Asunto Melbournesta?

Aloittaja *Jenni*, toukokuu 29, 2006, 15:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

*Jenni*

Moikka! Olen tulos Ausseihin Melbourneen tekemään diplomityötä Monash Universityyn!Aloitan 1.9.2006!!!

Aion viipyä ainakin puolivuotta.

Oisko jollain tietoa hyvistä asumismahdollisuuksista/tarjota vuokralle asuntoa/huonetta yliopiston lähettyviltä???:?:?

eevis

Jenni :D

Tarkennatko hiukan, mille Monashin kampukselle olet menossa? Mukavaa opintoreissua, tulet varmasti viihtymään! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


*Jenni*

Siis Claytonin kampus!!!Olen yrittänyt googlettaa karttoja et tietäisin mitä paikoi olis lähel niin osais katsoa kämppää edes oikealta suunnalta!

Onko ihan fiksumpaa tulla ensin sinne vaikka hostelliin ja etsiä asunto paikan päältä!!!Kunhan olis ainakin julkisten kulkuneuvojen reitillä. Tietysti parempi lähellä yliopistoa kun sinne on kuitenkin mentävä 5 päivää viikossa, muuten kyllä keskusta kiinnostaisi.

Onkos Melbournes hyviä sukellus mahdollisuuksia vai miten pitkälle tarttee lähteä!?

Lennot on ihan jäätävän kalliita 1500 meno-paluu ja mielestäni olen tsekannu kaikki mahdolliset reitit ja yhtiöt...muutama sata lisää ni saa jo maailmanympäri matkan!

eevis

Jenni :D

Itse kävin vuoden töissä Claytonissa Monashilla South Yarrasta asti, eikä ongelmia, junat kulkee niin usein. Minusta sinun kannattaisi siis keskittyä katsomaan kämppiä Pakenham- ja Cranbourne-junalinjojen varrelta: mukavaa aluetta Claytonista keskustaan päin lähtien mm. Hughesdale/Murrumbeena (Chadstonen shoppailuparatiisi lähellä :peukkuy), Caulfield, ja siitä sitten kaikki keskustaan päin, Malvern, Armadale, Toorak (suurin osa kylläkin sikakallista aluetta, mutta kyllä pari tuttua sieltäkin oli edullisen kämpän löytänyt), Hawksburn ja ehdoton helmi, South Yarra! :) Niin ja tietty vielä keskustaan päin Richmond, mutta hmm... no ehkä assan läheltä on vaikea löytää kivaa kämppää. Asuntojen hinnat yleisesti tietty nousee keskustaa päin tultaessa, mutta enpä mikään porho ole, ja silti asuin South Yarrassa, joten ei se kallistumissääntö ihan täysin päde. Kannattaa minusta ehdottomasti etsiä se asunto siis samalta puolelta keskustaa kuin Clayton, eli ettei joudu aamun ruuhkassa kulkemaan koskaan keskustaan päin eli siis sen läpi. Oli mukava istua junassa kohti Claytonia, ja hymyillä kauniisti ihmisille, jotka olivat menossa vastakkaiseen suuntaan eli keskustaan päin sullottuina junaan kuin ne kuuluisat sillit suolassa. Ja illalla toisinpäin, kaikki muut tulevat keskustasta Claytoniin päin. Mut aanyways, Caulfieldistä keskustaan päin kaikilta alueilta pääsee ratikallakin keskustaan, mikä on usein ihan mukavaa, tosin Caulfieldistä asti se kestää niin iät ja ajat, että junalla olisit jo perillä. Valitse siis vaikka joku alue, johon keskityt, ja sitten hae vaikka googlettamalla alueen real estate agentit, joilla on vuokraustoimintaa (suurin osa). Itse vuokrasin kämppäni South Yarrassa Williams & Battersilta, ne ovat aika hyvä ja iso toimisto, mutta siinä samalla Toorak roadilla, missä W&B on (heti kun tulee ulos South Yarran assalta), löytyy jotain 5-6 vastaavaa toimistoa, jotka kaikki vuokraavat kämppiä koko tuolta inner southeast -alueelta. Mutta W&B oli ainakin tosi asiallinen, hoiti hommat hyvin (tosin hiukan hoputtamalla, mutta niinhän se aina sikäläisten vuokranvälitystoimistojen kanssa), ja mikä tärkeintä, niitten vuokra-asuntopäällikkö tai oikeammin property manager oli ollut Suomessa, ja juteltiin vuoden -52 Hesan olympialaisista... Ei tosin ollut kovin syvälliset keskustelut, kun en niistä olympialaisista paljon mitään valitettavasti tiedä. :D Heh, ei varmaan kerro mitään paikan tasosta, mutta hauska yksityiskohta. :P Että tsemppiä vaan asunnonhakuun, jotain kommenttia siitä olen joskus jo kirjoittanut, voi olla hyötyä lukaista.

Ja vielä yksi juttu, jos olet varsinaisella Claytonin kampuksella, ei siis Monash Medical Centren alueella (lääkis, farmasia jne.), kannattaa jäädä pois Huntingdalen asemalla (zone 1 viimeinen asema), ja ottaa bussi kampukselle, joka kulkee vielä zone 1:n sisällä, eli et joudu maksamaan ekstraa yhdestä asemasta eteenpäin eli Claytonin asemasta (joka on jo zone 2:n puolella). Paitsi tietty jos olet tuolla Medical Centressä, sinne pääsee ehdottomasti parhaiten Claytonin aseman kautta. :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


Emppu

Claytonin kampuksella on kai melko paljon soluasuntoja, jotka ovat kai suht edullisia (ja kamasia:) ). Ma ehdottasin kylla kans tota lahempana keskustaa asumista, jos siis yhtaan kiinnostaa muukin kuin pelkka opiskelu. Claytonissa ei tapahdu juuri mitaan ja etenkin viikonloppusin julkinen liikenne on kai aika surkeeta. Voin minakin lampimasti suositella tuota South Yarran ja Prahranin aluetta, jossa on tosi kiva shoppailu ja baarikatu Chapel Street. St Kilda on toinen kiva alue ja lahella rantaa, mutta sielta kulkuyhteydet eivat ole yhta hyvat (ratikka Caulfieldiiin, juna ja bussi), Elwoodista, joka on myos rannan lahella menee suora bussi Claytoniin (siis tuo sama joka menee Huntigdalen kautta), mutta ei ole huippunopea sekaan.

*Jenni*

Kiitos avusta!On ollut tosi vaikea tietämättömänä itse yrittää ajatella sopivaa aluetta asua, mutta en todellakaan aio opiskella kuin mitä pakko!!!
Ajattelin ehkä tulla ensin paikalle ja sit katsoa asuntoa paikan päältä. Vai miten riski on ottaa asunto täältä käsin, voiko ne olla ihan pommeja näkemättä!?

eevis

Jenni :D

Älä ihmeessä ota täältä käsin itse näkemättä, ovat todellakin täyspommeja osa. :peukkua Jos saat laitoksenne kautta vaikka tilapäismajoituksen esim. ekaksi viikoksi, ehdit etsiä vasta paikan päältä sen vakituisen kämpän. Olet varmaan jo tämän lukenutkin, mutta whattheheck, linkki Monashin tilapäismajoituksiin. Good luck! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!