Mikä viisumi++

Aloittaja helsinki, tammikuu 26, 2012, 20:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

helsinki

Olen ajatellut lähteä Australiaan muutamaksi kuukaudeksi ja tehdä siellä samalla töitä omalla toiminimelläni. Teen kirjoitushommia ja materiaali liikkuu sähköisesti, joten voin tehdä niitä missä päin maailmaa tahansa. Tekisin Australiassain töitä omalla toiminimelläni, joka on rekisteröity Suomessa, maksaisin verot, eläkkeet ja muut Suomeen ihan niin kuin nytkin. Voinko lähteä pelkällä lomaviisumilla? Kiitos, jos joku osaa valaista asiaa.

RUU

Helsinki, turistiviisumit ovat asian suhteen selkeitä: palkallinen työ ei ole sallittua missään muodossa.
"You are not able to work in Australia. If you are coming to Australia to work, you should consider applying for a visa which allows you to work in Australia." Tourist Visa (Subclass 676) - How this visa works?. Sama koskee myös ETAa, joka sallii max 3 kk maassaolojaksot 12 kk aikana.

Jos aiot tehdä palkallista työtä, sinun on haettava viisumi, joka sen sallii. Jos olet korkeintaan 30-vuotias, helpointa on käyttää Working Holiday -viisumi. Vanhempien kohdalla kyseeseen tulee Australialaisen työnantajan sponsoroima työviisumi (tilapäinen, "457"), tai itse hakemasi Skilled Independent -viisumi.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

helsinki

Kiitos vastauksesta! Noista mikään ei oikeastaan tule kyseeseen.  En aio tehdä palkallista työtä vaan olen siis yrittäjä ja minulla on asiakkaita.
WH: Olen yli 30-vuotias.
457: Australialaisen työnantajan sponsorointi ei varmaankaan tule kyseeseen, koska en tekisi yhdellekään Australialaiselle yritykselle töitä.
Skilled Independent: En ole hakeutumassa Australian työmarkkinoille, niin tämäkään ei oikein koske minua.

Mitähän oikein pitäisi tehdä? En löytänyt yhtään kategoriaa, johon selkeästi kuuluisin. Kyse olisi kuitenkin vain muutamasta kuukaudesta. Otan mielelläni vastaan vinkkejä. :)

helsinki

Ja ai niin, minulla on kyllä sekä ammatillinen tutkinto että korkeakoulututkinto. Myös sukua ja ystäviä Australiassa. Onkohan näistä hakuprosessissa jotain apua?

sim

Mites olisi 456?

LainaaThis visa allows business people to make a short business visit to Australia for up to three (3) months during your visa validity period. Business activities may include a conference, negotiation or exploratory business visit. This visa is available to all passport holders who want to visit Australia for business purposes. No sponsorship is required.

Kts. http://www.immi.gov.au/skilled/business/456/

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: helsinkiTeen kirjoitushommia ja materiaali liikkuu sähköisesti, joten voin tehdä niitä missä päin maailmaa tahansa. Tekisin Australiassain töitä omalla toiminimelläni, joka on rekisteröity Suomessa, maksaisin verot, eläkkeet ja muut Suomeen ihan niin kuin nytkin.

En aio tehdä palkallista työtä vaan olen siis yrittäjä ja minulla on asiakkaita.


Turistiviisumilla vaan.  Jos ymmarsin oikein teet "free lancer" toita asiakkaille Australian ulkopuolella ?

helsinki

Tuossa 456:ssa epäilyttää se, että työnteon pitäisi olla satunnaista. Taloudellisista syistä
joutuisin kyllä tekemään töitä aika säännöllisesti.

Joo työni on kyllä hyvin freelance-luonteista. Mutta en ole varsinaisesti freelancekaan, koska en tee freelance-verokortilla vaan omalla toiminimellä, joka on kaupparekisterissä Suomessa. En tiedä, onko tällä merkitystä. Jatkaisin siis ihan samoja töitä samoille asiakkaille kuin täällä Suomessakin. Valtaosa asiakkaista on Suomessa, satunnaisia muualla Euroopassa.

Turistiviisumin kannalla olisin, mutta eikös sitä sitä oleskeluajan toimeentuloa käsittääkseni joka tapauksessa kysytä (vai eikö kysytä lyhyissä oleskelujaksoissa?) niin ei tuota yritystoimintaa varmana voi jättää mainitsemattakaan?


MH

No itse rinnastaisin tämän vastaavaksi kun Suomalaisen  yrityksen työntekijä olisi täällä lomalla ja samalla hoitaisi Suomeen työasioitaan sähköpostitse. Pärjäämiseen riittää että kerrot olevasi lomalla ja sinulla on Suomalainen luottokortti jolla aiot täällä ollessa rahoittaa olemisen, jos sitä nyt kukaan edes kysyy. Eli turisti viisumilla vaan matkaan. Ei kannata tehdä asioita turhan vaikeaksi.

helsinki

Okei :) Näin minä alun perin olin ajatellutkin, mutta rupesin sitten epäröimään...

fatamorgana

No vaittaisin minakin, etta jos asiakaskunnassasi ei ole yhtaan australialaista yritysta tai yksityishenkiloa, etka saa takalaisilta palkkaa tai rahasuorituksia, niin silloin et toimi Australian tyomarkkinoilla vaikka oletkin maan rajojen sisalla. Toisin sanoen olet taalla viranomaisten silmissa lomalla, ja satut nyt vaan tekemaan 'rastihommia' pois sahkopostilla.