GPRS ja Känny

Aloittaja AP, elokuu 07, 2006, 21:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AP

Moi!

Tietääkö kukaan mikä on tämän hetkinen tilanne Ausseissa tuon GPRS-yhteyden suhteen. Löysin jotain vanhaa tietoa, mutta miten on asiat nyt tällä hetkellä?

Eli GPRS kuuluvuus ja data:n siirto hinnat?

Niin ja mikä känny toimii Aussien verkossa? Pitääkö olla 3-taajuus puhelin vai toimiiko Suomesta tuotu 2-taajuus känny?

Voiko ostaa pre-paid kortteja, joita voi käyttää soittamiseen ja joissa on samalla maksettua datan siirtoa?

MH

suomi känny toimiii, Isoimmissa kaupungeissa ainakin Gprs ja 3G.

Aussi operaatoreiden sivuilta löytyy lisä tietoa. Vodafone, optus, telstra jne...

aurio

Saunalahden kortin kanssa ongelmia viimeksi.... ei häirinnyt kolmeen viikkoon. Piti toimia muttei toiminut, vanhanmallinen simmi olisi kuulemma toiminut.

eevis

Minulla on Soneran liittymä, ja siinä GPRS, eikä GPRS toiminut viime vuonna Melbournessa. Voipi olla että olisi pitänyt ottaa ensin yhteyttä Vodafonen (tai muun aussioperaattorin) asiakaspalveluun, että olisi toiminut Ausseissakin? :? Kun taas nyt Suomessa se toimii. :confuse Mutta enpä sitä toisaalta Ausseissa kaivannutkaan. Paitsi kerran, kun olisin halunnut tilata soittoääneksi Grand old flagin, enkä koskaan sitä tästä syystä saanut. Nimim. Katkera :)
Dees - We will bloody bounce back!!!


MH

Mulla oli viime reissulla mukana läppärissä vodafonen kortti ja siinä elisan sim-kortti niin ainakin Sydneyssä ja Brisbanessa toimii sekä Gprs ja 3G.

Ulkomainen datasiirto pitää sopia suomessa operaattorin kanssa se ei välttämättä toimi automaattisesti.

eevis

LainaaAlkuperäinen postittaja MH
Ulkomainen datasiirto pitää sopia suomessa operaattorin kanssa se ei välttämättä toimi automaattisesti.

Kiitos MH, ensi kerralla siis viisaampana! :XXXX
Dees - We will bloody bounce back!!!


hellgren

Marraskuussa 2005 olin vielä Sydneyssä, gprs toimi jokseenkin koko nelikuukautisen reissun optuksen verkossa DNA:n liittymällä. Optus oli tarjolla lähes aina. Datasiirrosta perittiin 11e/mega, mutta käytin gprs:ä vain sähköpostiin puhelimen omalla clientilla. Datasiirtoa kertyi siis varsin vähän, max 10e/kk ja säästö oli täten suuri vrt. nettikahviloihin, mukavuudesta puhumattakaan. Puhelimena toimi oi niin loistava 6822. Liikaa tulee vaan postia tuolla kurkittua!

Surffari

Kun itse olin mestoilla GPRS ei toiminut ainakaan minkään operaattorin prepaid liittymällä.
Laskutus sopimusta ei ilmeisesti ole helppoa saada pelkällä WH-visalla.

Tai siis GPRS toimi kyllä kun käytti palveluntarjoajan (Vodafone) palveluita,
mutta esim läptoppia ei ollut mahdollista liittää nettiin puhelmien kautta.

Nykyään tilanne voi olla toinen 3G:n ja asiakaskunnan kehityttyä.