvältä vaikuttaisi tähän saakka. Mietin että jos en olekaan ottanut jotakin tärkeätä seikkaa huomioon.... ???

Jos jollakin on kokemusta/tietoa kyseisestä lafkasta, antaa kuulua!  :god:
onni on asenne

qwerty

 ;)
näköjään saa vastata itse.ompahan jollekin jatkossa tietoa.

Varasin liput (ja en tietenkää meinaa pysyä nahoissani mutta yritän nyt sen unohtaa tästä postista.. :D) ja päädyinkin vaihtamaan lopulta balin borneon reissuun. Ensiksi siksi, ettei pvm:t oikein toiminu lennoissa joita oli vapaana, ja kun tutkin nettiä, huomasin että varmasti muutenkin Balia mielenkiintoisempi kohde tuo vähemmän tallattu malesian borneo.

Eli LHR-BKK//Singapore-Sydney-Auckland-Fiji-NYC-LHR ja hinnaksi loppujen lopuksi tuli alle 2000e. Teen reissun Borneolle Kuala Lumpurista AirAsialla noin viikoksi (Aasiassa yht. n. kk) ja ne lennot on satkun luokkaa. Luultavasti saan tuohon pakettiini vielä yhden Aus sisäisen lennon koska jätin Balin pois.
Sain oikein hyvää palvelua Global Villagelta, varauksen tein puhelimitse ja olen hintaan tyytyväinen, koska esim sillä Kilroyn lipulla (2100) ei olisi ollut edes mahd pysähtyä Fijillä kun on jo Aus ja NZ takana sillä "alueella"...GV:n myyjä yritti nimenomaan etsiä mulle halvempia vaihtoehtoja ja vinkata jutuista, siitä tykkäsin.

Lippu on voimassa vuoden. Ausseissa menee suurin osa vuodesta, saavun Sydneyin 27.12  :D NZ ja muut vuorossa sitten lopuksi, lokakuusta lähtien...
onni on asenne

Leokatti

Pikku vinkki: Varasitko yösijan Sydneystä? Jos et, niin mukavaa ensimmäistä yötä taivasalla...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Milka

No ainakin on lamminta nukkua beachilla.  :pepsodent

mutta turvallisuudesta en mene takuuseen.   :o

MH

Tuskin saa yösijaa enää, ainakaan kovin läheltä cityä.

qwerty

kiitsa tästä huomiosta, olenkin keskittynyt vaan tohon aasia-osuuden suunnitteluun.

ekaksi yöksi vielä saa ihan central stationin viereisestä yhasta yöpaikan, mutta sitten on varmast nuijalla lyöty täyteen kaikki. Varmaan pystyisin vaihtamaan lennon esim.Melbourneenkin..siellä tuntuu tilaa olevan.

suositteluja konkarit?  :god: missä uutenavuotena kannattaa olla jos ei sydneyiin ole asiaa jäädä... ??? itse uudenvuodenyö nyt meniskin taivasalla, mutta aika heikosti ne 3 siinä välissä ;)

onni on asenne

qwerty

hmm.. :( surullista että vastausta irtoaa vain sillon kun on tilaisuus "kuittailuun"...  ???

toivoisin kuitenkin vielä, että joku valaisisi tätä tietämätöntä ja kaikkia hakusanamuotoja kokeillutta siitä, onko nimenomaan sydney se must-paikka olla uutenavuotena? tokihan nyt löydän tiedon, että esim. melbournessakin ilotulitellaan, mutta kaipa sydneytä hehkutetaan niin paljon, että tässä miettii onko sinne nyt sitten mentävä keinolla millä hyvänsä ku sillä mantereella kerran on  ;) eli mikä mahd muu paikka fiiliksen kannalta olis uutenavuotena hyvä vaihtis..?


(..vielä on yritystä löytää majapaikka sohvasurffareitten tms. kautta... :))
onni on asenne

Aikis

Asiallinen vastaus ainakin yhteen kysymykseesi: on se.

Eikä siellä tosiaan kukaan sunikänen uudenvuoden yönä nuku...tai siis ainakaan lakanoissa.

jounij

Mellunmäessä en ole viettänyt uutta vuotta, mutta Sydneyssä ja Brissyssä kylläkin. Hienohan se Sydneyn ilotulitus on, mutta mielestäni melkeinpä ei kaiken sen vaivan arvoinen: täytyy olla hyvillä katselupaikoilla jo viimeistään kello 19. Tungosta täytyy siis sietää matka-ajat mukaan lukien hyvinkin 6 - 7 tuntia (riippuen majapaikasta). Brisbanessa näkee hyvinkin hienon ilotulituksen pienellä vaivalla, eikä oikein valitulle paikalle (Kangaroo Pointin kalliot on hyvä mesta) tarvitse mennä kuin noin tuntia aiemmin. Aikaa menee yhteensä maksimissaan 3 tuntia.


Muistelee


Jouni
Canberra

riaapa

Qwerty,

Ensinnäkin onnittelut tosi edukkaalta vaikuttavan lippupaketin löytämisestä ja kiitos että vinkkasit siitä muillekin täällä Dunderissa.

Eihän kukaan tosiaan Sydneyyn Uudeni Vuoden yöksi nukkumaan tule, mutta ongelma lienee enemmänkin ne kolme yötä ennen Uutta Vuotta... Itse en ole Sydneyn Uutta Vuotta kokenut muuta kuin ilotulitukset tv:stä nähnyt, joten oman käden tietoa ei ole. Sanoisin kuitenkin että jos onnistut saamaan majoituksen, niin kyllä se Sydneyn Uusi Vuosi on varmasti sellainen mikä on koettava jos siihen mahdollisuus on. Mutta jos ei majoitusta irtoa, niin ei Melbournekaan mikään huono vaihtoehto ole. Federation Square ja South bank ovat varsin oivia Uuden vuoden vastaanottopaikkoja ja onhan ne komeat ilotulitukset täälläkin. (Ja kuten Jounikin huomauttaa, väentungos on huomattavasti siedettävämpää luokkaa...)

Lycka till! :)
Riina

qwerty

 :D kiitän..

taidanpa varata kahdeksi yöksi majan valmiiksi, kun se nyt vielä onnaa, ja katsoa sitten miten käy paikan päällä. peräännyn suosiolla syrjäkylille jos ei kattoa löydy pään päälle... joissain hostelleissa ongelmaksi tulee nyt se, ettei anna varata alle 5vrk:ksi, ja uv on jo täynnä, niin pitäis tulla jo aiemmin jotta sais la yönkin varattua.. :( liekö sitten suoraan sisään marssimalla löytyisi vielä jotakin kun aika koittaa... :confuse
onni on asenne

Leokatti

Qwerty: Ei tässä ole tarkoitus ollut kuittailla. Olisiko pitänyt olla hiljaa ja antaa sinun tulla asiaa ajattelematta Sydneyyn?

Joku toinen, jo Australiassa oleva, kirjoitteli jossain toisessa ketjussa että hostelleista ei yöpaikkaa enää saanut Sydneyssä ja kyseli majoitusta ihmisiltä. Kuulostaa siis ihmeelliseltä, että sinulle nyt luvataan kuitenkin ... :confuse
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

qwerty

 :D ei olisi pitänyt olla hiljaa, juuri siksihän kiitinkin heti ensimmäisenä, kun en ollut tullut ajatelleeksi.(siis kiitsa=kiitos ;) )

olen selaillut netin hostellihakutoiminnolla, ja yha:ssa on torstaiksi pari paikkaa ja eräässä toisessa pe-yöksi samoin."lupauksista" en tiedä, kyllä tuo ainakin varata antaisi. :D mutta nyt vielä harkinta päällä, suuntaanko sittenkin melluun. (IsO kiitos Ninti! :pepsodent)
koska edelleenkin siinä olis 2 yötä ilman majaa välissä...
onni on asenne

qwerty

jaahas, jatketaampa vielä juttua..

lopullinen (=maksettu) reitti on nyt sitten LHR-BKK//Singapore-Melbourne//Cairns-Alice//Sydney-Christchurch//Auckland-Nadi-NYC-LHR. olen niiiin tyytyväinen :XXXX sain järkkäiltyä lentoja hyvin eri kaupungeista niin ei tarvi palata samaan takasin lähtiessä, kun tulee kuitenkin paljon maita pitkin kierrettyä..ja tuohon tulee vielä poikkeaminen Borneolla Aasian osuudelle, lennot on AirAsialla kyllä tosi edullisia :)

Ja uusivuosi menee Melbournessa, otin järjen käteen, ihankuin se ei olisi tälle tytölle ihan tarpeeks hurjaa  :D ja rahaa säästyy.

ja vielä 14pv lähtöön..jännitys hiipii jo, varsinkin kun palaan vasta ensi vkolla Suomeen hetkeksi, meinaa tulla hoppu suunnittelujen ja varsinkin sen hemmetin :-X chest x-rayn kanssa....

Jos joku Mellussa uuttavuotta-viettävä lukee tätä niin antakaahan kuulua itsestänne/ajankohtaisia vinkkejä tulevan aaton viettoon :peukkuy
onni on asenne

Alamaa

Hei Qwerty (tai kuka muu hyvänsä joka tuota firmaa on käyttänyt)

olen itse ostamassa lippuja tuolta Global Villagesta eikä niillä ole vieläkään on-line maksu systeemiä, miksi lie ei, liekö säästö syistä. Lähtöni olisi  jo ensi viikolla 7.10 mutta ne ei jostain syystä pysty käyttämään mun korttia siellä. Joku authorization ongelma! Ja sain tiedon siitä mukavasti lauantaina. Miksi eivät voineet ilmoittaa maksu ongelmasta jo torstaina kun kortin tiedot lähetin.

Muutenkin hirvittää lähettää kortin ja numeroiden kuvia meilin liitetiedostossa!

Miten sait itse maksettua lippusi! Annoitko numerot puhelimessa ja miten se toimi? Mitä pankkia käytät? Itsellä Nordea.

Plees, tässä tulee jo paniikki. Lennot varauksessa 1.10 asti ja sitä ennen pitää olla maksu jotenkin hoidettu tai menee paikat harakoille ja koko lysti menee hukkaan kuten jo ostetut lisä lennot maailmalla..

Alamaa

Huh asia ratkaistu. Syy niin yksinkertainen että mastercardilla ei ollut credittiä vaan piti maksaa laskua pois, ei siis mene tililtä suoraan. Kumma kun ei niissä virheilmoituksissa voi mainita sitä jotenkin, että "please increase your credit balance and try again" tai jotain..

No, vaihtui matkatoimistokin tosin, varasin saman paketin Travel nationilta. Siellä oli ainakin semoista "can do" asennetta kun pyysin kiireesti samanlaista ja saman hintaista pakettia heidän kautta. Tosin olisi se maksu sitten creditin lisäämisen jälkeen todennäköisesti onnistunut myös Global Village:lla.

RUU

Lainaus käyttäjältä: Alamaa - lokakuu 01, 2008, 21:03
Huh asia ratkaistu. Syy niin yksinkertainen että mastercardilla ei ollut credittiä vaan piti maksaa laskua pois, ei siis mene tililtä suoraan. Kumma kun ei niissä virheilmoituksissa voi mainita sitä jotenkin, että "please increase your credit balance and try again" tai jotain..
No mitä siitä nyt tulisi, jos luottolaitos / pankki vyöryttäisi myyjän silmille syyn: ei katetta / ei limiittiä. Ehkä on parempi vain, että tulee yleisluontoisempi ilmoitus 'veloitusta ei hyväksytty' syytä täsmentämättä.

Tosin Luottokunnalla ainakin löytyy sopivasti limiittiä yleensä käyttörajan ylittämiseen. Koskaan ei vielä ole käynyt niin, että ostos olisi jäänyt suorittamatta vaikka limiitti olisikin ylitetty ja sitä on tullut testattua monta kertaa.  :coolh

*EDIT* 6 lokakuu 2013 vaihdettu viestissä esiintynyt käyttäjänimi uudeksi käyttäjän pyynnöstä. //ruu
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Kyllä minun liikkeessä maksupääte ilmoittaa että tilillä ei varoja (siis Masterissa) jos yrittää käyttää yli limiitin. Tuossa on vaan se tilanne että masteri on pankin myöntämä kortti ja pankki ei salli sitä ylitystä.

Voi myös johtua siitä että sinulla on joku tietty raja asetettu kortille esim. kuinka paljon saa käyttää tietyssä ajassa.

Luottokunta (VISA) on taas erillinen laitos ja jäseniensä omistama. Tilapäiset tilinylitykset ovat siellä mahdollisia ja ovat jopa julkisesti todenneet että nämä esim matkoilla tilinsä tilapäisesti ylittävät ovat keskimääräistä parempia asiakkaita ja myös maksavat laskut ajallaan. Tämä on taas Luottokunnalle oikeinkin hyvää bisnestä koska heidän provisionsa tulee ostoksen loppusummasta. Miks he eivät salllisi sitä ja on heilläkin siellä "mittarit" jotka hälyyttävät epänormaalista korttikäyttäytymisestä.

qwerty

myohassa tullaan mutta tullaan kuitenkin..:) ehkapa tosin vastasin juuri sinulle Alamaa jo pallontallaajien kautta?

no jokatapauksessa viime vuonna mulla oli sama tilanne maksun kanssa, kun se visan luottoraja nyt opiskelijalla on se 1000e. vaikka tililla olis paljon enemmankin. siispa soitto pankkiin ja hetkellinen luottorajan korotus, oli erittain helppoa, ja se palautui ennalleen jo seur. paivana. luulen kylla etta jos olisin maksanut kortille hyvissa ajoin ennakkoon enemman "kayttorahaa"" niin ei olis herjannut. nettipankissahan se ainakin nayttaa aina "kaytettavissa"-summan niin etta siihen on se luottosumma laskettu mukaan... (olikohan tarpeeksi epamaaraisesti selitetty ;) )

joo mutta kaikki on lippujen kanssa sujunut moitteetta, PAITSI etta niissa sanotaan ettei tarvi olla mtn paperiversiota kentilla mukana kun on e-ticket..no ei tarvinnukaan australiaan saakka, mutta ausseista lahtiessa oli tuima tati kentalla, joka onneksi esti mua menemasta koneeseen ilman paperilippua (jonka kavi tulostamassa itse lopulta jossain takahuoneessa... :peukkuy ) koska uudessa-seelannissa olisin ollut heti pulassa ilman sita. ovat tarkkoja taalla maahan tullessa. eli taa oli virheellista infoa global villagelta.

lentopaivamaaria olen muuttanut kahdesti ja se on ollut ilmaista. kandee aina tarkistaa edes netista etta lentoaikataulut on edelleen samat kuin joskus vuos sitten varatessa, mulla on ajat muuttuneet paljonkin joissain lennoissa!

hyvaa matkaa kaikille jotka lahtee pallon ympari! oli paras paatos ikina  :D

*EDIT* 6 lokakuu 2013 vaihdettu viestissä esiintynyt käyttäjänimi uudeksi käyttäjän pyynnöstä. //ruu
onni on asenne